League of Legends’ın baş oyun tasarımcısı olan Mark ”Scruffy” Yetter oyunun şampiyon dengeleme mekanikleri ile ilgili açıklamalarda bulundu.
League of Legends her geçen gün daha da genişleyen ve oldukça zengin bir şampiyon havuzuna sahip. Oyuna eklenen yeni şampiyonlar hayranların ilgisini oyuna karşı canlı tutmak için iyi bir yöntem olsa da gelen her yeni şampiyon yanında yeni mekanikler ve oyun dinamikleri de getiriyor. Bu durum da zaman zaman yeni ve eski şampiyonlar arasında dengesizliklere yol açabiliyor.
Riot Games’in yetkili isimlerinden olan Scruffy şampiyon dengeleme mekanikleri ile ilgili önemli ipuçlarını oyuncular ile paylaşarak bu konudaki merakımızı bir nebze de olsa gidermeyi başardı.
”League of Legends farklı beceri ve seviyelerde oynanan bir oyun. Oyunun en güçlü özelliği şampiyonların ve stratejilerin güçlü veya zayıflığı açısından benzersiz olmalarıdır. Bunları göz önünde bulundurduğumuzda mevcut 148 şampiyonun tümünü dengelemek imkanız” şeklinde konuştu.
Kısacası oyuncuların sıklıkla şikayet ettiği konuların başında gelen şampiyonlar arasındaki dengesizliklerden Riot Games de haberdar. Ancak tüm şampiyonları dengelemek neredeyse imkansız gibi.