Connect with us

Espor

9.3 ve 9.4 yamaları neler getirecek?

9.2 Yaması henüz yeni oyuna eklenmişti, şimdi de gelecek yamalar için bir açıklamalar geldi.

League of Legends’ta 9.2 Yaması henüz yeni oyuna eklenmişken, gelecek yamalar için de açıklamalar geldi. Oyunun resmi internet sitesi üzerinden yapılan paylaşımda aşağıdaki başlıklara yer verildi:

Kritik vuruş eşyası çalışmaları

Kritik vuruş eşyaları değişikliklerini ve buna bağlı diğer çalışmalarımızı 9.3’te getirmeyi planlıyoruz. Hedeflerimiz şunlar:

  • Kritik vuruş kullanan nişancılara ilgi çekici kritik eşya dizilimleri sunmak
  • Nişancıların (özellikle de kritik vuruş kullananların), oyunun erken ile orta safhalarında bazı savunma etkilerine erişebilme becerilerini geliştirmek
  • Kritik vuruş kullanan nişancıları seçen oyuncuları, oynanış açısından tatmin etmek
  • Ele aldığımız şampiyona bağlı olarak güç yönünden nötr ve olumlu değişiklikler getirmek (örn. Tristana’yı daha güçlü hale getirmemiz mümkün ama aynı şey Sivir için muhtemelen söz konusu değil)

Bu hedefleri gerçekleştirmek için şöyle bir yol izleyeceğiz:

  • Kritik vuruş dizilimlerinin ileri safhalardaki gücünü kısıp, erken safhalardaki gücünü arttıracağız. Özellikle de kritik vuruş eşyalarının aralarındaki sinerjileri daha çabuk devreye sokarak, daha güçlü 2 eşyalık güç patlamaları sağlayacağız. İleri safhalarda çok daha güçlü olduklarını göz önünde bulundurursak, kritik vuruş dizilimlerinin sadece 2 eşyayla, diğer dizilimler kadar güçlü olması gerektiğini düşünmüyoruz. Muhtemelen geçen yıl getirdiğimiz değişikliklerle aradaki farkı fazlasıyla açtık.
  • Bazı eşyalar arasındaki uyumsuzluğu ve kritik vuruş sınırını aşan dizilimler gibi sorunları azaltacağız.
  • Bazı eşyaları değiştirerek, kritik eşya dizilimlerinde hasar kaybetmeden bazı savunma eşyaları almayı mümkün kılacağız.
  • Bunların dışında, başka çeşitli değişikliklerimiz de olacak.

Test ettiğimiz ve epey sağlam görünen değişiklikler:

  • Ebedi Kılıç yine kritik vuruş hasarını arttırıyor, ama eskisi kadar değil (%225). Erken safhalarda daha etkili olması için sağladığı saldırı gücünü de arttırıyoruz.
  • Canbiçen yine saldırı gücü, kritik vuruş, bekleme süresinde azalma ve mana yenilemesi sağlıyor. Her normal saldırıda ve bekleme süresi azalmasında sabit %20 Mana İadesi sağlıyor.
  • Mevcut Canbiçen etkisini (ulti kullandıktan sonra normal saldırıların bekleme süresini azaltması) saldırı gücü ve can veren, bekleme süresinde azalma sağlayan niteliklere sahip başka bir eşyaya (Shojin’in Mızrağı’nın ismine ve simgesine sahip, çünkü orijinal tasarımının diğer eşyalara, özellikle de Sterak’ın Güvencesi’ne fazla benzediğine karar verdik) aktarıyoruz. Amacımız, eşyanın mevcut Canbiçen gibi hem nişancılar hem de diğer sınıflar tarafından kullanılabilmesini sağlamak.
  • Hayalet Dansçı, canınız %30’un altına düştüğünde kalkan veren yeni bir Can Simidi pasifine sahip. Ayrıca şampiyonlara normal saldırı yaptığınızda hareket hızı ve Hayalet veriyor. Fakat artık en son vuruş yaptığınız şampiyonun verdiği hasarı azaltmıyor. Bu değişikliklerle birlikte Hayalet Dansçı, bir düellocu eşyası olmaktan çok, anlık hasar engellemeye yarayan bir eşya haline geliyor. Mevcut Hayalet Dansçı çok az şampiyon tarafından kullanılıyor. Bunlardan en çok göze batanlar, yaptığımız değişikliklere göre ya Statikk Hançer ya da Hayalet Dansçı alan Tryndamere ve Yasuo. Amacımız Statikk Hançer’i her ikisi için de iyi bir seçenek haline getirmek. Muhtemelen getireceğimiz Statikk Hançer güçlendirmesi, hem onlara hem de başka şampiyonlara yardımcı olacak.
  • Bütün geliştirilmiş eşyalar %25 Kritik Vuruş İhtimali sağlıyor (Ebedi Kılıç, Canbiçen, Hayalet Dansçı, Bombardıman Topu, Statikk Hançer ve Runaan’ın Kasırgası).
  • Fırtınabiçen hâlâ saldırı gücü ve saldırı hızı sağlayan bir eşya olmaya devam ediyor; fakat artık tetiklendiğinde Enerji Dolu etkilerinizi (Ayağı Çabuk, Statikk Hançer, Bombardıman Topu) güçlendiren bir pasife sahip.

Eşya üzerindeki çalışmalarımız devam ediyor, ayrıntılar henüz kesinleştirilmedi.

  • Shojin’in Mızrağı’nda bazı ayarlamalara gidiyoruz. Her vuruşta sağladığı, temel yetenek bekleme süresi azalmasını %20’den %10’a indirebiliriz. Canbiçen’le karşılaştırıldığında, sahip olduğu nitelikler daha çekici; ancak kesin olarak tercih edilen bir eşya haline gelmesini istemiyoruz.
  • Taban savunma niteliklerinde değişikliğe gitmek veya nişancıların gerektiğinde savunma sağlayan çizmeler alması gibi diğer savunma etkilerini de gözden geçiriyoruz.
  • Eşya bedellerini güncelliyoruz. Çoğu eşya kesin rakamlara sahip.

Akali, Aatrox ve Irelia

Akali, Aatrox ve Irelia son zamanlarda dengelemekte bir hayli zorlandığımız ve sık sık tartışılan şampiyonlar. Bu yüzden son durumlarını ve onlar hakkındaki düşüncelerimizi sizle paylaşmak istiyoruz. Odaklandığımız asıl konu, anlamlı zayıf noktalara sahip olmalarını sağlamak. Böylece rakipleri şampiyonlar üzerinde açık bir üstünlük kurmayacak, ama onlara karşı nasıl oynamaları gerektiğini daha net bir şekilde anlayabilecek. İkinci bir konuysa, şampiyonların yetenek setlerindeki mekanik sayısını azaltmak.

> Aatrox

Genel olarak çok güçlü olduğunu düşündüğümüz için Aatrox’a 9.2’de bazı zayıflatmalar (Q oranı, E’nin bekleme süresi) getirdik. Rakiplerinin ona karşı daha iyi oynayabilmesi adına 9.3 için de bazı ek çalışmalarımız mevcut. 9.2 Yaması’nı değerlendirdikten sonra getireceğimiz değişikliklerin büyüklüğüne karar vereceğiz.

Şimdilik iki farklı seçeneği test ediyoruz. İlki E’sinin kullanılabilir olmadığı durumlarda, rakiplerine daha uzun süreler tanımak. Bu da, muhtemelen yük sistemini kaldırmamız anlamına gelecek. Böylece yeteneği bir kere kullandıktan sonra, hemen arkasından ikinci kez kullanamayacak. Yeteneğin tek kullanımlık ve daha kısa bir bekleme süresine mi sahip olacağına, yoksa iki kere art arda kullanılabilir (Renekton’un E’si gibi) ve daha uzun bir bekleme süresine mi sahip olacağına henüz karar vermedik. İkinci değişiklik ise E’sinin minyonlardan can emmesini kaldırarak, bunu dengelemek için can / 5sn. değerini arttırmak. Böylece minyon dalgalarını iterken dürtüldüğünde, bundan etkilenecek.

> Akali

İlk olarak herkesin aklındaki soruyu cevaplayalım: Evet, Akali’nin Alacakaranlık Perdesi onu kulelerin altında görünmez yapmayacak. Tabii bu şampiyonun bütün sorunlarını çözmek için yeterli değil ama çoğu Akali oyuncusunun etkinin kaldırılmasını ve bu gücün başka bir alanda kullanılmasını tercih ettiğini düşünürsek, epey güzel bir değişiklik. Alacakaranlık Perdesi’ne getirdiğimiz değişikliklerin asıl amacı, uzun katledilme süresine rağmen Akali’ye diğer suikastçılardaki gibi kulenin altına dalma becerisi vermek ilave özgünlük katmaktı. Amacımıza ulaştık; fakat ona karşı oynamak epey bir zorlaştı ve can sıkıcı olmaya başladı. Buna rağmen uzun bir süre boyunca kendi aramızda bölünmüş durumdaydık.

Diğer değişikliklerden ayrı olarak, Akali’nin hayatta kalma becerisini ve Q’sunun sağladığı iyileştirmenin Aatrox’taki gibi dürtmelere karşı fazla etkili olup olmadığını da inceliyoruz. Genelde şampiyonların bütün gücüyle saldırabilmesini ve çatışmalardan galip çıkabilmesini, fakat aynı zamanda dürtmelere karşı zayıf olmalarını da istiyoruz. Şu anda azami enerjiye sahipken Q’nun sağladığı iyileştirmeyi kaldırırsak, bunun yerine yeni bir mekanik getirip getirmeyeceğimizi tartışıyoruz. Düzenli olarak Akali oynayan oyuncuların, konu hakkındaki fikirlerini merak ediyoruz.

> Irelia

Tıpkı Aatrox gibi, Irelia’da 9.2’de zayıflatıldı ve bu değişikleri değerlendirmemiz gerekiyor. Yine Aatrox gibi, Irelia’ya karşı oynamayı kolaylaştırmak için bazı ek çalışmalarımız olacak. Bunun için de Irelia oyuncularının rakipleri üzerinde ne kadar kontrol kurduğunu gözden geçireceğiz. Irelia çalışmalarımızda henüz Aatrox ve Akali kadar ilerlemedik. İzleyeceğimiz muhtemel yaklaşımlardan bazıları şunlar: Şampiyonun daha az tercih edilmesi için W’sunun fiziksel hasara karşı daha etkili veya sadece fiziksel hasara karşı etkili olması, size ne zaman isabet ettiğini veya etmeyeceğini daha kolay anlayabilmeniz adına E’nin görsel efektlerini daha net bir hale getirmek ve üst koridordaki performansını arttırmak.

Ayrıca uzun vadede Irelia’nın daha belirgin bir özelliği olmasını istiyoruz. Sadece genel gücüne bağlı olarak değil, farklı bir yönüyle de takımı için iyi bir seçim olmasını istiyoruz. Pasifinin kalkanlara ilave hasar vermesi ve R’sinin rakipleri silahsız bırakması, Görsel ve Oynanış Yenilemelerinin geliştirme aşamasındaki denemelerimizden bazılarıydı. Denemelerimizin bu açıdan yeterli olmadığını düşünüyoruz. Bu yüzden etkilerin oluşturduğu sorunlarla birlikte, Irelia’nın devam eden sorunlarını da göz önünde bulundurunca; onları kaldırmaya karar verdik. İhtiyacı olan özgünlüğü şampiyona getirmek için gelecekte daha iyi bir yöntem bulacağız.


Hasar ayarlamaları

Geçen hafta da bahsettiğimiz gibi, oyundaki hasar üzerinde bazı çalışmalar yürütüyoruz. Muhtemelen haftaya elimizde konuyla ilgili daha fazla ayrıntı olacak. 9.2’nin ve 9.3’ün oyunu nasıl etkileyeceğini gördükten sonra, değişiklikleri 9.4’te getirmeyi hedefliyoruz.

1 Yorum

1 Comment

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Espor