Connect with us

PUBG

PUBG’de FPS’in atış hızına etkisi hakkında ne biliyoruz?

PUBG’de FPS’in atış hızına etkisi hakkında ne biliyoruz? Peki PUBG ekibi bu konuda ne diyor?

PUBG‘de FPS’in atış hızına etkisi hakkında birçok şey söylenebilir. Peki PUBG ekibi bu konuda ne söylüyor? Oyunun resmi internet sitesinden paylaşılan bir yazıyla bu konu için resmi bir açıklama geldi diyebiliriz. pubg.com üzerinden paylaşılan yazı hemen aşağıda sizlerle.

PUBG ekibi bu konuda ne diyor?

Son zamanlarda, aralarında PUBG’nin de yer aldığı belirli oyunlarda silah atış hızının, cihazınızın saniyedeki kare hızından etkilendiğinden bahsediliyor. Bunun sebebini ve oyunumuzdaki bu sorunu düzeltmek için neler yaptığımızı sizlerle paylaşmak istiyoruz.

Çoklu veya tam otomatik modda mevcut atış uygulaması, sayaç kullanımına, başka bir deyişle tetiklere dayanıyor. Sayaç, önceden ayarlanmış belirli bir süre geçtikten sonra bir eylem gerçekleştirir. Mevcut açık sunucuda, bu sabit gecikme doğrudan atış hızına etki eder. Gecikme, kareler arasında gerçekleşemediğinden, bu sayaçta belirlenen süre geçtiğinde bir sonraki karede uygulanır. Silah ateşlenmeye devam ederse, otomatik olarak, aynı belirlenmiş gecikmenin uygulanacağı yeni bir tetik ayarlanır.

Böyle olunca, beklenen atış zamanı ve sayacın uygulanması arasında bazen birtakım hatalar ve uyumsuzluklar meydana gelebilir. Bu hata, 0 ile toplam kare süresi (DeltaSaniye) arasında herhangi bir düzeyde gerçekleşebilir. FPS’niz ne kadar düşükse, kare süresi de o kadar uzun olur, dolayısıyla hatanın oluşma olasılığı yükselir. Ayrıca, PUBG kare başına birden fazla mermi kullanımına izin vermez. Tam otomatik çoklu atış sırasında, bu hatalar zaman içinde birikerek sorunun büyümesine neden olabilir. Bu mantık çerçevesinde, hızlı atış yapan silahlar, bu durumdan yavaş atış yapan silahlara kıyasla daha fazla etkilenecektir.

Çözüm

Yukarıda belirtilen sorunların hafiflemesine yardımcı olmak için en yeni test sunucusu güncellemesine bir çözüm uyguladık. Çok fazla teknik ayrıntıya girmeden bahsetmek gerekirse, bu çözüm, beklenen atış zamanı ile sayacın uygulanması arasındaki uyumsuzluğa bağlı olarak meydana gelen sorunu hafifletmeyi hedefliyor.

Bahsettiğimiz bu çözümde, sayaçtaki gecikmeyi kare süresinin belli bir bölümü kadar değiştiriyoruz. Bu, hiç hata olmayacağı anlamına gelmiyor ancak bu yöntem sayesinde ortalama olarak neredeyse 0 hata ile karşılaşacaksınız ve arabellekte biriken hatalar da, beklenen atış hızını sabit tutma çabamızla her atışta azalacak.

Atış hızı artık istikrar kazanarak kare hızından bağımsız hale geldiğinden, bazı oyuncular, özellikle düşük FPS ayarlarında atış hızı yüksek silahların geri tepmesini kontrol etmenin zorlaştığını fark edebilir. Bu silahlar ateşlenirken, oyunun kare başına 1 mermi kuralı halen geçerlidir, dolayısıyla FPS’nin 20’nin altında olduğu durumlarda Micro UZI gibi bir silahın gerçek atış hızı yine daha düşük olacaktır.

Gelecek Planlar

Test Sunucusunda karşılaştığınız değişiklikler, ultra yüksek FPS, yüksek FPS ve ortalama bir sistemi olan oyuncunun yaşadığı farklı deneyimi iyileştirecektir. Bu çözüm ilk olarak test sunucusuna uygulanacak ve henüz ana sunucuya uygulanmayacaktır. İstatistiklere ve test sunucusundaki geri dönüşlerinize bakarak, bu iyileştirmeleri ana sunucuya uygulamak için uygun zamanı bekleyeceğiz.

Her zaman olduğu gibi, geri dönüşlerinize dört gözle bekliyoruz.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


PUBG