Riot Games tarafından yayınlanan Ascent’in Doğuşu adlı yazıda VALORANT’ın Ascent haritasının nasıl yaratıldığından bahsedildi.
Riot Games, VALORANT’ın gelişim süreci hakkındaki yazılarını oyuncularla paylaşmaya devam ediyor. Daha önce aynı oyunun farklı bir haritası olan Split’in ortaya çıkışıyla ilgili bir yazı yayımlayan ekip, son zamanlarda da oyuna damgasını vuran silah görünümü Ejder Ateşi’nin gelişim evrelerini oyunculara sunmuştu. Şimdi de oyunun temelinin atıldığı, oyunla birlikte gelişen harita Ascent’in gelişim evrelerinden bahsedildi.
Kuluçka evresiyle başlayan harita oluşturma macerasının ilk evresinde haritanın kuşbakışı bir görünümü çıkartılıp oyun motorunda çalıştırılabilecek 3D modeller belirlendi. Harita, oyunla paralel olarak geliştiği için ve oyunun deneyiminin temelini atacağı için haritadaki amaç geleneksel bir üç koridorlu deneyim oluşturmaktı.
İkinci evre ise Gri Kutucuk olarak nitelendiriliyor. Temel ögelerin haritaya yerleştirildiği, mekanik kapılar gibi ögelerin prototiplerinin oluşturulduğu evre, haritanın oyunla paralel gelişimi sebebiyle yaklaşık üç yıl sürdü.
Üçüncü evrenin adı ise Görsel Taslak. Bu evrede haritadaki görsel ögeler düzeltiliyor, oynanış akıcılaştırılıyor ve geriye kalan tek şey olarak görselliği şekillendirmek kalıyor. Görsel Taslak evresinde haritanın genel kompozisyonuna ve oyuncuyu gideceği yeri bulabilmesi için nasıl yönlendirdiğine bakılıyor.
Son aşama olan Sanat Prodüksiyonu’nda ise oyunun sanat ekibi önceki evrede karar kılınan konseptlerle haritanın dokularını detaylandırıyor.
Ascent’in Doğuşu adlı yazıya buraya tıklayarak ulaşıp Riot Games’in oyuncularla paylaştığı blogu okuyabilirsiniz.