Connect with us

Espor

Dereceli Mod PUBG 7.2 Güncellemesindeki Yerini Aldı

Dereceli Modu, pompalı tüfekleri, benzin bidonlarını ve oynanıştaki yenilikler oyuna eklendi.

Dereceli Mod PUBG 7.2 Güncellemesindeki Yerini Aldı

PUBG 7.2 Güncellemesi, PC, Stadia ve konsol platformları için artık erişilebilir hale geldi. Böylece uzun süredir beklenen Dereceli Mod, pompalı tüfekleri, benzin bidonlarını ve oynanıştaki yenilikler oyuna eklendi.

Duyurulan Benzin Bidonu güncellemesi test sunucusunda oynanabilir olsa da, bu özellikte keşfedilen bir hata nedeniyle planlanan Benzin Bidonu güncellemesi 7.2 ana sunucu güncellemesine dahil edilmeyeceği geliştiriciler tarafından belirtildi.

Yazımızın devamında güncelleme ile eklenen ve düzenlenen noktaları görebilirsiniz.

PUBG 7.2 Güncellemesinde oyuna ne eklendi?

Dereceli Mod

Hayatta Kalma Unvanından Dereceliye Geçiş

  • Hayatta Kalma Unvanı artık devam etmeyecek. Yeni Dereceli sistem yerini alacak.
    • Hayatta Kalma Unvanından farklı olarak, sıralamanıza yalnızca yeni ve Dereceli modda oynadığınız maçlar dahil edilir.
    • Bir oyuncunun Derecesi, her maçtan sonra performansına göre artar veya azalır.
    • Eski Hayatta Kalma Unvanı sezonu verileri, Sezon sekmesinde görüntülenmeye devam edecektir.

Maç Eşleştirmesi

  • Birincil gezinme menüsünün “Oyna” bölümüne yeni bir “Dereceli” seçeneği eklendi.
  • Dereceli oynama seçenekleri arasında TPP veya FPP Squad modları bulunur.
    • 1/2/3 kişilik squad seçenekleri de mevcuttur.
  • Maçlarda en fazla 64 oyuncu bulunacaktır.
    • Dereceli maçlarda Botlar bulunmayacak.
  • Dereceli aramasında bir maç başlatmak için ek gereksinimler vardır. Eşleştirmeyi başlatmak için tüm squad üyeleri bu gereksinimleri karşılamalıdır.
    • İki oyuncunun (sıralama maçlarını tamamlamış) dereceleri birbirlerinden çok uzakta ise (en fazla 10 küme) o squad oyun arayamaz.
    • Platformlarına ve bölgelerine bağlı olarak, oyuncuların dereceli için hak kazanmadan önce Hayatta Kalma Ustalığında 20. seviyeye ulaşması gerekmektedir.
    • Platformlarına ve bölgelerine bağlı olarak, oyuncuların Dereceli moda geçmeden önce hesaplarını SMS kullanarak doğrulamaları gerekebilir. SMS doğrulaması etkinleştirilmiş bir hesap kalıcı olarak yasaklandığında, SMS kimlik doğrulaması için kullanılan cihaz da kalıcı olarak engellenir.
  • Ada yüklendikten sonra tekrar tekrar maçtan ‘kaçmak’ gibi eylemlerle dereceli eşleştirme cezaları alan oyuncuların, tekrar dereceli oyun oynamadan önce bir süre beklemeleri gerekecektir.
  • Oyuncular Dereceli eşleştirmeyi istediği zaman herhangi bir ceza olmadan iptal edebilirler.
    • Bir maç bulan ve oyun öncesi lobisine giren oyuncular, daha sonra maçı terk etmeyi seçmeleri halinde Dereceli cezalarıyla karşılaşırlar.

Dereceli Mod Kural Set

  • Dereceli mod oyunları rastgele olarak Erangel, Miramar veya Sanhok’ta oynanacak.
  • Dereceli mod kendi oyun ayarları altında çalışacak.
  • Sezon 7 Dereceli Kuralları;
    • Genel Loot oranları arttırıldı
    • Arbalet kaldırıldı
    • Kırmızı Alan kaldırıldı
    • Motorlu Planör kaldırıldı
    • Oyun hızı nedeniyle Mavi Alan hızı ve zamanlaması hızlandı
  • Ayarlar, sezon boyunca ve özellikle yeni sezonların başlangıcında değişikliklere tabidir.
    • Dereceli mod kural kümesindeki değişiklikler duyurular yoluyla yayınlanacaktır

Seviyeler & Kümeler

    • Her seviyede 5 Küme (V – I) bulunan Dereceli sistemde (Bronz, Gümüş, Altın, Platin, Elmas, Ustalık) toplam 6 seviye vardır.
    • Bir oyuncunun mevcut derecesi, belirli bir sıralamada Derece Puanları (RP) ile belirlenir.
    • Dereceli sezonun başlangıcında, oyuncular tüm sıralamalarda “Derecesiz” olarak kabul edilecektir.
    • Dereceli her sırada oynadıkları ilk 5 maç, sıralama maçları olarak sayılır.
    • Beşinci sıralama maçının sonunda, oyunculara sezon için ilk dereceleri verilecektir.

    Tırmanma Nasıl Çalışır?

  • Bir oyuncu öldükten sonra, performanslarına göre RP’lerinde (Derece Puanı) değişiklik olacaktır. Performansı belirleyen ölçütler:
    • Öldürme
    • Asist
    • Kişisel sıralama
  • Bir oyuncu Dereceli maçtan çıktığında, oyuncuya performans ölçütlerini ve RP’lerindeki değişikliği gösteren yeni bir açılır pencere sunulacaktır.
  • Elmas derecesinde veya üstünde olan oyuncular, üst üste bir hafta veya daha fazla herhangi bir Dereceli oyun oynamazlarsa RP “kaybı” ile karşılaşmaya başlayacaktır.

Dereceli Ödülleri

  • Sezon sonunda oyuncular o sezonun En Yüksek Derece seviyesine göre Dereceli ödülleri alacaklar
    • Dereceli ödülleri benzersizdir ve yalnızca ödülün verildiği sezon boyunca Dereceli modda oynayarak elde edilebilirler
  • Tüm oyuncular Seviyelerini belirten bir isimlik ve amblem alacaklar
  • Sezonu Altın veya üstünde derecede bitiren oyunculara bir dizi Dereceli ödül kozmetiği verilecek

Liderlik Tablosu

  • Lider tablosu geri döndü ve Dereceli modla çalışmak üzere güncellendi:
    • Lider tablosu artık RP’ye göre sıralanmış olarak bölge başına en iyi 500 oyuncuyu listeliyor.
    • Oyuncunun göreceği lider tablosu, dereceli modda en çok oynadığı bölgeye göre belirlenir.
    • Oyuncu lider tablosuna girdiğinde, bölgesi sezonun geri kalanında sabitlenir.
    • Sezonu herhangi bir sıra için En İyi 500 Lider Tablosunda bitiren oyunculara, başarılarının karşılığında küçük bir ek ödül verilir.

Oynanış

Silah & Zırh Dengesi

  • M416, M16A4 ve SCAR-L için şarjör değiştirme süreleri arttırıldı:
  • Bu orta menzilli silahların bazılarının şarjör doldurma sürelerini, her koşulda sahip oldukları etkinlikleriyle ilk seçim olmalarının biraz önüne geçmek için ayarladık. Bu değişiklik, TT’nin şarjörünü değiştiren rakiplerinize hücum etmeniz için daha büyük bir fırsat sunacağı için özellikle yakın mesafe çatışmaları etkilemelidir.
  • M416: Tam donanımlıyken, M416 üstün stabilitesi ile uzak mesafelerde bile ölümcüldü.
  • Hızlı ve hassas yaylım ateşinin gücü, 30 metreden fazla aralıklarda bile SNT yerine kullanılabiliyordu. Bir silahın her koşulda her zaman en uygun seçim olması gerektiğine inanmıyoruz, bunun yerine oyunculara mevcut durumlarındaki ihtiyaçlarına bağlı olarak seçenekler sunmaya inanıyoruz. Elbette, gelecekteki düzenlemeler için verileri sürekli olarak izleyeceğiz.
  • Temel hasar 1 azaltıldı (41 → 40)
  • Namlu hızı 880 m/s’den 780 m/s’ye düşürüldü.
  • Hasar eğrisi mesafeleri 60 m – 450 m’den 50 m – 350 m’ye değiştirildi.
  • M16A4, MK47 Mutant
    • Bu iki silah, tam otomatik ateşleme moduna sahip değil ve bu da onların daha az alınmasına neden oldu. Buna stabilite sorunları veya daha düşük atış oranları eklenince, neden çok tercih edilmediklerini görmek kolaydır. Onlara Savaş Alanlarında daha fazla hayat vermek için bazı düzenlemeler yaptık.
    • Yarı otomatik modda hızlı ateşleme sırasında yaşanan geri tepme düşürüldü.
    • Çoklu ateş sırasında yaşanan geri tepme düşürüldü.
    • Mermi izleri eklendi (yalnızca ateş eden).
  • Beryl M762
    • Namlu hızı 680 m/s’den 740 m/s’ye çıkarıldı
    • Geri tepme azaltıldı.

Pompalılar:

  • Oyundaki silah metaları dengelendiğinden, pompalılar çoğu oyun sonu durumunda diğerleri kadar işe yaramadıkları için kısa sürede geride bırakıldı. Bu güncellemeyle, pompalı grubunu bir maç boyunca daha güvenilir bir şekilde kullanılabilecek şekilde ayarladık. 
  • Gövde hasar çarpanı değişiklikleri
    • Uzuv çarpanı 0,9’dan 1,05’e yükseltildi.
    • Kafa çarpanı 1,25’ten 1,5’e yükseltildi.
  • Belden atış isabet oranı arttırıldı
  • Hareket sırasında isabet cezası azaltıldı.
  • Tüm pompalılar için mesafe arttıkça hasar düşmesi azaltıldı.
  • Saiga S12K
    • Genişletilmiş ve Gen. Hızlı çekim şarjörler artık 10 mermi alıyor.
    • Susturucu hafif saçma yayılımı azalması ekler (şok bonusunun 2/3’ü).
  • S1897
    • Pomp Action hızı arttırıldı.
  • Sawed-off
    • Şarjör değiştirme hızı arttırıldı.

Zırh:

  • Yelekler sadece zırh sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda ek envanter alanı da sağlıyor. Ancak yeleğiniz savaşta yok edildiğinde bu ek alanı hemen kaybetmek oldukça kötü bir his. Yeleğiniz yok edilince hayatta kalma şansınız da önemli ölçüde azalıyor. Yeni bir tane bulana kadar sizi son derece savunmasız bırakıyor. Bu değişiklikle birlikte, ‘yok edilmiş’ yelekler ve envanter alanınız artık ortadan kalkmayacak.
  • Buna ek olarak, yelekler yok edildiğinde %20 koruma ve nişan hattının hedeften sapmasının hafifçe azaltılmasını sağlamaya devam edecek. Bu taban koruma seviyesi, giydiğiniz yelek türü ne olursa olsun aynıdır. Bu sayede yeni bir yelek bulunamadığı zamanlarda bile, daha rekabetçi çatışmalar olması anlamına geliyor.

PUBG 7.2 Güncellemesindeki tüm detaylara göz atmak için buraya tıklayarak PUBG’nin resmi web sitesine gidebilirsiniz.


İlginizi Çekebilir:

Şef Editör - Espor ve gazetecilik işlerini kovalıyorum. - yusufcan@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Espor