Connect with us

LoL

Dark Passage- Royal Bandits karşılaşması neden tekrar edildi?

#VFŞL: Dark Passage – Royal Bandits karşılaşmasının tekrar edilme kararıyla ilgili açıklama geldi.

Vodafone FreeZone Şampiyonluk Ligi’nin altıncı haftasında oynanan Dark Passage – Royal Bandits karşılaşmasının tekrar edilme kararıyla ilgili resmi açıklama geldi. Riot Games Türkiye’nin resmi espor portalı tr.lolesports.com’dan yapılan açıklamada adım adım olaylar anlatıldı ve verilen kararın nedenleri açıklandı. O açıklama hemen aşağıda sizlerle.

ADIM ADIM NE OLDU?

Savaş devam ederken, oyuncu ekipmanı kaynaklı bir sorun bilgisayarın mavi ekran vermesine sebep oldu. İlk adım olarak oyun durduruldu ve standart prosedür olarak oyuncunun bilgisayarı değiştirildi. Ardından yeni bilgisayar kurulurken, hataya sebep olduğu tahmin edilen ekipmanların değişimi yapıldı. Plan, oyuncunun hesabına yeni bilgisayardan girerek oyuna geri bağlanmaktı. Ancak oyuncuyu oyuna geri bağlamaya çalıştığımızda,  oyuna bağlanmasını engelleyen bir hatayla karşılaştık. Oyuncuların tamamının oyunda olmadığı bir senaryoda oyuna devam edilmesi söz konusu olmadığı için, sırayla sorunun çözülmesini sağlayabilecek yöntemler denendi.

Bir izleyici veya oyuncunun oyuna girerken hata alması ilk defa karşılaştığımız bir sorun değil ve bu bağlanma sorununu çözmek için kullandığımız bazı yöntemler var. İlk olarak bu yöntemleri kullanarak oyuncuyu oyuna bağlamayı denedik. Sorun çözülmeyince Kronokırılma ile yeni bir oyun yaratarak bu oyundan devam etmeyi denedik. Ancak bu deneme de başarısız oldu.

Mevcut oyunun devam etmesine olanak sağlayacak yöntemlerin hiçbiri sorunu çözmeyince geriye iki seçenek kalıyor:

  • Bir takımın hükmen galibiyeti
  • Maç tekrarı

NEDEN HÜKMEN GALİBİYET YERİNE MAÇ TEKRARI?

Devam edilemeyecek bir maçta, maç tekrarına gidilmeden takımlardan birinin kazanan ilan edilmesi için, kural kitabını alıntılamak gerekirse, “takımlardan birinin yenilgiden kaçamayacağına makul bir kesinlik derecesine kadar karar verilmesi” gerekmektedir. Bu da takımlardan birinin tartışmasız, ezici bir üstünlüğü olması anlamına geliyor. Bu noktada, kullanılması zorunlu olmasa da, yol göstermesi için belirlenmiş bir takım kriterler mevcut. Bu kriterler global olarak belirlenirken, geçmişteki profesyonel maçların istatistikleri kadar fark baz alınıyor.

8.5. Tayin Edilmiş Galibiyet

RIOT yetkililerinin oyunu baştan başlatmaya karar vermesine neden olacak teknik bir sıkıntı olması durumunda, RIOT bunun yerine bir takımı oyunun galibi olarak tayin edebilir. Eğer oyun, oyun saatine göre yirmi (20) dakikadan fazla oynandıysa (00:20:00), RIOT yetkilileri kendi takdirlerine göre takımlardan birinin yenilgiden kaçamayacağına makul bir kesinlik derecesine kadar karar verebilir. Aşağıdaki kıstaslar makul kesinliğin kararlaştırılmasında kullanılabilir.

  • 8.5.1.Altın Farkı​. Takımlar arasındaki altın farkı %33’den fazlaysa
  • 8.5.2.Kalan Kule Farkı​. Takımlar arasındaki kalan kule sayısındaki fark yediden (7) fazlaysa.
  • 8.5.3.Kalan İnhibitör Farkı​. Takımlar arasındaki kalan inhibitör sayısı farkı ikiden (2) fazlaysa.
  • 8.5.4.Kalan Nexus Kulesi Farklı. ​Takımlar arasındaki kalan nexus kulesi farklı iki (2) ise.
  • 8.5.5.Hayatta Kalan Şampiyon Farkı. ​Takımlar arasında hayatta kalan şampiyon farkı en az dört (4) ise ve rakip takımın şampiyonlarının canlanmasına en az kırk (40) saniye varsa.
  • 8.5.6.Kesin Zafer. ​Lig yetkililerinin, teknik sorunun gerçekleştiği anda oyunun bir takımın galibiyetinden başka herhangi bir şekilde bitemeyeceğine karar vermesi (örneğin 45. dakikada bir takımın Nişancı ve ormancısının bir minyon dalgasıyla katliama uğramış rakiplerinin üssüne doğru koşuyor olması).

MAÇA DAİR İSTATİSTİKLER

Bir oyunda maçın nihai sonucunu istatistikler belirlemese de, altın farkı, ejder farkı, baron güçlendirmesi, alınan kule ve inhibitör sayısı gibi rakamlar maçın ne yönde ilerlediğine ışık tutabilecek en önemli unsur. Yukarıda belirttiğimiz gibi takımlardan birinin yenilgiden kaçamayacağına makul bir kesinlik derecesine kadar karar verilmesi için de bu istatistikler aydınlatıcı olabiliyor. Dark Passage Royal Bandits karşılaşması 29:02’de duraklatıldığında DP’nin 7000 altınlık bir üstünlüğü bulunuyordu. Ligde ilk 5 haftada oynanan oyunlara baktığımızda 5000 altın veya daha fazla geride olan takımların maçların %14,5’inde geri dönüş yaparak maçı kazanabildiğini görüyoruz. Yine o sırada DP’nin 4 kulesine karşılık RB 1 kule alırken, herhangi bir inhibitör yıkılmamıştı. Son olarak RB maçta o ana kadar çıkan 2 dağ, 1 alev ejderini aldı. Ligin ilk 5 haftasına baktığımızda rakibinden 3 ya da daha fazla ejder alan takımların 21 maçın 19’unu kazandığını görüyoruz. Sonuçta istatistiksel olarak baktığımızda Royal Bandits’in oyuna geri dönüş şansına sahip olduğunu söyleyebiliyoruz.

MAÇ TEKRARI VE TAYİN EDİLMİŞ GALİBİYETE ÖRNEKLER

NA LCS 2018 Yaz Mevsimi 1. haftasında Clutch Gaming ile Echo Fox arasındaki mücadele maçın 32. dakikasında sunucuda yaşanan bir hata yüzünden devam edemedi. Maçın genel gidişatını inceleyen hakemler Echo Fox’u galip tayin etti.

LPL 2018 Yaz Mevsimi 1. haftasında Team WE ile Snake Esports arasındaki mücadelede serinin 2. Maçı Ornn’da yaşanan kritik bir hatadan dolayı duraklatıldı. Hakemler yaşanan hatanın oyunun gidişatına doğrudan etki edecek bir hata olduğuna kanaat getirdi ve maç yeniden başlatıldı.

EU LCS 2017 Bahar Mevsimi 7. Haftasında Giants ile Team Vitality arasındaki mücadelede serinin 2. maçında Orianna’da kritik bir hata yaşandı. Hakemler hatanın oyuna etki edebilecek bir hata olduğuna kanaat getirdi ve maçtaki farkın bir takımın şüpheye yer bırakmayacak şekilde önde olduğunu göstermediği için maçın yeniden başlatılması kararını verdiler.

NEDEN FARKLI SEÇİMLER?

Global kurallar gereği, eğer bir oyun “Geçerlilik Kazanmış Oyun” statüsüne ulaştıktan sonra yeniden başlatılırsa, şampiyon seçimleri de dahil olmak üzere hiçbir seçim korunmaz.

8.2. Geçerlilik Kazanmış Oyun

Geçerlilik Kazanmış Oyun (“GKO”), on oyuncunun da bağlandığı ve rakip takımlar arasında kayda değer bir etkileşimin sağlandığı oyun anlamına gelmektedir. Bu noktadan itibaren oyun “resmi” sayılacaktır. GKO başladıktan sonra oyunun baştan başlatılmasına sadece sınırlı şartlar altında izin verilecektir (Bölüm 8.4’ü inceleyiniz). GKO’yu başlatacak olan şartlara örnekler:

  • 8.2.1. Minyonlara, orman canavarlarına, kulelere veya rakip Şampiyonlarına isabet eden herhangi bir saldırı veya yetenek atışı.
  • 8.2.2. Rakip oyuncuların birbirlerinin görüş alanına girmesi.
  • 8.2.3. Nehiri geçme ve rakip takımın ormanıyla bitişik çalıya girmeyi de içeren, herhangi bir takım tarafından karşı tarafın ormanına ayak basmak, görüş sağlamak veya yetenek atışı kullanmak.
  •  8.2.4. Oyun sayacının iki dakikaya ulaşması (00:02:00)
  • 8.4.3.8. Kontrollü Ortam​. Seçim-yasaklamalar veya Sihirdar büyüleri dâhil ancak onlarla sınırlı kalmamak üzere belli şartlar, GKO’ya erişmemiş oyunların baştan başlatılmasında korunabilir. Ancak maç GKO statüsüne ulaşmışsa, RIOT yetkilileri herhangi bir seçimi muhafaza etmez.

Bu kuralın amacı, oyunda belirli sayıda anlamlı etkileşim gerçekleştikten sonra takımların herhangi bir seçimi sabit tutmaya zorlanmasının adil olmaması ve oyunun rekabetçi bütünlüğünün olumsuz etkilenmesidir. Örneğin, oyun ilerledikçe ve seçtiğiniz şampiyonlarla izlediğiniz stratejiyi rakip gördükçe, birebir aynı seçimlerin bir sonraki oyunda korunması takımları “Erken oyunda rakip ne yapmıştı?”, “Seçtiği X şampiyonunu nasıl kullanmıştı ve nelere yoğunlaşmıştı?”, “Haritadaki hangi objektiflere öncelik vermişlerdi?” tarzı taktikleri gözden geçirmeye, oyunlarını buna göre belirlemeye itmektedir. Bu gerçekleşmesini istediğimiz bir durum değil.

 

BENZER DURUMLARIN ÖNLENMESİ İÇİN NASIL ÖNLEMLER ALDIK?

  • Kronokırılma’ların başarısız olmasına sebep olan hata düzeltildi.
  • Maç sırasında kritik hatalara sebebiyet verebilecek oyuncu ekipmanlarının değiştirilmesi için gerekli adımları attık.
  • Oyuna geri bağlanamama hatasını inceleyerek aynı hatanın gerçekleşmemesi için gerekli düzenlemeleri gerçekleştirdik.

Sahne Arkası’nın ikinci yazısında Dark Passage – Royal Bandits eşleşmesinde yaşananları anlatmaya çalıştık. Yayında yer veremediğimiz kısımları aydınlatmak için Sahne Arkası serimiz bize oldukça yardımcı oluyor. İleride bu seride görmek istediğiniz konuları belirtmekten çekinmeyin. Başka bir Sahne Arkası dosyasında görüşmek üzere.

emre@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL