İstatistikler ile kafayı bozmuş kişiler Riot Games’in oyunculara sunduğu yeni bir oyun içi istatistik sistemiyle derin bir oh çekecek gibi görünüyor. Harita kontrolü, gelir ve çatışmalardan elde edebileceğiniz puanları, istediğiniz karaktere ve oyuna özel olarak gözlemleyebileceğiniz bu sistemi gelin her birlikte inceleyelim.
İstatistik sistemi ile genel olarak farklı liglerdeki oyuncularla aramızdaki puan farkını, usta oyuncuların istatistiklerini, arkadaş listemizdeki arkadaşlarımızı, herhangi bir League of Legends oyuncusunu ve tabi ki oynadığımız farklı karakterlerin istatistiklerini görebiliyoruz. Böylelikle sadece profil sayfasını ve karşılaşmaları görmekten öte bir deneyimle kendimizin ve arkadaşlarımızın bütün puanlarını gün yüzüne çıkarabiliyoruz.
İlginizi çekebilir: Tank Metası 8.16 Yaması ile birlikte geri dönüyor, peki neler değişecek?
Peki daha önceki istatistiklerimiz de bizi görecek mi?
Sunulan bu istatistik sisteminde var olan sezon dışında maalesef bir istatistik göremiyoruz. Yeni sezon başlangıcında ise tıpkı liglerin sıfırlandığı gibi istatistikler de sıfırlanıyor ve bu istatistikler sezon başından sonuna kadar tekrar sergilenmek üzere toplanıyor. Peki bu istatistikler ARAM ve Uğursuz Koruluk’tan bilgi topluyor mu diye soracak olursanız cevap, Hayır. Riot Games’in bu oyun modlarına bir garezi mi var bilinmez ama sistem şuan sadece Sihirdar Vadisinde çalışıyor.
İstatistikler nasıl çalışıyor?
Diyelim ki Gümüş ligindeki bir Diana, orta koridorda Fizz’e karşı oynadığı berbat bir oyundan sonra performansını artırmak istiyor. İstatistik sekmesini açıyor ve en düşük skorunun olduğu noktalara ve gelirine göz gezdiriyor. Resimden de görebileceğiniz üzere gelir konusunda sıkıntı yaşayan kahramanımızın yardımına olağanüstü istatistik okuma becerisi yetişiyor. Bu beceri Diana’nın erken safhada daha iyi minyon avantajı olduğunu, bu nedenle kesilen minyon sayısının daha yüksek olduğunu belirtiyor. Böylelikle Diana kendini bu konuda geliştirmek için profesyonel oyuncuların oynayış tarzını inceleyerek rakibine güçlü bir tekme atmak üzere bir sonraki zayıf yönünü arayışa geçiyor.
Diana’mızın bir diğer zayıf noktası ise çatışma. Katledilme, asist, hasar, işlevsellik hakkında bilgilerimizi içeren bu sekme, bize Diana’nın hasar payının yüksek olduğu bir oyunda bile diğer gümüş ligindeki Diana oyuncularına göre sürekli olarak daha az hasar verdiğini gösteriyor. Kahramanımızın aklına birden takım savaşlarında çok erken öldüğü veya savaşa geç gittiği ve buna bağlı olarak da fazla hasar çıkaramadığı geliyor.
İlginizi çekebilir: Suikastçıların dikkatine: Ani hasar için dengeleme planlanıyor.
Zafer yolunda ilmine ilim ekleyen Diana, bir sonraki beceri için diğer bir sekme olan harita kontrolü sekmesine göz atıyor. Görünen o ki kahramanız harita kontrolünde gayet iyi bir iş çıkarmış ve bu üç beceri arasında en yüksek puanını haritaya birçok totem koyarak ve koridordan koridora yardıma koşarak artırabilmiş. Daha fazla totem ve daha çok yardımla çatışma puanını da artırabilecek olan kahramanımız, yenik ayrıldığı oyundan sonra artık daha bilgili ve kendinden daha emin şekilde tekrar vadinin yolunu tutuyor. Kim bilir belki kahramanımız bir gün gümüşten çıkmayı bile başarır, siz ne dersiniz?