Connect with us

Güncel

Teamfight Tactics 11.15 Yama Notları Yayımlandı

Bu yamada yeni özellikler, şampiyonlar ve mekanikler oyuncuları bekliyor!

Teamfight Tactics 11.15 Yama Notları yayımlandı. Bu yamada yeni özellikler, şampiyonlar ve mekanikler oyuncuları bekliyor. TFT dünya şampiyonası nedeniyle bu yama oldukça önem arz ediyor.

Riot Games’in sevilen strateji oyunu Teamfight Tactics yeni yamasına kavuştu, karşınızda Teamfight Tactics 11.15 yama notları!

Dereceli

Üstatlık ve Şampiyonluk Aşamaları

Şampiyonluk ve Üstatlık Aşamaları hâlâ her sunucudaki en iyi oyuncularla sınırlı ama Ustalık oyuncularının Üstatlık’a ulaşması için en az 200 LP’ye ve Üstatlık oyuncularının Şampiyonluk’a ulaşması için en az 500 LP’ye sahip olması gerekiyor.

Hesaplaşma Dereceli Dönemi II, bu yamada başlıyor!

Dereceniz hafif bir sıfırlama sonrası mevcut sıralamanızdan bir aşama düşecek. Mesela şu anda Altın II’deyseniz, Gümüş II’ye yerleşeceksiniz.

Oyunda çok iyiyseniz ve şu anda Ustalık veya üstündeyseniz, Elmas IV’ten başlayacaksınız.

Sıfırlamanın ardından beş yerleştirme oyunu oynayacaksınız. Yani yeni dönemin ilk beş dereceli oyununda ilk dörde giremezseniz LP kaybetmeyeceksiniz. Ayrıca ilk dörde girerseniz fazladan LP kazanacaksınız.

Hesaplaşma’nın ilk yarısındaki dereceli ödülleri, 11.16 Yaması’nda Altın ve daha üst aşamalara ulaşan gölge eşya hayranlarına dağıtılacak.

Hiper Yenileme Aşamaları

11.15 Yaması’na kadar Mavi, Mor ve Hiper Aşama’ya ulaşan oyuncular ifade ödülleri kazanacak.

Hiper Yenileme aşamaları tamamen sıfırlanmayacak. Bunun yerine Mavi veya daha üst bir aşamadaki oyuncular Mavi Aşama’nın en altından başlayacak.

Hiper Yenileme ödülleri, Hesaplaşma’nın ilk yarısındaki dereceli ödülleriyle birlikte 11.16 Yaması’nda dağıtılacak.

Sistemler

Ganimet Küreleri

  • Başlangıçta çıkan 4 Altınlık küçük küreleri kaldırıldı.
  • Ortalama ilave küre sayısı biraz azaldı.
  • Küçük Kürelerin Ortalama Değeri: 2,54 Altın ⇒ 3 Altın
  • 1 Altınlık iki şampiyon içeren küçük küreler, artık 1 Altınlık üç şampiyon içeriyor.
  • 2 Altınlık bir şampiyon içeren küçük küreler, artık 2 Altınlık bir şampiyon + 1 Altın içeriyor.
  • 2 Altın içeren küçük küreler artık 3 Altın içeriyor.
  • Orta Kürelerin Ortalama Değeri: 5,72 Altın ⇒ 5,6 Altın
  • Orta küreler artık 3 Altınlık + 2 Altınlık ganimet içerebilir.
  • Neeko + 2 Altınlık şampiyon içeren orta küreler, artık Neeko + 2 Altınlık şampiyon + 1 Altın içeriyor.
  • Artık altın kürelerin içinden Özellikler Kitabı çıkabiliyor.
  • Spatula ve Yetiş Neeko içeren altın kürelerin çıkma ihtimali biraz azaldı.
  • Artık Aşama 4-7’deki keskingaga turundan sonra en az 10 bileşen eşya + 1 ışıltılı eşya kazanmış olacaksınız.

Cephanelik

  • 4-2 cephaneliğinin çıkma ihtimalini %100’e yükseltildi.
  • 2-2 cephaneliği artık 2 standart bileşen içeriyor.
  • 3-2, 3-6’ya götürüldü ve artık 5 ışıltılı eşya içeriyor.
  • Artık 4-2 cephaneliğinden 2 bileşen, 3 bileşen veya 3 bileşen + 1 özel eşya çıkması garanti.
  • 5-2 cephaneliği artık daha az ihtimalle çıkıyor ve asla bileşen eşya içermiyor.
  • 6-2 ve 7-2 cephanelikleri değişmedi.
  • Çember Değişiklikleri
  • Aşama 5’teki çember artık bazen bileşen eşyasız (birleştirilemez) amblemler içeriyor.
  • Aşama 6 sonrasında çıkan çemberler artık bazen sadece eşyalarla dolu olabiliyor.
  • Aşama 6 sonrasında çıkan çemberler artık bazen bileşen eşyasız (birleştirilemez) amblemler içeriyor.

Şampiyon Sayısı

  • Tek bir değişiklik. Setteki 3 Altınlık şampiyonların sayısı bir azaldı.
  • Toplam 58 şampiyon ⇒ Toplam 57 şampiyon

Hiper Yenileme 

  • Şu aşamalardaki planlama evrelerine 5 saniye eklendi: 3-1, 5-2, 6-2, 6-3 
  • Aşama 7’deki altın geliri: 6 Altın ⇒ 8 Altın 
  • Aşama 8 ve sonrasındaki altın geliri: 6 Altın ⇒ 9 Altın 
  • 4-1 cephaneliğinin çıkma ihtimali arttı ve 3 bileşen veya 3 bileşen + 1 özel eşya içeriyor. 
  • 5-2 cephaneliği artık 5 ışıltılı eşya içeriyor. 
  • 4-1’de cephanelik çıkmazsa, 6-3 cephaneliğinin çıkma ihtimali arttı ve 4-1’le aynı teklif yapısına sahip. 
  • Diğer cephanelikler değişmedi. 

Yeni Şampiyonlar ve Özellikler 

Topçu (2/4/6) 

Savaşa her daim hazır olan topçular, her beşinci atışlarında bu saldırının hasarının yüzdelik bir kısmını hedefin etrafındaki alana fiziksel hasar olarak verir. 

  • Senna: 1. Aşama Işık Muhafızı 
  • Tristana: 2. Aşama Haylaz 
  • Miss Fortune: 3. Aşama Unutulmuş 
  • Lucian: 4. Aşama Işık Muhafızı
  • Işık Muhafızı (3/6/9) 

Çatışmanın başında en yüksek cana sahip ışık muhafızı, her uygulandığında saldırı hızı sağlayan bir kalkan kazanır. Kalkan kırıldığında ya da süre aşımına uğradığında can yüzdesi en düşük olan takım arkadaşına geçer. Hem kalkan hem de saldırı hızı ilavesi, takımınıza daha fazla ışık muhafızı ekledikçe artar.  

  • Olaf: 1. Aşama Akıncı 
  • Senna: 1. Aşama Topçu 
  • Irelia: 2. Aşama Lejyoner, Akıncı 
  • Pyke: 2. Aşama Suikastçı 
  • Rakan: 3. Aşama Dinçleştirici 
  • Galio: 4. Aşama Ejderî, Şövalye 
  • Lucian: 4. Aşama Topçu 
  • Akshan: 5. Aşama Kolcu 

Cansız 

Cansız şampiyonlar çatışmanın başında çevrelerindeki 1 hücrelik bir alana birkaç saniyeliğine yayılan bir Kutlu Sis çağırarak bölgedeki tüm takım arkadaşlarının sisin dışındaki rakiplerden aldığı hasarı azaltır.  

  • Gwen: 5. Aşama Mistik 

Şanlı 

Şanlı şampiyonlar bir rakibi alt ettiklerinde bir sonraki saldırıları güçlenerek hedefin eksik canının %40 kadarına eşdeğer miktarda ilave büyü hasarı verir.  

  • Garen: 5. Aşama Şafakgetiren, Şövalye 
  • Fiddlesticks 

TFT’ye ilk kez gelen Fiddlesticks, ucube/mistik olarak Ryze’ın yerini alıyor ama aynı zamanda hortlak özelliği de sağlayacak.

  • Fiddlesticks: 4. Aşama Ucube, Mistik, Hortlak 

Kaldırılanlar

Kaldırılan Özellikler

  • Zümrüt
  • Ejderkatili
  • Yüce Kral
  • Cadılar Meclisi

Kaldırılan Şampiyonlar

  • Warwick
  • Viktor
  • Katarina
  • Trundle
  • Pantheon
  • Mordekaiser
  • Lissandra
  • LeBlanc
  • Morgana
  • Kindred
  • Ryze
  • Taric
  • Darius

Şampiyon Değişiklikleri

1. Aşama

Işıltılı eşyalar ve onların sağladığı katlanarak artan dayanıklılık, süper tankları (Garen, Hecarim, Leona vs.) ölümsüz hale getiriyor. Bu da çatışmalarda önden arkaya doğru ilerleyen dizilimlerin etkililiğini azaltıyor ve URF’ün vaktini fazla çalıyor. Aşağıdaki tankları zayıflatılıyor:

  • Aatrox’un Zırhı ve Büyü Direnci: 30 ⇒ 35
  • Leona’nın Manası: 0/60 ⇒ 0/80
  • Leona’nın Güneş Bariyeri Yeteneğinin Hasar Azaltması: 30/60/250 ⇒ 30/50/200

2. Aşama

  • Hecarim’in Azami Manası: 40/90 ⇒ 75/125
  • Hecarim’in Dehşetin Ruhu Hasarı: 250/350/500 ⇒ 200/400/600
  • Hecarim’in Dehşetin Ruhu İyileştirmesi: 250/350/500 ⇒ 350/350/350
  • Sejuani artık diğer özelliklerinin (gecegetiren ve süvari) yanı sıra aynı zamanda bir dövüşçü.
  • Sejuani’nin Kuzeyin Hiddeti Yeteneğinin İlave Zırh ve Büyü Direnci: 100/150/300 ⇒ 80/125/250
  • Syndra’nın Canı: 550 ⇒ 600
  • Syndra’nın İrade Gücü’yle kavradığı birimler artık hedef alınamaz.
  • Syndra’nın İrade Gücü Hasarı: 300/400/600 ⇒ 250/350/600
  • Varus’un Canı: 550 ⇒ 600

3. Aşama

5 birimlik ejderî ilavesine ulaşmak artık daha kolay olduğu için bazı şampiyonları zayıflatılıyor.

  • Ashe’in Saldırı Gücü: 65 ⇒ 60
  • Ashe’in Manası: 50/90 ⇒ 50/100
  • Ashe’in Büyülü Ok Hasarı: 300/450/750 ⇒ 300/450/650
  • Ashe artık zümrüt değil.
  • Lulu’nun Saldırı Hızı: 0,6 ⇒ 0,7
  • Nunu’nun Manası: 0/75 ⇒ 30/90
  • Zyra’nın Kapan Kökler Hasarı: 200/350/650 ⇒ 200/300/575
  • Zyra’nın Kapan Kökler Yeteneğinin Sersemletme Süresi: 2/2,5/3 saniye ⇒ 1,5/2/2,5 saniye

4. Aşama

  • Aphelios’un Saldırı Gücü: 75 ⇒ 65
  • Aphelios’un Azami Manası: 0/90 ⇒ 0/150
  • Aphelios’un Karanlık Nöbet Yeteneğinin Saldırı Gücü Oranı: %140/150/180 ⇒ %350/375/475
  • Aphelios’un Karanlık Nöbet Yeteneğinin Taban Hasarı: 125/150/300 ⇒ 150/200/400
  • Aphelios’un Karanlık Nöbet Yeteneğinin Hedef Sayısı: 4/4/8 ⇒ 5/5/10
  • Diana’nın Canı: 650 ⇒ 750
  • Diana’nın Saldırı Gücü: 55 ⇒ 75
  • Diana’nın Saldırı Hızı: 0,65 ⇒ 0,7
  • Diana’nın Manası: 80/160 ⇒ 70/140
  • Diana’nın Ay Düşüşü Hasarı: 250/350/1500 ⇒ 300/450/2000
  • Diana artık ejderkatili değil (ama yukarıdaki güçlendirmelere bakarsak hâlâ bir katil).
  • Jax’in Canı: 900 ⇒ 1000
  • Karma’nın Ruhyalazı Hasarı: 225/280/700 ⇒ 210/260/700
  • Vel’Koz’un Canı: 650 ⇒ 700

5. Aşama

  • Garen: Yüce Kral ⇒ Şanlı
  • Garen’in Manası: 40/100 ⇒ 100/180
  • Garen’in Yüce Aslan’ın Adaleti Yeteneğinin Hasarının Azami Can Yüzdesi: %20/25/200 ⇒ %25/30/200
  • Garen’in Yüce Aslan’ın Adaleti Yeteneğinin Kalkanının Azami Can Yüzdesi: %35/45/200 ⇒ %40/55/200
  • Garen’in Yüce Aslan’ın Adaleti Yeteneğinin Kalkan Süresi: 4 saniye ⇒ 5 saniye
  • Heimerdinger’ın Geliştir!!! Hasarı: 500/650/7777 ⇒ 450/600/3333
  • Kayle’ın 1. Yükselişinin Gerçek Hasarı: %90/100/1000 ⇒ %80/90/1000
  • Kayle artık zümrüt değil.
  • Teemo’nun Başlangıç Manası: 0/60 ⇒ 30/60

Riot Games ayrıca Teamfight Tactics 11.15 yama notları ile birlikte bazı hataları giderdiğini duyurdu. Giderilen hatalar hemen aşağıda.

Giderilen Hatalar

  • Suikastçılar artık diğer birimler hareket etmeden biraz daha önce zıplıyor.
  • Teemo’nun haylaz kopyası artık acımasız özelliğini tetikleyebilir.
  • Titanın Azmi’nin çatışma ortasında yüklerini kaybetmesine veya yük biriktirmeyi bırakmasına yol açan hata giderildi.
  • Gragas’ın Ayyaş Hiddeti yeteneği artık Banshee’nin Pençesi’ni yok saymıyor.
  • Sejuani’nin Kuzeyin Hiddeti yeteneği artık kitle kontrolüne karşı bağışıklığı olan hedeflere hasar veriyor.
     

İlginizi Çekebilir:

Üniversite takımlarının karşı karşıya geleceği Kampüs Kapışmaları 2021 yeniden başlıyor!

Her oyun tarzına ilgisi olan, manga ve anime tutkunu.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Güncel