League of Legends 8.17 Yaması’yla birlikte birçok değişikliği oyuncularına sunuyor. Kısa bir süre önce Merkez Baskını modu için de bir yama notları paylaşan Riot Games, merak edilen sorulara cevap verdi ve 8.17 ile Merkez Baskını’nda nelerin değişeceğinden bahsetti.
8.17 Yaması ile Merkez Baskını’nda neler değişecek?
Merkez Baskını kalıcı hale gelirse dereceli, sıralı seçim veya yasaklamalar eklenecek mi?
Amacımız Sihirdar Vadisi’nden daha az gerilimli bir mod oluşturmaktı. Dolayısıyla fazla rekabetçi hissettiren bazı meta oyun özelliklerini bu moda eklemeyi düşünmüyoruz. Ancak sık sık bu tür istekler duyduğumuzdan, gelecekte neler yapabileceğimizi gözden geçireceğiz.
Eski eşyalar çok eğlenceli! Bunlardan daha fazla ekleyin!
Peki.
Neden yeni bir harita yerine tuhaf bir Sihirdar Vadisi oluşturdunuz?
Şu anda haritada gördüğünüz her şey alfayı gerçekleştirebilmek için geçici olarak eklendi. Merkez Baskını kalıcı hale gelirse kendi temasına sahip olan, kaliteli bir haritaya kavuşacak.
Merkez Baskını’nın yüklenmesi neden bu kadar uzun sürüyor?
Diğer her şey gibi bu da Merkez Baskını’nın henüz alfada olmasıyla ilgili. İlk olarak çalışan bir sıra ve heyecan verici curcunalar gibi önemli ihtiyaçlara odaklanmamız gerekti. Tabii basit değişikliklerle her şeyi biraz daha hızlandırmanın mümkün olup olmadığını anlamak için çalışmalarımız sürüyor.
İyi de ben Gümüş’üm niye sürekli Şampiyonluk Aşaması oyuncularına karşı oynuyorum?
Geçmişte dönüşümlü oyun modları için kullandığımız eşleştirmeye benzer bir yaklaşım kullanıyoruz; ancak her bir mod için farklı şeylerin göz önünde bulundurulması gerekiyor. Epey hızlı bir eşleştirme sistemi oluşturmayı başarsak da (bu mod için çok önemli bir şey) oluşturulan karşılaşmaların bazen biraz “beklenmedik” olabildiğini gördük. Bu durum en çok da ilk birkaç maçınızda ortaya çıkıyor. Oluşturmak istediğimiz deneyim kesinlikle bu değil ve gelecekteki prototiplerimizde veya Merkez Baskını’nın kalıcı olması halinde gerekli çalışmaları yapacağız.
Halka rakip takımın başlangıç platformunda ortaya çıkarsa ben nasıl Zirvenin Kralı olacağım Riot Bey?
Her bir curcunanın iki takımın da iyi oynayarak galip ayrılabileceği, heyecanlı anlar oluşturmasını istiyoruz. Curcuna öncesinde takımlardan biri açık ara önde olsa bile! Tabii mevcut sistem bazı durumlarda biraz aşırıya kaçarak halkanın başlangıç platformunda ortaya çıkması gibi kötü senaryolara yol açabiliyor. Özelliğin bu yönü için ayarlamalarımız sürüyor. Bunlardan bazıları 8.17’deki güncellemelere dahil (ayrıntıları yukarıda bulabilirsiniz).
Şampiyon dengesi [iyi/kötü] görünüyor. [İyi/kötü] çalışmışsın Rito!
Rekabete fazla odaklanmayan bir moda göre, Merkez Baskını’nın denge açısından epey iyi bir noktada olduğunu düşünüyoruz. Oynamak istediğiniz herhangi bir şampiyonu seçebilmenizi istiyoruz ve şimdilik bu konuda başarılı olduğumuzu görüyoruz. Bizi gerçekten mutlu eden gözlemlerimizden biri de doğru eşle birlikte bütün şampiyonların ormanda oynanabilmesi.
Alfa sırasında curcuna ve ödül eklemeyi veya çıkarmayı düşünüyor musunuz?
8.17’de birkaç yeniliğimiz olacak! Curcuna ve ödülleri çıkarma veya değiştirme konusuna gelirsek; alfa sadece iki hafta daha süreceğinden mevcut içerikleri kaldırmamayı planlıyoruz. Ardından nelerin iyi, nelerin kötü sonuç verdiğini değerlendirecek ve Merkez Baskını’nı geri getirmemiz halinde kapsamlı değişiklikler yapacağız (bunlara yeni içerikler eklemek ve mevcut bazı içerikleri kaldırmak da dahil).
Merkez Baskını yama notları
Hatırlatma: Yampiri Yarış (curcuna), Avcının Gazabı (ödül) ve bir dizi denge değişikliğini 8.16 Yaması’yla birlikte oyuna getirdik. Ayrıntılar için panolardaki 1. hafta and 2. hafta başlıklarına göz atabilirsiniz.
Curcuna & Ödüller
Yeni İçerik
Kartopu Çatışması
- KARTOPU BEKLEME SÜRESİ 3 saniye ⇒ 8 saniye
- KARTOPU HIZI 1400 ⇒ 1900
- KARTOPU MENZİLİ 2000 ⇒ 1500
- KARTOPU YAVAŞLATMASI %30 ⇒ %60
- FIRLAT | Kartopları artık 0,25 saniyelik bir kullanım süresine ve kullanım animasyonlarına sahip.
- PARLAK KAR | Kartoplarından isabet alan rakipler artık 3 saniyeliğine açığa çıkıyor.
- HOOOP GÜM | Uzun menzilli kartopları daha ağır hissediliyor.
Arabayı İt
Zirvenin Kralı, Ateş Çemberi ve Ezergeçer
Çöküş
- MERKEZ MİNYONU SG300 ⇒ 420
- KOCAMAN | Çoğu yetenek artık merkez minyonlarının konumunu değiştiremiyor.
- HAYALET | Merkez minyonları artık birimlerle çarpışma etkilerini yok sayıyor.
Alev Aldı Güçlendirmesi
- AYY | Artık kulelerden alınan hasarı arttırıyor.
- YANAN RUH | Artık Koruyucu Melek etkilerinin ardından da devam ediyor.
Harita Değişiklikleri
- AV MEVSİMİ | Alt koridora bir Yampiri Yengeç yuvası eklendi.
- YOL ÇALIŞMASI |İnhibitör kulelerinin etrafındaki koridor daraltıldı.
- ORMAN TAHRİBATI | Keskingagalar ve mavi güçlendirme arasındaki bölgeler temizlendi.
- SICAK BİR YUVA | Kırmızı güçlendirmenin etrafına burayı daha yaşanası hale getirecek bazı objeler eklendi.
- DİKKAT | Orman kulelerinin belirginliği arttırıldı.
- SONRA YOK BEN GÖRMEDİM | Ölüm lazerlerinin daha anlaşılır olması için başlangıç platformu kulelerine görseller eklendi.
Şampiyonlar
Talon
Eşyalar
İlahların Kılıcı
Doğanın Kudreti
Ormancı Eşyaları
Rünler
Hortlağın Pençesi
Tahrip
Arakçı
Pratik Zekâ
Kuleler
- ZIRH / BÜYÜ DİRENCİ 50 ⇒ 60
- DIŞ KULE CANI 3040 ⇒ 3300
- İNHİBİTÖR KULESİ CANI 4240 ⇒ 4300
- MERKEZ KULESİ CANI 5440 ⇒ 5400
Diriliş Süreleri
Giderilen Hatalar
- Bazı curcuna halkalarının kaybolması hatası giderildi.
- Yasuo artık dost Şampiyonların Mancınığı isabetlerince havaya savrulmuş rakipler üstünde ultisini kullanabiliyor.
- Sıra seçimi metinleri artık bazı bölgelerde üst üste binerek sıra seçimini zorlaştırmıyor.
- Paralel Skor Tablosu’nun metin yerleşimi sorunları giderildi.
- Çöküş sırasında sadece bir Merkez’in ortaya çıkmasını engelleyecek bazı güvenlik önlemleri ekledik. Tabii bu durumun yaşanması hâlâ mümkün. 🙁