Connect with us

LoL

Yeni sihirdar büyüsü “Kaçış” şampiyonları böyle yapıyor

Pek benzemiyor ama görseldeki şampiyon Nautilus… Yeni sihirdar büyüsü “Kaçış”, şampiyonları bu hale getirecek. #LoL #ARAM

Etkinlik süresince yasaklama özelliğinin etkilerini test edeceğiz. ARAM’da karşınıza gelmesinden çekindiğiniz, belalı bir şampiyonu yasaklamanın nasıl hissettireceğini merak edenlerden misiniz? İşte size öğrenme fırsatı! Yasaklamalar tıpkı Sihirdar Vadisi’nde olduğu gibi işleyecek. Tüm oyuncular yasaklamalarını kilitledikten sonra herkese rasgele bir şampiyon verilecek. Yasaklanan şampiyonlar yeniden denemelerde de gelmeyecek.

Sonuçları önceden belli olan ve uzayan oyunların sayısı azalıyor

Ortalama bir ARAM karşılaşması 19 dakika sürüyor. Bu gayet makul bir süre; fakat oyunlar bazen fazla uzayabiliyor. Bu da normal bir Sihirdar Vadisi oyunundan kısa bir oyun süresi bekleyenlerin canını sıkabiliyor. Oyunun 30 dakikadan fazla uzama riski, bazı oyuncuların oyuna hiç girmemesine bile sebep olabiliyor. Bu yüzden bu riski ortadan kaldırıyoruz.

İki Nexus’un Merkez Baskını’ndaki gibi hareket edip birbirleriyle savaşması gibi bir mekanik getirmeyi tartışsak da sonunda başka bir çözüm bulduk:

  • Minyon dalgaları başlangıçtan 15. dakikaya kadar, normalde olduğu gibi her 25 saniyede bir harekete geçiyor. 15. dakikadan 25. dakikaya kadar minyonların ortaya çıkma hızı lineer olarak artıyor. Bu artış 25. dakikada sonlanarak 15 saniyeye sabitleniyor.
  • Minyonlar başlangıçtan 15. dakikaya kadar, normalde olduğu gibi 325 Hareket Hızı’na sahip. 15. dakikadan 20. dakikaya kadar geçen her bir dakika için hareket hızı kazanıyorlar. 20. dakikadan itibaren ortaya çıkan minyonlar 425 Hareket Hızı’na sahip.
  • Oyunun başlangıcından 15. dakikaya kadar şampiyonlar yapılara %10 daha fazla hasar veriyor. Verilen hasar 15. dakikadan 25. dakikaya kadar lineer olarak artıyor. Şampiyonlar, 25. dakikadan itibaren yapılara %30 İlave Hasar veriyor.

İlave minyonlar daha fazla altın ve deneyim sağlıyor. Böylece oyun daha çabuk sonlanıyor ve oyuncular takım savaşı kazandıktan sonra artık onlara yetişebilen minyonların da yardımıyla koridoru daha agresif bir şekilde ittirebiliyor.

Eski LoL eşyalarını tanıyabilecek misin?

Dürtme hasarı azaltması

ARAM’da uzun menzilden gerçekleştirilen dürtmeler aşırı güçlü ve can sıkıcı olabiliyor; çünkü bunlardan sadece kaçarak kurtulabiliyorsunuz. Uzun menzilden dürtebilen şampiyonların gücünü azaltmayı planlıyoruz; böylece hâlâ bir seçenek olarak oyunda yer alacaklar ama şanssız bir eşleşme durumunda çok baskın olmayacaklar.

  • 900 Menzil’den uzaktaki şampiyonlardan alınan hasar, ultiler ve zaman içinde hasar veren yetenekler hariç olmak üzere %15 azaltılacak.
  • Bu durum tetiklendiğinde küçük bir gösterge görünecek:

Yeni sihirdar büyüsü: Kaçış

Bariyer büyüsü Kaçış’la değiştirildi. Kaçış kullanıldığında, küçük mavi bir kalkan kazıyorsunuz (Bariyer’in sağladığı kalkandan daha güçsüz) ve 3 saniye sonra başlangıç platformunuza doğru hızlı bir şekilde ışınlanıyorsunuz.

Eğer yakın dövüşçüyseniz gideceğiniz mesafe epey uzun; ancak menzilli bir şampiyonsanız bu mesafe büyük ölçüde kısalıyor.

LeBlanc, Talon ve Evelynn gibi şampiyonların savaş başlatmak için Kaçış kullanarak yüksek hasar verip güvenli bir şekilde uzaklaşabileceğini umuyoruz. (Ayrıca Skarner da bu büyü sayesinde eğlenceli hareketler yapabilecek.) Havalı Kaçış hareketlerinizi görmeyi dört gözle bekliyoruz!

9.6 Yaması bir hata ile Sylas’a sonsuz Teemo ultisi veriyor

Eşya güncellemeleri 

YENİ EŞYA – DENİZCİNİN İNTİKAMI (ARAM’DA KORUYUCU MELEK YERİNE GEÇECEK):

Bu yeni eşya Koruyucu Melek’le aynı tarife ve niteliklere sahip ama çok daha farklı bir özel pasifi var.

Katledildiğinizde dört saniye sonra %50 Taban Can ve %30 Azami Mana’yla canlanmak yerine hasar görmez hale geliyor, bütün kitle kontrolü etkilerinden kurtuluyor ve katledildiğiniz anda temel yeteneklerinizin bekleme süresini sıfırlıyorsunuz. Fakat dört saniye sonra yine ölürsünüz.

HAYALET ADIMLARI:

Sadece yakın dövüşçülerce alınabilen ve Kayn’in E’sini taklit eden çizmeler birkaç değişiklikle geri dönüyor. Artık son 3 saniye içinde hasar almanız halinde eşyayı kullanamıyorsunuz; fakat duvarların içine girdiğinizde ilave 250 Hareket Hızı kazanıyorsunuz. Etkili bir savaş başlatma seçeneği haline gelen Hayalet Adımları, artık “korkak çizmesi” olarak görülmeyecek.

WARMOG’UN ZIRHI:

En son bazı ARAM değişikliklerini test ederken, Warmog’un Zırhı’nı kaldırmayı denemiştik; ancak bunun oyun modunda olumlu bir etkisi olmamıştı. Bunu tekrar denemek yerine, eşyanın amacını korurken gücünü biraz azaltacağız. Yani savaşlar sonrasında bir miktar iyileşmeye devam edeceksiniz. Pasifi azami canın %5’ini yenilemek yerine, her saniye eksik canın %5’ini yenileyecek şekilde değiştirildi. Böylece canınızın bir miktarını geri kazanacaksınız ama eşya eskisi kadar etkili olmayacak.

Rün ayarlamaları

Merkez Baskını ve RURF’te yaptığımız gibi, ARAM’da da rünlere bazı değişiklikler getireceğiz. ARAM diğer modlara göre daha kısa sürdüğü için, Yaklaşan Fırtına gibi rünler gerçekten de kötü seçimler oluyordu. Artık gönül rahatlığıyla bu tarz rünleri seçebilirsiniz. Ayrıca, ARAM’da fazlasıyla güçlü olan bazı rünler de vardı. Bunları zayıflattık. Hâlâ iyi tercihler olmaya devam edecekler ama artık mecburi seçim olmamalarını umuyoruz.

İSABET

  • Zafer: Eksik canın %6’sını (eskiden %12’ydi) yeniler ve 10 Altın (eskiden 20’ydi) verir.
  • Pratik Zekâ: Azami mananın %10’unu (eskiden %20’ydi) yeniler ve ulti bekleme süresini %6 oranında (eskiden %10’du) azaltır.

HÂKİMİYET

  • Elektrik Ver: Bekleme süresi 15-10 saniye (eskiden 25-20’ydi)
  • Yırtıcı: Bekleme süresi 100-80 saniye (eskiden 150-100’dü)
  • Kan Tadı: Bekleme süresi 15 saniye (eskiden 20’ydi)
  • Hayalet Poro: Bekleme süresi 25 saniye (eskiden 60’tı)

BÜYÜCÜLÜK

  • Soğuran Küre: Bekleme süresi 30 saniye (eskiden 60’tı)
  • Bulut Pelerini: Bekleme süresi 30 saniye (eskiden 60’tı)
  • Yaklaşan Fırtına: Her 7 dakikada bir (eskiden 10’du)

AZİM

  • Hortlağın Pençesi: Yakın dövüşçülerin kazandığı kalıcı can 10 (eskiden 5’ti), menzilli şampiyonların kazandığı kalıcı can 6 (eskiden 3’tü)
  • Kondisyon: 8. dakikada etkinleşir (eskiden 10’du)
  • Aşırı Büyüme: Soğurulan her 8 (eskiden 3’tü) canavardan 5 Can; 80 canavara (eskiden 120’ydi) ulaşıldığında ilave %2,5 Can

İLHAM

  • Sihirli Pabuçlar: 8. dakikada etkinleşir (eskiden 10’du)
  • Mükemmel Zamanlama: 4. dakikada etkinleşir (eskiden 10’du)
  • Minyon Uçuran: İlk bekleme süresi 2 dakika (eskiden 4’tü)

Sylas’ın çizimlerinde Fullmetal Alchemist’ten ilham alınmış

Şampiyon dengeleme çalışmaları

Son olarak şampiyon dengeleme çalışmalarımızdan bahsedelim. Birkaç istisna dışında (örn. Shyvana’nın pasifi) ARAM’daki şampiyon dengesi üzerinde daha önce hiç çalışmamıştık. Bunun sebebi oyuncuların farklı haritalardaki şampiyonları yeniden öğrenmek zorunda kalmamaları için, her birinin hem Sihirdar Vadisi’nde hem de ARAM’da benzer şekilde işlemesini istememizdi. Fakat hem Merkez Baskını’nda hem de RURF’te çok da karışık olmayan değişikliklere gittik ve bunların o modlardaki şampiyonların çoğu için epey faydalı olduğunu gördük. Dolayısıyla ARAM’da da benzer değişikliklere gidiyoruz.

Amacımız şampiyonların dengelerini tamamen değiştirmek değil, sadece fazla güçlü ve zayıf olan şampiyonlar arasındaki farkı kapatmak. Ziggs ve Sona hâlâ güçlü seçimler ama karşınıza geldiklerinde pes etmenize sebep olacak kadar güçlü değiller. İşte zayıflatmaların ve güçlendirmelerin tam listesi: 

ZAYIFLATMALAR:

  • Ashe: Verdiği hasar %5 azaldı.
  • Illaoi: Aldığı hasar %5 arttı.
  • Janna: Aldığı hasar %5 arttı.
  • Jhin: Verdiği hasar %5 azaldı.
  • Jinx: Verdiği hasar %5 azaldı.
  • Kog’Maw: Verdiği hasar %8 azaldı.
  • Lux: Verdiği hasar %8 azaldı.
  • Maokai: Verdiği hasar %8 azaldı, aldığı hasar %5 arttı.
  • Miss Fortune: Verdiği hasar %5 azaldı.
  • Nasus: Verdiği hasar %5 azaldı.
  • Sion: Aldığı hasar %5 arttı.
  • Sivir: Verdiği hasar %8 azaldı.
  • Sona: Verdiği hasar %10, yaptığı iyileştirme %25 azaldı.
  • Teemo: Verdiği hasar %8 azaldı.
  • Veigar: Aldığı hasar %5 arttı.
  • Vel’Koz: Verdiği hasar %5 azaldı.
  • Yorick: Aldığı hasar %8 arttı (Sis’in Hanımı için geçerli değil).
  • Ziggs: Verdiği hasar %15 azaldı. 

GÜÇLENDİRMELER:

  • Akali: Verdiği hasar %12 arttı, aldığı hasar %8 azaldı.
  • Bard: Verdiği hasar %8 arttı, aldığı hasar %5 azaldı.
  • Evelynn: Verdiği hasar %12 arttı, aldığı hasar %5 azaldı.
  • Hecarim: Aldığı hasar %10 azaldı.
  • Kindred: Verdiği hasar %10 arttı.
  • Kha’Zix: Aldığı hasar %10 azaldı.
  • LeBlanc: Verdiği hasar %12 arttı.
  • Lee Sin: Verdiği hasar %8 arttı, aldığı hasar %10 azaldı.
  • Nidalee: Verdiği hasar %15 arttı.
  • Nocturne: Verdiği hasar %5 arttı, aldığı hasar %10 azaldı.
  • Rek’Sai: Verdiği hasar %10 arttı, aldığı hasar %10 azaldı.
  • Rengar: Aldığı hasar %10 azaldı.
  • Ryze: Verdiği hasar %8 arttı, aldığı hasar %5 azaldı.
  • Sejuani: Aldığı hasar %10 azaldı.
  • Tryndamere: Verdiği hasar %10 arttı, aldığı hasar %10 azaldı.
  • Warwick: Aldığı hasar %8 azaldı.

LoL Yama Notları: 9.6 Yaması’yla oyunda neler değişti?

Bu dengeleme değişiklikleri, tıpkı 9.7’de gelecek mini etkinlikteki testler gibi incelenecek. Yani verdiğimiz sayılarda değişiklikler olabilir. 9.7’deki test sonuçları ve sizin geribildirimlerinize bağlı olarak gerektiğinde ayarlamalara gideceğiz.

Sonraki adımlarımız

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, 9.7 Yaması’nın sonunda bütün bu değişiklikleri gözden geçireceğiz (Kasap Köprüsü haritası hariç) ve geribildirimlerinize göre hangilerinin kalıcı olacağına karar vereceğiz. Bu yüzden düşüncelerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin!

ARAM’ı nasıl geliştirebileceğimize dair fikirlerinize olabildiğince kulak vermek istedik. Bütün değişiklikleri bu yamaya yetiştiremesek de bu, çalışmalarımızın bittiği anlamına gelmiyor. Zaman içinde daha fazla iyileştirme ekleyerek her oynayışınızda eğlenebileceğiniz, yüksek tempolu ve heyecan verici bir oyun modunu size sunmak için hiç durmadan çalışacağız! Herkese teşekkürler ve Köprü’de iyi eğlenceler!

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL