Connect with us

VALORANT

VALORANT 1.02 Yama Notları yayımlandı!

Rekabet modu ve Viper güçlendirmesi dikkat çekiyor

Valorant yama notları 1.02 riot dereceli

Riot Games’in stratejik FPS oyununun çıkışından itibaren gelen ikinci güncellemedeki değişiklikler, VALORANT 1.02 Yama Notları ile bizlerle paylaşıldı.

1.02 yamasında dikkat çeken en önemli özellikler oyuna erken teslim olma seçeneği, rekabet modu ve Viper’a gelen güçlendirme.

İlginizi Çekebilir: VALORANT’ta Viper için bazı güçlendirmeler yolda

VIPER

  • Zehir Perdesi artık duvarları delerek yakacak ve hattı üzerinde uygun olan tüm noktalara (örn. zemine) salgılayıcı yerleştirecek.
  • Asit Havuzu‘yla hasar almak bir oyuncunun kısa süreliğine savunmasız kalmasına sebep olacak.
  • “Savunmasız”, alınan hasarı arttıran bir zayıflatma.
  • Not: Toplam hasar değişmedi (hasar azaltıldı ama savunmasız etkisi onu arttıracağı için durum eşitlenmiş oldu).
  • Zehir Küresi etkinleştirme bekleme süresi arttı: 0,5 sn. >>> 6 sn.

JETT

  • Keskin Fırtına artık Yakardöner sırasında Phoenix’i öldürmek için kullanıldığında sıfırlanacak.

REYNA

  • Ruh Küreleri artık Reyna Yakardöner sırasında Phoenix’i öldürdüğünde ortaya çıkacak.

CYPHER

  • Gizli Kamera‘nın Spike’ın imha edilmesini engellemesine neden olan bir hata giderildi.
  • Oyuncuların bir Bubi Tuzağı üzerine Siber Kafes yerleştirebilmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Gizli Kamera‘nın Bind’de girişteki çerçevelerin dış kısmına yerleştirildiğinde ışınlayıcı kapılardan geçmesi engellendi.

DUMAN AYARLAMALARI

Bu ayarlamalarla birlikte dumana girme riski hâlâ olsa da azaltılmış oldu.

  • Duman giriş ve çıkışlarındaki ekran efektlerinde ayarlamalar yapıldı.
    Körlemesine atışlarda mermiler daha az irtifa kaybedecek.
    Görüş kısıtlamasının yoğunluğu azaltıldı.

BUCKY (SAĞ TIK)

  • Çömelerek yürürken isabetlilik: 3,45 >>> 4,1
  • Yürürken isabetlilik: 6,4 >>> 4,4
  •  Koşarken isabetlilik: 3,5 >>> 6,4
    • Bucky’nin sağ tık atışında harekete dayalı isabetsizliğin yanlışlıkla tutarsız şekilde uygulandığını fark ettik. Bunun sebebi, kapalı beta sırasında getirdiğimiz ve oyuncuların koşarken yavaşladıkları esnada yürüme isabetliliğine geçerken uygulanan gecikmeydi. Bunun bir sonucu olarak sağ tık, koşma esnasında olması gerekenden çok daha isabetli çalışıyordu. Artık sağ tıkla koşarken isabetlilik yürümeye ya da sabit durmaya kıyasla çok daha düşük olacak. Çömelerek yürüme durumundaki isabetliliği de sağladığı kaçınma avantajıyla uyumlu olacak şekilde azalttık.

Böylece önceden gelen güncellemenin hesaplanamayan bir etkisi giderilmiş oldu.

REKABET MODU GÜNCELLEMELERİ

İlginizi Çekebilir: VALORANT’ta rekabet modu ve dereceli kademeleri hakkında yeni bilgiler paylaşıldı

  • Rekabet modu bu yama oyuna gelecek. Kapalı betadan bu yana moda gelen değişiklikler şu şekilde:
    • Dereceli kademelerinin simgeleri güncellendi.
    • Zirvedeki kademeye yeni bir ad verildi: Işıyan.
    • Dereceli yerleştirmelerinde arkadaşlarla birlikte oynarken yaşanan beceri farklılıkları için mevcut aralık genişletildi.

Önceden söylendiği gibi, yeni en yüksek rütbenin ismi Işıyan oldu. Oyun sonundaki turun “Kazanan Alır” mantığıyla biteceği elimizdeki bilgiler arasında. Riot Games, bu durumu çözmek için yeni sistemler aradığını söyleyerek sonraki yamalarda düzeltme sinyalini oyunculara vermiş oldu.

HARİTA GÜNCELLEMELERİ

  • Çarpışma ve Gezinme Ağı (oynanabilir yüzey) geliştirmeleri yapıldı.
  • Tüm haritalar için 50/50 kontrol şansı olan noktalar ayarlandı, detaylar burada.
    • Güvenle temizlemek için yetenek kullanımı gerektiren noktaların sayısını, köşe kontrolü ve takım oyunu yardımıyla biraz azaltıyoruz.
    • Niyetimiz, temizlemesi görece daha zor olan köşelerin, halihazırda kontrol altında olan bölgeleri güçlü kılmak için kullanılmasını sağlamak. Mesela Savunucular için A Bölgesi’ne doğru giden kilit önemdeki alan, Savunucuların karşıdan gelen saldırılara karşı güçlü bir savunma kurmasına yardımcı olan noktalar ve hatta Bölgelerin kendileri bunlara örnek olarak sayılabilir.
    • Buradaki amaç bölgelerin kontrolünü güvenilir şekilde ele geçirmek için yetenek kullanımını ve takım çalışmasını öne çıkartmak. Bu durumun getireceği bir fayda da yetenek kullanımı ve çatışmaların haritanın tamamına yayılabilecek olması. Bu da oyuncuların ellerindeki tüm kaynakları devamlı ve aynı anda aynı köşe başlarında harcamasının önüne geçecek.

Harita güncellemeleriyle birlikte belli köşeleri tutmak için gereken kaynak miktarı azaltıldı ve takımların şansı eşit kılındı. Daha adil bir rekabet ortamı oluşturuldu.

YAŞAM KALİTESİ

  • Erken Teslim seçeneği eklendi. Artık oyuna devam etmek istemediğiniz durumlarda karşılaşmanın bitmesini beklemeden teslim olma seçeneğini kullanabilirsiniz. 1.02’nin ardından gelecek yamalarda bu özelliğe bazı işlevler ekleyerek ufak tefek cilalar da çekeceğiz.
    • Erken teslim olma oylamasını başlatmak için “/sur”, “/pes”, “/çekil” ya da “/teslim” yazmanız yeterli olacak.
    • Erken teslim olma oylamasının kabul edilmesi için teslim olmak isteyen takımdaki herkesin “evet” oyu kullanması gerekiyor.
    • Varsayılan olarak atalı F5 ve F6 tuşlarını kullanmanın yanı sıra “/evet” veya “/hayır” diyerek de oyunuzu kullanabilirsiniz.
    • Her bir takımın, yarı başına bir kere oylama yapma hakkı var.
    • Erken teslim olma oylaması, 8. turdan önce yapılamaz.
      • Oylama bir kez başlatıldıktan sonra, bir sonraki turda yapılmak üzere sıraya alınır; ancak oylamayı satın alma evresinde erkenden başlattıysanız, hemen yapabilirsiniz de.
    • Kazanan takım, onları zafer koşulu olan 13 tura götüren kazandığı her bir tur için kredisini alır. Teslim olan takım, onları zafer koşulu olan 13 tura götüren kaybettiği her bir tur için kredisini alır.
  • Oyuncuların yazılı sohbette karşı takımdakileri kalıcı olarak susturabilmesi için bir seçenek eklendi.

İşaretleme (rakip tarafından ateş edildiğinde yavaşlama) etkisi güncellendi.

  • Azami Hız Kesme Aşımı: 3 >> 1
    • İşaretleme dediğimiz şey, hem oyuncuların daha iyi konum almasını hem de rakibe ilk atışı isabet ettiren oyuncuyu ödüllendirmeyi amaçlıyor. İşaretlendiğinizde bundan böyle azalan işaretlenme hızına daha kademeli şekilde geçeceksiniz. Siper almaya yakın bir noktada duruyorsanız bu, sizin işaretlendiğinizde eskiye kıyasla kaçabilme şansınızı arttıracak. Ayrıca, özellikle de ping’iniz yüksekse, bir kez işaretlendiğinizde dünyanın sonu gelmiş gibi hissetmeyeceksiniz.
  • Duvarların ardından işaretlenildiğinde yaşanan hareket hızında azalma: %35 >> %25
    • Duvarların ardından işaretlenme etkisi, biri size duvarın arkasından ateş ettiğinde kaçma şansınızı arttırmak için daha da azaltıldı.

MOD GÜNCELLEMELERİ

Spike’a Hücum

  • Yeni Küre – İzli Mermi Küresi
    • Tüm takıma 2 katı duvar delme veren ve isabet alan düşmanları 0,75 saniyeliğine ortaya çıkaran bir güçlendirme.
    • Süre: Tur boyu
  • Hız Takviyesi, Kuvvetli Savaş’la değiştirildi.
    • Hareket hızı artışı ve süreleri değişmedi.
    • Doldurma süresi %30 kısaltıldı.
    • Silah çekme süresi %30 kısaltıldı.
    • Saçılma yenilenme süresi %30 kısaltıldı.
    • Atış hızı %30 arttırıldı.
    • Zıplama gücü %25 arttırıldı.
  • Hastalık Küresi artık Paranoya Küresi’yle ortak bir havuz kullanıyor.
    • Oyun başına bunlardan yalnızca biri seçilecek.
    • Tur başına yalnız bir Hastalık Küresi çıkacak.
    • Can azaltma etkisi 90’dan 50’ye düşürüldü.
  • Aldatma Küresi artık Hastalık Küres’yle ortak bir havuz kullanıyor.
    • Oyun başına bunlardan yalnızca biri seçilecek.
    • Tur başına yalnız bir Aldatma Küresi çıkacak.
    • Süre, 10 saniyeden 8 saniyeye düşürüldü (artık Hastalık Küresi’yle uyumlu).
    • Görüş açısı kısıtlaması %20 azaltıldı (yani ekranda daha fazla şey görebilecceksiniz).

Alıştırma Modu

  • Reyna: Alıştırma botlarını öldürmek artık olması gerektiği şekilde Ruh Küresi çıkartıyor.
  • Jett: Alıştırma botlarını öldürmek artık olması gerektiği şekilde Keskin Fırtına’yı sıfırlıyor.

GİDERİLEN HATALAR

  •  Fatih Ghost kaplamasının 2-7. Seviyelerine dair hata giderildi ve kaplama artık açılabiliyor.
    • Daha önce de belirttiğimiz gibi, kaplamalar asla parayı basarak kazanma ya da kaybetme amacı gütmüyor. Bu örnekte Fatih Ghost, 2-7. Seviyelerde üçüncü şahısta susturulmamış şekilde çalışıyordu ve bu da âdeta “parasıyla oyun kaybetme” gibi bir saçmalığa sebep oluyordu. Bu, asla yaşamanızı istemeyeceğimiz bir durum. Şu an bu hata giderildi ve gönül rahatlığıyla Ghost’unuzu geliştirebilir ve özel efektlerin, bitirişlerin, ölüm sancaklarının ve stillerin keyfini sürebilirsiniz!
  • Yürüyüşü Değiştir’le ilgili hata giderildi, artık bu ayarı tekrar kullanabileceksiniz.
  • “Artık AFK Değil” mesajı, artık yalnızca oyuna en son katılan oyuncunun ismini göstermeyecek.
  • İmha etme çubuğunun iki tane görünmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Yerelleştirmeye dair birkaç sorun ve üst üste binen metinler düzeltildi.
  • Çökmeye neden olan birkaç problem giderildi.
  • Spike’ın, bir yerleştirme bölgesine adım atıldığı anda oyuncunun envanterinde bulunuyorsa otomatik olarak yerleştirilmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Spike’ın, Sage’in duvarının üzerine yerleştirildiği durumlarda havada süzülmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Yere bırakılan Spike’ın, zeminde dururken Savunuculara görünmemesine neden olan bir hata giderildi.
  • Silah uğurlarının Cephanelik sayfasında sıkış tıkış görünmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Karakter Seçimi arayüzünün mega haritayla birlikte açıldığında Poligon’u kilitlemesine neden olan hata giderildi.
  • Oyun menü ekranlarının çoğu için ekran kartı performans iyileştirmeleri yapıldı.
  • Oyuncuların bazen oyuna giriş ekranında takılı kalmasına ve asla oyuna geçiş yapamamasına neden olan bir hata giderildi.
  • Bucky’nin alternatif atışındaki saçılmanın yürürken, sabit durduğu ya da koştuğu durumlardan daha yüksek olmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Ölen oyuncuların karşılaşmaya yeniden bağlanıldığında ayakta duruyor gibi görünmelerine neden olan bir hata giderildi.
  • Oyuncuların küre almaya çalışırken takılı kalmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Oyuncunun kendi takımı öldüğünde rakip oyuncuların Spike’ı gözetlerken mini haritada görünmesine neden olan bir hata giderildi.

VALORANT 1.02 Yama Notları bu şekilde paylaşıldı. Resmî yazıya buradan ulaşabilir, detayları inceleyebilirsiniz.

Oyun merakını babasının internet kafesinde edinmiş bir dilbilim öğrencisi. Editörlük yapar.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


VALORANT