Connect with us

Espor

League of Legends Güncellemeleri: Yeni sezonda oyuna neler ekleniyor?

League of Legends’a yeni sezonda neler ekleniyor? Resmi forumunda paylaşıldı!

League of Legends yeni sezon güncellemeleri hakkında bir paylaşım daha yaptı. Oyunun resmi forum sayfası üzerinden verilen bilgilerle gün yüzüne detaylar hemen aşağıdaki gibi şekillendi. İşte resmi açıklama ve yeni sezonda oyunda yapılması planlanan değişiklikler:

Üçüncü Sezon Öncesi Dönem güncellememize hoş geldiniz! Değişiklikler bugün Açık Beta’ya gelecek; bu yüzden son bir kez hedeflerden, taktiklerden ve mevcut ayarlamalardan bahsetmek istiyoruz. Bugün anlatacağımız şeylerin çoğunu önceki güncellemelerde (Güncelleme 1, Güncelleme 2) de ele almıştık; yine de Sezon Öncesi Dönem’i özetlemek gerekirse: Kazansanız da kaybetseniz de, LoL’de boşa zaman harcamış gibi hissetmenizi istemiyoruz.

Sezon Öncesi Dönem güncellemeleri 8.23 Yaması’yla gelecek, yani bir ay daha var. Bu yüzden birçok ince ayrıntı değişiklik gösterebilir. Örneğin Açık Beta döngüsünde kule barikatları için bir sürü parçacık ve ses efekti test edeceğiz. Bunun yanında bazı sistemsel güncellemeler için sayısal ayarlamalara da gideceğiz.

Şimdi değişikliklere göz atalım:

Koridor aşamaları iyileştirildi ve biraz daha uzatıldı
Hedefler:
● Artık kulelerin oyunun erken safhalarında tek bir ormancı baskınıyla veya dönüşle yıkılması zorlaşacak.
● Oyunun erken safhalarında koridorda agresif oynayan ve risk alan oyuncular ödüllendirilecek
● Kötü karşılaşmalar koridoru karşıya temsil etmişsiniz gibi hissettirmeyecek. Kulenizin altına itilseniz bile, kuleniz yıkılmadan önce son vuruş yapmak için daha fazla süreniz olacak.
● Koridor karşılaşmaları, artık diğer koridorlardaki başarı veya başarısızlıktan daha az etkilenecek ve oyunun erken safhalarındaki dengeli karşılaşmalarda rakibinizi alt etmek için daha fazla zamanınız olacak.
● Oyuncuların ilk eşyalarını tamamlamalarının ardından koridor aşamasından çıkma ihtimalleri artacak.

Taktikler:

● Artık maç başlangıcında dış kuleler “kule barikatları” ile güçlendiriliyor. Barikatlar aktif olduğu sürece,kulenin can göstergesi o barikatı yok etmek için ne kadar hasar vermeniz gerektiğini gösteriliyor.
● Bir barikat parçası yok etmek yerel altın veriyor; fakat aynı zamanda tüm barikat parçaları düşene kadar o kulenin direncini de arttırıyor (şimdilik 14:00’a kadar). Ayrıca bir barikat parçası kırıldığında birden fazla şampiyon o kuleyi kuşatıyorsa, kule 20 saniyeliğine Kalkan isimli ilave koruma kazanıyor.
● Kule barikatlarını oyuna eklediğimiz için dış kulelerin taban niteliklerinde de bazı ayarlamalara gittik. Canlarını ve SG artış oranlarını yükselttik; ancak dirençleri artık tamamen kule barikatlarına bağlı.
○ Barikatlar kuleye direnç sağlıyor ve bir barikat parçası kırıldığında kule ilave direnç kazanıyor; fakat barikat tamamen kırıldığında kulenin zırh ve büyü direnci miktarı 0’a iniyor.
● Buradaki amacımız kulelerin oyunun ilk birkaç dakikasında yıkılmasını engellerken, 14. dakikadan sonra kuleleri daha kırılgan hale getirmek. Bu da koridor aşamalarının daha düzenli olmasını sağlayacaktır.

Mevcut ayarlamalar – İLERİDE DEĞİŞİKLİK GÖSTEREBİLİR:
● Kule Barikatları:
○ Her bir barikat parçası 1000 kule canını temsil eder.
○ Kule Barikatları tarafından sağlanan zırh ve büyü direnci : 40 + yok edilen her bir barikat parçası için 30
○ Yok edilen barikat parçası başına kazanılan altın : 160 (yakındaki şampiyonlar arasında bölüştürülür)
○ Kalkan : İlk yok edilen barikat parçasından sonra, diğer parçaların yok edilmesine katkıda bulunan şampiyon başına + 25 Zırh ve Büyü Direnci
● Kuleler:
○ Dış kulelerin canı : 3800 >>> 5000
○ Dış kulelerin zırhı ve büyü direnci : 55 >>> 0 (bunun yerini kule barikatları aldı)
○ Dış kulelerin dakika başına zırh ve büyü direnci artışı : 1 >>> 0 (bunun yerini kule barikatları aldı)
○ Tüm kulelerin dakika başına SG artışı : 4 >>> 9
■ Dış kulelerin SG üst sınırı : 152 >>> 278
■ İç ve inhibitör kulelerinin SG üst sınırı : 250 >>> 305
■ Merkez Kulesi SG üst sınırı : 230 >>> 285
○ Kule ilk kanı : 300 >>>150 (barikat parçalarını yok ederek de altın kazanılacağı için azaltıldı)

Rün yolları artık nitelik ilavelerini belirlemeyecek
Hedefler:
● Artık oyuncular yol tarzlarının sınırlandırması olmadan istedikleri rünleri alabilecek; böylece daha yaratıcı seçimler (Buzul Takviyesi Jax?) yapabilecek ve stratejik kararlar (üst koridordaki Rumble’a karşı çift büyü direnci kristali almak) verebilecek.
● Zorunlu savunma niteliği seçimiyle oyunun erken safhalarında hasar biraz azalacak.

Taktikler:

● Artık bu ilavelere nitelik kristalleri adını vereceğiz.
● Rün sayfanızın her sırasından üç adet nitelik kristali seçeceksiniz.
● Nitelik kristalleriyle uyumlu olsunlar diye bazı rünlerde küçük ayarlamalar gerçekleştirdik.

Mevcut ayarlamalar – NİTELİK SEÇİMLERİ VE DEĞERLERİ İLERİDE DEĞİŞİKLİK GÖSTEREBİLİR:
● Nitelik Kristalleri
○ 1. Sıra: 10 Değişken (6 SG ya da 10 YG), %8 Saldırı Hızı, 1-18. seviyelerde bekleme süresinde %1-10 azalma
○ 2. Sıra: 10 Değişken, 5 Zırh, 6 Büyü Direnci, (dördüncü bir niteliğin gelip gelmeyeceğini tartışıyoruz)
○ 3. Sıra: 1-18. seviyelerde 15-90 Can, 5 Zırh, 6 Büyü Direnci
○ Açıklık getirmek için önemli bir not: Rün yolları artık tarz ilaveleri sağlamayacak, bunları nitelik kristallerinden alacaksınız.

Oyunu çevirmek daha olası ve tatmin edici bir hale gelecek

Hedefler:
● Geriye düşen takımın oyunu çevirmek için ne yapması gerektiğini daha açık bir hale getireceğiz.
● Öne geçmek için yalnızca şampiyon katletmeye odaklanmamış şampiyonların başlarına konan ödülü daha iyi ayarlayacağız.
● Kaybeden takımda oynuyorsanız sistem size karşı daha az acımasız olacak.

Taktikler – İLERİDE DEĞİŞİKLİK GÖSTEREBİLİR

● Bir sonraki hedefinizi daha rahat belirleyebilmeniz için oyuncuların başlarındaki ödül skor tablosunda görünecek.
● Artık oyuncuların minyon ve canavarlardan kazandıkları altın, ödül siteminin bir parçası olacak.
● Birinin başındaki ödülden alacağınız altın miktarı artık en fazla 1000 (700 ödül, 300 temel katletme altını) olacak. Geri kalan miktar bir sonraki skora aktarılacak.
● Yenilen takımı taşımaya çalışan oyuncuyu cezalandırmamak için kaybeden takımların vereceği ödül miktarı azaltılacak.
● Skor yükseldikçe ödüllerin artış oranı da yükselecek.

Mevcut ayarlamalar – İLERİDE DEĞİŞİKLİK GÖSTEREBİLİR:
● Ödüllerin hesaplanması oldukça matematiksel olduğundan ayrıntılara fazla girmiyoruz. Sizi ilgilendiren tek şey, eğer biri iyi bir oyun geçiriyorsa bunu skor tablosundan görebilecek olmanız.
● Minyon skorunun az olduğu maçlarda ödül miktarının %70’i şampiyon katletmeden, %30’uysa minyon veya canavar altınından hesaplanacak. Başa baş giden oyunlarda ödüllerin neredeyse %100’ü şampiyon katletmelerinden hesaplanacak.

Sonucu belli oyunlar daha çabuk tamamlanacak
Hedefler:
● Açık ara önde olan takım Baron güçlendirmesi olmadan maçı daha çabuk bitirebilecek.
● Boş geçirdiğiniz zaman azalacak (rakibin merkezini kuşatmanız için minyon dalgası beklediğiniz süre veya bir sonraki Baron’un ya da Ejderha’nın ortaya çıkma süresi)

Taktikler:
● Baron güçlendirmesi olmadan yapılan kuşatmalar sırasında hasara karşı daha fazla dayanıklı olabilmeleri için minyonların canı, kule hasarına karşı direnci ve hareket hızı arttırıldı.
● Oyunun erken safhalarında topçu minyonların ortaya çıkma sıklığı arttırıldı.
● Önemli hedeflerin yeniden ortaya çıkma süreleri azaltıldı.

Mevcut ayarlamalar – İLERİDE DEĞİŞİKLİK GÖSTEREBİLİR:

Bütün minyonlar:
● Kulelere verdikleri hasar : %60 >>> %50
● Hareket hızı : 20. dakikada +25 >>> 10-30. dakika arası +25’ten +100’e kadar

Yakın dövüşçü minyonlar:
● Azami Can (37. dakikada bu seviyeye ulaşır) : 1200 >>> 1500
● Azami Zırh (37. dakikada bu seviyeye ulaşır) : 0 >>> 16
● Azami SG (37. dakikada bu seviyeye ulaşır) : 12 >>> 80

Büyücü minyonlar:
● Azami Can : 425, 27. dakikada bu seviyeye ulaşır >>> 485, 37. dakikada bu seviyeye ulaşır (27. dakikada ulaştığı değer değişmedi)
● Azami SG : Sonsuza dek artar (37. dakikada 60,5) >>> 37. dakikada 120,5 (artık sonsuza dek artmaz)

Topçu minyonlar:
● Her 2 dalgada bir ortaya çıkmaya geçiş : 20 dakika >>> 15 dakika
● Her dalgada ortaya çıkmaya geçiş : 35 dakika >>> 25 dakika
● Azami Can : Sonsuza dek artar (37. dakikada 2300) >>> 37. dakikada 3200 (artık sonsuza dek artmıyor)
● Kulelerden alınan hasar : %14 Azami Can (8 kule vuruşuyla katledilir) >>> dış kulelerden %14, iç kulelerden %11, inhibitör veya merkez kulelerinden %8 (sırasıyla 8/10/12 kule vuruşuyla katledilir)

Süper minyonlar:
● Taban SG : 306 >>> 225
● Taban SH : 0,694 >>> 0,850
● Hare : Artık yakındaki minyonların hasarını %70 oranında arttırmıyor.

Baron güçlendirmesi:
● Minyonların şampiyon hasarına karşı kazandığı korunma : Yakın dövüşçü minyonlara %75 şampiyon hasarı azaltması, büyücü minyonlara %50 şampiyon hasarı azaltması >>> Yakın dövüşçü ve büyücü minyonlara %65 şampiyon hasarı azaltması
● Minyonlara kule hasarına karşı kazandığı korunma : Kaldırıldı.

İttirme üstünlüğü:
● Kaldırıldı. Minyonlar artık takımınızın ve rakip takımın ortalama seviyesinin arasındaki farka göre ilave nitelikler kazanmayacak.

Destansı canavarların dirilme süreleri
● Element Ejderleri : 6 dakika >>> 5 dakika
● Kadim Ejderha : 8 dakika >>> 6 dakika
● Baron : 7 dakika >>> 6 dakika


Zaman ayırmanıza sevindik. Buradaki bazı konuları anlamak güç olabilir; dolayısıyla sorularınızı yorumlar bölümünde paylaşmayı unutmayın. Yazının sonuna gelmeden önce tekrar belirtmek istediğimiz bir konu var: Yukarıdaki sayısal değerler Açık Beta’da veya Sezon Öncesi Dönem’de değişiklik gösterebilir.

İlerleyen haftalarda da Sezon Öncesi Dönem’de gelecek değişikliklerden bahsedeceğimiz yazılar yayınlayacağız. Bugünkü yazımızın amacı oyuna getirmeye giderek yaklaştığımız ana değişiklikleri açıklayıp sizin geribildirimlerinizi almaktı.

emre@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Espor