Connect with us

Counter-Strike Global Offensive

2020’nin en çok izlenen espor etkinlikleri

İşte esporda eşi görülmemiş bir yılı tanımlayan olaylar.

Queensland Üniversitesi espor

2020 boyunca, canlı etkinlikler yalnızca espor endüstrisinde değil, tüm dünyada sert bir dönüş yaptı.

Ancak bu kalabalıklar ve izleyicilerin hepsi, sahnenin gereksiz koşullar nedeniyle hızla değişen doğasına rağmen, 2020 boyunca çevrimiçi atmosfere sadık kaldı. Yıl, en büyük oyunlarından bazılarıyla ilgili olarak rekor kıran izleyici sayıları gördü. League of Legends , Counter-Strike: Global Offensive, Call of Duty ve diğerleri gibi oyunlar , bunu yapmak için verilen savaşın kesinlikle yorucu olduğu bir yılda kitlelerini kapsamlı bir şekilde büyüttü.

Daha geniş espor ortamında ve etkinliklerinde benzeri görülmemiş ve nihayetinde tehdit edici bir yıla rağmen, endüstri muazzam bir şekilde ve hızlı bir şekilde toparlandı. İşte sahnenin büyümesini tam anlamıyla sergileyen 2020 esporunda en büyük olaylardan bazıları.

League of Legends 2020 Dünya Şampiyonası 

İzleyici açısından, bu yılki League of Legends Dünya Şampiyonası tüm seviyelerde mutlak bir zaferdi. Espor izleme istatistikleri web sitesi Esports Charts’a göre, baştan sona 139.000.000 saatin üzerinde izlenen Worlds tüm zamanların en çok izlenen espor turnuvası oldu . Worlds 2020 tarafından yayınlanan çığır açan rakamlar, daha önce 2019 Fortnite Dünya Kupası, The International 2019 ve geçen yılki Lig Dünya Şampiyonası tarafından yayınlanan notları geride bıraktı .

Turnuvanın en çok izlenen karşılaşmasının Suning ile DAMWON Gaming arasındaki büyük final karşılaşması olması da şaşırtıcı olmamalı. Eşi görülmemiş bir espor yılını kapatan maç, 3.882.000’den fazla izleyicinin, SK Telecom T1 ve G2 Esports arasındaki geçen yılki yarı final karşılaşmasının ardından, tarihteki tüm Worlds karşılaşmalarının en çok izlenen ikinci zirvesi oldu .

Bu kadar belirsizliğin yaşandığı bir yılda, League of Legends her açıdan iyi performans göstermeye devam etti. Pandeminin başlangıcından bu yana taraftarların sınırlı bir canlı katılımının yer aldığı ilk final turnuvasında 2020 Dünya Şampiyonası, oyunun yıl boyunca ne kadar ilerlediğini gösterdi.

Free Fire Continental Serisi Asya Açılış Turu

Mobil oyunların yıl boyunca, özellikle de espor sahnesi açısından yeni zirveleri gördük. Ve belki de bu iddiayı , dünya çapında popülerliğini artıran, ancak en önemlisi doğu pazarlarında artan mobil bir savaş oyunu olan Free Fire‘dan daha fazla temsil eden bir oyun yoktur .

Oyunun en üretken etkinliği olan Continental Serisi, bu yılın başlarında izleyici bölümünde son derece etkileyici bazı rakamlar ortaya koydu. Esports Charts’a göre , özellikle Asya’da, Continental Serisi etkileyici bir şekilde iyi karşılandı ve 29 Kasım’daki büyük finallerde 2.500.000’den fazla izleyiciye hakim oldu . Genel olarak, turnuva ortalama 828.000’den fazla izleyicinin yalnızca sekiz saatlik yayın süresi boyunca izlemeye devam ettiğini gördü.

IEM Katowice 2020

IEM Katowice‘nin bu yılki bölümü, COVID-19 salgınının ilk aşamalarında canlı katılım olmayan ilk turnuvalardan biri oldu. 2020’de canlı esporların geçmişine geri dönüp bakmak çok tuhaf oldu. Özellikle tüm etkinliklerin yıl sona ermeden dokuz ay önce duraklatıldığı düşünüldüğünde, IEM Katowice 2020 sektör için hala bir zaferdi. Etkinlikler. Bir haftalık yarışma boyunca izlenen yaklaşık 18.000.000 saatle, IEM Katowice, canlı olsun ya da olmasın yılın en etkili olaylarından biri olarak kolayca sona erdi.

Esports Charts’a göre, turnuvanın G2 Esports ve Natus Vincere arasındaki büyük final maçı, aynı anda 1.000.000’den fazla izleyiciyle zirveye ulaşırken. Yaklaşık 280.000 ortalama izleyici tüm turnuva boyunca izlenmeye devam etti .

IEM Katowice, 2020’deki espor turnuvalarında canlı kalabalıklar için “sonun başlangıcı” olmuş gibi gözüktü. Ancak etkinliğin yıl içinde gerçekleşecek çevrimiçi rakiplerinin çoğundan daha iyi performans gösterdiği açık.

2020 LCK Bölge Finalleri 

Tipik olarak League of Legends , en yüksek izleyici sayılarının Dünya Şampiyonası ve MSI gibi uluslararası etkinliklerden geldiğini görüyor. Ancak geçtiğimiz yaz Kore’nin maç için yerel ligi olan LCK, diğer birçok oyunun en büyük olaylarıyla karşılaştırılabilecek izleyici istatistikleri gördü.

Esports Charts’a göre , üç gün boyunca ortalama 500.000’den fazla görüntülenen maçlara tanık olurken. T1 ve Gen.G arasındaki son eleme maçında en yüksek izleyici sayısı 1.000.000’in biraz üzerindeydi . T1, kesinlikle 2020 LCK Bölge Finallerinin de yıldızıydı. Turnuva boyunca her iki maçı da yaklaşık 1.000.000 görüntülenme elde ederken, takımın nihayetinde kaybettiği büyük final maçı. 2020 Lig sezonunun en çok izlenen ikinci bölgesel maçı oldu.Bahar finallerinde Gen.G ile yapılan bir başka T1 karşılaşmasının hemen ardından.

5 Ronin yeni sezonda şampiyon olmak için mücadele edeceğini açıkladı!

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Counter-Strike Global Offensive