League of Legends yeni yama ile birlikte nasıl değişecek? Oyunun resmi forumu üzerinden, Melanj tarafından hazırlanan ve 8.24 Yaması’yla birlikte değişecek ve değişmeyecek şeyleri için bilgiler hemen aşağıda sizlerle.
Sezon Öncesi Dönem için devam çalışmaları: 1. Bölüm
Bu hafta daha çok Sezon Öncesi Dönem’in şu ana kadar nasıl geçtiğinden ve devam çalışmaları hakkındaki düşüncelerimizden bahsedeceğiz. Bu yazımızda genel yaklaşımımıza ve 8.24’teki belli başlı değişikliklere yönelik bazı açıklamalara yer vereceğiz. Cuma gününün yazısındaysa şampiyon ve rün dengesi yerine daha büyük sorunlara odaklanacağız. Planlamamızı özetlemek gerekirse:
- Geçen hafta – 8.23 Yaması ile birlikte Sezon Öncesi Dönem oyuna geldi.
- Bu hafta – Sezon Öncesi Dönem’in oyunda nasıl bir etkiye sahip olduğu hakkında sağlam bir ilk izlenim edindik ve 8.24 için bazı denge düzenlemeleri üstünde çalışıyoruz. Yamanın bugün kilitlenmesi gerektiğinden, bireysel şampiyon dengesi gibi uzun geliştirme ve test süreçleri gerektirmeyen, çabucak çözülebilecek sorunlara odaklanıyoruz. Bu değişiklikler önümüzdeki hafta 8.24 Yaması’yla birlikte oyuna gelecek.
- Bu haftanın ilerleyen günleri ve önümüzdeki hafta – Aralık ayının ortalarında çıkacak 8.24b Yaması üstünde çalışacağız. Bunun bir “b” yaması olarak adlandırılmasının sebebi, kostümler ve oyun özellikleri gibi yeni içerikler yerine yalnızca denge odaklı değişiklikler getirecek olması. Değişiklikler yeteneklerin, eşyaların veya kulelerin çalışma biçimini önemli ölçüde etkilemeyecek ve genel olarak sayısal ayarlamalar şeklinde olacak. Bu yamada bazı büyük sorunları çözmeye yönelik çalışmalarda bulunacağımızı düşünüyoruz. Tabii birkaç haftalık geliştirme süreci gerektirecek bazı değişikliklerin önümüzdeki yılın başlarındaki bir yamayla oyuna gelmesi olası.
- Önümüzdeki yılın başları – Amacımız büyük değişiklikleri ilk birkaç yamayla oyuna eklemek ve dereceli sezonu başladıktan sonra daha istikrarlı bir dönem geçirmek.
8.24 denge değişiklikleri
Rünler
- Kara Hasat zayıflatması – Kara Hasat hâlâ genel anlamda fazla etkili ve çok fazla şampiyon için son derece güçlü. Taban hasarını azaltacak (40-80 yerine 20-60) ve tetiklenme hasarıyla devreye girme özelliğini kaldırarak rünün daha dar bir yelpazede etkili olmasını sağlayacağız. Özellikle taban hasarına odaklanmamızın sebebiyse, giderek güçlenen rünleri seçmenin oyunun başlarında bazı şeylerden feragat etmeyi gerektirmesini istememiz. Bu değişikliklerin ekleneceği 8.24 Yaması’nın ardından, sıfırlanma etkisine (daha uzun mu olmalı yoksa kaldırılmalı mı?) ve tetiklenmenin can eşiğine (%50 yerine %40 daha uygun olur muydu?) bazı ayarlamalar gelmesinin gerekip gerekmediğini göreceğiz. Aynı anda çok fazla şeyi değiştirip aşırıya kaçmak istemiyoruz. Dolayısıyla önümüzdeki hafta yalnızca birkaç değişiklik yapıp gerekirse ek bir çalışma daha gerçekleştireceğiz.
- Keskingagalar – Keskingaga kampının ortaya çıkma süresini biraz ileri atıyoruz (1:27 yerine 1:30). Böylece bazı şampiyonların (özellikle de Karthus ve Aatrox’un) bu kampı temizleyip ardından ilk minyon dalgasının tamamını biçmesi zorlaşacak.
Şampiyonlar:
Viktor zayıflatması – Özellikle üst koridor Viktor’un gücünü biraz azaltmak istiyoruz. Tabii bunu anlamlı şekilde ve şampiyonu üst koridorun tamamen dışına itmeden yapmalıyız. Büyük ihtimalle Q’sunun taban hasarını veya bekleme süresini ayarlayıp ardından Q veya E oranlarını arttıracağız. Irelia zayıflatması – Şu anda bazı basit sayısal değişikliklerle gücünü biraz azaltıyoruz. Sonraki yamalarda daha kapsamlı bir çalışma yapmamız olası. Muhtemelen W’sunu dengelemeye yöneleceğiz.
Aatrox zayıflatması – Q’sunun canavarlara verdiği ilave hasarı kaldırarak Çarp seçen orta koridor Aatrox’u biraz zayıflatıyoruz (bu ayrıca Q’nun sahip olduğu gereksiz bir mekaniği de ortadan kaldırıyor). Akali zayıflatması – Şimdilik gücünü genel olarak biraz azaltıyoruz. İleride daha önemli mekaniklerini gözden geçireceğiz. Şimdilik nasıl bir doğrultu izleyeceğimiz kesinleşmiş değil.
Jax zayıflatması – Özellikle ormanda fazla güçlü görünüyor. Gücünü bir miktar azaltıyoruz. Camille zayıflatması – Özellikle ormandaki gücünü azaltmak istiyoruz; koridordaki gücüne de biraz eğileceğiz. Taban saldırı hızı ormandaki başarısını önemli derecede etkilediğinden bu yönü üzerinden ilerleyebiliriz.
LeBlanc zayıflatması – Gücünü biraz azaltıyoruz. Henüz doğrultumuz kesin olmasa da muhtemelen epey basit değişiklikler yapacağız. Illaoi güçlendirmesi – Birkaç yeteneğinin bekleme süresini azaltabiliriz. Onu biraz güçlendirmemiz gerektiğini düşünüyoruz. Tabii bunun ne şekilde yapılacağı konusundaki tartışmalarımız sürüyor.
Üzerinde tartıştığımız ama 8.24’te yer almayacak değişiklikler
Şampiyonlar
- Pyke zayıflatması – Pyke altın veya deneyim yönünden öne geçtiğinde, şampiyonun fazla güçlü hale geldiğini düşünüyoruz. Dolayısıyla güç artış oranlarını veya yetenek seviyelerini gözden geçireceğiz. Oynanma oranı şu anda epey düşük olsa da üst koridor Pyke gerçekten güçlü görünüyor. Bu yüzden çalışmamızın önemli bir bölümü bu yönüne odaklanabilir. 8.24b’de bazı değişiklikler gelmesi olası.
- Karthus – Pratik Zekâ ve Son Direniş’e daha kolay erişmesinin ona büyük yardımı oldu (saldırı hızı diretilmiyor). Karthus, bunların her ikisini de çoğu diğer şampiyona göre daha etkili şekilde kullanabiliyor. Onu değerlendirmeye devam ediyoruz. Ayrıca alt koridor için nadiren seçilmesine rağmen burada da epey güçlü görünüyor.
- Taliyah – Değişikliklerin ardından ormandaki performansının arttığını görmeye başladık. Şimdilik izlemeye devam edeceğiz.
Rünler ve eşyalar
- Guinsoo’nun Hiddeti – Henüz planlanmış bir değişiklik yok. Değişikliklerin şimdilik kullanıcılarını fazla etkilemediği görülüyor. Tabii eşyaya artık o kadar da bağlı olmayan Kai’Sa hariç. Ancak diğerleri için çok bir fark yok. Şimdilik aşırıya kaçan herhangi bir durum görünmüyor ama henüz açık bir başarı sağlandığı da söylenemez.
- Sürat – Belli şampiyonlar için güçlü, çoğu diğer şampiyon için zayıf bir seçim. Şimdilik, önceki fazla yaygın haline kıyasla biraz fazla özel hale gelip gelmediğinden emin değiliz. Genel anlamda biraz fazla zayıf olabilir. Yine de karar vermeden önce biraz bekleyip neler olacağını gözlemlemek istiyoruz. Çünkü oyuncuların birçoğu henüz rün sayfalarını ayarlayarak, duruma göre rünü eklemiş veya çıkarmış değil.
- Pratik Zekâ ve Mutlak Odak – Her ikisi de epey güçlü görünüyor ama şimdilik onlara herhangi bir değişiklik gelmesinin gerektiğini düşünmüyoruz.
1 Comment