League of Legends‘ın gelenek haline getirdiği “Oynanış Gündemi” yazıları sürüyor. Oyunun resmi internet sitesinden paylaşılan bir yazıda derecelideki son değişiklikler, yeni şampiyon Yuumi ve Guinsoo’nun Hiddeti eşyası üzerine açıklamalar yapıldı.
Bu hafta yüksek MMR düzeylerindeki eşleştirmelere bazı ayarlamalar getirdik. Bunun sebebi de mevcut sezonun gerçekten üst düzey oyunlarında çok büyük bir MMR uçurumları gözlemlememizdi. Yaptığımız değişiklikler en çok Ustalık, Üstatlık ve Şampiyonluk Aşamalarında hissedilecek. Oyuncuların MMR değerleri birbirlerine daha fazla yakınlaşacak ama sırada geçirilen süre ortalama 4 dakikadan 9 dakikaya çıkacak. Normalde sırada bekleme sürelerini arttıran değişiklikler konusunda dikkatli olmaya çalışıyoruz. Ancak yüksek MMR düzeylerinde yer alan oyuncuların böyle bir durumu göze aldığını gördük. Ayrıca MMR değerlerindeki fark fazlasıyla göze batıyordu. Muhtemelen Elmas’ın üst kümelerinde yer alan oyuncular da bu değişikliği fark edecek. Böylece artık kendilerini Üstatlık ve üstü oyunlarda bulmayacaklar veya oyunlarına sürpriz bir oyuncu katılmayacak.
Diğer beceri düzeylerindeyse değişikliğe gitmiyoruz; çünkü eşleştirme verilerini inceledik ve oyuncular arasında böylesine büyük bir MMR farkı görmedik. Tabii bu diğer beceri düzeylerindeki eşleştirmelerde de iyileştirme yapılamayacağı anlamına gelmiyor. Otomatik doldurma oranları gibi diğer unsurlarla beraber, oyun bulma hızı ve oyun kalitesi arasındaki dengeyi en iyi şekilde sağlamanın yollarını her zaman arıyoruz.
Yuumi’nin Çıkış Sonrasındaki Durumu
Eminiz Yuumi’nin çok yakında çıkacağını görmüşsünüzdür! Çıkış sonrasında, özellikle yakından izleyeceğimiz birkaç konu hakkındaki düşüncelerimizi sizinle paylaşmak istiyoruz.
- Yuumi’nin birçok şampiyona karşı epey güçlü ve birçoğuna karşıysa belirgin şekilde zayıf olmasını bekliyoruz (örn. takım arkadaşlarına bağlanarak bir sürü tehdidin üstesinden gelebiliyor; ancak takımından uzak tutulması gereken şampiyonlara karşı çok da güçlü değil). Yuumi’nin güçlü ve zayıf karşılaşmalarının makul bir oranda olup olmadığını ve bu durumlar arasındaki performans farkının düzeyini görmek için şampiyonu yakından takip edeceğiz. Normalde bunu tüm şampiyonlar için yapıyoruz; ancak Yuumi’nin takım arkadaşlarına bağlanma mekaniğinin bir şampiyonun alışılmış güçlü ve zayıf yönlerinden farklı olduğunu hesaba katarsak, onu daha da dikkatli incelememiz gerekecek.
- Yuumi’nin oynaması kolay ama ustalaşması zor bir şampiyon olmasını hedefliyoruz. Hedeflerimizi yerine getirdiğimizden emin olmak için şampiyonun öğrenme eğrisini yakından takip edeceğiz.
- Peki yetenek seti karşı oynayış imkânları açısından hangi noktada? Yeterli ölçüde güvenilir, başarılı bir şampiyon olması ve rakiplerine karşı oyun imkânı sunması arasındaki dengeyi korumak, yetenek setindeki zamanlamaların ayarlanmasına fazlasıyla bağlı (örn. Q’sunun gidiş ve geri dönüş hızı, W’sunun bağlanma hızı, R’sinin hızı veya menzili). Dolayısıyla ince ayarlamalara gitmemiz gerekirse diye bazı sayılarını erkenden gözden geçireceğiz.
Guinsoo’nun Hiddeti Açıklaması
Şu anda Guinsoo’nun Hiddeti’ne bir sonraki yamada getirmeyi planladığımız değişiklikleri test ediyoruz. En dikkat çekici değişiklikse Bir De Yer Vurur’un her iki vuruşta bir değil, her üç vuruşta bir tetiklenmesi. Buradaki amacımız, eşyanın yetenek setlerinde güçlü vuruş etkileri olan şampiyonlarda gösterdiği performansı düşürmek ve genel anlamda faydalı olan niteliklerini biraz güçlendirmek. Bazı şampiyonların Guinsoo’nun Hiddeti’nden diğerlerine kıyasla çok daha fazla faydalandığına inanıyoruz. Bu da eşyayı dengelememizi bir hayli zorlaştırıyor. Eşyaların bazı şampiyonlarla diğerlerine nazaran daha fazla sinerji oluşturmasını istesek de bu konuda aşırıya kaçmak kesinlikle mümkün. Guinsoo’nun Hiddeti’nin de böyle bir durumda olduğunu düşünüyoruz.
LoL şampiyonlarının yeteneklerini doğru tahmin edebilecek misin?