Connect with us

Espor

Riot Games Türkiye Espor Müdürü Burcu Güzel sorularımızı yanıtladı

Riot Games Türkiye Espor Müdürü Burcu Güzel ile bir röportaj gerçekleştirdik. 

Riot Games Türkiye Espor Müdürü Burcu Güzel sorularımızı yanıtladı

Şampiyonluk Ligi 2022 Kış Mevsimi’nde ve VALORANT Regional League Türkiye: Birlik x Coca-Cola liginde Playoff’ların yaklaşması ile birlikte Türkiye’deki espor dünyasında heyecan arttı. Biz de Playerbros olarak Riot Games Türkiye Espor Müdürü Burcu Güzel ile bir röportaj gerçekleştirdik.

2016 yılından beri Riot Games çatısı altında görev yapan Güzel, Covid-19 pandemisi, VALORANT’ın gelişimi, Türkiye’deki VALORANT esporu, Game Changers etkinlikleri, Şampiyonluk Ligi’ndeki son durum ve Şampiyonluk Ligi hakkında gelen eleştirilere dair birçok sorumuzu yanıtladı.

“VALORANT’a olan ilgi gerçekten inanılmaz boyutta”

Selamlar Burcu Hanım, zaman ayırıp sorularımızı yanıtladığınız için çok teşekkür ederiz. Sizleri tanımayan okurlarımızı için kendinizden bahsetmek ister misiniz?

Riot Games’e 2016 senesinde Development Manager pozisyonu ile başladım. 2018 Ülker Arena’da gerçekleşen TBF’nin proje ekibinde yer alarak etkinliğin tüm koordinasyonunu üstlendim. Hem planlama hem de uygulama aşamasında esporun büyüsünü daha önce hiç olmadığı kadar çok hissettim. 2020 Mart ayından beri de ‘’Espor Müdürü’’ pozisyonunda, TCL / AL için lig, yayın, prodüksiyon yönetimi alanlarında görev yapıyorum. Bunun yanı sıra Türkiye’de Riot Games’in diğer espor dallarında EMEA bölgesi içindeki yönetici ve yürütücü ekibin içinde yer alıyorum.

Covid-19 pandemisi ile geçirilen 2 yılın ardından hem ülkemizde hem de dünyadaki espor sektörünün geldiği nokta hakkında ne düşünüyorsunuz? Riot Games tarafında nasıl gözlemlerde bulundunuz?

Geçtiğimiz yıllarda korona gerçeğiyle yüzleştik. Zor şartlara rağmen online bir oyun olmamız bizim için büyük bir avantaj sağladı. Evinde internete sahip olan herkes bu oyunu oynayabiliyor. Biz de kurallarımız ve ligin operasyonu anlamında ne yapıyorsak hepsini online ortama taşıdık. Yayın kalitesinden ödün vermemek adına çekirdek yayın ekibimizi stüdyo ortamında bir araya getirdik. 2022 kış mevsimi itibariyle de oyuncularımızın takım evlerinden oynadıkları bir yapıya geçtik. Bizde olduğu gibi diğer bölgelerde ve uluslararası birtakım organizasyonlarda da online işletilen turnuva modelleri daha fazla ağırlık kazanmaya başladı.

VALORANT kısa süre sonra ikinci yaşına girecek. Türkiye’deki oyuncuların VALORANT’ı bu kadar benimsemesini bekliyor muydunuz?

VALORANT’a olan ilgi gerçekten inanılmaz boyutta. Tabii ki oyunculardan pozitif dönüşler bekliyorduk ancak sadece 2 senede VALORANT’ın geldiği konum tam bir başarı hikayesi. Türk oyuncusunun FPS oyunlarına olan ilgisi VALORANT’ın farklı yönleri ve sürekli geliştirmeleri sayesinde bu yöndeki ihtiyaçlara doğru cevaplar verdi. Türkiye sunucusu, yerelleştirme ve oyuncu destek katkısıyla da oyunun ülkemizde çok doğru konumlandığını düşünüyorum. Türkiye öncelikle EMEA bölgesi içerisinde ve globalde dikkatleri en başından üzerine çekmeyi başardı.

Türkiye’deki VALORANT esporunu nasıl görüyorsunuz? Sizce Türkiye’nin güçlü ve zayıf olduğu noktalar neler?

Türkiye’nin özellikle bir FPS merkezi olduğunun farkındayız. VALORANT’a gösterilen ilginin dünyada eşi benzeri yok. Oyunu bu kadar seven ve zaman harcayan kitlenin de espora yatırım yapan markalar ile birlikte zaman içerisinde dünya çapında iz bırakacağını düşünüyorum. Tam gaz devam eden VALORANT Champions Tour, yerel elemeler ve yerel liglerle birlikte yaklaşık bir buçuk senedir bölgesel oyun tarzları ve agresyon seviyelerini tanıyor ve farklı oyunlara şahit oluyoruz. Türk takımlarının da oyuncu ve koçlarıyla bu durumu sıkı takipleri, geliştirdikleri stratejiler, takım ruhu ve spor disiplini faktörlerinin bir araya gelmesiyle birlikte umuyoruz uluslararası arenalarda da Türk takımlarının başarılarına şahit oluruz.

VALORANT Game Changers’da espor severleri neler bekliyor? Ülkemizdeki takımların kadrolarına göz atabilme fırsatı yakalayabildiniz mi?

VALORANT Game Changers turnuvaları ile rekabet için kapsayıcı bir ortamı teşvik etme ve kadınların VALORANT espor ekosistemine kendini göstermesine fırsat tanımayı hedefledik. Geçtiğimiz sene başlayan bu maratonda her geçen gün katılımcı takım sayısının artması, Türkiye’de de espor kulüplerinin kadın takımlarıyla bu platformun içinde yer almaları mutluluk verici.

Riot Games Türkiye Espor Müdürü Burcu Güzel sorularımızı yanıtladı

“Yakın zamanda birlikte daha iyi bir noktaya ulaşacağız”

League of Legends tarafında Şampiyonluk Ligi 2022 Kış Mevsimi’ndeki son durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Özellikle bu mevsim rekabetin çok arttığını gözlemledim. Maçlarda her an her şey olabiliyor. Seyir zevkinin ve takımların gücünün artığını düşünüyorum. Playoff dönemine bu kadar az zaman kalmışken ilk 6 mücadelesini veren bu kadar fazla takım olması özellikle son haftalara çok büyük heyecan katıyor.

Şampiyonluk Ligi 2022 Kış Mevsimi başlangıcında hem yayın hem de izleyici sayıları tarafında eleştirilmişti. Siz bu eleştiriler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Şampiyonluk ligi bizim uzun yıllardır var olan bir ürünümüz. Yıllar içinde her ürün olduğu gibi bu organizasyon da farklı yönlere doğru ilerledi. Operasyonel değişiklikler ile başladığımız bu yıl ilk amacımız sadık izleyicilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılamak. Ligin başlangıcında espor severlerinin beklediğini veremediğimizin farkındayız. Her gün yayın kalitemizi arttırabilmek ve seyir zevkini geliştirebilmek için iyileştirmeler yapıyoruz. Farklı izleme deneyimlerini hayata geçirerek izleyenlere seçim şansı verebilmek ve yayın izlerken fırsatlardan yararlanmaları için projelerimizi adım adım devreye alıyoruz. Umarım yakın zamanda birlikte daha iyi bir noktaya ulaşacağız.

Sorularımı cevapladığınız için çok teşekkürler. Son olarak Playerbros okurlarına ve espor severlere söylemek istediğiniz bir şey var mı?

Bu yıl 8 Mart’ı kutlamak için pazarlama bütçemizi ÇYDD’nin Anadolu’daki kız öğrenciler için eğitim eşitliği yaratmasına yardımcı olmak için değerlendirdik. Biz bu yıl #oyunbizim dedik. Oyun, oynamak isteyen herkesindir. Umarım değişim için tüm oyunseverler, geliştiriciler, yatırımcılar küçük de olsa samimi bir adım atabilirler.


İlginizi Çekebilir:

VALORANT Dünya Şampiyonu cNed, sorularımızı cevapladı

Şef Editör - Espor ve gazetecilik işlerini kovalıyorum. - yusufcan@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


Espor