Connect with us

Espor

League of Legends 14.15 Yama Notları paylaşıldı

League of Legends 14.15 Yama Notları yayınlandı.

League of Legends 14.15 Yama Notları paylaşıldı

League of Legends 14.15 Yama Notları 30 Temmuz Salı günü oyuncular ile paylaşıldı. Yeni LoL güncellemesi ile birlikte Aurelion Sol, Aurora, Ezreal, Leona ve Shyvana zayıflarken, Talon, Varus ve Yasuo güçlenen şampiyonlar oldu.

Şampiyonlar haricinde sistemlerde de düzenlemeler yapıldı. Ayrıca ARAM, Arena ve Sürü modlarında da çeşitli değişiklikler ve düzenlemeler yapılmış durumda. Şimdi hızlıca League of Legends 14.15 Yama Notları detaylarına göz atalım.

League of Legends 14.15 Yama Notları

Dereceli Kısıtlaması Güncellemeleri

  • Dereceli kısıtlamalarına yönelik bir değişikliği Kore sunucusunda test ediyoruz. 14.15 Yaması’ndan itibaren dereceli kısıtlaması uygulanan oyuncuların dereceli sıraya dönebilmeleri için beş oyun tamamlamak yerine üç oyun kazanmaları gerekecek.

Şampiyonlar

Akali

  • W – Alacakaranlık Perdesi
    • BEKLEME SÜRESİ: 20 saniye ⇒ 20/19/18/17/16 saniye
  • R – Kusursuz İnfaz
    • İLK HASAR: 80/220/360 (+%30 YG) (+%50 İlave SG) ⇒ 110/220/330 (+%30 YG) (+%50 İlave SG)
    • İKİNCİ KULLANIMIN ASGARİ HASARI: 60/130/200 (+%30 YG) ⇒ 70/140/210 (+%30 YG)
    • İKİNCİ KULLANIMIN AZAMİ HASARI: 180/390/600 (+%90 YG) ⇒ 210/420/630 (+%90 YG)
    • BEKLEME SÜRESİ: 100/80/60 saniye ⇒ 120/90/60 saniye

Aurora

  • Pasif – Ruhsal Feragat
    • TABAN HAREKET HIZI: 5 (+ seviye başına %0,25) ⇒ 5 (+ seviye başına %0,2)
    • RUH BAŞINA İLAVE HAREKET HIZI: %5 ⇒ %2 (+%0,015 YG)
  • Q – Çifte Nazar
    • YENİDEN KULLANIM BEKLEME SÜRESİ: 0,5 saniye ⇒ 0,1 saniye
    • Q2 artık asıl hedefini ıskalamıyor.
  • W – Perdenin Arkası
    • BEKLEME SÜRESİ: 18/17/16/15/14 saniye ⇒ 22/21/20/19/18 saniye
    • Görünmezlik artık normal saldırı öncesi değil, normal saldırı yapıldığı anda bozuluyor.
  • E – Acayiplik
    • ATILMA HIZI: 800 ⇒ 150 + 2x Hareket Hızı
  • R – Dünyalar Arası
    • HASAR: 250/375/500 (+%65 YG) ⇒ 200/325/450 (+%60 YG)

Aurelion Sol

  • Q – Işığın Nefesi
    • SANİYE BAŞINA MANA BEDELİ: 30/35/40/45/50 ⇒ 35/40/45/50/55
  • W – Astral Seyahat
    • MENZİL: 1500/1600/1700/1800/1900 ⇒ 1500
  • E – Çekim Kuvveti
    • MANA BEDELİ: 80 ⇒ 90

Cassiopeia

  • Taban nitelikler
    • MANA: 350 ⇒ 400
    • MANA BÜYÜME ORANI: 60 ⇒ 40
  • Q – Zehirli Patlama
    • MANA BEDELİ: 50/60/70/80/90 ⇒ 50/55/60/65/70
    • HASAR: 75/110/145/180/215 (+%90 YG) ⇒ 75/110/145/180/215 (+%70 YG)
  • W – Zehir
    • MANA BEDELİ: 70/80/90/100/110 ⇒ 70/75/80/85/90
  • E – İkiz Diş
    • MANA BEDELİ: 50/48/46/44/42 ⇒ 40
    • ZEHİRLİ RAKİPLERE YÖNELİK İLAVE HASAR: 20/40/60/80/100 (+%60 YG) ⇒ 20/40/60/80/100 (+%55 YG)

Ezreal

  • Q – Gizemli Atış
    • FİZİKSEL HASAR: 20/45/70/95/120 (+%140 SG) (+%15 YG) ⇒ 20/45/70/95/120 (+%130 SG) (+%15 YG)

Irelia

  • Taban nitelikler
    • CAN YENİLENMESİ: 8,5 ⇒ 6
    • CAN: 590 ⇒ 630

Leona

  • Pasif – Güneş Işığı
    • BÜYÜ HASARI: 32-168 ⇒ 32-151
  • W – Tutulma
    • BÜYÜ HASARI: 55/90/125/160/195 (+%40 YG) ⇒ 55/85/115/145/175 (+%40 YG)

Shyvana

  • E – Alevli Nefes
    • TABAN HASAR: 60/100/140/180/220 (+%40 Toplam SG) (+%90 YG) ⇒ 85/125/165/205/245 (+%50 İlave SG) (+%80 YG)
    • R İLE GÜÇLENMİŞ HASAR: 60/100/140/180/220 (+ seviyeye bağlı olarak 75-135) (+%70 Toplam SG) (+%120 YG) ⇒ 85/125/165/205/245 (+ seviyeye bağlı olarak 75-135) (+%100 Toplam SG) (+%100 YG)
    • R İLE GÜÇLENMİŞ ZAMANLA HASAR: Seviyeye bağlı olarak 30-60 (+%5 Toplam SG) (+%10 YG) ⇒ Seviyeye bağlı olarak 30-60 (+%15 İlave SG) (+%10 YG)
    • Giderilen Hata: Zamanla hasar artık aslında verdiğinden %12 daha fazla hasar verdiğini belirtmiyor.

Skarner

  • Taban nitelikler
    • CAN BÜYÜME ORANI: 105 ⇒ 110
  • Q – Toprağın Başkaldırısı
    • MANA BEDELİ: 50 ⇒ 45
    • Artık yeteneği kullandıktan sonraki ilk saldırı oyuncu müdahalesi olmadan daha hızlı ve akıcı bir şekilde gerçekleşiyor.
  • E – Ixtal Hücumu
    • [YENİ] Artık arkasındaki birimleri yakalayamıyor.

Sylas

  • Taban nitelikler
    • ZIRH: 27 ⇒ 29
  • Q – Kırbaç Zincir
    • BEKLEME SÜRESİ: 11/10/9/8/7 saniye ⇒ 10/9/8/7/6 saniye
    • PATLAMA HASARI: 70/125/180/235/290 (+%90 YG) ⇒ 60/115/170/225/280 (+%80 YG)
  • W – Kral Katili
    • İYİLEŞTİRME: 20/40/60/80/100 (+%35 YG) ⇒ 20/60/80/100 (+%20 YG) (+%5 İlave Can)
    • HASAR: 65/100/135/170/205 (+%80 YG) ⇒ 65/100/135/170/205 (+%70 YG)
  • E – Firar/Kaçır
    • HASAR: 80/130/180/230/280 (+%100 YG) ⇒ 80/130/180/230/280 (+%80 YG)

Talon

  • Q – Noxus Diplomasisi
    • Artık kısa mesafeden kullanıldığında hedefin 150 birim yakınına atılmasını sağlıyor.

Varus

  • Taban nitelikler
    • SALDIRI GÜCÜ: 57 ⇒ 59
  • Pasif – Canlı İntikam
    • MİNYON BİÇME HALİNDE İLAVE SALDIRI HIZI: %10 ⇒ 1/7/13. seviyelerde %10/15/20
    • ŞAMPİYON ALT ETME HALİNDE İLAVE SALDIRI HIZI: %40 Saldırı Hızı ve saldırı hızının %15’i kadar saldırı gücü ⇒ %50 Saldırı Hızı ve saldırı hızının %25’i kadar saldırı gücü ile yetenek gücü
    • ŞAMPİYON ALT ETME HALİNDE SALDIRI HIZI SINIRI: 2,763 ⇒ 3,0
  • W – Maraz Sadağı
    • İSABET HALİNDE HASAR: 7/14/21/28/35 ⇒ 5/10/15/20/25

Yasuo

  • Taban nitelikler
    • ZIRH: 30 ⇒ 32
  • E – Atılgan Kılıç
    • HASAR: 60/70/80/90/100 (+%20 İlave SG) ⇒ 70/85/100/115/130 (+%20 İlave SG)
    • YÜK BAŞINA İLAVE HASAR: %15-25 (en fazla %60-100) ⇒ %25 (en fazla %100)
      Öneriler
    • RÜN ÖNERİLERİ: Yasuo’nun üst ve orta koridorda önerilen rünleri güncellendi.

Yone

  • Q – Ölümcül Çelik
    • HASAR: 20/40/60/80/100 (+%105 Toplam SG) ⇒ 20/45/70/95/120 (+%105 Toplam SG)
  • R – Mühürlü Kader
    • BEKLEME SÜRESİ: 120/90/60 saniye ⇒ 120/100/80 saniye

Zed

  • Q – Keskin Shuriken
    • HASAR: 80/115/150/185/220 (+%110 İlave SG) ⇒ 80/120/160/200/240 (+%100 İlave SG)
  • R – Ölüm İşareti
    • BEKLEME SÜRESİ: 120/100/80 saniye ⇒ 120/110/100 saniye

Eşyalar

Ölümün Dansı

  • ZIRH: 40 ⇒ 50

Kraken Katili

  • HAREKET HIZI: %7 ⇒ %5
  • DİZ ÇÖKTÜR HASARI: 140-310 ⇒ Menzilli şampiyonlar için %80 etkili (112-248)

Dominik Efendi’nin Hürmetleri

  • ZIRH DELME: %40 ⇒ %35

Fani Hatıratı

  • SALDIRI GÜCÜ: 40 ⇒ 35

Statikk Hançer

  • HAREKET HIZI: %7 ⇒ %5
  • TOPLAM BEDEL: 2800 Altın ⇒ 2900 Altın

Yıldırım Asası

  • YILDIRIM YAĞMACISI’NIN İLAVE HAREKET HIZI: 2 saniyeliğine %25 ⇒ 2 saniyeliğine %35
  • BORA’NIN MENZİLLİ ÇARPANI: %75 ⇒ %90

Kozmik Hızlandırıcı

  • CAN: 250 ⇒ 350
  • BÜYÜLÜDANS’IN HAREKET HIZI: 1-18. seviyelerde 25-60 ⇒ 8-18. seviyelerde 40-60

Hextech Füzekemer

  • CAN: 300 ⇒ 400

Hiçlik Değneği

  • YETENEK GÜCÜ: 90 ⇒ 95

Büyüsavar Pelerin

  • BEDEL: 450 Altın ⇒ 400 Altın
  • BÜYÜ DİRENCİ: 25 ⇒ 20
  • Bu eşyadan geliştirilen eşyaların toplam bedelleri ve büyü direnci değerleri değişmedi.

Merkür’ün Adımları

  • TOPLAM BEDEL: 1100 Altın ⇒ 1200 Altın
  • BÜYÜ DİRENCİ: 25 ⇒ 20

Savaşçı Çizmeleri

  • SALDIRI HIZI: %35 ⇒ %30

Ionia Çizmeleri

  • TOPLAM BEDEL: 900 Altın ⇒ 1000 Altın
  • SİHİRDAR HIZI: 12 ⇒ 10

Çelik Kaplamalı Çizme

  • TOPLAM BEDEL: 1000 Altın ⇒ 1200 Altın
  • KAPLAMA: %8 ⇒ %10

Sihirbaz Pabuçları

  • BÜYÜ NÜFUZU: 18 ⇒ 15

Atiklik Çizmeleri

  • TOPLAM BEDEL: 900 Altın ⇒ 1000 Altın

Simbiyotik Pabuçlar / Senkronize Ruhlar

  • Değişmedi.

Aklın Sonu

  • ARBEDE: 15-80 ⇒ 40-80

Cehennem Maskesi

  • TOPLAM BEDEL: 2300 Altın ⇒ 2500 Altın
  • TUZ BUZ ET’İN BÜYÜ DİRENCİ EKSİLTMESİ: %20 ⇒ %30
  • TUZ BUZ ET’İN HARE YARIÇAPI: 600 ⇒ 700

Rünler

Kara Hasat

  • BEKLEME SÜRESİ: 40 saniye ⇒ 35 saniye
  • ALT ETME HALİNDE SIFIRLANMA SÜRESİ: 1,5 saniye ⇒ 1 saniye

Ayağı Çabuk

  • İYİLEŞTİRME: Sabit artacak şekilde 8-110 (+%10 İlave SG) (+%5 YG) ⇒ Nitelik artışı çarpanına bağlı olarak artacak şekilde 5-120 (+%10 İlave SG) (+%5 YG)

Arena

Sistem Değişiklikleri

Japon Balığı Göleti

Nilüfer Yaprağı

  • Kapanma Süresi: 5,4 saniye ⇒ 10,8 saniye
  • Yeniden Belirme Süresi: 6,6 saniye ⇒ 3,2 saniye

Saçartohumlar

  • Giderilen Hata: Kimyasal Saçartohumların bir kere kullanıldıktan sonra normal Saçartohumlar gibi etki göstermesine yol açan hata giderildi.
  • Kuzey adasındaki Saçartohum biraz daha merkeze çekildi.
  • Saçartohum Bekleme Süresi: 5 saniye ⇒ 10 saniye
  • Güneydoğu adasındaki Saçartohum kaldırıldı.

Hexgeçitler

  • Hexgeçit Bekleme Süresi: 12 saniye ⇒ 8 saniye (Japon Balığı Göleti’ne özel.)

Çalı

  • Her adaya daha fazla çalı eklendi.

Oyuncu Belirme Konumları

  • Oyuncular artık Güneydoğu adasında belirmiyor.

Alev Çemberi

  • Japon Balığı Göleti’ne özel olarak başlangıçtaki boyutu %16 arttı. Böylece çember küçülmeye başlamadan önce tepki verebilmeniz için daha çok vaktiniz olacak.
  • Çember artık herhangi bir adaya doğru küçülebiliyor ama Güneydoğu adasını seçmesinin ihtimali daha yüksek.

Hareket

  • Nilüfer yaprağı kapalıyken bir adaya tıklamak artık şampiyonunuzun olduğu yerde kalmasına yol açmak yerine bulunduğunuz adanın tıkladığınız yere en yakın konumuna ilerlemesini sağlayacak.

Eklentiler ve Prizmatik Eşyalar

Prizmatik Eklentiler

Seri Atış

  • Saldırdığınızda hedefin sizden uzaklığına bağlı olarak artacak şekilde fiziksel hasar veren 5 atış daha ateşlersiniz. Her yönün 3 saniyelik bekleme süresi vardır. Her atış kritik vuruş gerçekleştirebilir ve isabet etkilerini %20 verimlilikle uygular.

Çifte Silah

  • Saldırılarınız ve isabet etkileriniz %50 daha az hasar verir. %250 Saldırı Hızı kazanırsınız.
  • Ulti Ruleti
    • Kaç sihirdar büyüsünün yerini rasgele bir şampiyonun bekleme süresi epey azaltılmış ultisi alır. Her kullandığınızda bu ulti değişir.
    • Muhtemel şampiyon ultileri: Dr. Mundo, Lux, Lucian, Cho’Gath, Gangplank, Gragas ve Morgana.

Prizmatik Yumurta

  • Tur başına her şampiyona yönelik ilk alt etme 1 yük kazandırır. 5 yüke ulaştığınızda yumurta çatlayarak Prizmatik Örs’e dönüşür. Ardından her 7 yük başına başka bir yumurta daha çatlar.

Nitelik Üstüne Nitelik Üstüne Nitelik!

  • 4 nitelik örsü kazandırır!

Altın Eklentiler

Işığın Muhafızı

  • Her birkaç saniyede bir takım arkadaşınıza doğru otomatik olarak bir koruyucu ışık gönderirsiniz. Işık size ve temas ettiği takım arkadaşlarınıza kalkan sağlar. Ardından geri döner ve aynı etkiyi tekrarlar.

Çabanın Meyvesi

  • Güç Çiçeği etkilerini yakınınızdaki takım arkadaşınızla paylaşır ve elde ettiğiniz ilaveleri %25 arttırır.

Sihirdar Devrimi

  • Her sihirdar büyüsü tur başına bir defa bekleme süresini sıfırlar.

Nitelik Üstüne Nitelik!

  • 3 nitelik örsü kazandırır!

Gümüş Eklentiler

Balçık Vakti

  • Her birkaç saniyede bir bedeninizden otomatik olarak balçık fışkırır ve yakınınızdaki rakiplere azami canlarına bağlı olarak büyü hasarı verir. Bir şampiyona isabet ettirirseniz yakınlarda bir pelte oluşturursunuz. Peltenin üstünden geçmek can yeniler ancak bir rakip geçerse pelteyi yok eder.

Öncünün Çantası

  • Atıldığınızda veya ışınlandığınızda yakındaki bir rakibe 5 saniye boyunca azami cana bağlı olarak büyü hasarı veren bir yakma etkisi uygularsınız.

Patron Çıldırdı

  • Görev eşyası olmayan tüm eşyalarınız alım bedelleri karşılığında satılır.

Nitelik!

  • 2 nitelik örsü kazandırır!

Tam Otomatik

  • Bu eklenti kaldırıldı.

Prizmatik Eklentiler

Alacakaranlığın Sınırı

  • Nitelikler:
    • 70 Saldırı Gücü
    • 100 Yetenek Gücü

Ara Yol

  • 130 İlave Saldırı Gücü ve 180 Yetenek Gücü eşiğine ulaştığınızda her çatışmanın başında rasgele bir şekilde ruhlar âlemine veya maddi âleme girmenizi sağlar.
  • Ruhlar Âlemi: %20 Yetenek Gücü ve seviyeye bağlı olarak 30-120 Yetenek Hızı sağlar.
  • Maddi Âlem: %20 Saldırı Gücü ve seviyeye bağlı olarak %50-150 Saldırı Hızı sağlar.

Hexok Yoldaş

  • Nitelikler:
    • %75 Saldırı Hızı
    • 500 Can

Koruma Ateşi

  • Takım arkadaşınızın yakınındayken her ikinci saldırınız ondan hedefe bir atış göndererek fiziksel hasar verir ve takım arkadaşınızın isabet etkilerini uygular.

Orağın Bedeli

  • Nitelikler:
    • 40 Değişken Kuvvet
    • %50 Saldırı Hızı
    • %10 Hareket Hızı

Ekim

  • Tüm kaynaklardan kazandığınız saldırı hızını %25 arttırır.

Hasat

  • İsabet halinde hedefe azami cana bağlı olarak yüzdelik gerçek hasar verir ve turun geri kalanı boyunca hedefin azami canını verilen hasar kadar azaltır. Aynı rakibe yönelik art arda isabetler hasar miktarını arttırır.

Yankı

  • Nitelikler:
    • 35 Zırh
    • 35 Büyü Direnci
    • %40 Saldırı Hızı
  • İlave saldırı hızınıza bağlı olarak artacak şekilde azami can kazandırır.

Rezonans

  • İsabet halinde azami canınıza bağlı olarak artacak şekilde fazladan büyü hasarı verirsiniz.
  • Bir saldırı veya yetenekten isabet aldığınızda 6 saniyeliğine 5 Rezonans yükü kazanırsınız. Bir rakip şampiyonu hareketsiz bırakmak isabet etkilerini 3 defa uygular ve 25 Rezonans yükü kazandırır.

Gümbürtü

  • 100 Rezonans yüküne ulaştığınızda yakınınızdaki rakipleri her 8 saniyede bir çekersiniz.

Paratoner

  • Nitelikler:
    • 500 Can
    • 30 Zırh
    • 30 Büyü Direnci
    • %8 Hareket Hızı

Yıldırım Çağrısı

  • Her 14 saniyede bir otomatik olarak üstünüzde bir fırtına bulutu oluşturur. Kısa bir gecikmenin ardından buluttan azami cana bağlı olarak büyü hasarı veren ve 2 saniyeliğine yavaşlatan bir yıldırım düşer. Yıldırımdan isabet alırsanız 2 saniyeliğine kalkan kazanırsınız.

Tam Otomatik

  • Otomatik olarak tetiklenen etkilerinizin bekleme süreleri 1 saniye azalır ve yetenek hızından faydalanır.

Elmas Uçlu Mızrak

  • Nitelikler:
    • 75 Değişken Kuvvet
    • %30 Saldırı Hızı

Uzanan Silah

  • Saldırı menzilinizi 75 arttırır.

On İkiden

  • Saldırılarınız hedefinizle aranızdaki mesafeye bağlı olarak artacak şekilde en fazla %30 ve yetenekleriniz en fazla %40 İlave Hasar verir.

Ateşbazın Pelerini

  • Nitelikler:
    • 85 Değişken Kuvvet
    • 400 Can
    • 15 Yetenek Hızı

Kıvılcım

  • Bir rakip şampiyona isabet eden saldırı ve yetenekler ona 3 saniye boyunca büyü hasarı veren bir yakma etkisi uygular.

Arındıran Ateş

  • Bir rakip şampiyona yakma etkisi uygulamak yakınında 5 saniye süren bir yangın başlatır. Yangına girdiğinizde %20 Hareket Hızı ve %5 Mutlak Sömürü kazanırsınız. Yangına giren rakiplerse saniye başına 75 Büyü Hasarı alır.
  • Yangının boyutu ve gücü sahip olduğunuz farklı yakma kaynağı sayısına bağlı olarak artar.
  • Yakma kaynağı başına 50 Büyü Hasarı, %2 Mutlak Sömürü ve %4 Hareket Hızı.

İkiz Maskesi

  • Nitelikler:
    • Yok!

Fikir Birliği

  • Takım arkadaşınızın can, zırh, büyü direnci, saldırı gücü, yetenek gücü, saldırı hızı ve yetenek hızı niteliklerinin belli bir yüzdesini kazanırsınız. Takım arkadaşınız da İkiz Maskesi’ne sahipse ve hayattaysa iki kat nitelik kazandırır.

Kara Delik Eldiveni

  • Nitelikler:
    • 800 Can
    • 25 Yetenek Hızı
    • %200 Taban Can Yenilenmesi

Büyüme

  • İsabet halinde 1 ve rakip şampiyonları hareketsiz bırakma başına 5 büyüme yükü kazandırır. En fazla 50 yük birikebilir ve yükler tur boyunca varlığını korur. Her yük, boyutunuzu ve taban can yenilenmesini arttırır.

Aktif: Sonsuz Karanlık

  • Boyutunuza ve dayanıklılığınıza bağlı olarak güçlenen bir kara delik oluşturursunuz. Yakınınızdaki rakipleri çekerek her saniye büyü hasarı verir ve 1 büyüme yükü kazandırır. Azami cana bağlı olarak daha uzun sürer.

Kral Katli

  • Nitelikler:
    • 60 Saldırı Gücü
    • 15 Zırh Deşme
    • %8 Hareket Hızı

Yolun Sonu

  • Her turun başında en az cana sahip rakibi kral vekili ilan eder. Vekili alt etmek kalıcı olarak saldırı gücü kazandırır ve ultinizin bekleme süresini sıfırlar.

Kinkou Jittesi

  • Nitelikler:
    • 70 Değişken Kuvvet
    • 12 Zırh Deşme
    • 12 Büyü Nüfuzu
    • 30 Yetenek Hızı

Tam Kaburgaya

  • Yakınınızdaki rakip şampiyonların zayıf noktalarını gösterir. Zayıf noktalara hasar vermek azami cana bağlı olarak yüzdelik gerçek hasar verir ve 1,5 saniyeliğine hareket hızı kazandırır. Verilen hasar zırh deşme ve sabit büyü nüfuzuna bağlı olarak artar.

Kuklacı

  • Nitelikler:
    • 30 Yetenek Gücü
    • %15 İyileştirme ve Kalkan Gücü
    • 40 Yetenek Hızı
    • %125 Taban Mana Yenilenmesi

Kukla Yap

  • Bir şampiyona saldırmak 5 saniyeliğine bir yük kazandırır. 4 yüke ulaştığınızda onları 2 saniyeliğine delirtirsiniz. Delirmiş rakipler iyileştirme ve kalkan gücünüzle hareket hızınıza bağlı olarak ilave saldırı hızı kazanır. 45 saniye bekleme süresi vardır.
  • Bir yetenekle kendinizi veya bir takım arkadaşınızı iyileştirmek, güçlendirmek ya da kendinize veya ona kalkan sağlamak bekleme süresini 5 saniye azaltır.
  • Hayatta sadece bir rakip varsa aynı süre boyunca onu korkutur.

Denge Düzenlemeleri

Şampiyonlar

Şampiyon Güçlendirmeleri

Malzahar

  • HİÇLİK HAŞERESİ’NİN SALDIRI GÜCÜ ORANI: %40 İlave SG  %60 İlave SG

Corki

  • W’NUN TOPLAM YETENEK GÜCÜ ORANI: %150  %180

Xin Zhao

  • PASİF İYİLEŞTİRMESİNİN YETENEK GÜCÜ ORANI: %65  %85
  • E’NİN YETENEK GÜCÜ ORANI: %60  %90

Jarvan IV

  • E’NİN YETENEK GÜCÜ ORANI: %80  %100

Leona

  • W’NUN YETENEK GÜCÜ ORANI: %40  %70
  • R’NİN YETENEK GÜCÜ ORANI: %80  %100

Alistar

  • E’NİN TETİKLENME BAŞINA YETENEK GÜCÜ ORANI: %7  %10

Şampiyon Zayıflatmaları

Volibear

  • W’NUN EKSİK CAN İYİLEŞTİRMESİ ORANI: %6/9/12/15/18  %6/8/10/12/14
  • W’NUN İLAVE CAN HASARI: %6  %5

Morgana

  • Q’NUN BEKLEME SÜRESİ: 10 saniye  12 saniye

Mordekaiser

  • R’NİN NİTELİK ÇALMA ORANI: %10  %8

Singed

  • Q’NUN TOPLAM YETENEK GÜCÜ ORANI: %70  %65
  • R’NİN İLAVE NİTELİKLERİ: 30/65/100  30/55/80

Eşyalar

Eşya Güçlendirmeleri

Üçlü Kuvvet

  • YETENEK HIZI: 15  20
  • SALDIRI GÜCÜ: 30  35

Luden’in Emaneti

  • YETENEK HIZI: 20  25
  • YETENEK GÜCÜ: 80  85

Giderilen Arena Hataları

  • Yeni Arena eşyalarının Açık Beta’da tespit edilen birçok hatası giderildi.
  • Yeni Arena eklentilerinin Açık Beta’da tespit edilen birçok hatası giderildi.
  • Aurora’nın önerilen eşyalarının eksik olmasına yol açan hata giderildi.
  • Efsunlu Saldırılar sayacının Saçartohum ve Güç Çiçeği’ne verilen hasarları da saymasına yol açan hata giderildi.
  • Bölüm Sonu Canavarı’nın kamerasının olması gerektiği gibi yakınlaşmamasına yol açan hata giderildi.
  • Artçı Büyü’nün rasgele zamanlarda tutarsız hasar vermesine yol açan hata giderildi.
  • Olaf’ın R – Ragnarok yeteneğini kullanarak Bölüm Sonu Canavarı etkisinden erken çıkabilmesine yol açan hata giderildi.
  • Eli Ağır’ın ipucunun hasarı belirtmemesine yol açan hata giderildi.
  • Bir şampiyon zorunlu hareket esnasında katledilirse diriltme dairesinin asıl diriltme alanından farklı bir yerde belirmesine yol açan hata giderildi.
  • Gragas W’sunun olması gerekenden fazla hasar vermesine yol açan Olağandışı Silah hatası giderildi.
  • Saldırı gücü kazandıran bir Değişken Kuvvet eşyası satıldığında Yetenek Gücüne Güç Kat’ın negatif yetenek gücü sağlamasına yol açan hata giderildi.
  • Etyiyen’in Kesit At zayıflatmasının rakiplerde belirmemesine yol açan hata giderildi.

Zahmetsiz Yük’ün lobideki herkese ilave yük kazandırmasına ve bu eklentinin kendisiyle birlikte kullanılabilmesine yol açan hata giderildi. Taric bitkilere saldırdığında Q’sunun olması gerekenden yüksek bir bekleme süresine sahip olmasına yol açan hata giderildi.

ARAM

Güçlendirmeler

  • Ashe: R’nin Bekleme Süresi: 110/90/70 saniye ⇒ 100/80/60 saniye

Zayıflatmalar

  • Aphelios: Alınan Hasar: %95 ⇒ %100
  • Hwei: Minyonlara Yönelik Hasar: %100 ⇒ %80; Verilen Hasar: %100 ⇒ %95
  • Milio: Yetenek Hızı: 0 ⇒ -10
  • Sejuani: Verilen Hasar: %105 ⇒ %100

Düzenleme

Sion:

  • W’NUN BİRİM KATLEDİLDİĞİNDE SAĞLADIĞI AZAMİ CAN: 4 ⇒ 2
  • W’NUN BÜYÜK BİRİM VEYA ŞAMPİYON KATLEDİLDİĞİNDE SAĞLADIĞI AZAMİ CAN: 15 ⇒ 8
  • W’NUN KALKAN MİKTARI: %8/10/12/14/16 Azami Can ⇒ %6/8/10/12/14 Azami Can
  • ELDE ETTİĞİ KALKAN: %80 ⇒ %100
  • SIVIŞMA: -%20 ⇒ %0

Giderilen Hatalar

  • Hexgeçit: Diğer şampiyonlar tarafından engellenme ihtimalini azaltmak için Hexgeçit’in imleci üstüne getirme ve seçilme alanı büyütüldü.

Sürü

Denge Düzenlemeleri

Sistemler

Elebaşı Öfkelenmesi

  • Eski Öfkelenme: 5 dakikanın ardından elebaşı belli etmeden öfkelenerek tüm hasarlarının oyunculara belli etmeden tek atmasını sağlıyordu. 7 dakikanın ardından elebaşı, bir şekilde hayatta kalmayı başaran tüm oyuncuları belli etmeden katlediyordu.
  • Yeni Öfkelenme: 5 dakikanın ardından elebaşı görülebilir bir şekilde öfkeleniyor ve kırmızı renkte parlamaya başlıyor. Sonraki 30 saniye boyunca %20 daha fazla hasar veriyor ve bunun ardından tüm oyuncuları katleden bir patlama gerçekleştiriyor. İkinci evreye geçtiğinde Aatrox’un öfkelenme zamanlaması da sıfırlanıyor.

Güçlendirmeler ve Zayıflatmalar

Elebaşları

  • Aatrox bazı KORKAK şampiyonların, uçan kılıçlarının ulaşamadığı yerlerde saklanabildiğini fark etti. VE BUNA BİR DUR DEMEYE HAZIR!
  • Briar elebaşı savaşı için çok çalıştı! Her şeyi artık daha çok hasar veriyor.
  • Rek’Sai artık şampiyonları atışlarıyla havaya savururken fırlatıp onların sağa sola uçmalarına yol açmıyor.
  • Rek’Sai’nin atışlarının isabet alanı görsellerine uyacak biçimde küçültüldü.

Genel Şampiyon Değişiklikleri

  • Hedef alınamayan haldeki şampiyonlar artık takım arkadaşlarını diriltebiliyor ve yerden kart, can, bomba ve vakum alabiliyor.
  • Diriltilen şampiyonların hasar görmez halde olmadığı ve dirildikleri gibi katledilmelerine veya hasar almalarına yol açan kısa zaman aralığı kaldırıldı.

Şampiyon

Briar

  • Briar katledildiğinde Yabani Saldırı silah geliştirmesi kanama uygulama etkisini artık kalıcı olarak kaybetmiyor.
  • Balık Cinneti’nin (E) hasar azaltması artık Briar’ın canı %50’nin altına düştüğünde iki katına çıkıp %25 yerine %50 oluyor. Bu etki önceden Briar’ın canı %30’un altına düştüğünde tetikleniyordu ve gözden kaçırıldığı için ipucunda yer almıyordu.

Aurora

  • E yeteneği artık kullanım halinde mevcut nazar işaretlerini patlatıyor.
  • Artık R kullanımı esnasında hedef alınamaz hale geliyor.
  • Aurora’nın ultisinin kenarları arasında ışınlanırken bazen hedef alınabilmesine yol açan hata giderildi.

Illaoi

  • Dokunaç uzunluğu artık alan boyutuyla artıyor.
  • Alan boyutu artık dokunaçların daha büyük görünmesini sağlıyor.

Yasuo

  • Avare Fırtına silah geliştirmesinin hortum alanları artık süre ve alan boyutuyla artıyor.
  • TABAN ALAN BOYUTU: 250  200
  • TABAN SÜRE: 4 saniye  2,5 saniye

Seraphine

  • Artık olması gerektiği gibi Helezonik Dilimleyici, Animayın, Savaş Tavşanı Arbaleti ve Kavurucu Kısa Yay’ı birden fazla kez tetikleyebiliyor.
  • Katledildiğinde rakipleri yavaşlatma yeteneğini artık kalıcı olarak kaybetmiyor.

Jinx

  • Pasifin hareket hızı artık çarpılarak hesaplanmıyor çünkü yüksek hareket hızı değerlerinde AŞIRI HIZLI hareket ettiği için karakterin kontrolü kaybedilebiliyordu.

Leona

  • ŞAFAK KALKANI’NIN BEKLEME SÜRESİ
    • 3/2,75/2,5/2,25/2/1,75 saniye  2,75/2,5/2,25/2/1,75/1,5 saniye
  • ZIRH ORANI
    • 2,0  3,0
  • GÜNEŞ IŞIĞI’NIN HASARI
    • 75  300
  • Aslanın Işığı’nın Güneş Işığı etkisi artık tüm silahlar tarafından düzgün bir şekilde tetikleniyor.
  • Tutulma (E) artık yalnızca sona erdiğinde diğer kalkanları kaldırıyor.
  • Leona katledildiğinde R yeteneği, sersemletme etkisini artık kalıcı olarak kaybetmiyor.

Riven

  • Kusursuz (bir şekilde güçlü).

Xayah

  • İnanılmaz (bir şekilde güçlü).

Silahlar ve Eklentiler

Silah Güçlendirmeleri

Kavurucu Kısa Yay

  • Artık katledilme halinde hasar vermeyi kalıcı olarak kesmiyor.

Tavşanyöz

  • HASAR: 16/36/56/76/96/96  15/35/55/75/95/115
  • GELİŞMİŞ VERSİYONUNUN SERSEMLETİLMİŞ HEDEFLERE KARŞI HASAR ARTIŞI: %10  %15

YuumiBot

  • Bekleme süresi artık sürenin sonunda değil başında başlıyor. Bekleme süresi ve süresi bu değişikliğe göre düzenlendi. Bu, genel itibarıyla bir güçlendirme.
  • BEKLEME SÜRESİ: 10/10/9/9/8/8 saniye  20/20/18/18/16/16 saniye
  • SÜRE: 12/14/14/16/16/16 saniye  10/12/12/14/14/14 saniye
  • Artık birden fazla YuumiBot çağrılabiliyor. Yapay zekâ olduğu için ortada mantıksız bir durum yok.
  • Yuum.AI dronu artık alan boyutuyla büyüyor.

T.I.B.B.E.R.S

  • HASAR: 100-400  100-500
  • BEKLEME SÜRESİ: 15 saniye  13 saniye

Işıltılı Alan

  • HASAR
    • 5/15/25/35/45/45  5/15/25/35/45/55
  • CAN ORANI
    • %3,5 Azami Can ⇒ %5 Azami Can

Son Şehir Treni

  • Artık Duygusal Destek Yoldaşı sayılıyor :3
  • HASAR: 150/325/500/675/850/850 (+1 Zırh)  125/325/525/725/925/925 (+5 Zırh)

Helezonik Dilimleyici

  • HASAR: 50/50/55/55/60/60  55/55/60/60/65/65
  • Daha az görsel kargaşaya yol açmaları için testereler yavaşlatıldı.
  • Geliştirilmiş testerelerin olması gerektiği kadar sık vurmamalarına yol açan hata giderildi.

Silah Zayıflatmaları

UwU Tabancası

  • HASAR: 45/50/55/60/65/70 ⇒ 45/50/55/60/65/65

Eklenti Güçlendirmeleri

Camdan Top

  • Hasar artık toplanarak değil çarpılarak hesaplanıyor.

Mermi Cümbüşü

  • HASAR AZALTMA
    • %20 ⇒ %15

Durağan Kurban

  • Artık katledilmişken yük biriktirmiyor veya kendisine hasar vermiyor. Katledilmek artık sayacı sıfırlıyor.
  • Artık video öykü esnasında yük biriktirmiyor veya kendisine hasar vermiyor, onun yerine sayacı sıfırlıyor.
  • Artık hasar görmez haldeyken kendisine hasar vermiyor.

Eklenti Zayıflatmaları

Sınırdan Sınıra

  • YÜK BAŞINA HASAR, CAN VE ALAN: %4 ⇒ %3

TOSLAYAN KOŞUCU

  • YÜZDELİK HAREKET HIZI BAŞINA HASAR ARTIŞI
    • %1 ⇒ %0,5

Giderilen Sürü Hataları ve Yaşam Kalitesi Değişiklikleri

Yaşam Kalitesi Değişiklikleri

  • Kavurucu Kısa Yay, Gelişmiş Koryay ve Yasuo’nun Avare Fırtına’sının performansları iyileştirildi.
  • Oyun performansı genel itibarıyla iyileştirildi.
  • Vakum ve bomba toplama başarımının ilerlemesinden artık tüm takım faydalanıyor.
  • Kırmızı noktanın yakalandığına dair bir görsel onay efekti eklendi.

Giderilen Hatalar

  • Briar’ın Prumbis’in Elektrikli Oyma Bıçağı’yla rakiplere hasar verirken Açlık Cinneti’nin (E) Sihirdar Vadisi yeteneklerinin alan etkili hasarını da uygulamasına yol açan hata giderildi.
  • Bel’Veth’in belirdiği konuma fazla yakın veya katledilmiş olan oyuncuların o elebaşı olarak belirdiğinde geri savrulmalarının ardından hareket hızı güçlendirmesi elde etmemelerine yol açan hata giderildi.
  • Bekleyişe Son’un açıldıktan sonra Yuumi’nin eklenti havuzuna eklenmemesine yol açan hata giderildi. Artık bu eklenti oyuncular için varsayılan olarak açık halde.
  • [Arkadaş Mıyız? Arkadaşız. – 1] ve [Arkadaş Mıyız? Arkadaşız. – 2] karakter hikâyelerinin Hikâye zorluk seviyesinde tamamlanamamalarına yol açan hata giderildi.
  • [Seraphine’e Sürpriz – 2] karakter hikâyesinin sadece Leona ile tamamlanabilmesine yol açan hata giderildi.
  • Çok oyunculu oyunlardaki seçkin rakip katletme başarımının ilerlemesinin yalnızca bir oyuncuya yazılmasına yol açan hata giderildi.
  • Leona’nın Güneş Patlaması’nın (R) ipucundaki yakma değerinin hatalı olmasına yol açan hata giderildi.
  • Dizilimi Dizdik iddia şartlarının hatalı olmasına yol açan hata giderildi.
  • Miss Fortune’un zamanı durdurma ödülü artık 15 saniyenin ardından rakipleri dondurmayı kesmiyor.
  • Süresinin sonunda zamanı durdurma alanı tarafından dondurulan rakipler artık kalıcı olarak donmuyor.

Giderilen Kalite Kontrol Hataları

  • Riven’ın Yiğitlik (E) görsel efektinin alan boyutuyla büyümemesine yol açan hata giderildi.
  • Zor/İstila seviyelerinde belli miktarda seçkin rakibi kesme görevinin yalnızca tek kişilik oyunlarda çalışmasına yol açan hata giderildi.
  • [Arkadaş mıyız? Arkadaşız.] karakter hikâyesinin başarımlarının en az Zor zorluk seviyesinde açılabilmesine yol açan hata giderildi.
  • [Seraphine’e Sürpriz – 2] karakter hikâyesinin yalnızca Leona’yla açılabilmesine yol açan hata giderildi.
  • Birden fazla dildeki metin formatlama sorunları giderildi.
  • Dizilimi Dizdik iddiasının yanlış başarıma bağlı olmasına yol açan hata giderildi.
  • Bekleyişe Son eklentisinin oyunculara sunulmamasına yol açan hata giderildi.
  • Oyuncuların aynı anda iki veya daha fazla Erişim Kartı aldığında bir geliştirme kaybetmesine yol açan hata giderildi.
  • Çıkarma Sahili’nde harita kaplamasının hatalı görünmesine yol açan hata giderildi.
  • Aurora’nın geliştirilmiş silahı Zıpır Nazar’ın atış miktarının sınırlı olmasına yol açan hata giderildi.
  • Seraphine’in silahı Anima Yankısı’nın atış miktarının sınırlı olmasına yol açan hata giderildi.
  • Denizatı’nın molaya çıkmasına yol açan hata giderildi.
  • Birkaç hikâye kutucuğunun ve görev sonrası kayıtlarının hatalı resme sahip olmasına yol açan hata giderildi.
  • Oyuncuların Rek’Sai arenasından bu arena oluşturulmadan önce kaçabilmesine yol açan hata giderildi. Artık dışarda olduğu tespit edilen oyuncular arenaya gönderiliyor.

Dereceli Sıra Gereksinimleri

  • Artık dereceli sırasına katılabilmeleri için yeni hesapların 10 normal Sihirdar Vadisi oyunu oynaması gerekiyor.

Karşılaşma Reddetme Düzenlemeleri

  • Sıraya girememe cezasının tetiklenmesi için gereken reddetme sayısı: 4 reddetme ⇒ 2 reddetme
  • Sıraya girememe cezası uyarısı için gereken reddetme sayısı: 3 reddetme ⇒ 1 reddetme

Giderilen Hatalar ve Yaşam Kalitesi Değişiklikleri

  • Skor tablosunun doğru sıralanmamasına yol açan hata giderildi.
  • Taric’in Q ve W’sunun azami menzildeyken bağlandığı takım arkadaşının üstünde kullanılmamasına yol açan hata giderildi.
  • Taric’in W’sunun bağlandığı takım arkadaşı katledilmişken kendi üstünde kullanıldığında farklı bir takım arkadaşı yerine yerdeki cesede kalkan sağlamasına yol açan hata giderildi.
  • Menzil kısıtlama etkinleştirilmişken Aurora ışınlandığında R’sinin istenilenin tersi yönde kullanılmasına yol açan hata giderildi.
  • Aurora, Hextech Füzekemer’le birlikte R’sini kullandığında bu yeteneğin devre dışı kalıp durdurulamaz etkisi kazanmasına yol açan hata giderildi.
  • Bard’ın yeteneklerinin ses efektlerinin Savaş Sisi’nden duyulabilmesine yol açan hata giderildi.
  • Sejuani’nin yeteneklerinin ses efektlerinin Savaş Sisi’nden duyulabilmesine yol açan hata giderildi.
  • Aurora’yı ele geçiren Viego’nun nadir durumlarda sunucuyu çökerten ruhlar oluşturabilmesine yol açan hata giderildi. Ah şu Viego yok mu…
  • Bağlandığı takım arkadaşı azami menzile sürekli girip çıktığında Taric’in W’sunun bağının ses efektini arka arkaya oynatmasına yol açan hata giderildi.
  • Taric’in Q’sunun bekleme süresini Navori Tezbıçağı’nın pasifiyle azaltmak yerine arttırmasına yol açan hata giderildi.
  • Koleksiyon sekmesiyle oyun içindeki Kraken Katili ve Navori Tezbıçağı açıklamalarının birbirinden farklı olmasına yol açan hata giderildi.
  • Aurora’nın bazı önerilen rün sorunları giderildi.
  • Viego’nun pasifini etkinleştirirken kullandığı W’sunun animasyonunun gizlenebilmesine yol açan hata giderildi.
  • Özel İndirim’in oyun sonundaki değerinin 0 olarak görünmesine yol açan görsel hata giderildi.
  • K’Sante’nin R sabitlemesinin sıvışmadan etkilenmesine yol açan hata giderildi.
  • Aurora’nın birkaç dilde zor duyulabilen bazı Arapça replik sorunları giderildi.
  • Aurora’nın hedefi katledildiğinde Q’sunun yeniden kullanımının tamamlanmamasına yol açan hata giderildi.
  • Seraphine’in yeteneklerinin ses efektlerinin Savaş Sisi’nden duyulabilmesine yol açan hata giderildi.
  • Dr. Mundo’nun pasifi sayesinde Aurora ultisinden geri savrulmadan geçebilmesine yol açan hata giderildi.
  • Camille’in Q2’sinin gerçek hasarının bazı etkiler tarafından azaltılabilmesine yol açan hata giderildi.
  • Aurora’nın R’sinin Mordekaiser R’sinde görülebilmesine ve bu ultiye girmeden önce kullanılırsa çalışabilmesine yol açan hata giderildi.
  • Şampiyonların bazen Skarner’ın E sersemletmesinin başlangıcında hareket edebilmesine yol açan hata giderildi.
  • Ornn’un bazı yetenek repliklerinin oynatılmamasına yol açan hata giderildi.
  • W veya R’sinin kullanımı esnasında yutulursa Aurora’nın Tahm Kench’in içinde ayakta durabilmesine yol açan hata giderildi.
  • Işınlan veya Dizginsiz Işınlanma’nın kullanım çubuğunun gösterilmemesine yol açan hata giderildi.
  • Qiyana’nın bazı repliklerinin oynatılmamasına yol açan hata giderildi.
  • Qiyana’nın repliklerini rakiplerin duymasına yol açan hata giderildi. İnanılır gibi değil ama üstteki hatayla bu hata bağlantılı.
  • Taliyah’nın ilk karşılaşma repliklerinin oynatılmamasına yol açan hata giderildi.
  • Karthus’un pasifi sona erdikten sonra katledilme repliklerinin oynatılmamasına yol açan hata giderildi.
  • Morgana’nın Jarvan IV ile ilk karşılaşmasına özel repliğin oynatılmamasına yol açan hata giderildi.
  • Bazı şampiyonların azami menzilden Saçartohum’a saldırdıklarına geri savrulmak yerine yukarı savrulmalarına yol açan hata giderildi.

Sizler League of Legends 14.15 Yama Notları hakkında neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünden bizler ve diğer okurlarımız ile paylaşmayı unutmayın!


İlginizi Çekebilir:

LoL Worlds 2024 Tarihleri Belli Oldu!

VALORANT Birlik Ligi 2024: Split 2’de Şampiyon PCIFIC Esports!

Epic Games iade etme işlemi nasıl yapılır? Epic Games iade süresi ne kadar?

Şef Editör - Espor ve gazetecilik işlerini kovalıyorum. - yusufcan@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Espor