Connect with us

LoL

League of Legends güncellemeleri: Rün değişiklikleri ve Yorick hakkında

League of Legends’ta rünler ve Yorick üzerine birtakım değişiklikler düşünülüyor.

League of Legends‘ta rünler ve Yorick hakkında birtakım değişiklikler düşünülüyor. Oyunun resmi forumu üzerinden yapılan açıklamayla detayları aktarılan bu gelişmeler şöyle:

Üzerinde çalıştığımız rünler

Bazı rünler üzerinde, Sezon Öncesi Dönem’e yetiştirmek istediğimiz değişiklikleri test ediyoruz. Neler denediğimizin özetini aşağıda bulabilirsiniz:

Bize güven veren değişiklikler

  • Kara Hasat – Bir şampiyonun canını %50’nin altına düşürdüğünüzde devreye girer ve şampiyona ilave hasar verir. Etki her tetiklendiğinde hasarı daha da artar. Uzunca bir bekleme süresi (şimdilik 45 saniye) var.

    Bu onu daha çok bitirici bir yetenek haline getiriyor. Sağlıklı hedeflere karşı devreye giremediği için dürtme veya tek atma gücünü (bir saldırıda veya yetenekte rakibin canını sıfıra indirmek) azaltıyor. Ayrıca yük biriktirme yönünü koruyarak onu diğer hasar rünlerinden ayırıyor.

  • Aşırı Büyüme – Şampiyonun yakınında gerçekleşen her X katledilme başına sabit can sağlar. Kazanılan sabit can belli bir miktara ulaştığında fazladan yüzdelik can artışı sağlar.

Artık sadece yüzdelik can artış sağlamadığı için cana ağırlık veren şampiyonların dışındakilere de çekici gelecektir. Geriye dönüp baktığımızda, bu rünü tasarlama aşamasında herkese cazip gözükmemesi için fazla düzelttiğimizi fark ettik. Değişiklik sonrası Azim’in ikincil yol olarak daha çok tercih edilmesini sağlayacaktır. Sabit ve yüzdelik can artışının bir arada kullanılması, bunu daha fazla kullanıcı için ayarlamamıza yardım ediyor.

Oyuna getireceğimizden henüz emin olmadığımız (üzerinde daha fazla çalışma ve tartışma yapılmasını gerektiren) değişiklikler

  • Kemik Zırh – Oyundan tamamen kaldırılabilir.

Pek anlaşılmasa da Kemik Zırh aslında çok güçlü bir rün. Hem kullanıcısının hem de koridordaki rakibinin rünün bekleme süresini sürekli takip etmesi gerektiği için diğer rünlere göre çok daha fazla dikkat gerektiriyor.

  • Kalkan Darbesi – Bir kalkanınız varken sıradaki normal saldırınızın canınıza ve kalkan miktarınıza bağlı olarak ilave hasar vermesini sağlayan yeni Azim rünü.

Azim yolunun hem dayanıklılık hem de savunma niteliklerinize bağlı olarak bazı avantajlar sağlamasını istiyoruz (Tahrip buna iyi bir örnek). Kalkan Darbesi, kendi yetenek setleri, takım arkadaşları veya eşyalar yoluyla kalkan kazanan şampiyonlar tarafından kullanılabilecek. Bu da rünün orta büyüklükte bir kitleye hitap etmesini sağlayacaktır. Hâlâ rünün sağlayacağı saldırı ve savunma etkilerini nasıl böleceğimizi düşünüyoruz (örn. Kalkan Darbesi şampiyonun kalkan miktarını ne kadar arttırmalı, rakibe ne kadar hasar vurmalı?).

  • Arakçı – Rünün daha çok şampiyona cazip gelmesini istiyoruz ve Ezreal’ın bu rüne bu kadar bağlı olmasını istemiyoruz.

Bekleme süresini veya tek kullanımlık eşya düşürme oranını değiştirmemiz gerekebilir. Nasıl devreye gireceğini ve düşürdüğü eşyaları değiştirmek gibi daha büyük ayarlamalara da gidilebilir. Rün hâlâ oldukça deneysel ve hızlı bir biçimde değişiyor; bu yüzden onu şimdilik Açık Beta’ya getirmiyoruz.

  • Sürat – Sürekli hareket hızı ve hareket hızı miktarına göre fazladan hasar sağlamak yerine, başka hareket hızı artışlarını güçlendiriyor.

Onu genel güç artışından ziyade bir seçenek haline getirmek istiyoruz. Henüz diğer hareket hızı artışlarını güçlendirmenin bütün şampiyonları dengeli bir şekilde etkileyip etkilemeyeceğinden emin değiliz. (örn. Rammus ve Hecarim gibi şampiyonlarda dengeli bir şekilde işliyorsa diğer şampiyonların işine yaramayacak mı?)

  • Koza – Gerekli olup olmadığı hâlâ tartışılıyor.

Başlangıçta Koza’yı, Azim yolunun daha fazla tercih edilebilmesi için çıkarmıştık. O dönemde Azim yolu can sunduğu için bu yolu seçen fazla oyuncu yoktu. Bunu değiştirebilmek için Azim’e oyunun erken safhalarında savunma, ileri safhalarında saldırı sağlayacak bir seçenek eklemiştik. Sezon Öncesi Dönem’de artık istediğiniz nitelikleri seçebileceğiniz için buna pek de gerek kalmadı. Dolayısıyla Koza’yı yeniden değerlendireceğiz.


8.21’de Yorick’in durumu

Büyük bir oynanış değişikliği getirmediğimiz halde Yorick’in kazanma oranının 8.21’de çarpıcı bir biçimde düştüğünü gördük. Bu tarz durumlara genelde oyunu büyük derecede etkileyen, yeni çıkmış hatalar sebep oluyor. Son gelen yamada başka sorunları gidermek için Yorick’in ultisini yeniden programladığımızı göz önünde bulundurursak, bu oldukça muhtemel. Ultisi üzerinde çalışırken bazı hatalar yapmış olabiliriz. Durumu inceledik ve görünüşe göre bazı durumlarda Sis Gezginlerinin verdiği hasarla ilgili bir sorun var. Bu sorunu olabildiğince çabuk bir şekilde düzelteceğiz; ancak şu anda kesin bir tarih veremiyoruz. Belki de hata bu yazı yayınlandığında düzeltilmiş olur. Eğer düzeltilmediyse, sorun muhtemelen gün içinde giderilecek.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL