Connect with us

Espor

Espor üzerine akademik makale yayını

Espor izleyici sayısı NBA, NHL gibi sporların izleyici sayısını geçebilir!

Playerbros üzerinde belli aralıklarla espor üzerine yazılan makaleleri de yayınlayarak takipçiplerimizin profesyonel araştırmaları görmelerini ve bunlar hakkında bilgi sahibi olmalarını da sağlayacağız.

Espor izleyici sayısı NBA, NHL  gibi sporların izleyici sayısını geçebilir

Ülkemizde yapılan bir çalışmayla hem yerel hem de global anlamda e-Spor ile ilgili önemli birtakım istatistikler ve veriler ortaya çıktı. Bu istatistikler ve veriler doğrultusunda; “Amerika’da 2021 yılında espor izleyicisinin NBA, NHL, MLS, MLB gibi sporların izlenme sayısını geçerek, NFL’den sonra Amerika’nın en çok izlenen ikinci spor etkinliği olması beklenmektedir” bilgisi ortaya çıkmıştır.

Çalışmanın içeriğinde ise fiziksel birtakım çalışmalar referans olarak alınmış, espor’un aslında “Bilgisayar karşısında yalnızca oyun” temelli bir etkinlik olmadığı ortaya çıkarılmış:

“Fiziksel bağlamda ise spor yapılırken belli bir amaç ya da belli bir fiziksel kriter bulunmaktadır, buna paralel olarak bir e-Spor oyuncusunun karşılaşma içerisinde nabız sayısı bazı durumlarda, bir futbolcunun penaltı kullanırken ki ulaştığı nabız sayısına ulaşmaktadır. Yine bu bilgiye ek, Köln Spor Akademisi öğrencilerinin yaptığı bir çalışmaya göre; e-Sporcuların Kortizon sevilerinin müsabaka içerisinde yarış arabası sporcularıyla aynı seviyeye geldiği görülmektedir. Yine aynı çalışma sonucunda elde edilen bilgiler doğrultusunda da e-Sporcuların müsabaka içerisinde nabız sayılarının ortalama 160-180 arasında olduğu tespit edilmiştir.”

Çalışmada ise Türkiye’nin Orta Doğu bölgesinde espor’a en çok katkıda bulunan ülke olduğu saptanmıştır:

Türkiye 82 milyonluk bir nüfusa sahiptir ve nüfusun yarısından fazlası, 53 milyon kişi, internette aktif olarak yer almaktadır. Bu sayede Türkiye 2018 yılında global oyun sektörüne 878 milyon dolarlık bir katkı yaparak 18. Sırada yer almıştır. Türkiye Ortadoğu’da bulunan diğer ülkelerle kıyaslandığında(Suudi Arabistan – İran – Mısır Birleşik Arap Emirlikleri) en çok katkıya sahip olan ülkedir.

Global oyun bağlamında ise çalışmayı hazırlayanlardan Tuğberk EVRAN, 2010-2019 yılları arasında ödül havuzunun büyüme oranının %1446 olduğunu ispatlamıştır:

YILLAR İSİM / KULLANICI ADI GELİR
2010 Young Ho Lee (FLASH) $194.924.30
2011 Jong Hyun Jung (Mvp) $257.741.90
2012 Hongda Zeng (Faith) $218.219.79
2013 Gustav Magnusson (s4) $320.988.46
2014 Zhihao Chen (Hao) $1.112.281.00
2015 Sumail Hassan (SumaiL) $1.730.083.34
2016 Zhang Yiping (y`) $1.923.676.32
2017 Kuro Takhasomi (KuroKy) $2.436.772.40
2018 Jesse Vainikka (JerAx) $2.290.631.60
2019 Kyle Giersdorf (Bugha) $3.024.650.00

Yıllar içerisinde değişen ve gelişen, zamana göre bazı durumlarda gerçekleştirilen ya da gerçekleştirilmeyen etkinlikler doğrultusunda, kısa vadede kazanılan miktarlarda büyük miktarda artış görülmemektedir fakat bu 9 yıllık süreçte kazanç miktarının büyüme oranı %1446 olduğu hesaplanmıştır. Sporcuların e-Spor gelirli dışında online olarak yaptığı yayınlarda kazandığı ücretler, sponsorluk anlaşmaları vb. etmenler bu kazançlara dahil değildir.

Çalışma hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilmek için tıklayın!

espor yüzünden 6.5 sene okudum.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Espor