Connect with us

LoL

League of Legends 9.23 yama notları

Sezon öncesi dönem başlıyor!

Sezon öncesi dönem başlıyor! Sihirdar Vadisine birçok yenilik geliyor. Eşyalardan tutun da ejderhalara kadar birçok mekanik değişti. League of Legends 9.23 yama notları karşınızda. Gelin Riot Games bizler için yeni sezonda neler hazırlıyor bir göz atalım.

İçerik gizle

Sezon Öncesi Dönem Tanıtım Videosu

Sezon Sonu Ödülleri

Tüm dereceli ödülleri 9.23 yamasında dağıtılacak.

Elemental Vadiler

Vadide artık özellikle Ejderler çok farklılık yaratacak. Sadece alan tarafı değil, her iki tarafı da bu harita değişiklikleri etkileyecek.

Dönüşüm mekanikleri

  • Dönüşüm tetiklenmesi: İkinci element ejderi kesildiğinde ve üçüncüsü belli olduğunda gerçekleşir.
  • Vadi elementi: Üçüncü ejderin elementiyle aynıdır.
  • Yerli ejder: Harita değiştiğinde, gelecekte ortaya çıkan tüm element ejderleri sadece o elemente ait olur.
  • Yüzey şekli değişiklikleri: Her zaman ormanın dört çeyreğinde, güçlendirme kamplarının merkezlerinde ve ejder çukurunda gerçekleşir.

Alev Vadisi

  • Açılan yeni yollar rakiplerinizin etrafını sarma veya beklenmedik kaçışlar yapma fırsatı verir.
  • Orman: Mavi ve Kırmızı Güçlendirmelerin yakınındaki çalılar yanar ve bunların çukurlarında yeni yollar oluşur.
  • Ejder çukuru: Ejder çukurunun girişi genişler.

Dağ Vadisi

  • Dar alanlar, kuvvetli alan etkili kombolar gerçekleştirmenizi ve Savaş Sisi’nde oluşan yeni enteresan bölgelere saklanmanızı mümkün kılar.
  • Orman: Her bir orman çeyreğinde iki yeni kayalık ortaya çıkar.
  • Ejder çukuru: Ejder çukurunun önünde bir kaya oluşumu meydana gelir.

Okyanus Vadisi

  • Ormanda gizlenme ve rakibinize pusu kurma fırsatını kaçırmayın.
  • Orman: Ormandaki çoğu çalı büyür ve güçlendirme kamplarının yanında yeni Can Erikleri ortaya çıkar. Ormanda su birikintileri oluşur. Bunlar çoğu zaman estetik değişikliklerdir. Tabii Elementlerin İmparatoriçesi’ni oynuyorsanız veya Suda Yürüyen rününü seçtiyseniz, işin rengi değişir.
  • Ejder çukuru: Ejder çukurunun etrafında yeni çalılar yeşerir.

Bulut Vadisi

  • Yetenek atışlarından sıyrılın veya uzaktaki bir hedefi ele geçirmeye çalışan rakiplerinin üstüne hızlıca çullanın.
  • Orman: Mavi ve Kırmızı Güçlendirmelerin çevresindeki bölgelerde hava akımları oluşur ve bu alanlardaki şampiyonlar hız artışı kazanır.
  • Ejder çukuru: Ejder çukuru hız arttıran bir rüzgâr tüneline dönüşür.

Yan Koridor Girintileri

  • Üst ve alt koridorların dış köşeleri oyularak yeni girintiler oluşturuldu.
  • Alt koridor çalısı: İki uzun çalı  Tıpkı üst koridordaki gibi üç çalı

Element Ejderleri

Ejder Ruhları

Alev Ruhu

  • Her 3 saniyede bir, rakibe yönelik ilk hasar veren saldırı veya yetenek küçük bir patlama tetikleyerek hedefe ve yakınındaki rakiplere 90 (+0,25 İlave Saldırı Gücü) (+0,15 Yetenek Gücü) (+0,03 İlave Can) Hasar verir.

Dağ Ruhu

  • 5 saniye boyunca hasar almaz, 225 (+0,2 İlave Saldırı Gücü) (+0,15 Yetenek Gücü) (+0,15 İlave Can) Kalkan kazandırır.

Okyanus Ruhu

  • Rakiplere hasar vermek, 3 saniye boyunca 180 (+0,4 İlave Saldırı Gücü) (+0,25 Yetenek Gücü) (+0,1 İlave Can) Can ve 90 (+0,04 Azami Mana) yeniler.
  • Minyonlara veya canavarlara hasar verildiğinde bu yenilenme %30 etkilidir.

Bulut Ruhu

  • Hareket hızını pasif olarak %10 arttırır.
  • Ulti kullanıldıktan sonra, 3 saniyeliğine fazladan %30 Hareket Hızı verir (30 saniye bekleme süresi).

Element Ejderleri

Alev

  • Alevin Kudreti: +%10/17/24 Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü  +%5/10/15/20 Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü

Dağ

  • Dağın Heybeti: Destansı canavarlar ve kulelere +%16/23/30 İlave Gerçek Hasar  +%8/16/24/32 Zırh ve Büyü Direnci

Okyanus

  • Okyanusun İradesi: 8 saniye boyunca şampiyonlardan veya kulelerden hasar alınmadığında her 5 saniyede bir eksik canın ve mananın %6/9/12’sini yeniler  Her 5 saniyede bir eksik canın %5/10/15/20’sini yeniler (mana yenilenmesi kalktı)

Bulut

  • Bulutun Zarafeti: +%3/4,5/6 İlave Hareket Hızı (çatışmanın dışında üç katına çıkar)  Ultinin bekleme süresinde %10/20/30/40 azalma, bekleme süresinde azalma sınırı yok sayılır

Ejderlere Yeni Mekanikler

  • Ejderlerin ortaya çıkma sırası: Rastgele  İlk üç ejder artık her zaman farklı elementlere sahip. Geriye kalan diğer ejderlerin elementleriyse, üçüncü ejderin elementiyle aynı.
  • Ejderlerin ortaya çıkmasının zaman aralığı: İlki 5. dakikada ortaya çıkar, sonrakiler 35. dakikaya kadar 5 dakikada bir çıkar  İlki 5. dakikada ortaya çıkar, sonrakiler takımlardan biri dört ejder kesene dek 5 dakikada bir çıkar (Yukarıdaki ejder ruhu kısmına bakın.)
  • Can: 3500 Can (seviye başına +240, en az 6. seviye)  Vadi dönüşmeden önce 2650 Can (seviye başına +240, en az 6. seviye); üçüncü ejder ve sonrasında 4350 Can (seviye başına +240, en az 6. seviye)

Kadim Ejderha

  • (KALDIRILDI) Element Çarpanı: Kadim Ejderha güçlendirmesi artık element ejderi güçlendirmelerinin etkilerini %50 arttırmıyor.
  • Yakma Hasarı: 3 saniye boyunca 45 Gerçek Hasar (element ejderi yükü başına +45)  25-45. dakikalarda 3 saniye boyunca 90-270 Gerçek Hasar
  • (KALDIRILDI) Işıldayan Alev: Kadim Ejderha’nın yakma etkisi artık rakipleri açığa çıkarmıyor.
  • (KALDIRILDI) Kadim Çarpanı: Kadim Ejderha’yı ikinci kez kesmek artık element ejderi güçlendirmelerinin etkilerini %100 arttırmıyor veya yakma hasarını 135’e (element ejderi yükü başına +90) çıkarmıyor.
  • (YENİ)İnfaz: Canı %20’nin altında olan rakiplere hasar vermek 0,5 saniye sonra Kadim Kıyım‘a uğrayarak katledilmelerine sebep olur (bekleme süresi yok).
  • Reddedildi: Kadim Kıyım Zhonya’nın Kumsaati veya Kindred’ın R – Kuzunun Şefkati yeteneği gibi hasar görmeme etkilerinin altındaki rakipleri infaz edemez.
  • Güçlendirme Süresi: 150 saniye; katledilince kaybedilir  180 saniye; katledilince kaybedilir
  • Ortaya Çıkma Kuralları: İlk ejderha 35. dakikada ortaya çıkar; sonrakiler 6 dakikada bir çıkar  İlki takımlardan biri dördüncü element ejderini kestikten 6 dakika sonra ortaya çıkar; sonrakiler 6 dakikada bir çıkar

Baron Güçlendirmesi

  • Artık 210 saniye yerine 180 saniye sürüyor.

Vadi’nin Alameti

Vadi’nin Alameti Dövüşü

  • İLK ORTAYA ÇIKMA: 10:00  8:00
  • YENİDİRİLME: 6:00
  • ORTADAN KAYBOLMA: 19:30, çatışmadaysa 19:50 (değişmedi)
  • CAN: 6-12. seviyelerde 10.000-16.000  6-12. seviyelerde 8250-16.500
  • SALDIRI HIZI: 0,5  0,4 (Vadi’nin Alameti arkasını dönmeden önce gözüne vurmak artık daha kolay)

Çağırılmış Vadi’nin Alameti

  • ALAMET’İN GÖZÜ’NÜ YERDEN ALMA SÜRESİ: 40 saniye  20 saniye
  • ALAMET’İN GÖZÜ’NÜN YOĞUNLAŞMA SÜRESİ: 4 saniye  1 saniye
  • ALAMET SEVİYESİ: Tüm şampiyonların seviyelerinin ortalaması, Alamet’in Gözü kullanıldığında belirlenir  Alamet’in Gözü alınırken belirlenir
  • CAN: 6-12. seviyelerde 4000-6400  6-12. seviyelerde 3180-6360
  • KULELERE KAFA ATMA HASARI: Mevcut canın %40’ı (1600-2560), en az 1500  6-12. seviyelerde 1500-2550
  • KAFA ATARKEN KENDİNE VERDİĞİ HASAR: Mevcut canının %25’i  Mevcut canının %66’sı

Minyon Deneyimi

Üst Koridor Deneyimi

  • YAKIN DÖVÜŞÇÜ: 58,8  60,45
  • BÜYÜCÜ: 29,44  29,76
  • TOPÇU: 92  93

Paylaşılan Deneyim

  • YAKIN DÖVÜŞÇÜ: 76,8  75,4
  • BÜYÜCÜ: 38,4  37,12
  • TOPÇU: 120  116

Kule Barikatları

  • KULE KALKANI DİRENÇLERİ: 25  Bir barikat yıkıldığında her üçüncü, dördüncü ve beşinci saldıran şampiyon başına 35 Zırh ve Büyü Direnci

Doran’ın Kalkanı

PASİF: Bir rakip şampiyondan hasar alındığında, 10 saniye içinde en fazla 30 Can yeniler  Bir rakip şampiyondan hasar alındığında, eksik cana bağlı olarak 8 saniye içinde en fazla 40 Can yeniler. Menzilli kullanıcılar için veya alan etkili hasar, zamanla verilen hasar ya da tetiklenme etkilerinde %66 etkili.

Orman

Ormancı Eşyası Deneyimi

  • (KALDIRILDI) EK DENEYİM: Seviye bakımından geri kaldığınızda, ormancı eşyaları artık canavar kestiğinizde size fazladan deneyim kazandırmıyor (yine de destansı canavarlar kendiliğinden ek deneyim sunmaya devam ediyor)
  • İLK KAMPIN İLAVE DENEYİMİ: 120  165

Kamp Süreleri

  • KÜÇÜK KAMPLARIN DİRİLME SÜRESİ: 150 saniye  120 saniye
  • (YENİ)KÜÇÜK KAMPLARIN DİRİLME SİMGELERİ: Bir küçük kamp kesilirken takımınız onu görebiliyorsa, kamp dirilmeden 15 saniye önce mini haritada bir dirilme simgesi görürsünüz.
  • GÜÇLENDİRME KAMPLARININ DİRİLME SİMGELERİ: Güçlendirme kamplarının dirilme simgeleri 20 saniye kala griden sarıya döner  Dirilmeden 15 saniye önce griden sarıya döner

Kayacıllar

  • TABAN DENEYİM: 247 (İlk temizlemede 217)  160 (Antik Kayacıl’ın ilk temizleme cezası kaldırıldı)
  • TABAN ALTIN: 125  120

Alacakurtlar

  • TABAN DENEYİM: 115  95
  • TABAN ALTIN: 84  70

Gromp

  • TABAN CAN: 1800  2100
  • TABAN DENEYİM: 115  135
  • TABAN ALTIN: 86  105

Keskingagalar

  • TABAN DENEYİM: 115  95
  • TABAN ALTIN: 112  85

Zırh Deşme Eşyaları

Draktharr’ın Gece Kılıcı

  • TOPLAM BEDEL: 2900 altın (değişmedi)
  • SALDIRI GÜCÜ: 55  60
  • ZIRH DEŞME: 21 (değişmedi)
  • BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: %10 (değişmedi)
  • (ÖZEL PASİF)GÖRÜNMEZ AVCI: Rakipler tarafından en az 1 saniye görülmedikten sonra, 5 saniye içinde bir rakip şampiyona yönelik ilk normal saldırı, 1-18. seviyelerde 30-150 İlave Fiziksel Hasar verir. Yakın dövüş saldırıları, 0,25 saniyelik bir gecikmenin ardından hedefi 0,5 saniyeliğine %99 yavaşlatır (değişmedi).
  • (KALDIRILDI)(ÖZEL PASİF)GÖZE GÖZ: Artık yakınında tespit ettiği totemleri devre dışı bırakmıyor veya tuzakları açığa çıkarmıyor.

Youmuu’nun Hayaletkılıcı

  • TOPLAM BEDEL: 2900 altın (değişmedi)
  • SALDIRI GÜCÜ: 55
  • ZIRH DEŞME: 18 (özel)
  • BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: %10
  • HAREKET HIZI: Çatışma dışında +40 (özel)
  • AKTİF: 6 saniyeliğine +%20 Hareket Hızı kazan (45 saniye bekleme süresi) (özel)
  • (YENİ)HAYALET-KILICI: Aktifi artık kullanıcısının süre boyunca birimlerin içinden geçebilmesini sağlıyor.

Gecenin Kıyısı

  • TOPLAM BEDEL: 3000 Altın  2900 Altın
  • SALDIRI GÜCÜ: 55  50
  • ZIRH DEŞME: 18  10
  • CAN: 250  325
  • KALDIRILDI ÖZEL AKTİF GECE ÖRTÜSÜ: 1 saniye yoğunlaşıldığında 7 saniye boyunca sonraki rakip yeteneğini önleyen bir büyü kalkanı ortaya çıkarır (bekleme süresi 40 saniye).
  • YENİ ÖZEL PASİF BÜYÜ KALKANI: Bir sonraki rakip yeteneğini önleyen bir büyü kalkanı verir. 40 saniye boyunca rakip şampiyonlardan hasar alınmazsa, bu kalkan yenilenir.

Kanlı Kılıç

  • TOPLAM BEDEL: 3000 Altın
  • TARİF: Dişli Kama + Vampirî Asa + 1000 Altın
  • SALDIRI GÜCÜ: 50
  • ZIRH DEŞME: 10
  • CAN ÇALMA: %15
  • ÖZEL PASİF KAN KOKUSU: Bir veya daha az görünür şampiyonun yakınındayken 8 Zırh Deşme ve 1-18. seviyelerde %40-100 Saldırı Hızı kazandırır. Diğer rakip şampiyonlar yaklaştığında bu etki 3 saniye içinde azalarak kaybolur.

Umbra Kılıcı

  • TOPLAM BEDEL: 2400 Altın
  • TARİF: Dişli Kama + Uzun Kılıç + Uzun Kılıç + 600 Altın
  • SALDIRI GÜCÜ: 50
  • ZIRH DEŞME: 12
  • BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: %10
  • ÖZEL PASİF GÖZE GÖZ Rakibe ait bir totem tarafından tespit edildiğinde 8 saniyeliğine yakınındaki kapanları açığa çıkarır ve totemleri devre dışı bırakır (bekleme süresi 45 saniye). Bu süre boyunca, normal saldırılar devre dışı bırakılan kapanları anında kırar ve totemlere üç kat hasar verir.

Dişli Kama

  • (KALDIRILDI) KELLE AVCISI: Bir rakibin katledilmesinin ardından kullanılan sonraki hasar verici yetenek, artık 40 İlave Fiziksel Hasar vermiyor.

DESTEK EŞYALARI

Mekanik Güncellemeleri

Aşamalar

  • MİS GİBİ: Destek eşyaları hâlâ üç aşamaya sahip; fakat bunlar artık hedefler tamamlandıkça otomatik ve bedelsiz olarak geliştiriliyor.
  • 1. AŞAMA: 400 Altınlık başlangıç eşyası. Vergi veya Savaş Ganimeti ile altın kazanarak geliştirilir.
  • 2. AŞAMA: Nitelikleri artar ve 3 totem yükü kazanır. Vergi veya Savaş Ganimeti ile altın kazanarak geliştirilir.
  • 3. AŞAMA: Nitelikleri önemli ölçüde artar ve toplamda 4 totem yüküne sahip olur. Vergi ve Savaş Ganimeti ortadan kaybolur.
  • TOPLAM BEDEL: 1800 Altın  400 Altın

Minyon Biçme Kuralı

  • ORADA DUR: 5 dakikada 20’den fazla minyon biçmek (10 dalgadan 3’ü) minyonlardan kazanılan altını %50 azaltır. 50 minyona ulaşıldığında, bu ceza en fazla %80’e çıkar.
  • MATEMATİK: Ceza etkinleştiğinde minyon skoru altını %(70 – 5 dakika içinde aldığın Minyon Skoru) değerine düşer.

Büyü Hırsızının Marifeti Serisi

Vergi Değişiklikleri

  • (KALDIRILDI) ESKİ VERGİ: Şampiyon veya yapılara yönelik hasar verici yetenek ve normal saldırılar, fazladan 13 İlave Büyü Hasarı (geliştirildiğinde 18 Hasar) ve yakınında bir takım arkadaşı varsa 11 Altın (geliştirildiğinde 22 Altın) verir. Her 10 saniyede bir yük verir. En fazla 3 yük tutar. Altın üretimi hedefe ulaşmadan önce biçilen minyon veya kesilen destansı olmayan canavar başına 12 saniye duraklar.
  • (YENİ) YENİ VERGİ: Şampiyon veya yapılara yönelik hasar verici yetenek ve normal saldırılar 15 Altın kazandırır. Her 10 saniyede bir yük verir. En fazla 3 yük tutar.

Büyü Hırsızının Marifeti

  • BEDEL:400 Altın
  • YETENEK GÜCÜ:10  8
  • YENİCAN:10
  • KALDIRILDI MANA YENİLENMESİ:Artık +%25 Mana Yenilenmesi sağlamıyor.
  • HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN:(değişmedi)
  • ÖZEL PASİF VERGİ: Şampiyon veya yapılara yönelik hasar verici yetenek ve normal saldırılar 15 Altın kazandırır. Bu etki her 30 saniyede bir 3 defa ortaya çıkabilir.
  • HEDEF:Vergi geliştirmeleriyle 500 Altın kazanmak, bu eşyayı Buzdiş’e geliştirir.

Buzdiş

  • YETENEK GÜCÜ:20  15
  • YENİ CAN:70
  • KALDIRILDI MANA YENİLENMESİ:Artık +%50 Mana Yenilenmesi sağlamıyor.
  • KALDIRILDI BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA:Artık bekleme süresinde özel %10 azalma sağlamıyor.
  • HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN:2  3
  • ÖZEL PASİF VERGİ: Şampiyon veya yapılara yönelik hasar verici yetenek ve normal saldırılar 15 Altın kazandırır. (Bu etkiler her 45 saniyede bir yenilenir. En fazla 3 yük.)
  • ÖZEL AKTİF TOTEM KOYMA: Bir Görünmez Totem yerleştirir. En fazla 3 yük tutar ve dükkân ziyaret edildiğinde yeniden dolar.
  • HEDEF: Vergi geliştirmeleriyle 1000 Altın kazanmak, bu eşyayı Gerçek Buz Parçası’na geliştirir.

Gerçek Buz Parçası

  • İSİM: Gözcülerin Mirası  Gerçek Buz Parçası
  • YETENEK GÜCÜ: 35  60
  • CAN: 200  150
  • KALDIRILDI MANA YENİLENMESİ: Artık +%50 Mana Yenilenmesi sağlamıyor.
  • KALDIRILDI BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: Artık bekleme süresinde özel %10 azalma sağlamıyor.
  • HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 2  3
  • KALDIRILDI ÖZEL PASİF VERGİ: Şampiyon veya yapılara yönelik hasar verici yetenek ve normal saldırılar, fazladan 18 İlave Büyü Hasarı vermez ve yakınında bir takım arkadaşı varsa her 30 saniyede bir 3 defa 22 Altın vermez.
  • ÖZEL AKTİF TOTEM KOYMA: Bir Görünmez Totem yerleştirir. En fazla 4 yük tutar ve dükkân ziyaret edildiğinde yeniden dolar.

Hayalet Orak Serisi

Hayalet Orak

  • BEDEL: 400 Altın
  • SALDIRI GÜCÜ: 5
  • CAN: 10
  • HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 2
  • ÖZEL PASİF VERGİ: Şampiyon veya yapılara yönelik hasar verici yetenek ve normal saldırılar 15 Altın kazandırır. Bu etki her 30 saniyede bir 3 defa ortaya çıkabilir.
HEDEF: Vergi geliştirmeleriyle 500 Altın kazanmak, bu eşyayı Harrowing Hilali’ne geliştirir.

Harrowing Hilali

  • SALDIRI GÜCÜ: 10
  • CAN: 70
  • HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 3
  • ÖZEL PASİF SAVAŞ GANİMETİ: Bir takım arkadaşının yanındayken yapılan normal saldırılar, azami canı %50’nin (menzilli şampiyonlar için %30) altında olan minyonları infaz eder ve takım arkadaşına biçme altını kazandırır. (Bu etkiler her 45 saniyede bir yenilenir. En fazla 3 yük.)
  • ÖZEL AKTİF TOTEM KOYMA: Bir Görünmez Totem yerleştirir. En fazla 3 yük tutar ve dükkân ziyaret edildiğinde yeniden dolar.
  • HEDEFVergi geliştirmeleriyle 1000 Altın kazanmak, bu eşyayı Kara Sis Tırpanı’na geliştirir.

Kara Sis Tırpanı

  • SALDIRI GÜCÜ: 35
  • CAN: 150
  • HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 3
  • ÖZEL AKTİF TOTEM KOYMA: Bir Görünmez Totem yerleştirir. En fazla 4 yük tutar ve dükkân ziyaret edildiğinde yeniden dolar.

Yadigâr Kalkan Serisi

Savaş Ganimeti

KALDIRILDI ESKİ SAVAŞ GANİMETİ: Bir takım arkadaşının yanındayken, 1-18. seviyelerde canı 200-285 / 215-470 / 350-860’ın (+%100 SG) altındaki minyonlara yapılan yakın dövüş normal saldırıları minyonu infaz eder, kendini ve takım arkadaşını eksik can değerine bağlı olarak 5-30 / 10-60 / 15-90 Can iyileştirir ve ona biçme altını verir. Menzilli normal saldırılar minyonları infaz etmez ve bu miktarın yarısı kadar iyileştirir. Her 40/30/20 saniyede bir yük verir. En fazla 2/3/4 yük tutar.
YENİ SAVAŞ GANİMETİ BİR TAKIM ARKADAŞININ YANINDAYKEN YAPILAN NORMAL SALDIRILAR, AZAMİ CANI %50’NİN (MENZİLLİ ŞAMPİYONLAR İÇİN %30) ALTINDA OLAN MİNYONLARI İNFAZ EDER VE TAKIM ARKADAŞINA BİÇME ALTINI KAZANDIRIR. (BU ETKİLER HER 45 SANİYEDE BİR YENİLENİR. EN FAZLA 3 YÜK.)

Yadigâr Kalkan

BEDEL: 400 Altın
CAN: 50  30
YENİ YETENEK GÜCÜ: 5
HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 1  2
ÖZEL PASİF SAVAŞ GANİMETİ: Bir takım arkadaşının yanındayken yapılan normal saldırılar, azami canı %50’nin (menzilli şampiyonlar için ceza yoktur) altında olan minyonları infaz eder ve takım arkadaşına biçme altını kazandırır. (Bu etkiler her 45 saniyede bir yenilenir. En fazla 3 yük.)
HEDEF: Savaş Ganimeti geliştirmeleriyle 500 Altın kazanmak, bu eşyayı Targon Kalkanı’na geliştirir.

Targon Kalkanı

İSİM: Targon’un Heybeti  Targon Kalkanı
CAN: 125  100
YENİ YETENEK GÜCÜ: 10
KALDIRILDI CAN YENİLENMESİ: Artık +%50 Can Yenilenmesi sağlamıyor.
HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 1  3
ÖZEL PASİF SAVAŞ GANİMETİ: Bir takım arkadaşının yanındayken yapılan normal saldırılar, azami canı %50’nin (menzilli şampiyonlar için %30) altında olan minyonları infaz eder ve takım arkadaşına biçme altını kazandırır. (Bu etkiler her 45 saniyede bir yenilenir. En fazla 3 yük.)
ÖZEL AKTİF TOTEM KOYMA: Bir Görünmez Totem yerleştirir. En fazla 3 yük tutar ve dükkân ziyaret edildiğinde yeniden dolar.
HEDEF: Savaş Ganimeti geliştirmeleriyle 1000 Altın kazanmak, bu eşyayı Dağın Siperi’ne geliştirir.

Dağın Siperi

İSİM: Suretin Mirası  Dağın Siperi
CAN: 350  300
YENİ YETENEK GÜCÜ: 40
KALDIRILDI BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: Artık bekleme süresinde özel %10 azalma sağlamıyor.
KALDIRILDI CAN YENİLENMESİ: Artık +%200 Can Yenilenmesi sağlamıyor.
HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 1  3
ÖZEL AKTİF TOTEM KOYMA: Bir Görünmez Totem yerleştirir. En fazla 4 yük tutar ve dükkân ziyaret edildiğinde yeniden dolar.

Çelik Omuzluk Serisi

Çelik Omuzluk

BEDEL: 400 Altın
CAN: 30
SALDIRI GÜCÜ: 3
HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 2
ÖZEL PASİF SAVAŞ GANİMETİ: Bir takım arkadaşının yanındayken yapılan normal saldırılar, azami canı %50’nin (menzilli şampiyonlar için %30) altında olan minyonları infaz eder ve takım arkadaşına biçme altını kazandırır. (Bu etkiler her 45 saniyede bir yenilenir. En fazla 3 yük.)
HEDEF: Savaş Ganimeti geliştirmeleriyle 500 Altın kazanmak, bu eşyayı Rün Çeliği Omuzluk’a geliştirir.

Rün Çeliği Omuzluk

CAN: 100
SALDIRI GÜCÜ: 6
HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 3
ÖZEL PASİF SAVAŞ GANİMETİ: Bir takım arkadaşının yanındayken yapılan normal saldırılar, azami canı %50’nin (menzilli şampiyonlar için ceza yoktur) altında olan minyonları infaz eder ve takım arkadaşına biçme altını kazandırır. (Bu etkiler her 45 saniyede bir yenilenir. En fazla 3 yük.)
ÖZEL AKTİF TOTEM KOYMA: Bir Görünmez Totem yerleştirir. En fazla 3 yük tutar ve dükkân ziyaret edildiğinde yeniden dolar.
HEDEF: Vergi geliştirmeleriyle 1000 Altın kazanmak, bu eşyayı Akkaya Omuzluğu’na geliştirir.

Akkaya Omuzluğu

CAN: 300
SALDIRI GÜCÜ: 24
HER 10 SANİYEDE KAZANILAN ALTIN: 3
ÖZEL AKTİF TOTEM KOYMA: Bir Görünmez Totem yerleştirir. En fazla 4 yük tutar ve dükkân ziyaret edildiğinde yeniden dolar.

Eski Para Serisi (Kaldırıldı)

Shurelya’nın Rüyası

TOPLAM BEDEL: 2250 Altın  2050 Altın
TARİF: Alazcevher + Ruh Yeli + Peri Tılsımı + 475 Altın  Yasak İdol + Kristal Kolluk + 600 Altın
CAN: 200  300
BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: %10 (değişmedi)
MANA YENİLENMESİ: +%100 (değişmedi)
YENİ İYİLEŞTİRME VE KALKAN GÜCÜ: %10
YENİ CAN YENİLENMESİ: +%100
KALDIRILDI YETENEK GÜCÜ: Artık 40 Yetenek Gücü sağlamıyor.
KALDIRILDI HAREKET HIZI: Artık +%5 Hareket Hızı sağlamıyor.
ÖZEL AKTİF: Sana ve 700 Menzilin içindeki takım arkadaşlarına 3 saniyeliğine %40 İlave Hareket Hızı sağlar  Sana ve 1000 Menzilin içindeki takım arkadaşlarına 3 saniyeliğine %40 İlave Hareket Hızı sağlar (bekleme süresi 90 saniye)
AKTİF MENZİLİ: 700  1000

ENERJİ DOLU VE KRİTİK VURUŞ EŞYALARI

Enerji Dolu

BZZZT: Enerji Dolu etkilerinden elde edilen hasar artık birikiyor, en yüksek hasarı veren kaynak seçilmiyor.
HAREKET BEREKETTİR: Hareket ederek kazanılan Enerji Dolu yükleri %20 arttı; saldırarak kazanılan yükler %50 azaldı.
İMHACI: Enerji Dolu etkileri artık her zaman kuleleri etkiliyor.

Fırtınabiçen

TOPLAM BEDEL: 3100 Altın  3200 Altın
TARİF: TEK Kılıcı + Uzun Kılıç + Kircheis Parçacığı + 850 Altın  TEK Kılıcı + Çeviklik Pelerini + Kircheis Parçacığı + 400 Altın
SALDIRI GÜCÜ: 60  55
YENİ KRİTİK VURUŞ İHTİMALİ: %25
SALDIRI HIZI: %30  %15
ENERJİ DOLU HASARI: 50  120
ENERJİ DOLU YAVAŞLATMASI: 1,5 saniyeliğine %40  0,5 saniyeliğine %75, azalarak kaybolmaz
KALDIRILDI ENERJİK: Artık diğer Enerji Dolu etkilerini %35 güçlendirmiyor.

Bombardıman Topu

ENERJİ DOLU HASARI: 1-18. seviyelerde 60-140  120
KALDIRILDI İMHACI: Enerji Dolu etkileri artık kuleleri etkilemiyor. Çünkü bu, artık Enerji Dolu’nun temel işlevi.
KALDIRILDI ENERJİ İÇECEĞİ: Artık Enerji Dolu etkilerinin dolma hızını arttırmıyor.

Statikk Hançer

ENERJİ DOLU HASARI: 1-18. seviyelerde 60-140  120
HANÇER YILDIRIMININ SIÇRAMA SAYISI: 5  7
KALDIRILDI ŞOK TERAPİSİ: Statik Hançer yıldırımları artık kritik vuruş gerçekleştiremiyor.

Kircheis Parçacığı

TOPLAM BEDEL: 600 Altın  700 Altın
ENERJİ DOLU HASARI: 50  80

Dövüşçü Eldiveni(Kaldırıldı)

Çeviklik Pelerini

KRİTİK VURUŞ İHTİMALİ: %20  %25

Coşku

TOPLAM BEDEL: 1200 Altın  1400 Altın
TARİF: Dövüşçü Eldiveni + Hançer + 500 Altın  Çeviklik Pelerini + Hançer + 300 Altın
KRİTİK VURUŞ İHTİMALİ: %15  %25
SALDIRI HIZI: %15  %12
HAREKET HIZI: %5 (değişmedi)

KALDIRILAN EŞYALAR

Shojin’in Mızrağı

Shojin’in Mızrağı, ARAM’da hâlâ kullanılabilir.

Zz’Rot Kapısı

Malzahar’ın W yüklerinin adı artık Büyüyen Sürü değil, Zz’Rot Sürüsü. Bir sonraki yamada, W’su da Zz’Rot Sürüsü adını alacak.

Ohmyıkıcı

Kulelerin Delici Mermiler pasifinin adı artık Ohmyıkıcı.

Keskingaga Pelerini

Eşya Seti Düzenleyicisi Temizliği

Merkez Kuşatması, Uzay Serüveni: Çıkarma, Merkez Baskını, Poro Kralı ve Dominion modlarındaki eşyalar set düzenleyicisinden kaldırıldı.

RÜNLER

Arakçı (Kaldırıldı)

Prototip: Heptaş (Yeni)

RULET: Düzenli olarak rasgele bir anahtar rünün tek seferliğine kullanılmasını sağlar. Bir anahtar rün kullanıldığında, sadece üç seçenek kalıncaya kadar tekrar kullanılamaz. Bu noktada seçenekler sıfırlanır ama daha yeni kullandığınız anahtar rün tekrar karşınıza çıkmaz.
BEKLEME SÜRESİ: Yakın dövüşçü kullanıcılar 1-18. seviyelerde bir rün kullandıktan 8-4 saniye sonra yeni bir anahtar rün kazanır. Menzilli kullanıcılarsa 1-18. seviyelerde bir rün kullandıktan 12-8 saniye sonra yeni bir anahtar rün kazanır. Bekleme süresi azalması, sonraki seviyelerde daha fazladır.
OTOMATİK YENİLEME: Bir anahtar rün 40 saniye boyunca kullanılmadığında, çatışma dışındayken yeni bir anahtar rün verir.
GÖRÜNÜRLÜK: Mevcut anahtar rün, can göstergesinin sağında görülebilir. Tüm oyuncular bunu görebilir.
EK: Kara Hasat ile toplanan ruhlar, başka bir anahtar rüne geçildiğinde kaybolmaz ve diğer tüm anahtar rünlerinizi etkiler. Hortlağın Pençesi’nin canı da farklı bir anahtar rün alsanız bile aynı şekilde korunur.

Kullanılabilir Anahtar Rünler

  • Saldırıya Devam
  • Ölümcül Tempo
  • Ayağı Çabuk
  • Yenilmez
  • Aery’yi Çağır
  • Sihirli Yıldız
  • Sürat Coşkusu
  • Elektrik Ver
  • Yırtıcı (sadece çizmeleriniz varsa gelir)
  • Kara Hasat (ruhlar diğer tüm anahtar rünlerin etkilerini güçlendirir)
  • Keskin Sağanak
  • Hortlağın Pençesi
  • Artçı Şok (sadece temel yeteneklerle tetiklenebilir)
  • Buzul Takviyesi

Yenilmez

KALDIRILDI GERÇEK HASAR: Yenilmez artık azami yüke ulaştığında şampiyonlara verilen hasarın %8’ini gerçek hasara dönüştürmüyor.
İYİLEŞTİRME: Yenilmez azami yükteyken şampiyonlara verilen hasarın %8’ini azaltma etkilerine uğramadan önce iyileştirir  Yenilmez azami yükteyken şampiyonlara verilen hasarın %15’ini azaltma etkilerine uğradıktan sonra iyileştirir
AZAMİ YÜK: 5  10
YÜKLER: İsabet eden yetenek veya normal saldırı başına 1  İsabet eden yetenek veya yakın dövüş normal saldırısı başına 2, menzilli normal saldırı başına 1
YÜK SÜRESİ: Yakın dövüşçüler için 8 saniye, menzilliler için 3 saniye  8 saniye
YÜK BAŞINA KAZANILAN DEĞİŞKEN KUVVET: 1-18. seviyelerde 2-6  1-18. seviyelerde 2-5
AZAMİ DEĞİŞKEN KUVVET: 1-18. seviyelerde 10-30  1-18. seviyelerde 20-50

Artçı Şok

DİRENÇLER: 70 (+%50 İlave Direnç)  35 (+%80 İlave Direnç)
HASAR: 10-120 (+ azami canın %4’ü)  25-120 (+ilave canın %8’i)
BEKLEME SÜRESİ: 35 saniye  20 saniye
GİDERİLEN HATA: Artçı Şok’un dirençleri artık istenenden biraz daha uzun sürmüyor.

Pratik Zekâ

ALT ETME İLAVESİ: Alt edilen rakipler azami mananın %20’sini yeniler ve ultilerin bekleme süresinin %10’unu iade eder  Azami mana veya enerjinin %20’sini yeniler ve azami manayı 100 (en fazla 500) ya da azami enerjiyi 10 (en fazla 50) arttırır

Bulut Pelerini

TETİKLENME: Ulti kullanıldığında  Sihirdar büyüsü kullanıldığında
HIZ ARTIŞI: 2,5 saniyeliğine 100 İlave Hareket Hızı, son saniyede azalarak kaybolur  Sihirdar büyüsünün bekleme süresine bağlı olarak 2,5 saniyeliğine %15-35 Hareket Hızı
UZUN BEKLEME SÜRESİ: %35 Hareket Hızı (Sıçra, Işınlan)
ORTA BEKLEME SÜRESİ: %25 Hareket Hızı (Şifa, Tutuştur, Arındır, Bitkinlik, Hayalet, Bariyer)
KISA BEKLEME SÜRESİ: %15 Hareket Hızı (Hex-sıçra, Çarp, Zoe’nin W – Büyü Hırsızı yeteneği, ARAM’daki Tuttur)

ŞAMPİYONLAR

Senna

Pasif – Bağışlama

KALDIRILDI BÜYÜ HIRSIZININ MARİFETİ’NİN DÖNÜŞÜMÜ: Senna artık doğrudan Hayalet Orak alabileceği için, Büyü Hırsızının Marifeti’nden kazandığı yetenek gücünü değişken kuvvete dönüştüremiyor.
KALDIRILDI ALTERNATİF MOD İLAVESİ: Senna artık ARAM, URF ve bu modların diğer çeşitlerinde çifte sis yükü kazanmıyor.

Espor yazarı, içerik üreticisi. Gazi Üniversitesinde, Elektrik-Elektronik Mühendisi olmaya çalışan acımasız bir defans oyuncusu. Şef Editör, he bir de Fenerbahçeli. DM atın ben size dönerim.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL