Connect with us

LoL

League of Legends’ta derecelinin durumu hakkında ne biliyoruz?

League of Legends’ta dereceli sırada son durum ne? /geliştir’in yeni bölümünde dereceli sıradaki son durum vardı.

League of Legends’ta yeni sezonun başlamasıyla birlikte dereceli sırada da büyük bir rekabet baş göstermeye başlamıştı. Mevcut liglerinin çok daha ötesine çıktıkları görülen oyuncular, birçok kez eleştirilmişti. Sonrasında yeni atılımlar yapan Riot Games, dereceli sıranın durumunu düzeltebilmek adına birtakım kararlar almıştı. Peki son durum ne? Oyunun resmi internet sitesi üzerinden paylaşılan, /geliştir serisinin yeni yazısında bu konuya değinildi. İşte o bilgiler:

Özetle:

Yerleştirmelerin yenilenmesinin de aralarında bulunduğu bazı dereceli değişikliklerinden memnunuz. Ayrıca konuma dayalı eşleştirme bazı alanlar için gelişme niteliğinde. Ancak konum dereceleri pek olumlu karşılanmadığı için bu özelliği bütün sunuculara getirme kararımızı iptal ediyoruz. Kore ve Kuzey Amerika sunucularındaki konum dereceleri önizlemesini 13 Mart tarihinde sonlandırıyoruz. Ek olarak, Elmas ve üstünü etkileyen eşleştirme ve derece sorunlarına yönelik araştırmamızı tamamladık. Bu sorunları çözmek için Ustalık ve üstündeki tüm oyuncuların sahip olduğu LP miktarını onları Ustalık 0’a getirecek şekilde ayarlıyoruz. Elmas oyuncularınıysa mart ayının sonlarına doğru bir küme düşüreceğiz (taban küme Elmas IV olacak).

Eski LoL eşyalarını tanıyabilecek misin?

Neler İyi Sonuç Veriyor?

Şimdilik birçok oyuncunun yenilenen yerleştirmeleri beğendiğini görüyoruz. Yeni sistem, oyuncuları daha tahmin edilebilir bir dereceden başlatıyor ve her bir oyunun ardından geribildirim sunuyor. Ayrıca mevsimlerle başka neler yapabileceğimizi görmek için sabırsızlanıyoruz. Siz derece atladıkça gerçek zamanlı olarak açılan ve gelişen ödüllerin çok güzel sonuçlar verebileceğini düşünüyoruz.

Eşleştirmelere gelirsek, konuma dayalı eşleştirmelerden epey memnunuz. Tabii bunları konum dereceleriyle karıştırmamak lazım. Sırada bekleme süresi birçok oyuncu için önemli ölçüde azaldı ve ikincil konumlarda oynanan oyunlardaki kazanma oranları yükseldi. Üstelik, birincil konumun gelme olasılığı arttı ve otomatik doldurma oranları birçok durumda azaldı.

Bazı diğer değişikliklerimiz hakkında konuşmak gerekirse, ek ayarlamalar yapmamızın gerekip gerekmediğini görebilmemiz için biraz zamana ihtiyacımız olacak. Özellikle mevsim ödülü içerikleri, çerçeveler ve geçmiş derecelerin sancak kenarlıkları gibi konularda yorumlarınızı duymak istiyoruz.

Urgot’ta birtakım değişiklikler düşünülüyor

Konum Dereceleri

Konum derecelerini daha geniş bir kitleye sunmadan önce geribildirim toplamak ve özelliğin üstünde biraz daha çalışabilmek için Kuzey Amerika ve Kore’de bir önizleme gerçekleştirmeye karar vermiştik. Sezon başlayalı altı hafta oldu ve giderdiğimiz pek çok hataya ve yaptığımız ayarlamalara rağmen, oyuncuların önemli bir bölümü yan konumlarda oynanan oyunların yoruculuğundan ve bunların yeterince tatmin edici olmamasından şikâyetçi. Ayrıca takım arkadaşlarınızın yan konumlarda oynadıkları oyunları yeterince ciddiye almadığını duyuyoruz.

Bu yorumları aldığımız tek mecra sosyal medya değil. Oyuncuların LoL’ün hangi yönlerini sevip sevmediğini anlamak için sık sık anketler gerçekleştiriyoruz. Konum dereceleri oyuna geldiğinden beri, Kuzey Amerika ve Kore’deki oyuncuların memnunluk düzeylerinin hatırı sayılır ölçüde (%20-30 civarı) düştüğünü gördük.

Yorumlarınızı değerlendirmemizin ardından yeniden bir araya gelerek sistemi iyileştirmek için yapabileceğimiz tüm değişiklikleri gözden geçirdik. Sonunda, LP saçılımını ayarlayarak veya terfi serilerini değiştirerek konum derecelerini size layık bir deneyime dönüştürmenin mümkün olmadığına karar verdik. Birçoğunuzun sistemin temel unsurlarından memnun olmadığı ortada.

Özelliği sizinle birlikte geliştireceğimize ve eğer beğenmezseniz onu oyundan kaldıracağımıza daha en başından söz vermiştik. Bu sözümüzü tutuyoruz. Dolayısıyla 13 Mart tarihinde Kuzey Amerika ve Kore sunucularındaki konum dereceleri önizlemesini sonlandırıyor, özelliğin diğer sunuculara gelişini de iptal ediyoruz.

Eskiye dönüş şu şekilde gerçekleşecek:

En yüksek konum dereceniz yeni dereceniz olacak. Derecenizi, LP miktarınızı ve terfi serisi durum ve ilerlemenizi koruyacağız. Eğer en yüksek dereceniz geçiciyse, kalan oyun sayınızla birlikte taşınacak.
Ödülleriniz sizde kalacak. Dereceli zırhınız ve tüm mevsim ödülleriniz korunacak. Ayrıca ilerlemenizden hiçbir şey kaybetmeyeceksiniz.

RURF 4 hafta daha bizlerle birlikte olacak

Tüm Terfi Yardımcısı avantajları aktarılacak. Bütün konumlarda ulaştığınız en yüksek dereceyi hatırlayacak ve Terfi Yardımcısı uygunluğunuzu belirlerken bunu kullanacağız.

Konum dereceleri önizlemesini sonlandırsak da özelliği oluştururken eşleştirmeleri pek çok yönden geliştirdik (örn. daha kısa sıra süreleri ve daha yüksek birincil konum oranları) ve bunlar oyunda kalacak. Ayrıca konuma dayalı eşleştirmeyi oyunda tutmayı planlıyoruz. Bu özellik, birincil konumunuzda oynamadığınız oyunları, konum dereceleri oyunda olmasa bile daha adil hale getiriyor. Planlarımız kesinleşince onları da sizinle paylaşacağız.

Yüksek MMR Düzeylerindeki Eşleştirmeler ve Dereceler
Şu anda Elmas ve üstündeki oyuncuları etkileyen birçok eşleştirme sorunu görüyoruz. Önceki yazımızda da belirttiğimiz gibi, üst kümeleri yeniden dengelediğimiz ve Ustalık Aşaması’nın hacmini değiştirdiğimiz için bu sonuçların bir kısmını zaten bekliyorduk; ancak ortada çözmemiz gereken bazı ciddi sorunlar da var. Bunlardan iki tanesine özellikle öncelik veriyoruz.

Öncelikle Demir ve Üstatlık aşamalarının eklenmesi, hatırı sayılır miktarda oyuncunun (bu sayı, sunucuların birinde 155’i buldu) %40’ın altında kazanma oranına sahip olmasına rağmen Üstatlık’a ulaşmasına neden oldu. Bununla ilişkili başka bir hata, Elmas oyuncularının normalde erişemeyecekleri derecelere yükselmesiyle sonuçlandı.

Her iki durumda da sorunun ardında yatan nedenleri ortadan kaldırdık; ancak bu sefer de dereceleri yeniden ayarlanan oyuncular kendilerini çakılıp kalmış gibi hissetmeye başladı. Çünkü LP kayıpları, kazanımlarından daha yüksek. Buna ek olarak, hataların kalıcı etkileri nedeniyle sıralamaların zirvelerine hak edilmeden ulaşıldığına dair bazı geribildirimler aldık.

Yeterli zaman, erime ve normal oynanışın ardından bu oyuncular yeniden kendi beceri düzeylerine uygun bir noktaya gelecektir. Tabii bu birkaç ay, hatta daha uzun sürebilir. Bu dönemde yüksek beceri düzeylerindeki oyuncular, oyunlarının kalitesi konusunda hayal kırıklığı yaşamaya devam edecektir.

Sıralamaların mevcut durumunu sezonun büyük bir bölümü boyunca korumak yerine, Elmas ve üstündeki oyuncular için mart ayının sonlarına doğru kısmi bir sıralama sıfırlamasına gideceğiz. Tabii şimdilik mart sonunu hedeflememize rağmen, öncelikle yaklaşımımızı etraflıca test etmemiz gerekiyor. Yoksa yeni sorunların ortaya çıkmasına sebep olabiliriz. Tarih kesinleştiğinde veya zamanlamada ayarlamalara gitmemiz gerekirse, ayrıntıları sizinle paylaşacağız.

Sıfırlama şu şekilde gerçekleşecek:

  • Ustalık, Üstatlık ve Şampiyonluk oyuncuları Ustalık 0 LP değerine çekilecek. Sıralamaların zirvelerini sıfırlamak, sezonun başındaki hatalardan faydalanarak bu noktaya gelen oyuncuların küme düşmesini hızlandıracak ve LP kazanımlarını normalleştirecek.
  • Elmas oyuncuları, taban Elmas IV olacak şekilde bir küme düşürülecek. Bu düşürmeler, sezonun başlarında olması gerekenden daha yüksek derecelere ulaşan oyuncuların LP kazanımlarını iyileştirecek (ama sorunu tamamen çözmeyecek).
  • Dereceli ödülleriniz sizde kalacak ama bunlar yeni derecenizi yansıtacak. Ödül ilerlemenizde herhangi bir kayıp yaşamayacaksınız; ancak 1. Mevsim ifadesine veya zırh geliştirmesine sahipseniz, bunlar sıfırlama sonrasındaki derecenizi yansıtacak.
  • Üstatlık ve Şampiyonluk geçici olarak kilitlenecek. Üstatlık, sıfırlamadan bir hafta sonra açılacak. Bundan bir hafta sonra da Şampiyonluk açılacak.
  • Sezon ortasında kısmi bir sıfırlama epey can sıkıcı. Dolayısıyla yukarıda belirtilen sorunları mümkün olduğunca az sayıda oyuncuyu etkileyerek çözmek istiyoruz. Aynı sorunlara düşük derecelerde rastlamadığımızdan, tüm oyuncuların derecelerini sıfırlamak adaletsiz ve gereksiz olurdu. Bu uygulamamızın, bulundukları noktaya hak ederek yükselen oyuncular için epey can sıkıcı olduğunun farkındayız; fakat sıralamaların güvenilirliğini koruyabilmemiz için bu kısmi sıfırlamanın gerekli olduğunu düşünüyoruz.

Sırada Ne Var?

Konum dereceleri ve diğer dereceli değişiklikleri üstünde çalışırken bize destek olduğunuz için ekip olarak hepinize teşekkür ediyoruz. Sizin için güzel deneyimler oluştururken sizinle işbirliği yapmayı gerçekten çok istiyoruz. Tabii bu da büyük işlere girişmemiz ve bazen hedefi ıskalamamızla sonuçlanabiliyor. Geliştirmeye yönelik bu yaklaşımımızın meyvelerini zamanla toplayacağımıza inanıyoruz. Umarız bir sonraki büyük maceramızda da bize eşlik edersiniz.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL