Connect with us

VALORANT

VALORANT 3.0 Yama Notları yayınlandı

Son zamanların en büyük güncelleme VALORANT topraklarına yaka bastı!

VALORANT 3.0 Yama Notları yayınlandı

Geçtiğimiz günlerde yaşanan büyük bir sızıntı nedeniyle gündemimize gelen VALORANT güncellemesi nihayet youn topraklarına ayak bastı. 22 Haziran Salı gününün öğle saatlerinde VALORANT 3.0 Yama Notları yayınlandı ve güncellemenin büyüklüğünü gözler önüne serdi.

Şimdi hızlıca popüler oyun VALORANT’ın 3.0 güncellemesinde yapılan değişikliklere göz atalım.

VALORANT 3.0 Yama Notları

Tüm Ajanlar

  • İmza yeteneklerde artık her turda minimum bir yetenek yükünüz olacak; eskiden her turda gelen yükler birikiyordu.
    • Mesela bir turda iki tane imza yetenek yükünüz varsa ve turun sonunda yüklerden sadece bir tane kaldıysa, bir sonraki turda yük kazanmayacaksınız.
  • Bekleme süresinden kazanılan yükler artık her zaman geçici olacak.
  • Tüm kör edici bombaların geçme aşamasında herkes görüşünü daha hızlı geri kazanacak.

Astra

  • Nova Darbesi
    • Bekleme süresi arttı: 12 >>> 25
  • Çekim Alanı
    • Bekleme süresi arttı: 12 >>> 25
  • Yıldızlar/Astral Yolcu
    • Yıldızlar artık satın alma evresinde yerleştirildiğinde etkinleşmeden duracak.
      • Bariyerler kalktıktan 1,4 saniye sonra yıldızlar etkinleşecek ve kullanılabilir hale gelecek.
    • Saldıranlar tarafındayken Astra Astral Yolcu halindeyse artık Spike’ın yerini görebilecek.
      • Bu animasyon şeklinde olmadığı için Spike’ın durumuyla ilgili ek bilgi vermeyecek.
    • Geri almanın bekleme süresi arttı: 8 >>> 15
    • İmza yeteneğine verilen yük sayısı azaldı: 2 >>> 1
    • Yıldızların bedeli azaldı: 200 >>> 150

Breach

  • Göz Kamaştıran
    • Toplam yük sayısı azaldı: 3 >>> 2
    • Bedeli arttı: 200 >>> 250
    • Atış hızı azaldı: 2500 >>> 2000
  • Fay Hattı
    • Tam yüklenme süresi azaldı: 1,5 >>> 1 saniye
    • Genişliği arttı: 600 >>> 750
    • Yeteneğin hazırlanma süresi azaldı: 1,3 >>> 1
    • Sarsılmanın etki süresi arttı: 3 >>> 3,5
    • Yeteneği kullandıktan sonra bırakma süresi azaldı: 1 >>> 0,7
    • Bekleme süresi arttı: 35 >>> 40
  • Artçı Sarsıntı
    • Artık üç kere patlıyor ve her patlama sabit şekilde 60 hasar veriyor. Patlamaların arasında 0,6 saniye zaman bulunuyor.
    • Patlama çapı arttı: 260 >>> 300
    • Yeteneği kullandıktan sonra bırakma süresi azaldı: 1,1 >>> 0,9 saniye
    • Bedeli arttı: 100 >>> 200
  • Zelzele
    • Tüm patlamaların genişliği 2300 oldu. Eskiden sadece son patlamanın genişliği 2300’dü.

Brimstone

  • Yakıcı
    • Bedeli arttı: 200 >>> 250

Cypher

  • Nöron Hırsızı
    • Gereken ulti puanı azaldı: 7 >>> 6

Jett

Jett artık Cypher’ın tuzaklarından geçemiyor.

  • Hafile
    • Bedeli arttı: 100 >>> 150
  • Rüzgar Gibi
    • Artık Cypher’ın Bubi Tuzaklarını kırmıyor.
  • Duman Bulutu
    • Bedeli arttı: 100 >>> 200
  • Keskin Fırtına
    • Gereken ulti puanı arttı: 6 >>> 7

Killjoy

  • Alarm Botu
    • Yerden aldıktan sonraki bekleme süresi arttı: 7 >>> 20
  • Taret
    • Yerden aldıktan sonraki bekleme süresi arttı: 10 >>> 20

Omen

  • Paranoya
    • Bedeli azaldı: 400 >>> 300
  • Karanlık Örtü
    • Verilen imza yeteneği yükü azaldı: 2 >>> 1
    • Omen artık ikinci dumanını 100 kredi karşılığında satın almak zorunda.
    • Bekleme süresi arttı: 35 >>> 40
  • Gizli Adım
    • Bedeli arttı: 100 >>> 150

Phoneix

  • Falso
    • Bedeli arttı: 200 >>> 250

Raze

  • Model üzerinde ince düzenlemeler yapıldı.
  • Bombot
    • Bedeli arttı: 200 >>> 400
  • Nefes Kesen
    • Gereken ulti puanı arttı: 7 >>> 8

Reyna

  • Kem Göz
    • Bedeli arttı 200 >>> 250

Sage

  • Yavaşlatan Küre
    • Bedeli arttı 100 >>> 200
  • Bariyer Küresi
    • Bedeli arttı 300 >>> 400
  • Diriliş
    • Gereken ulti puanı arttı 7 >>> 8

Skye

  • Av Peşinde
    • Görüş çapı arttı: 1750 >>> 2250
    • Maksimum sarsılma süresi arttı: 3 >>> 4
    • Bedeli arttı: 200 >>> 250
  • Kılavuz Işık
    • Yük sayısı azaldı: 3 >>> 2
    • Artık yükler 40 saniyelik bekleme süresi dolunca yenilenecek.
    • Skye’ın artık kör etmek için yeteneği tekrar kuşanması gerekmeyecek.
    • Kılavuz Işık’ın kuşu artık serbest uçuştayken daha dar köşelerden geçebilecek ve yönlendirmeye karşı daha iyi tepki verecek.
    • Kullanıldığında ses zayıflatma oranı azaldı: 3250 >>> 1250
    • Yük bedeli arttı: 100 >>> 250

Sova

  • Şok Oku
    • Bedeli arttı 100 >>> 150
  • Keşif Oku
    • Bekleme süresi arttı: 35 >>> 40
  • Baykuş Dron
    • Bedeli Arttı 300 >>> 400
  • Avcı’nın Hiddeti
    • Gereken ulti puanı arttı: 7 >>> 8

Viper

  • Asit Havuzu
    • Etki süresi azaldı: 8 >>> 6.5
    • Viper’ın Asit Havuzu’nun dış hattı daha hızlı oluşarak etki süresi boyunca havuzun içinde duran düşmanlar için öldürücü olacağını garantileyecek.
    • Bedeli arttı 100 >>> 200

Yoru

  • Kör Nokta
    • Bedeli arttı 200 >>> 250
  • Çatkapı
    • Bekleme süresi arttı 35 >>> 40

Silah Güncellemeleri

  • Tüm Silahlar
    • Mermilerin sebep olduğu vurulma etkisi değişti: %75 yavaşlık >>> %72,5 yavaşlık
      • “Vurulma etkisi”, mermi isabet ettiğinde hissettiğiniz yavaşlama etkisidir.
    • Silahların ölü alanları değişti: %30 >>> %27,5
      • “Ölü alan”, VALORANT’ta oyuncunun isabetliliğini kaybettiği hareket hızını ifade eder.
  • Tüm Tüfekler
    • Yürüme isabetsizliği değişti: 1,3 >>> 2,0
    • Koşma için bu değer hâlâ 5.
  • Tüm Ağır Silahlar
    • Yürüme isabetsizliği değişti: 0,5 >>> 2,4
    • Koşma için bu değer hâlâ 6.
  • Tüm Hafif Makineliler
    • Koşma isabetsizliği değişti: 2,0 >>> 2,5
    • Yürüme isabetsizliği değişti: 0,3 >>> 1,0
  • Classic
    • Yürüme isabetsizliği değişti: 0,25 >>> 0,84
    • Koşma isabetsizliği değişti: 1,5 >>> 2,1
  • Frenzy
    • Bedeli azaldı: 500 >>> 450
    • Yürüme isabetsizliği değişti: 0,25 >>> 0,8
    • Koşma isabetsizliği değişti: 1,0 >>> 2,0
  • Ghost
    • Yürüme isabetsizliği değişti: 0,25 >>> 0,92
    • Koşma isabetsizliği değişti: 1,85 >>> 2,3
  • Sherrif
    • Yürüme isabetsizliği değişti: 0,25 >>> 1,2
    • Koşma isabetsizliği değişti: 2,0 >>> 3,0
  • Judge
    • Bedeli arttı: 1600 >>> 1850
    • 10 metredeki hasar azalması değişti: saçma başına 13 >>> saçma başına 10
    • 15 metredeki hasar azalması değişti: saçma başına 10 >>> saçma başına 7
  • Bulldog
    • Yakınlaştırarak nişan alınmadığı durumdaki (tam otomatik mod) atış hızı arttı: saniye başına 9,15 mermi >>> saniye başına 9,5 mermi
    • Bedeli azaldı: 2100 >>> 2050
  • Shorty
    • Bedeli azaldı: 200 >>> 150
  • Stinger
    • Bedeli azaldı: 1100 >>> 950
  • Bucky
    • Bedeli azaldı 900 >>> 850
  • Marshal
    • Bedeli azaldı 1000 >>> 950
  • Ares
    • Bedeli azaldı 1600 >>> 1550
  • Operator
    • Bedeli azaldı 5000 >>> 4700

Rekabet Güncellemeleri

Riot Games yapılan rekabet güncellemelerini oyuncu deneyimi hedefleri ve oyuncuların beklemesi gerekenler şeklinde ikiye ayırmış durumda.

  • Oyuncu deneyimi hedefleri:
    • Tüm beceri düzeylerinde karşılaşma kazanmanın en önemli şey olmasını istiyoruz.
    • Bireysel performans değerlendirmesini geliştirmek istiyoruz çünkü bunun daha adil ve dengeli karşılaşmalar bulmamıza yardımcı olacağını düşünüyoruz.
    • Beceri kademelerinin mevcut beceri düzeyinizi doğru şekilde yansıttığını görmenizi istiyoruz.
    • Farklı hesaplarda oynama motivasyonunuzun daha az ve doğru beceri kademesine ulaşma hızınızın daha yüksek olmasını istiyoruz.
  • Oyuncuların bekleyecekleri:
    • Eski hesaplarda “çakılıp kalma” hissini yaşama olasılığı azalacak. Becerileriniz geliştiği takdirde, hesabınızın ne kadar eski olduğu fark etmeksizin beceri kademeniz bu gelişmeyi doğru şekilde yansıtacak.
    • Eşleştirme sisteminin isabetliliği, tüm beceri kademelerinde iyileşecek. Bu sayede, bir kademede bir aşağı bir yukarı mekik dokumak yerine beceri kademelerini daha akıcı bir şekilde tırmanabileceksiniz.
    • Karşılaşmaları kazanmak hâlâ en önemli faktör olsa da, Ölümsüzlük ve üstü kademelerde eşleştirmeyi geliştirmek adına bireysel performans da hesaba katılacak.
      • Bu da yüksek kademelerde daha iyi karşılaşmalar ortaya koyacak.
    • Skorların birbirine yakın olduğu karşılaşmalarda kademe puanı kazanma/kaybetme oranı daha az olacak.
    • Kademe puanı eğrilerimizi düzenlediğimiz için kademeleri tırmanmak (veya düşmek) çok daha tutarlı olacak.
    • Kademe dağılımı düzenlendi.
    • Yerleştirmeler Elmas 1’e kadar çıkarıldı.
      • Bu, üst düzey oyuncuların oyundaki kasma miktarını azaltacak.

Performans Güncellemeleri

  • Çoklu iş parçacığı sağlama (multithreading) düzenlemeleri sayesinde yüzeylerden geçme hesaplamaları geliştirildi.
  • Dağıtılmış görevler için farklı çekirdeklerin iş parçacığı kullanımı performansı iyileştirildi.
  • Kamera hesaplamaları iyileştirildi.
  • Tüm haritalardaki ortam sesleri iyileştirildi.
  • Tüm yetenek animasyonlarında genel iyileştirmeler yapıldı.

Sosyal Güncellemeler

  • Sosyal panelin üstüne imleçle gelindiğinde büyüyen bilgilendirme kartları eklendi.
  • Artık özel karşılaşmalarda Riot Hesap Adı’yla grubunuza oyuncu davet edebileceksiniz.

Oynanış Teknolojisi

  • Ölüm Bildirimleri
    • Skorlarınız ölüm bildirimleri ekranında farklı bir çerçeveyle görünerek daha ön planda olacak.
    • Skor asistleri de ölüm bildirimlerinin sol tarafında görünecek.
    • Ölüm bildirimlerinde kendi yaptığınız asistleri de farklı bir çerçeveyle göreceksiniz.
    • İki takımdaki oyuncular ikinci hayatlarını kullanırken veya dirildikten sonra öldürüldüklerinde, ölüm bildirimlerinde ilgili ulti yetenekleri de görünecek.
    • Skorların yan yana aynı takım rengini göstermesi ihtimaline karşın ölüm bildirimlerine farklı renkler eklendi.
  • Turnuva Modundaki Özel Oyunlar İçin “Turu Geri Sar” Özelliği
    • Bu özellik oyunu önceki bir turun başına geri döndürerek turu o andan itibaren tekrar oynamanızı sağlar.
    • Özeliği açmak için özel oyun kurduğunuz sırada “Ayarlar” sekmesine gidip turnuva modu ayarını “Açık” yapmalısınız.
      • Moderatörler turu geri alma özelliğini kullanabilir.
      • Özel oyun ayarlarında “Hileler” açıksa, tüm oyuncular turu geri sarma özelliğini kullanabilir.
    • Dış nişangâh çizgilerini açma ve kapatma ayarı eklendi!
    • Yetenek aracılığıyla alınan asistler için asist zamanlamaları ve eşikleri düzenlenerek farklı ajan yetenekleri arasında tutarlılık sağlandı.

İlerleme Güncellemeleri

  • Doğum günün kutlu olsun VALORANT! Bunu kutlamak için 1. Yıl Etkinlik Bileti’ni getirdik. Bu bilet, normal bir Savaş Bileti’ne benzese de tamamen ücretsiz ve harika içerikler barındırıyor.
    • 3.0 Yaması’yla birlikte oyuna eklenecek ve 3.01 Yaması gelene kadar oyunda kalacak. O yüzden, parti bitmeden hediyelerinizi kapmayı ihmal etmeyin.
  • Arkadaşsız parti olur mu hiç? Tam da bu sebepten grup takviyesi ekledik. Hazır bir grupla oynadığınızda ekstra XP kazanacaksınız.
    • İki kişilik hazır grupta +%8, üç kişilikte +%12, dört kişilikte +%16 ve beş kişilik tam bir hazır grupta +%20 ilave XP alacaksınız.
    • Bu özellik 3.0 boyunca oyunda kalacak.
  • Ayrıca hesap seviyesini kalıcı olarak oyuna ekliyoruz. Bu, tüm VALORANT modlarında oynamaya ayırdığınız zamanı takdir etmenin ve bunun için sizi ödüllendirmenin yeni bir yolu.
    • Hesabınızdaki oyuncu kartında, oynama miktarınıza göre sayısal bir seviye görünecek.
    • Buna ek olarak, 3.0 Yaması’ndan önce oynadığınız oyunlar için de geriye dönük olarak belli bir miktar seviye kazanacaksınız.

Hatalar

Ajanlar

  • Dirildiği sırada Sage’in Bariyer Küresi tarafından engellenen oyuncular artık harita öğelerinin içine geçmemek adına duvarı kıracak.
  • Skye’ın İzsürenler’inin düşmana görünmediği halde mini haritada görünür olmasına sebep olan sorun çözüldü.
  • Viper’ın İni oyunda olduğu halde Viper’ın ultisinin takım arayüzünde etkin görünmemesine sebep olan sorun çözüldü.
  • Cypher’ın Gizli Kamera yeteneğinin Icebox Orta’da haritanın içine doğru yerleştirilmesine izin veren hata giderildi.
  • Aynı satın alma evresi sırasında, satın alma menüsü açılıp kapatıldığında Reyna’nın Azlet yeteneğini tekrar satın almasını engelleyen hata giderildi.
  • Sova’nın Avcı’nın Hiddeti yeteneğiyle oku atmaya hazırlanırken bu eylemi iptal etmenin, elinize bir silah, yetenek veya Spike alırken yeteneği bırakma animasyonunu oynatmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Satın alma evresinde Cypher’ın Bubi Tuzağı/Siber Kafes yeteneği ya da Killjoy’un Nanosürü’sü alındığında ikinci yükün satın alınmasına engel olan hata giderildi.

Rekabet Modu

  • Yakın zamanda dereceli oyunların karşılaşma geçmişinde kademe puanı güncellemelerinin geç yüklenmesine sebep olan hata giderildi.
  • Ölümsüzlük’ten düşen oyunculara kariyer ekranında görünen görsel hata giderildi.
  • Arkadaşınızın kariyer sayfasının sonsuza dek yükleniyormuş gibi görünmesine sebep olan hata giderildi.

Sosyal

  • Arkadaşlarınızla etkileşim kurduğunuzda sosyal paneldeki arkadaş isimlerinin birbirine girmesine sebep olan hata giderildi.

İçerik Destek

  • Koleksiyonda kaplamalara bakarken oyunun kasmasına sebep olan sorun çözüldü.

Oynanış Teknolojisi

  • Nişangâh noktasını açma kapatma özelliğinin çalışmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Düşman zayıflatan bir etkinin altındayken alan etkili yeteneklerin uygun karakterleri ödüllendirmesine engel olan hata giderildi.
  • Spike simgesinin görsel animasyonuyla bipleme sesinin senkronize olmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Takım arkadaşının imha etme ilerlemesini gösteren çubuğun bazen görünmemesine sebep olan hata giderildi.
  • Gözlemcilerin ölüm bildirimi ekranında takımlara özel renklerin görünmemesine sebep olan hata giderildi.
  • Bir önceki yamada düzelttiğimiz “kıvrılan kollar” düzeltmesini geri aldık çünkü animasyonların ciddi anlamda birbirine girmesine sebep oluyordu.

Siz VALORANT 3.0 Yama Notları hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce bu kadar büyük bir güncelleme VALORANT’ı nasıl etkileyecek? Düşüncelerinizi bizler ile aşağıdaki yorum kısmından paylaşabilirsiniz.


İlginizi Çekebilir:

VCT 3. Aşama 1. Hafta Kapalı Elemelerine davet edilen takımlar açıklandı!

Hip Hop, espor ve gazetecilik işlerini kovalıyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


VALORANT