Playerbros Cup Kural Seti
Playerbros Cup Kural Seti
Resmi Kuralları Tanım ve Amaçlar
1. Oyuncu Yaş Sınırları
Turnuvada yaş sınırlaması yoktur.
2. Ceza Durumu
Oyuncular Playerbros turnuvalarına katılmalarını engelleyecek bir ceza almamış olmamalıdırlar. Playerbros ile ilişkili herhangi bir ligden veya turnuvadan uzun süreli bir şekilde men edilmiş oyuncular turnuvaya katılamaz.
3. Playerbros Personeli Olmama
Playerbros veya bağlı kuruluşlarında görev yapan personel, turnuva başlangıcında veya turnuvanın herhangi bir noktasında Takım Üyesi olamaz.
4. Ödül Kazanmaya Uygunluk
Ödüller katılım oranına göre değişebilir.
5. Sponsorluklar
Takımlar/Oyuncular sponsor alma hakkına sahiptir ve herhangi bir sayı kısıtlaması yoktur. Eğer sponsorlar aşağıda belirtilen kategorilere giriyorsa, maçlar sırasında veya turnuvanın herhangi bir anında oyuncular herhangi bir şekilde bu sponsorun reklamını yapamazlar. Turnuva yetkilileri bu listeyi istedikleri zaman güncelleme hakkına sahiptir. Bu kategoriye giren sponsorların listesi aşağıdadır:
- 3.7.1. Kumar Siteleri: Spor/espor müsabakalarına bahis yatırılmasını sağlayan veya poker gibi kumar oyunları oynanan siteler.
- 3.7.2. Reçetesiz satılmayan ilaçlar
- 3.7.3. Hesap paylaşımı, kostüm satışı, yasadışı satış yapan siteler ve bu sitelere yönlendirme yapan web siteleri
- 3.7.4. Ateşli silah satıcıları
- 3.7.5. Pornografik içeriğe sahip siteler
- 3.7.6. Tütün ürünleri
6. Turnuva Formatı (Single Elimination)
Bu turnuva türü katılan takımların 2’nin kuvvetleri ile oluşturulmuş bir turnuva tablosuna yerleştirilmesi ile gerçekleştirilir. Katılımın tek sayı olarak gerçekleştiği durumlarda katılımcıları çift sayıya indirebilmek amaçlı bazı takımlar bir üst tura atlatılabilmektedir. Bazı turnuvalarda katılmış takımlar daha önceki başarıları göz önünde bulundurularak turnuva tablosuna özel olarak yerleştirilebilir. (Bkz. Seeding/Seri başı) Seri başı olmayan takımlar veya seri başı sistemi kullanılmayan turnuvalarda bütün takımlar, turnuva tablosuna rastgele olarak yerleştirilecektir.
7. Programda Değişiklikler.
Turnuva yetkilileri, takdiri kendilerine ait olmak üzere maç programlarını yeniden düzenleyebilir, maç programlarında değişiklik yapabilir ve/veya bir maçı farklı bir tarihe erteleyebilir. Turnuva yetkililerinin maç programını değiştirmesi halinde, değişiklik tüm takımlara en kısa zamanda bildirecektir.
8. Hakemlerin Rolü
Hakemler, maçlar hakkında, maç öncesi, sonrası veya esnasında her konu ve soruyla ilgili karar verme sorumluluğuna sahip görevlileridir.
9. Hakem Davranışları.
Hakemler, her zaman profesyonel bir tavırla görevlerini yerine getireceklerdir ve kuralları tüm oyunculara, takım yöneticilerine, sahiplerine veya bireylere tarafsız ve ön yargısız bir şekilde uygulayacaktır.
10. Kararların Kesinliği.
Maç sırasında bir hakemin yanlış bir karar vermesi halinde, karar değiştirilebilir. Yetkililer, adil karar verilmesi için, verilen bir kararın doğruluğunu maç sırasında veya maç sonrasında değerlendirebilir. Eğer verilen karar yanlışsa, yetkililer hakemin verdiği kararı hükümsüz kılma hakkını saklı tutar. Turnuva yetkilileri, turnuva boyunca verilen bütün kararlarda son sözü söyleme hakkına sahip olacaklardır.
11. Programın Ayarlanması
Turnuva yetkilileri uygun gördükleri takdirde turnuvanın temposunu korumak veya izleyici deneyimini olumsuz etkileyecek durumları engellemek için maç saatlerinde değişiklik yapabilirler.
12. Gecikme Cezaları
Her takımın veya oyuncunun maça teşrif etmesi için 10 dakikası bulunmaktadır. (Maç vakti +10 dakika). Turnuva maçına zamanında gelmemek hükmen mağlubiyetle sonuçlanır. Lig maçına zamanında gelmemek, maçın silinmesine ve oyuncunun / takımın ceza puanı almasına yol açar. Lütfen sonuç sayfanıza rakibinizin gelmediğini belirtin ve turnuva koduyla oluşturulan maç lobinizin bir ekran görüntüsünü alıp, maç sayfanıza yükleyin. Ayrıca ekran görüntüsü alırken Playerbros saatinin (sayfanın üst tarafında) görünür olduğundan emin olun. Lobi kurulmasını veya oyunun başlamasını kasıtlı olarak geciktiren takımlar bu bölümde belirtilen kurallara tabi tutulacaktır.
13. Duraklatma Süreci
Takımlar veya oyuncular oyunu herhangi bir sebepten dolayı durdurabilir. Oyun duraklatıldıktan sonra, oyunu duraklatan takım oyun içi sohbetten karşı takıma duraklatmanın sebebini ve ihtiyaç duydukları yaklaşık süreyi belirtmelidirler. Oyun tekrar başlatılmadan önce, iki takım da oyun içi sohbetten hazır olduklarını belirtmelidir (“ready”, “r”, “hazırız”).
14. Duraklatma Süresi
Takımlar oyunu bir maç boyunca 10 dakika, üç maçlık bir seride ise toplamda 30 dakika (maç başına 10 dakika) durdurabilirler. Oyunun izin verilen süreden fazla durdurulması sportmenlik dışı davranış kabul edilecek ve takdiri turnuva yetkililerinde olmak üzere takım cezalandırılabilecektir.
15. Oyuncuların Ekipman Sorumlulukları
Tüm oyuncular sistemlerinin çalışmasından kendileri sorumludurlar. Buna bilgisayar donanımı, ekipmanlar, internet bağlantısı ve elektrik de dahildir. Oyuncuların yaşadığı herhangi bir ekipman sorunu, temel sebebi ne olursa olsun geç kalmak veya oyunu izin verilen süreden uzun durdurmak için kabul edilebilir bir bahane değildir.
16. İzleyiciler
Oyun lobisine sadece takımların ilk beşinin girmesine izin verilir. Her ne sebeple olursa olsun, oyun lobisine izleyici alınmayacaktır. Bu kurala istisna olarak Playerbros turnuva hakemleri ve maçları sunmakla ve yayınlamakla görevli ve yetkili kişiler lobide izleyici kısmına istedikleri zaman katılabilirler. Eğer bir PlayerBros turnuva hakemi resmi Playerbros yayıncısını (örn; Playerbros TV) maç lobisine davet etmenizi istiyorsa, buna itiraz edemezsiniz.
17. Yayın Yasağı
Oyuncular oynadıkları turnuva maçlarını, yapacakları yayın dolayısıyla doğabilecek sorumlulukları kabul ederek gerçekleştirebilirler. Bu maçlar izleyici modu kullanarak yayınlanamaz. Eğer Playerbros bir maçı yayınlıyorsa kişisel yayın yapmak hakem onayı olmadığı sürece yasaktır. Playerbros yayınladığı bir maçı, bir hakemin onayı olmadan Kişisel Yayın yaparak gösterime sunmak, takımın elenmesine veya yayın yapan oyuncunun turnuvadan engellenmesine neden olabilir.
18. Oyun Lobisinin Kurulması.
Maç oluşturmak için takımlara sağlanan Turnuva Kodunun kullanılması gerekmektedir. Eğer Turnuva Kodu olmadan oynamanız gereken bir durum olduysa, her iki takım da maç lobisini kurabilir. Lobiyi kuran takımın lobi adını ve şifresini rakiplerine göndermesi gerekmektedir. İletişime geçmek için maç sayfasından yorum yazılabilir veya sohbet odasını kullanılabilir.
19. Taraf Seçimi.
Tekli Eleme sisteminde takımların derecelerine göre tabloya yerleştirildiği maçlarda, seri başı tek sayılı oyunlarda (birinci, üçüncü ve beşinci maç) taraf seçme hakkına, tabloda aşağıda bulunan takım ise çift sayılı maçlarda (ikinci ve dördüncü) taraf seçme hakkına sahip olacaktır. Örneğin, eşleşmede üst tarafta yer alan takım 1. maça mavi tarafta başladıktan sonra 3.ve 5. maçlarda kırmızı tarafta oynamak isteyebilir. Aynı şekilde, eşleşmede alt tarafta yer alan takım, 2. oyunu kırmızı tarafta oynadıktan sonra, 4. maçta mavi tarafta olmak isteyebilir. İki takım da taraf seçimlerini maçtan bir önceki gün yerel saat ile 07:00’a kadar belirtmelidirler. Herhangi bir karar bildirilmemesi halinde, takımlar taraf seçme hakları olan oyunlarda mavi taraftan başlayacaklardır.
20. Oyunun Yeniden Başlatılması
Maç sırasında oyun oynama mekaniklerini ve oyun statüsünü değiştirecek herhangi bir kritik program hatası meydana gelirse veya çevre koşulları kabul edilemeyecek düzeyde ise oyun yeniden başlatılabilir. Oyunun yeniden başlatılmasından önce, bir takım şartların sağlanması gerekmektedir. Turnuva yetkilileri, ortaya çıkan program hatasının kritik ve doğrulanabilir olduğunu tespit etmelidir. Bir program hatasının kritik sayılması için, bu hatanın oyuncunun mevcut durumda oyunu oynamasını engelliyor olması gerekir. Hatanın, oyuncunun oynama kabiliyetini kısıtlayıp kısıtlamadığına karar vermek, yalnızca turnuva yetkililerinin takdirindedir. Bir hatanın doğrulanabilir olması için, hatanın o anda hala devam ediyor olması ve oyuncu hatasından kaynaklanmıyor olması gerekmektedir. Bu durumda, izleyici o ana geri dönerek pozisyonu yeniden gösterebilir ve hatanın doğrulanmasını sağlayabilir. Bir oyuncu kritik bir hata ile karşılaştığını düşünüyorsa, oyunu durdurmalı ve zaman kaybetmeden bir hakemi bilgilendirmelidir. Oyuncunun, oyunun kendisi için daha avantajlı bir zamanda yeniden başlatılmasına zemin hazırlamak için hata raporlamasını geciktirdiği tespit edilirse, oyun yeniden başlatılmayacaktır. Turnuva yetkililerinin, söz konusu hatanın kritik ve doğrulanabilir olduğunu ve oyuncunun duraklatma protokolüne uygun hareket ettiğini tespit etmeleri halinde, dezavantajlı duruma düşen takıma oyunu baştan başlatma alternatifi sunulacaktır. Takım kabul ederse, oyun yeniden başlatılacaktır. Hatanın bir şampiyondan kaynaklandığı tespit edilirse, seçimler, yasaklamalar ve tüm ayarlar, Oyun Kaydı göz önüne alınmaksızın geçersiz sayılır ve söz konusu şampiyon günün devamında devre dışı bırakılır. Bahsedilen hatanın, oyun içinden tamamen çıkarılabilecek bir unsura bağlı olarak gerçekleşmesi durumunda ise (örneğin; kullanılan bir kostüm devre dışı bırakılabilir veya bir eşyanın alınması yasaklanabilir) yukarıdaki protokol uygulanmaz. Bir takıma oyunun yeniden başlatılması teklif edilir ve takım bu teklifi reddederse, oyunun geri kalanı boyunca aynı hatayla karşılaşılması halinde oyunun yeniden başlatılmasını talep edemeyecektir. Ancak turnuva yetkilileri, oyun ortamının dengesizleşmesi ve oyunun adil bir mücadele ortamına sahip olmaması durumlarında, oyunu yeniden başlatma kararını verme hakkına her zaman sahiptir.
21. Kumarla İlişki
Hiçbir takım üyesi veya turnuva yetkilisi, direkt veya dolaylı olarak herhangi bir League of Legends turnuvasının veya maçının sonuçları ile ilgili bahis yapamaz veya kumar oynayamaz.
22. Cezalandırma
Herhangi bir kişinin, turnuva yetkililerinin, takdiri tamamen kendilerine ait olmak üzere, haksız oyun tesis edildiğine inandıkları bir davranışa teşebbüs etmesi veya böyle bir davranışta bulunması halinde, söz konusu kişi veya kişiler cezaya çarptırılacaklardır. Bu tür davranışlara uygulanacak cezaların yapısı ve boyutu tamamen turnuva yetkililerinin takdirindedir.
23. Oyun İçi Hareketler
Bir oyuncu oyun içerisinde ve dışında rakip takımı aşağılayıcı hareketlerde bulunursa turnuvadan diskalifiye olabilir.
(Oyun içerisinde kahkaha ve simge gösterimi buna dahil değildir.)