Connect with us

LoL

8.20 Yaması’nda hangi şampiyonlar daha güçsüz olacak?

LoL’de #Worlds2018 heyecanı devam ederken yama değişiklikleri de gündeme geliyor.

League of Legends’ta Worlds 2018 heyecanı devam ederken yama değişiklikleri de gündeme geliyor. Oyunun resmi forumu üzerinden yapılan son açıklamada Karma için yapılacak değişikliklerden ve 8.20 ile zayıflayacak şampiyonlardan bahsedildi. İşte o açıklama:

Karma için denediğimiz bazı değişiklikler

Karma’nın yıllar önce sahip olduğu bir oynanışı (takım arkadaşlarıyla arasında bağ oluşturarak bu bağı rakiplerine isabet ettirdiğinde onlara kitle kontrolü uygulamak) geri getirip getiremeyeceğimizi görmek istemiştik. Çünkü bu, gerçekten kendine özgü ve ilgi çekici bir özellikti. Ancak ne yazık ki çıkardığımız sonuç, bunun eğlenceli bir yetenek olmasına rağmen rakip takımdan uzak durmak isteyen kırılgan bir büyücüye pek yakışmadı oldu. Tabii bu özellik rakip takımın ortasına dalmayı seven bir şampiyonda güzel sonuç verebilir (örn. akın yapan bir dövüşçü veya savaş başlatan bir tank). Dolayısıyla onu yeni veya güncellenen bir yetenek setine eklemek için fırsat kollayacağız. Şu ana kadar denediğimiz başlıca versiyonları aşağıda bulabilirsiniz.

İlk Versiyon: Bağ, rakiplere yoğun kitle kontrolü uygular.

Eğlenceli olsa da Karma için konum alma sorunları oluşturuyordu. Ayrıca ona yeterince kontrol sunmuyor ve şampiyonu diğer oyuncuların becerisine bağımlı hale getiriyordu.

İkinci Versiyon: Karma bağı üstünde kullanabileceği bir ruh oluşturur ve büyük miktarda savunma niteliği kazanır.

İşlevselliği çok daha iyi olsa da çoğu oyuncunun Karma’dan istediği şeylerle çatışıyordu (rakip takımın arka saflarına dalmak Rakan için daha uygun bir oynanış).

Üçüncü Versiyon: Bir ruh çağırır ve rakip takımın üstüne kendisi atılmak yerine ruhu gönderir. Ruh üstünden diğer yeteneklerini de kullanabilir.

Hem istenen bağ oynanışından hem de Karma’dan beklenenlerden çok fazla uzaklaşıyorduk. Yine de bu güzel bir yetenek ve gelecekte farklı noktalarda kullanılabilir.


İlgili şampiyona sahip değilseniz dereceli kostüm ödülleri nasıl işler

Bu aslında yılın bu dönemlerinde sıkça duyduğumuz bir soru. Biz de kafanızda oluşabilecek bazı soru işaretlerini tamamen ortadan kaldırmak istiyoruz. Eğer Şanlı Kostüm gelen şampiyona sahip değilseniz ama Altın ve üzerinde bir aşamaya ulaşarak kostümü almaya hak kazandıysanız, hem kostüm hem de şampiyon sizin olacak. Örneğin, geçen yılki dereceli sezonunu Altın aşamasında bitiren ama Graves’e sahip olmayan oyunculara hem Graves hem de Şanlı Graves verilmişti.


8.20 denge değişiklikleriyle ilgili bazı bilgiler

Önümüzdeki birkaç yama boyunca daha çok Sezon Öncesi Dönem’e odaklanmayı sürdüreceğiz. Tabii 8.20’de bazı denge değişiklikleri de olacak. Şu anda Açık Beta’da olan veya yakında buraya gelecek değişiklikler hakkındaki düşüncelerimiz aşağıda. Her zaman olduğu gibi, bu güncellemelerin testler boyunca değişmesi olası.

Zayıflatmalar:

  • Kara Hasat – Güç artışına sahip bir rüne göre oyunun başlarında biraz fazla etkili. Dolayısıyla oyunun erken safhalarındaki taban hasarını biraz azaltmayı planlıyoruz. Elektrik Ver’in daha güçlü bir seçim olduğu aralığın daha uzun olması gerekli. Ayrıca, rünün erken safhalarda sağladığı düşük riskli taciz hasarının da biraz fazla olduğunu görüyoruz. Bu yüzden menzilli ve yakın dövüş değerleri farklı şekillerde ayarlanabilir. Artış oranı muhtemelen değişmeyecek.
  • Ahri – Ultisinin 1. ve 2. yetenek seviyelerindeki bekleme süresi arttı. Böylece oyunun erken safhalarındaki kartopu etkisi yakalama becerisi ve genel anlamdaki güvenliliği azalacak. Bu bekleme süresi, en yüksek yetenek seviyesi için değişmedi.
  • Graves – Normal saldırılarının SG oranını gözden geçiriyoruz. Oyunun erken safhalarındaki gücünü göz önüne aldığımızda, artış oranlarının biraz daha düşük olması gerekebilir. Şampiyon, diğer anahtar rünlerle de başarılı olduğu için hem onu hem de Kara Hasat’ı aynı yamada zayıflatmanın sorun olacağını düşünmüyoruz.
  • Nami – İyileştirme etkilerinin koridor aşamasının sonlarına doğru ne denli baskın olduğunu inceliyoruz. Bu tip yetenekler fazla güçlü olduğunda koridordaki etkileşimi durma noktasına getirebiliyor. Dolayısıyla W’sunun her yetenek seviyesinde kazandığı iyileştirme artışını azaltmayı test ediyoruz (hasarı değişmiyor).
  • Sion – Kısa süre önce W’sunun kalıcı can kazanımına gelen güçlendirme can yenilenmesini de arttırdı. Çünkü kazanılan fazladan can hem mevcut hem de azami can miktarlarına ekleniyor. Bunu dengelemek adına can / 5sn. değerini azaltmamız olası (amacımız koridordaki hayatta kalma becerisini değil can biriktirme yönünü güçlendirmekti).
  • Evelynn – Epey beslendiği durumlarda ayart kullanmadan kırılgan şampiyonları katletme becerisini biraz azaltmayı planlıyoruz. Dolayısıyla R’sinin taban hasarı olası hedeflerimiz arasında. Graves’te olduğu gibi hem onu hem de Kara Hasat’ı aynı anda zayıflatmak, şampiyon diğer anahtar rünlerle de başarılı olduğu için çok sorun olmayacaktır.
  • Jhin – Şu anda en iyi dizilimleri hem en yüksek hızı hem de en fazla hasarı sağlıyor. Dolayısıyla SH-hasar oranını biraz azaltmayı planlıyoruz. Tabii bunu farklı bir yönden telafi edeceğiz. Böylece hareketlilik ve hasar arasında daha anlamlı seçimler yapması gerekecek.

Güçlendirmeler:

  • Corki – Ona yardımcı olacak bazı değişiklikler eklemek istesek de bunların biraz daha vakit alarak 8.21’e yetişmesi mümkün. Test edeceğimiz olası yaklaşımlar arasında paketi ve ultisine yönelik güçlendirmeler olabilir. Tabii bunların ikisini birden güçlendirmemiz düşük ihtimal.
1 Yorum

1 Comment

    Leave a Reply

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


    LoL