Connect with us

VALORANT

VALORANT 4.04 Yama Notları paylaşıldı!

VALORANT 4.04 güncellemesi beraberinde köklü değişiklikleri de getirdi!

VALORANT 4.04 Yama Notları paylaşıldı!

Yaklaşık bir ay önce oyuncular ile paylaşılan ve fazla detaylı değişikliklerin yer almadığı 4.02 güncellemesinin ardından VALORANT 4.04 Yama Notları, 1 Mart Salı gününün akşam saatlerinde oyuncular ile paylaşıldı.

VALORANT 4.04 güncellemesi ile birlikte Icebox haritasında oyunun seyrinin etkileyebilecek oldukça fazla değişiklik yapılırken, Omen ve Brimstone güçlendi ve Viper ile Astra zayıflatıldı.

Hızlıca yeni VALORANT güncellemesi ile gelen detaylara göz atalım.

VALORANT 4.04 Yama Notları

Ajan Güncellemeleri

Genel

  • Hedeflenen zeminlere yetenek yerleştirme sistemi geliştirildi. Bu güncellemeyle birlikte dar alanlarda yetenek yerleştirebilecek geçerli bir yer bulmak kolaylaşacak. Bundan etkilenecek yetenekler şunlar:
    • Omen’ın Gizli Adım yeteneği
    • Viper’ın İni yeteneği
    • Chamber’ın Kartvizit ve Buluşma yetenekleri
    • Tüm Killjoy yetenekleri
    • Yoru’nun Çatkapı yeteneği
    • Sage’in Bariyer Küresi yeteneği

Omen

  • Karanlık Örtü
    • Bekleme süresi azaldı: 40 sn >>> 30 sn
    • Bedeli arttı: 100 >>> 150
    • Atış hızı arttı: 2800 >>> 6400
  • Gizli Adım
    • Bedeli azaldı: 150 >>> 100
    • Işınlanma öncesi gecikme azaldı: 1 sn >>> 0,7 sn
  • Paranoya
    • İleride belirme özelliğine mesafe aralığı eklendi. Böylece Omen’ın dibinde duran oyuncular hasar almayacak.

Brimstone

  • Dumanlı Hava Sahası
    • Etkinleşme süresi azaldı: 2 sn >>> 1 sn
    • Etki yarıçapı arttı: 5000 >>> 5500
    • Duman kubbesinin yüksekliği diğer Kontrol Uzmanlarınınkiler ile eşitlendi.
  • Kuvvet İşareti
    • Artık Seri Ateş’in yanı sıra fazladan %15 hız takviyesi de veriyor.

Astra

  • Yıldızlar
    • Maksimum yıldız sayısı azaldı: 5 >>> 4
    • Yıldızı geri alırken bekleme süresi arttı: 14 >>> 25
    • Astra artık yerleştirmiş olduğu yıldızları satın alma evresinde eline alıp yetenek yüklerini iade ederek kredi kazanabilir.
    • Haritaların en uzak köşelerine yıldız yerleştirebilmesine imkân tanımak için yıldız yerleştirilebilecek maksimum uzaklık arttı: 10000 >>> 30000
  • Çekim Alanı
    • Bekleme süresi arttı: 25 >>> 45
    • Çekim Alanı’nın büyüklüğü azaldı: 525 >>> 475
    • Çekim Alanı artık tamamen altında duran kimseyi etkilemeyecek.
  • Nova Darbesi
    • Bekleme süresi arttı: 25 >>> 45
    • Nova Darbesi artık tamamen altında duran kimseyi etkilemeyecek.
  • Yıldız Bulutu
    • Bekleme süresi arttı: 14 >>> 25
    • Yıldız Bulutu’nun bekleme süreleri artık anlık değil sıralı olarak ilerleyecek.
    • Yıldız Bulutu’nun büyüklüğü arttı: 410 >>> 475
  • Astral Yolcu
    • Astral Yolcu halindeyken sinyaller artık Astra’nın göremeyeceği harita yapıları tarafından engellenmeyecek.
    • Astral Yolcu halindeyken Astra’nın sahip olduğu hedef çemberinin sayısı bire düşürüldü ve böylece diğer yeteneklerinin kapsamıyla uyumlu hale geldi.
    • Farklı harita konumlarını hedeflerken Astra’nın çemberi rasgele yok olmayacak.
    • Astra’nın Astral Yolcu haline geçerken veya normal haline dönerken ekranını kaplayan arayüzün hızı arttırıldı.
    • Yıldızların Astra’nın yerleştirdiği konumun biraz üstünde belirmesine sebep olan hata giderildi.

Viper

  • Yakıt
    • Zehir Perdesi ve Zehir Bulutu yetenekleri aynı anda etkinken yakıt tüketimi %50 artacak.
    • Yeteneklerini kullanabilecek kadar yakıtı olmadığı durumlarda Viper’ın yakıt göstergesi kırmızıya dönecek.
  • Zehir Perdesi
    • Devre bıraktıktan sonraki bekleme süresi arttı: 6 >>> 8
    • Bekleme süresi geri sayımı artık devre dışı kalma sesi çıktığında değil duman yayılmaya başladığında tetiklenecek.
    • Devre dışı bırakma gecikmesi azaldı: 1 >>> 0,8
    • Zehir Perdesi’ne bekleme süresinde olduğunu gösteren sarı ışıklar eklendi.
    • Viper sindirilmişken Zehir Perdesi’ni devre dışı bırakma gecikmesi kaldırıldı.
    • Viper’ın sindirilmesi sebebiyle dumanı devre dışı kaldığında duyulacak yeni bir replik eklendi.
  • Zehir Bulutu
    • Devre dışı bırakıldıktan sonraki bekleme süresi artırıldı 6 >>> 8.
    • Bekleme süresi artık devre dışı bırakma telgrafının çalması yerine dumanı dağılmaya başladığında başlıyor.
    • Devre dışı bırakma gecikmesi azaltıldı 1 >>> .8
    • Zehir Bulutu’nun artık bekleme süresinde olduğunu gösteren sarı bir ışığı var.
    • Viper baskılandığında Zehir Bulutu’nun devre dışı bırakılmasındaki gecikme kaldırıldı.
    • Duman bastırılarak devre dışı bırakıldığında çalan benzersiz bir VO hattı eklendi.
  • Asit Havuzu
    • Etki süresi azaldı: 6,5 >>> 5,5

Yoru

  • Fake At
    • Yük sayısı azaldı: 2 >>> 1
    • Yemin Canı: 150
    • Yem artık Yoru’nun koşan hali ve sadece ileri doğru koşabilecek.
    • Sağ tıklayarak yem için kalıcı bir işaret yerleştirin.
      • İleri doğru koşan bir yem oluşturmak için ayak izi bırakma özelliğine benzer şekilde yeniden etkinleştirin.
    • Düşman silahından hasar aldığında yem birden arkasına dönecek, onu vuran düşmana doğru koşacak ve kısa bir süreden sonra patlayacak.
      • Koni şeklindeki alan içindeki düşmanlar kör olacak.
  • Çatkapı
    • Yük sayısı arttı: 1 >>> 2
    • Bedel: 200 Kredi
    • Bekleme süresi sonunda yük yenileme özelliği kalktı, onun yerine 2 skorla sıfırlamaya dönüldü.
    • Sahte Çatkapı yapmak için imlecinizi ışınlanma işaretinin üstüne getirip F’ye basın.
      • Sahte ışınlanma tıpkı Yoru ışınlanıyormuş gibi sesler ve görsel efektler çıkaracak.Işınlanma işareti için gereken süre azaldı: 1,5 sn >>> 0,5 sn
    • Işınlanıldığı sırada ışınlanma işaretinin çıkardığı sesin oyun içinde duyulma menzili azaldı: 22,5 m >>> 12,5 m
    • Işınlanma işaretinin hızı arttı: 675 >>> 800
    • Sahte ışınlayıcıyı etkinleştirdikten sonra ışınlanma işareti, sahte ışınlayıcının yerini göstermek için 30 saniye boyunca yerde duran küçük bir görsel oluşturacak.
  • Boyutlararası Geçiş
    • Etki süresi arttı: 8 sn >>> 10 sn
    • Yoru düşmanlar tarafından fark edilmeyecek.
    • Devre dışı bırakma gecikmesi arttı: 0,6 sn >>> 1,2 sn
    • Yoru artık ultisi etkinken tüm yeteneklerini kullanabilecek.
    • Yoru’nun ayak sesleri artık bulunduğu konumun 15 m uzağına kadar duyulabilecek.
    • Boyutlararası Geçiş’i kullanırken, yeteneği kullandığınız sürede ajanın dokunulmaz olmasını engellemek adına yetenek biraz gecikmeli olarak devreye girecek.

Harita Güncellemeleri

Ascent

  • B’deki küre artık aşağıdaki kutudan da alınabilir (eskiden alabilmek için kutuya çifte sıçrama yapmanız gerekiyordu).

Icebox

  • B Yeşil
    • Yeşil koridorun yanındaki Saldıran Başlangıcı binasının kapısı ilk hücreye taşındı. Bu değişikliğin amacı, birbirine benzeyen iki konumdan başka seçeneği olmayan saldıranlara B Yeşil’den yaklaşmanın yeni bir yolunu sunmaktı.
    • Yeşil koridor biraz genişledi. Bunun amacı bu alanda hareket etmeyi daha rahat hale getirmekti.
    • Sarının yanındaki Yeşil koridorda bulunan girinti biraz büyüdü. Bunun amacı B Bölgesi’ne ve Kardan Adam’a bakan açıları daha net ve okunabilir kılmaktı.
  • B Bölgesi Yenilemesi
    • Sarı konteynırın yönü değişti ve yanına yeni bir kutu yığını eklendi. Oyuncular Icebox’a alışmaya başladıkça Spike’ın yerleştirildiği birçok turun sarı konteynırın arkasında saklanma stratejisi etrafında döndüğünü fark ettik. Bu değişiklik sarı konteynırın bir nebze güç sağlamasına izin verirken bölgedeki alanı tutmanın değerini de arttıracak.
    • Alttaki konteynır kaldırıldı ve orada Yeşil’e bakan minik bir girinti açıldı. Üstteki konteynırın kapısı biraz genişletildi ve konumu düzenlendi. Bu sayede oyuncuların bölgenin etrafındaki çatışmaları daha iyi izole edebilmesine olanak sağlayacak ve yetenek kullanmayı daha anlamlı kılacak.
    • B Bölgesi’nin dış duvarı ve vinç bölgenin içine doğru yerleştirildi. Bölgenin daralmasıyla birlikte Kontrol Uzmanları boşlukları dert etmeden yeteneklerini rahatça kullanabilecek.
    • B Arka’daki bina kapandı. Saldıranları daha ileriye doğru bastırmaya ve daha fazla bölge tutmaya teşvik etmek istiyoruz. Bu binanın kapanması sayesinde oyuncular Kardan Adam’da kendilerini daha iyi konumlandırabilir. Belli bir yöne giden düşmanların önünü kesmek için B Çit’i kullanmayı daha çok ön plana çıkaracak.
    • B Bölgesi’ndeki Spike yerleştirme alanı düzenlendi. Bu değişikliğin amacı Spike’ı farklı şekillerde yerleştirmeyi teşvik ederken tercih edilebilecek daha güvenli bazı stratejileri korumaktı. Artık Mutfak’la üstteki kutu arasındaki köprünün üzerine Spike yerleştirebileceksiniz.
  • Orta
    • Mutfak’ın arka duvarı düzenlendi. Bu değişiklikle birlikte bu alanda ilerlemek daha rahat olacak ve oyuncuların bu alanı daha kolay temizlemesi sağlanacak.
    • Geçidin altındaki görüş açısını kapatmak için turuncu koridora kutu eklendi.
    • Kazan Dairesi’ne giden rampa sadeleştirildi ve biraz daraltıldı. Duman bombaları artık Kazan Dairesi’ni tamamen dolduracak ve rampadan kafasını çıkaran oyuncular daha tahmin edilebilir olacak.
  • A Bölgesi
    • A Bölgesi’nin arkasındaki siper değiştirildi. Bu değişiklik savunanlara sığınabilecekleri fazladan küçük bir alan sağlayacak.
    • Saldıranların tarafındaki boru hattının yanında duran ve kafa uzatarak bakmayı sağlayan çıkıntı kaldırıldı. Saldıranların A Bölgesi’nden buraya bakabiliyor olması biraz fazlaydı. Bu değişiklik savunanların tehditlerin gelebileceği yerleri daha iyi izole etmesine imkân tanıyacak.
    • Ekranın üstündeki oyuncuların ayağının vurulmasına engel olmak için A’ya giden kapının eşiği alçaltıldı.

Rekabet Güncellemeleri

  • Belirleyici harita seçim sistemi, karşılaşma için oyuncular seçildikten sonra harita seçerken üç kurala uyacak.
  • Sistem oyuncuların o moddaki son beş karşılaşmada oynadıkları haritalara bakacak.
  • Sistem oyuncunun son beş karşılaşmada ikinci kez oynadığı haritaların hepsi harita havuzundan kaldıracak.
  • Sistem en az oynanmış haritayı seçecek.
    • “İki Kere Oynanma” kuralı sebebiyle haritaların hepsi kaldırıldıysa harita havuzuna hepsi geri eklenecek ve en az oynanmış harita seçilecek.

Hatalar

Ajanlar

  • Düşmanların nadir durumlarda Cypher’ın Bubi Tuzağı’nı tetiklememesine sebep olan sorun çözüldü.
  • Astra Astral Yolcu halindeyken Spike yerleştirildiğinde patlamanın Astra’ya görünmemesine sebep olan hata giderildi.
  • Viper’ın Zehir Perdesi tam turun sonunda etkinleştirildiğinde yeteneğin sesinin bir sonraki turun başında oynatılmana sebep olan hata giderildi.
  • Yoru’nun Çatkapı simgesinin Brimstone’un hedef haritasında büyük beyaz bir daire olarak görünmesine sebep olan sorun çözüldü.
  • Chamber’ın ışınlanma yeteneğinin bazen Kelle Avcısı’nın son mermisi ateşlendikten hemen sonra kullanıldığında başarısız olmasına sebep olan hata giderildi.
  • KAY/O’nun İPTAL/Komut yeteneği sırasında kullanılan Chamber’ın Keskin Tarz yeteneğinin tutarsız bir şekilde yavaşlatan bölgeler oluşturmasına sebep olan hata giderildi.

Sosyal

  • Tırmanış oyun modunda AFK’larla ilgili bir sorun çözüldü.

Espor Özellikleri

  • Gözlemci olarak mega haritaya bakarken sürenin üst üste binmiş gibi görünmesine sebep olan hata giderildi.

Oyun Sistemleri

  • Spike imha edilmediği halde farenin tekerleğine basarak imha sesi çıkarmaya sebep olan sorun giderildi.

İlginizi Çekebilir:

VALORANT İlk Topluluk Savaş Bileti ve Gaia’nın İntikamı kaplamasını 2. Kısımda getiriyor!

Şef Editör - Espor ve gazetecilik işlerini kovalıyorum. - yusufcan@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


VALORANT