Taktik Savaşları’nda 9.18 Yama Notları açıklandı. League of Legends’ın ortalığı birbirine katan bu modunda birçok şampiyonda ve eşyada değişikliğe gidildi.
Taktik Savaşları 9.18 Yama Notları
Şampiyon Değişiklikleri
1. Aşama
- Camille’in saldırı gücü: 50 ⇒ 55
- Elise’in örümcek yavrularının saldırı gücü: 50 ⇒ 60
- Graves’in zırhı: 20 ⇒ 30
- Kassadin’in saldırı gücü: 55 ⇒ 50
- Kha’Zix’in başlangıç manası/toplam mana: 0/50 ⇒ 0/65
2. Aşama
- Pyke’ın başlangıç manası: 75 ⇒ 50
- Twisted Fate’in canı: 450 ⇒ 500
- Twisted Fate’in mavi kartının verdiği mana: 20/35/50 ⇒ 30/50/70
3. Aşama
- Evelynn’in infaz eşiği: %65 ⇒ %50
- Evelynn’in infaz hasarı çarpanı: 3/5/7 ⇒ 3/4/5
- Katarina’nın manası: 0/100 ⇒ 0/85
4. Aşama
- Akali’nin yetenek hasarı: 150/275/400 ⇒ 200/350/500
5. Aşama
- Anivia’nın yetenek süresi: 8 saniye boyunca 800 Hasar ⇒ 6 saniye boyunca 800 Hasar
- Pantheon’un canı: 1000 ⇒ 850
- Pantheon’un saldırı gücü: 80 ⇒ 75
Eşya Değişiklikleri
- TEK Kılıcı’nın saldırı gücü: 20 ⇒ 15
- Donmuş Yürek’in zayıflatma süresi: 2,875 saniye ⇒ 4 saniye
- Demir Solari’nin Broşu’nun kalkan miktarı: 6 saniyeliğine 250 ⇒ 7 saniyeliğine 300
- Kılıç Kıran’ın silahsız bırakma ihtimali: %25 ihtimalle 4 saniye ⇒ %33 ihtimalle 3 saniye
- Karayel’in sürgün etme süresi: 5 saniye ⇒ 6 saniye
Giderilen Hatalar
- Morgana’nın yeteneği artık çağrılan yaratıklar ve tarafsız canavarlar üstünde de tutarlı şekilde çalışıyor.
- Zeke’nin Sancağı ve Demir Solari’nin Broşu, hextech özelliğinin ardından yeniden devreye girdiğinde güçlendirmelerini artık rakip birimlere vermiyor.
- Kha’Zix’in yeteneği 3 Hiçlik yaratığı özelliği etkinken her zaman gerçek hasar veriyor.
- Luden’in Feryadı artık bir yeteneğin ana hedefine doğru şekilde isabet ediyor.
- Camille’in yeteneği: Evelynn artık yeteneğini kullanarak sabitleme etkisinden kaçamıyor.
- Camille’in yeteneği: Shyvana artık dönüşmeden bütün manasını kaybetmek yerine, dönüşüp olduğu yerde kalıyor.
- Camille’in yeteneği: Pantheon ve Vi artık sabitken kendi yeteneklerini kullanamıyor.
- Donmuş Balyoz’un ipucu, sağladığı ilave canı artık doğru şekilde gösteriyor.
- Darkin’in ipucu, sağladığı ilave manayı artık doğru şekilde gösteriyor.
- Ağır Yara’nın ipucu, iyileştirmenin %100’ünü değil, %80’ini engellediğini belirtiyor.
- Manası kilitlenen iblisler artık özellikleri aracılığıyla mana kazanamıyor.
- Brand’in yeteneği istenilenden iki kez daha fazla sıçrıyordu. Artık doğru sayıda sıçrıyor.
- Rek’Sai’nin istenilenin yarısı kadar iyileşmesi hatası giderildi.
Gizemli Kutu Sistemi
Eşyaların PvE turlarında nasıl dağıtıldığını değiştirdik. Amacımız oyundan oyuna sunulan deneyimin çeşitliliğini arttırmak ama bir yandan da tek bir oyunun daha adil şekilde ilerlemesini sağlamak.
- Yaygın kutular altın, şampiyon veya Yetiş Neeko içeriyor.
- Sıra dışı kutular eşya bileşeni, altın, şampiyon veya Yetiş Neeko içeriyor.
- Nadir kutular Spatula, tamamlanmış eşya, altın, şampiyon veya Yetiş Neeko içeriyor.
- Her oyuncu tek bir oyunda yaklaşık olarak aynı sayıda kutu kazanıyor.
- Her oyuncu tek bir oyunda yaklaşık olarak aynı sayıda eşya bileşeni kazanıyor.
Yetiş Neeko
- Bunu bir şampiyona vererek onun bir yıldızlı kopyasını oluşturabilir ve yedek kulübenize ekleyebilirsiniz. Yetiş Neeko tek kullanımlıktır.
XP Ayarlamaları
Yeni ganimet sistemiyle birlikte, kazandığınız altınların biraz artmasından ötürü, seviye atlamak için gerekli olan XP miktarında bazı ayarlamaları gidiyoruz.
- 5. Seviye: 10 XP ⇒ 12 XP
- 6. Seviye: 18 XP ⇒ 20 XP
- 7. Seviye: 30 XP ⇒ 32 XP
- 8. Seviye: 46 XP ⇒ 50 XP
- 9. Seviye: 64 XP ⇒ 70 XP
Şampiyonların Aşamalara Göre Düşme İhtimalleri
Farklı seviyelerde farklı aşamadaki şampiyonların çıkma ihtimalinde bazı ufak ayarlamalar yaptık. Bu şekilde oyunların erken, orta ve ileri safhalarının daha net bir şekilde ayırt edilebilmesini hedefliyoruz.
- Aşamalara göre 3. Seviye: %65/%30/%5/%0/%0 ⇒
%70/%25/%5/%0/%0 - Aşamalara göre 5. Seviye: %37/%35/%25/%3/%0 ⇒
%35/%35/%25/%5/%0 - Aşamalara göre 6. Seviye: %24,5/%35/%30/%10/%0,5 ⇒
%25/%35/%30/%10/%0 - Aşamalara göre 9. Seviye: %10/%15/%35/%30/%10 ⇒
%10/%15/%33/%30/%12 - Diğer seviyelerdeki oranlar değişmedi.
Şampiyon Havuzunun Boyutu
Pek çok oyunda 2 yıldızlı 3. aşama şampiyonlarla karşılaşıyoruz; dolayısıyla fazla tercih edilmeyen taktikleri izleyen oyuncuları ödüllendirmek için havuzun boyutunu küçültüyoruz.
- Havuzdaki 3. aşama şampiyonlar: 21 ⇒ 18
Biriken Eşya Etkileri ve Netlik
Etkilerinin mantıklı bir şekilde birikmesi için eşyaları gözden geçirdik ve etkisi birikmeyenleri bildiğinizden emin olmak istiyoruz. Etkisi birikmeyen bir eşyaya sahip şampiyona aynısından vermek, eşyanın ganimet bölümüne geri gitmesine sebep oluyor. Bir eşyanın özel olup olmadığını ipuçlarında görebiliyorsunuz. Aşağıdakilerin hepsi, etkisinin birikmesini istemediğimiz eşyalar.
- Youmuu’nun Hayaletkılıcı
- Şövalyenin Adağı
- Donmuş Balyoz
- Yuumi
- Mahvolmuş Kralın Kılıcı
- Darkin
- Hayalet Dansçı
- Morellonomikon
- Kırmızı Güçlendirme
Yeni Dokuz Birimlik İlaveler
Spatula eşyalarıyla birlikte tamamlanabilen özelliklerden bazıları için yeni dokuz birimlik seçenekler getirdik. Değişiklikler bu sefer yeni şampiyonlar için yapılmadı. Fakat uç noktalarda etkinleştirilebilen özellikleri seviyoruz; dolayısıyla oyuna birkaç tane daha getirmeye karar verdik.
- 9 suikastçı: %225 Kritik Vuruş Hasarı ve %40 Kritik Vuruş İhtimali
- 9 büyücü: %175 Yetenek Gücü
Vahşi
Vahşi birimlerin dört vahşi ilavesinden gerçek anlamda faydalanabilmesi için, dört birimlik vahşi özelliğine fazladan güç veriyoruz. Vahşileşmeye hazır mısınız?
- Vahşi (4): Tüm takım arkadaşları saldırı başına %12 Saldırı Hızı kazanır (en fazla 5 yük) ve normal saldırıları ıskalamaz.
Genel Özellik Ayarlamaları
- Elementalistin goleminin zırhı: 20 ⇒ 40
- Şövalye hasar azaltma: 15/30/55 ⇒ 15/35/65
- Suikastçı atlama gecikmesi: 0,325 saniye ⇒ 0,395 saniye