VALORANT 1.07 yama notları yayımlandı, yeni güncellemede Viper ve Breach güçlendirilirken Killjoy ve Sage’e zayıflatma geldi.
Son turnuvada hiç tercih edilmeyen Viper’a tekrar bir güçlendirme gelirken oyuncuların şikayetçi olduğu Killjoy zayıflatıldı. Sage zayıflatması ise birçok oyuncunun tepkisini çekmiş durumda.
VALORANT 1.07 Yama Notları
AJAN GÜNCELLEMELERİ
SAGE
İyileştirme
- İyileştirme miktarı azaldı: 5 saniye içinde 100 >>> 5 saniye içinde 60
- Kendini iyileştirme miktarı azaldı: 5 saniye içinde 100 >>> 10 saniye içinde 60
Buradaki amacımız her turda yapılan iyileştirmeyi azaltmak. Sage’in kendini daha az iyileştirmesini ve bunun için daha büyük bir bedel ödemesini istiyoruz.
Yavaşlatan Küre
- Boyutu 30% küçüldü.
Bu, Yavaşlatan Küre’nin gücünü biraz azaltacak ve daha dikkatli kullanılmasını sağlayacak. Şu anda Yavaşlatan Küre doğru hedef alınarak atılırsa gerekenden çok daha büyük bir alanı kaplıyor.
Bariyer Küresi
- Bedeli azaldı: 400 >>> 300
- Güçlendirilmiş Bariyer: Duvar 400 Canla oluşur. 3 saniyelik bir gecikmenin ardından güçlenerek canı 800’e yükselir
KILLJOY
Amacımız Bariyer’e karşı oynama fırsatlarını arttırmak ve tepkisel olarak kullanılan duvarın gücünü azaltmak.
Nanosürü
- Hasar vermeye başlamadan önce kısa bir bekleme süresi eklendi.
- Hasarı azaldı: 60 >>> 40
- Gizlenme sesi menzili biraz arttırıldı.
- Yerdeki bombanın daha iyi fark edilmesi için görsel efektler eklendi
Killjoy’un Nanosürü’süne karşı oynamak çok can sıkıcı olabiliyor. Spike’ı yerleştirdikten sonra düşmanı oyalamaya yarayan güçlü bir araç olmasını planlamıştık fakat şu anda çok fazla hasar verdiğini ve düşmanlara pek bir karşı oyun fırsatı sunmadığını düşünüyoruz.
Taret
- Artık Sova’nın Keşif Oku’yla açığa çıkmıyor.
- Düşmanın son bilinen konumuna daha düzgün bir biçimde ateş ediyor.
VIPER
Zehir Perdesi
- Artık satın alma evresinde çıkış bariyerlerinin arkasından yerleştirilebiliyor.
- Zehir Perdesi, etkinleştirildikten sonra tam uzunluğuna daha çabuk erişiyor
Bu değişiklik birçok durumda Viper’ın tur öncesinde duvarını yerleştirip bariyer kaybolmadan takımının yanına gitmesini veya tur başında düşmanlarının kafasını karıştırmasını sağlıyor. Duvarın yükselme hızını arttırmak, duvar yükselmeye başladıktan sonra Viper’ın ve takımının beklediği açıları engellemediği zaman aralığını azaltacak.
Çürüme
- Zehir dumanı yeteneklerindeki çürüme artık takım arkadaşlarını etkilemiyor.
Bu değişiklik daha çok Viper’ın İni’ne yönelik yapıldı ve Viper’ın takımına verdiği istem dışı hasarı azaltırken, takım olarak ultisiyle birlikte kullanılan farklı stratejilerin de önünü açacak.
Viper’ın İni
- Yerleştirildikten sonra Viper’ın İni’nin etki alanı artık takımın mini haritasında görünüyor
BREACH
(Not: Bunlar Breach’le ilgili yapmak istediğimiz değişikliklerin tamamı değil ama yavaş ve deneyerek görüp dengeleme politikamızın bir parçası olarak önce bir durumunu görmek istiyoruz. Daha fazla değişiklik gelebilir. Belki…)
Gözkamaştıran
- Ekran dışında kalan parlamalar da artık oyundaki diğer parlamalar gibi çalışıyor ve minimum parlamayı daha keskin bir biçimde uyguluyor.
- Yük sayısı arttı: 2 >>> 3
- Hazırlanma süresi azaldı: 0,6 saniye >>> 0,5 saniye
Breach’in hücum etme ve işlevselliği bozma konularında uzman olmasını istiyoruz. Gözkamaştıran’ın gücü gayet yerinde olsa da yük sayısının az olması nedeniyle takımına gerekli katkıyı sağlayamıyordu. Parlamadan sonra takımının yardımına ihtiyaç duyduğu göz önünde bulundurulduğunda daha fazla yüke sahip olması doğru bir değişiklik gibi geliyor.
- Zelzele
Patlamalar arasındaki gecikme azaldı: 0,3 >>> 0,255
- Sarsıntı
Sarsıntı artık oyuncuları dürbün görüşünden çıkarıyor ve dürbün görüşüne geçmelerini engelliyor
SOVA
- Sova’nın pelerininin hareketi güncellendi. Artık Sova’nın isabet alanının dışına daha az çıkıyor.
- Sova’nın ellerinin birinci şahıs görünüşü güncellendi ve artık görsel açıdan diğer ajanların seviyesine daha yakın
SİLAH GÜNCELLEMELERİ
- Tüm pompalı tüfeklerin vurduktan sonra düşmanın nişan alma yetisini bozma (aimpunch) etkisi düzenlendi.
Pompalı tüfekle vurulduğunda aimpunch diğer silahlara göre daha düşük olacak.
- Tüm pompalı tüfeklerin 10 metre ve daha uzaktaki düşmanlar için vurulma etkisi düzenlendi.
10 metre ve uzaktaki bir düşmanı vurmak, standart vurulma etkisinden farklı bir vurulma etkisi değeri uygular.
Yeni vurulma etkisi: Sabit bir hızla normale dönen 0,5 saniyeliğine %30 yavaşlatma.
Bu değişikliklerin amacı, pompalı tüfeklere karşı oynama hissiyatını iyileştirmek ve pompalı tüfeklerin tuhaf şeyler yapmasını önlemek. Örneğin, beklenenden daha uzak bir menzilden vurulma etkisi veya aimpunch uygulamak ve takım arkadaşının bundan etkilenen düşmanı öldürmesi, yakın mesafede çok ölümcül ama uzaktan kullanıldığında pek etkili olmayan bir silaha karşı savaşmayı zorlaştırıyor.
- Shorty Zayıflatması
İlk mesafeye göre azalma menzili kısaldı: 9 metre >>> 7 metre
Kafadan vuruş çarpanı değişti: 3x >>> 2x ( artık Judge ve Bucky’yle aynı seviyede)
Buradaki amacımız Shorty kullananların skor almak için biraz daha uğraşmasını ve düşmanlarına biraz daha yakın olmalarını sağlamak.
- Judge Zayıflatması
Bedeli arttı: 1500 >>> 1600
Burada diğer pompalı tüfek değişiklikleriyle birlikte Judge’ı biraz zayıflatarak silahın gücünü biraz azaltmak istedik. Mevcut durumunu takip ederek gerekirse daha fazla değişiklik yapacağız.
- Vandal Güçlendirmesi
Atış hızı arttı: 9.25 >>> 9.75
Hasar arttı: 39 >>> 40
Amacımız Vandal’ı Phantom’la rekabet edebilecek bir seviyeye getirmek. Bu silahların arasında çok fazla fark olduğunu düşünmüyoruz ve bu değişikliğin yeterli olacağını umuyoruz.
REKABET GÜNCELLEMELERİ
- Karşılaşmayı yeniden kurma: Karşılaşma 4v5 olarak (veya daha dengesiz bir şekilde) başladığında oyunculara artık mevcut oyunu sonlandırıp yeni oyun için sıraya girme şansı sunuluyor.
- Karşılaşmanın başında (satın alma evresi esnasında) oyundan düşen ve ilk tur boyunca geri gelmeyen bir oyuncu varsa ikinci turun başında sohbete /yenile
ya da /remake yazılarak yeniden kurma gerçekleştirilebilir. - Oyunu yeniden kurma talebinde bulunan takımdaki tüm oyuncular yeniden kurma için oy verebilir. Oyunun yeniden kurulması için oyuna bağlı olan tüm oyuncuların bunu onaylaması gerekir.
- Yeniden kurma oylaması satın alma evresi boyunca geçerlidir. Eğer satın alma evresi bitmeden önce bir karara varılamazsa oylama sona erer.
- Karşılaşmanın başında (satın alma evresi esnasında) oyundan düşen ve ilk tur boyunca geri gelmeyen bir oyuncu varsa ikinci turun başında sohbete /yenile
- Eğer oylama başarılı olursa ve oyun yeniden kurulursa, oy veren oyuncular XP kazanmaz veya MMR’larında herhangi bir değişiklik gerçekleşmez. Karşılaşma, karşılaşma geçmişinde de yer almaz. Bağlantısı kesilen ve oylamaya katılamamış tüm oyuncular karşılaşmanın sonucu olarak tam MMR kaybına uğrar ve normal bir maçı terk etmişçesine oyundan çıkma cezası alır.
- Kısım Kademesi görselleri güncellendi. Artık farklı aşamalardaki galibiyetleri daha iyi yansıtıyor.
- Dereceli oyunu açmak için daha fazla derecesiz karşılaşma oynaması gereken oyuncuların karşılaştığı kısıtlama mesajındaki, oyuncuları yanlış yönlendirebilecek ifade tarzını değiştirdik.
- Bunu, Ölüm Kalım Savaşı ve Spike’a Hücum modlarının dereceli oyun oynamayı açmayacağını açık bir şekilde göstermek için yaptık.
Buraya tıklayarak yama notlarının tamamına erişebilirsiniz.