League of Legends’ın kalıcı modu olan Merkez Baskını: Kar Topu’na ilişkin tüm detaylar sonunda oyunculara sunuldu. Ödüller de dahil olmak üzere paylaşılan detaylarda oyuncuların gitmesine bir hayli üzüldüğü eşyaların da Merkez Baskını modu ile tekrardan vadiye döndüğünü görüyoruz. URF modunun dahi entegre edildiği bu zengin modun detaylarını sizlere sunuyor, şimdiden iyi zaferler diliyoruz:
Merkez Baskını: Kartopu Savaşı tüm detayları
Merkez Baskını, iki koridora ve ormana sahip küçük bir haritada oynanıyor. Takımlar, üç koridor şampiyonundan ve iki ormancıdan oluşuyor.
İkili ormancılık
Canavarlar birden fazla takım arkadaşı tarafından kesildiğinde sağlanan altın ve deneyim hem artıp hem de paylaştırılıyor. Ayrıca güçlendirme kamplarınca sağlanan avantajlar bir yerine iki oyuncuya veriliyor. Bu takım ruhu, güvenilir bir arkadaş bulabilen tüm şampiyonların da ormancı olarak oynanabilmesini sağlıyor. Mesela ormancı Jinx oynayacaksanız sizi Braum’un kollamasını isteyebilirsiniz.
Üst orman
- Hasar görmez kuleler (bunları yukarıda Gromp ve alacakurtların arasında görebilirsiniz)
- Kırmızı güçlendirme
- Kurtlar, keskingagalar ve Gromp
- Vadi’nin Alameti (Vadi’nin Alameti’ni kesmek takımınıza Baron güçlendirmesinin minyonlar üstündeki etkilerini de sunuyor!)
Alt orman
- Mavi güçlendirme
- Mavi güçlendirme çevresinde dolaşan Yampiri Yengeçler
- İkinci bir Gromp
Üst ve alt koridorlar
- Kulelere sahip koridorlar! Üst ve alt koridor üssün yakınlarında birleşerek tek bir inhibitörü paylaşıyor.
Curcunalar
Merkez Baskını’nın en meşhur yönü içerdiği rasgele curcunalar. Her birkaç dakikada bir, oyuncuların onu birden bu harita çapındaki curcunalarda mücadele eder. İlk curcunayı şampiyon seçimi esnasında görebiliyorsunuz. Oyuna girmenizin ardındansa her bir curcunadan 30 saniye önce karmaşaya hazırlanmanız için size haber verilir.
Curcuna listesi:
- Ateş Çemberi: İki takım tek bir kişi sağ kalana dek küçülen ölüm çemberinde kapışır. Bu arada hatırlatmakta fayda var: Curcuna koptuktan sonra Dönüş kullanmamaya dikkat edin. Aksi halde bir anda kömüre dönebilirsiniz.
- Ateş Çemberi (Ezergeçer): Ateş Çemberi’nin aynısı ama her iki takımın birer üyesi daha fazla cana ve Alev Aldı güçlendirmesine sahip!
- Ateş Çemberi (Paranoya): Ateş Çemberi’nin aynısı ama etraf gerçekten karanlık. Rakiplerinizi veya takım arkadaşlarınızı yanlarına sokulana kadar göremiyorsunuz! Ayrıca herkes sabit zırh delme/büyü nüfuzu nitelikleri kazanarak rakiplerinin hayatını daha da karartacak güce kavuşur.
- URF Kapışması: Manati Urf, herkese çılgın güçlendirmeler bahşediyor! Bekleme süresinde devasa miktarda azalma ve mana ya da enerji bedellerinin kaldırılması gibi etkiler bunlardan bazıları. Herkesin üç hakkı bulunur. Ayakta kalan son takım curcunanın galibi olur.
- Ganimet Hırsızı Teemo: Haritanın etrafında gezen dev Teemo’yu alt ederek altınını alın!
- Ganimet Hırsızı Veigar: Ganimet Hırsızı Teemo’nun daha tehlikeli bir çeşidi. Veigar’ın kendi çevresinde kullandığı Karanlık Madde ve Kara Delik yeteneklerine dikkat!
- Arabayı İt: Arabanın yakınında durup onu rakibin üssüne doğru iterek isabet alan ilk yapıyı patlatın. Eğer curcuna fazla uzarsa araba sabırsızlanarak ona dokunan ilk kişiyi galip ilan eder.
- Arabayı İt (Saldır/Savun): Arabayı İt’in zaman sınırlamasına sahip bir çeşidi. Yalnızca saldıran taraf arabayı itebiliyor ve amaç onu rakibin bir yapısına toslatmak. Süre dolduğunda savunmacılar tüm saldırganları arabadan kovalayarak galibiyetlerini ilan eder.
- Arena: Takımlar 1’e 1 ve 2’ye 2 gerçekleşen kapışmalarda mücadele eder. En güçlü, en güçlüye ve daha az güçlüler, daha az güçlülere karşı. En fazla dövüşü kazanan takım curcunadan galip ayrılır.
- Zirve Savunması: Takımınız tepeyi ele geçirene kadar zirvede kalın. Eğer rakibi zirveden kovalarsanız, kendi ilerlemenizi kaydetmeden önce rakibin ilerlemesini tersine çevirirsiniz.
- Yampiri Yarış: İki Yampiri Yengeç arasındaki dostane yarış, takımların işe dahil olmasıyla birlikte çığırından çıkıyor. Kendi yengecinize hareket hızı ve kalkan sağlarken, rakibin yengecine kitle kontrolü uygulayın ve hasar verin. Eğer yengeçlerden biri katledilirsebayılırsa, bu yengeç birkaç saniye sonra kendini toparlar.
- Çöküş (Merkez Baskını): 18. dakikada sabırları iyiden iyiye taşan merkezler, haritanın ortasına gelip kavgaya tutuşur. Rakibin merkezini yok ederek oyunu kazanabilirsiniz. Tabi dikkatli olmalısınız; çünkü birileri onlara yetenek kullanmayı da öğretmiş. Çöküş sırasında diriliş süreleri daha kısadır!
Eski Merkez Baskını oyuncuları içinse, curcunaları çok daha adil hissettirecek bazı ayarlamalarımız var. Bunlardan en önemlisi de curcunaların artık kulelerin hemen üstünde ortaya çıkmaması. Ayrıca curcunaları kimin kazandığını takip etmeyi kolaylaştıracak bazı arayüz iyileştirmelerine gittik. Son olarak, Kartopu Savaşı döneminde olmamıza rağmen Kartopu curcunasını oyundan kaldırmaya karar verdik.
Ödüller
Curcunalardan galip ayrılanları müthiş ödüller bekliyor. Bu ödüllerse şöyle:
- Şampiyonların Mancınığı: Başlangıç platformunun yanındaki topa tıklayarak haritanın öbür tarafına fırlayın!
- Blitzcrank’in Bereketi: Takımınızın kuleleri ve topçu minyonları Blitzcrank’in Roket El yeteneğini kazanır.
- Poro Kralı: Poro Kralı takımınıza destek olmak için gelir ve üst koridoru ittirmeye başlar! Bu pofuduk yaratık rakip kuleleri yıkmanıza yardım eder, alevli nefesiyle kötüleri yakar ve yakınındaki takım arkadaşlarını belirli aralıklarla iyileştirir. Poro Kralı çok yaşa!
- Savaş Kızağı: Bütün takımınız bu araca sığabilir. İlk tıklayan oyuncu sürücü olur. Haritada yolculuğa çıkın. Kızak bir şeye çarptığında patlayarak yakında bulunan rakiplere hasar verir ve onları havaya savurur.
- Koruyucu Melek: Takımınız geçici ve tek seferlik Koruyucu Melek kazanır.
- Statikk Şok: Takımınız Statikk Hançer kazanır. Cızzt!
- TEK Kalkanı: Takımınız temiz ve etkili kalkanlar kazanır.
- Mega Bulut Ejderi: Takımınız çatışma dışında mega hareket hızı kazanır.
- Mega Okyanus Ejderi: Takımınız mega mana yenilenmesi kazanır.
Eğer geçen sefer Merkez Baskını oynadıysanız, bazı ödüllerin listede olmadığını fark etmişsinizdir. Lanetli Minyonlar, Caitlyn’in Bereketi ve Avcının Gazabı (çalıya girince gizlenme) oyundan kaldırıldı.
Alev Aldı
Seriye bağlamak alev almanızı sağlayarak size mana/enerji yenilenmesi, tonla hasar ve daha kısa bekleme süreleri sağlar; ancak aldığınız hasarın artmasının yanı sıra kalkan ve iyileştirme etkilerinden kazandığınız fayda azalır. Ayrıca alev almak başınıza büyük bir ödül konmasına neden olur ve katledilmeniz halinde bu ödül karşı takımın tamamına paylaştırılır.
Eşyalar
Merkez Baskını, geçmiş sezonlardan hatırlayacağınız pek çok eşyaya ev sahipliği yapıyor. Eğer şu simgelerden herhangi birini görmek içinizde nostaljik kıpırtılara sebep oluyorsa hemen sıraya girerek eski günleri yâd edin.
Başlangıç eşyaları da bu mod için yeniden dengelendi. Efsuncu destekler için hazırladığımız yeni Doran eşyası da (mavi sopa) bunlardan biri. Destek eşyaları geliştirilmiyor, Büyü Hırsızı eşyaları alamıyorsunuz ve sadece tek bir ormancı eşyası bulunuyor (ve bu eşyayı efsunladığınızda Çarp, Donduran Çarp’a dönüşüyor).
Son olarak, Merkez Baskını’na özel olarak geliştirilmiş bir eşyamız var:
Esnek Nitelik Çubuğu
TEK Kılıcı + Vampirî Asa + Coşku + Aşırı Büyük Sopa + Alazcevher + Ordu Kalkanı + 1127 Altın (Toplam 7777)
- +250 Can
- +250 Mana
- +%100 Taban Can Yenilenmesi
- +%100 Taban Mana Yenilenmesi
- +30 Zırh
- +30 Büyü Direnci
- +120 Yetenek Gücü
- +70 Saldırı Gücü
- +%50 Saldırı Hızı
- +%30 Kritik Vuruş İhtimali
- +%10 Can Çalma
- +%10 Hareket Hızı
- Bekleme Süresinde %20 Azalma
Yasaklamalar
İkinci testimizle gelen bir diğer özellik de şampiyon seçiminden önce gerçekleşen yasaklama evresi. Herkesin bir yasaklama hakkı var ve yasaklamalar aynı anda yapılıyor!
Moda Özel Dengelemeler
Merkez Baskını’nın yüksek temposuna, küçük haritasına ve hiç durmayan çatışmalarına uygun olacak şekilde şampiyon ve rünler için moda özel bazı denge değişiklikleri bulunuyor. Mod oyuna geldikten sonra en az bir denge güncellemesine daha gideceğiz.