League of Legends 8.22 Yaması’yla yeni sezon öncesinde birtakım değişikliklere gitmeye hazırlanıyor. Oyunun resmi forumu üzerinden paylaşılan bilgilerde ormanda değişiklikleri ve ejderler üzerinde duruldu. Emaic tarafından yapılan açıklama şöyle:
Sezon Öncesi Dönem (8.23) hakkında biraz daha bilgi
Sezon Öncesi Dönem’e giderek yaklaşıyoruz. Şu ana kadar gelecek değişikliklerden uzun uzun bahsetmiştik. Eğer kaçırdıysanız Sezon Öncesi Dönem’le ilgili en son haberleri aşağıdaki bağlantıda bulabilirsiniz. Bugünse diğer değişiklikler hakkında biraz daha ayrıntılı konuşmak istedik.
- Orman deneyimi
Yılın önceki dönemlerinde, aralarında yüksek seviyelerde orman kamplarının daha az deneyim sağlamasının kaldırılmasının da bulunduğu değişikliklere gitmiştik. Yani ormancılar sık sık eskisine kıyasla çok daha fazla deneyim kazanıyordu. Bu da onların gruptaki en yüksek deneyime sahip oyuncu olmalarına sebep olabiliyordu. Dolayısıyla zamanla artan orman deneyimi miktarını biraz aşağı çekeceğiz. Şu an gerçekleştirdiğimiz testlerde orman canavarı kampları oyunun başlangıcında aynı miktarda deneyim sağlıyor; fakat deneyimin zamanla artışı %5 oranında azaltıldı.
- Ejderlerin önemi
Oyuncular, oyunun erken safhalarında ejderlere yeterince öncelik vermiyor. Bu sebeple ejderlerin önemini biraz arttırmak istiyoruz. Şu an gerçekleştirdiğimiz testlerde kesilen her bir farklı ejder türünün verdiği güçlendirmelerin ilk yükü, sonrakilere kıyasla daha fazla fayda sağlıyor (örn. Bulut Ejderi’nin yükleri artık %2, %4, %6 yerine %3, %4,5 ve %6 şeklinde güçlenecek). Ayrıca ejderlerden kazanılan deneyim ve altın da arttırıldı; böylece orman dönmek yerine ejder kesmenin sonuçları bu kadar olumsuz olmayacak.
- Shojin’in Mızrağı
Şu anda Shojin’in Mızrağı için test ettiğimiz bazı değişiklikler var ve bunları Sezon Öncesi Dönem’de oyuna getirmeyi planlıyoruz. Shojin’in Mızrağı SG, can ve sahip olduğunuz SG’ye bağlı olarak savunma nitelikleri sağlayan, Sezon Ortası Dönem’de Açık Beta’ya getirdiğimiz bir eşyaydı. Göz önünde bulundurduğumuz değişiklikler arasında hasar azaltma etkisini sabitten yüzdelik orana çevirmek (bazı durumlarda daha dengeli ve direnç azaltma etkileriyle etkileşimi daha açık bir şekilde olacaktır) ve bazı eşya dizilimleri ayarlamaları getirmek var. Sezon Ortası Dönem’de Açık Beta’daki diğer yeni eşya olan Atma’nın Hesaplaşması’nı şimdilik oyuna getirmeyi düşünmüyoruz. Belki bazı özelliklerini (mesela tarifini) Shojin’in Mızrağı ile birleştirebiliriz.
- Kontrol totemleri
Taşıyabileceğiniz Kontrol Totemi sayısını 3’ten 2’ye düşürmeyi planlıyoruz. Bunun sebebiyse Kontrol Totemlerinin bedellerine rağmen neredeyse tek kullanımlık bir kırmızı ziynet eşyası gibi kullanılması ve amaçladığımızdan daha fazla görüş engelleme sağlaması. Kontrol Totemlerini tamamen oyundan kaldırmak istemiyoruz; ancak gerektiğinden daha fazla kullanılmalarını engellemek istiyoruz. Dolayısıyla taşıma kapasitesini azaltacağız.
- Ayağı Çabuk’un sağladığı YG oranı**
Ayağı Çabuk’un sağladığı YG oranının azaltılması şu an test aşamasında. Bunu yaparken amacımız YG kullanıcılarının Ayağı Çabuk rününü kullanmasını engellemek değil, nitelikleri rün yollarından ayırmak istememiz. Şimdiye dek Ayağı Çabuk’un YG oranını yüksek tuttuk; çünkü zaten Saldırı Hızı’ndan yararlanamayan YG şampiyonları İsabet yolunu seçtiklerinde büyük dezavantajlar oluşuyordu. Artık rün yollarından kazanacağınız nitelikleri kendiniz seçebileceğiniz için, YG şampiyonlarının İsabet yolunu seçmesi o kadar da olumsuz sonuç vermeyecek. Bu yüzden Ayağı Çabuk’un sağladığı YG oranı eskisi kadar gerekli olmayacak.
8.22 hakkında bilgi
8.22 Yaması’nın geliştirme sürecinin sonuna yaklaşırken bazı ayarlamalar yapmayı planlıyoruz. Ayrıntıları aşağıda bulabilirsiniz:
- Maokai – Koridora kıyasla ormanda daha zayıf kaldığını gözlemledik. Ormancılığına yönelik bazı güçlendirmeler getirmeyi planlıyoruz.
- Nunu – Güncelleme sonrası, ideal eşya dizilimlerinde bile beklediğimizden daha kötü performans sergiliyor. Görünüşe göre öğrenme eğrisinden elde edeceği gücü tam olarak kestirememişiz. Nunu’nun çatışma sırasındaki dayanıklılığını arttırmak istiyoruz. Ayrıca Q’sunu şampiyonlar üzerinde kullanırken daha güçlü bir iyileşme kazanacak.
- Taliyah – Q yeteneğinin canavarlara daha az hasar verdiği; ancak daha düşük bekleme süresi ve mana bedeline sahip olduğu bir değişikliği test ediyoruz. Bu değişiklikler kısmen deneysel, dolayısıyla oyuna gelmeyebilir. Yüksek aşamalarda Taliyah, hem tekli sıralarda hem de profesyonel maçlarda ormancı olarak biraz fazla iyi performans sergiliyor. Buna kıyasla orta koridor performansı daha makul seviyelerde. Bu yüzden özellikle ormancı rolüne yönelik çözümler üretmeye çalışıyoruz.
- Trundle – Önceki zayıflatmalarda biraz aşırıya kaçtığımızı düşünüyoruz. Dolayısıyla hem taban hasarını hem de artış oranını güçlendireceğiz.
- Viktor – Bazı araştırmaların ardından muhtemelen Viktor’un tank dizilimlerinin gücünü azaltacağız. YG Viktor içinse herhangi bir değişiklik planlamıyoruz. Viktor’un üst koridorda oynanması istediğimiz bir şey. Ancak deneyimsiz tank Viktor oyuncularının bile bir hayli başarılı performanslar sergilediğini görüyoruz. Dolayısıyla en azından bazı durumlarda doğru seçim olacağı şekilde gücünü biraz azaltacağız.
1 Comment