Connect with us

Espor

LoL Oynanış Gündemi – Kartopu Savaşı Kartı, Merkez Baskını, Kuleler, Katarina ve dahası

LoL Oynanış Gündemi: Kartopu Savaşı Kartı, Merkez Baskını, Kuleler, Katarina ve dahası…

League of Legends‘ın oynanış gündemiyle alakalı bilgiler gelmeye devam ediyor. Oyunun resmi internet sitesi üzerinden yapılan açıklamada şu bilgilere yer verildi:

Kartopu Savaşı Kartı ve Merkez Baskını

Kartopu Savaşı Kartı ve Merkez Baskını yarın (yani 6 Aralık’ta) oyuna gelecek. Öncelikle kartla ilgili bazı ayrıntılardan bahsedelim:

  • Kartopu Savaşı Kartı, Şampiyona Kartı’nın güncellenmiş bir versiyonu. Kazandığınız her oyun için bir miktar sembole sahip olacaksınız. Kaybettiğiniz her oyun içinse elde edeceğiniz sembol miktarı yarıya inecek. Şampiyon ustalığı seviyeleri artık kazanılan sembol miktarını etkilemeyecek. Ayrıca Günün İlk Galibiyeti, görevler ve kürelerden de sembol kazanabileceksiniz.
  • K/DA Akali Prestij Serisi’ni açabileceksiniz.
  • Ayrıca etkinlik süresince sadece Merkez Baskını veya ARAM’da kullanabileceğiniz eşsiz ödüller (özel Dönüş görsel efektleri ve sesleri, Bitirici görsel efektleri ve sesleri, Ateş Poro Dost) olacak. Bunları sadece Merkez Baskını’nda kazanabileceğiniz ikinci sembol türüyle açabileceksiniz. Dilerseniz bunları RP kullanarak da alabileceksiniz.
  • Kart 8 Ocak’a kadar geçerli.

Biraz da Merkez Baskını’ndan bahsedelim:

  • İlk testlerden beri Merkez Baskını üstünde harıl harıl çalışıyoruz. Harita görselleri bir hayli güzelleştirildi, curcunalar ve ödüller iyileştirildi, harita coğrafyasında bazı değişikliklere gidildi, şampiyon seçimine yasaklamalar getirildi ve bazı farklı geliştirmeler eklendi. Eğer modu daha önce denemediyseniz veya oynayıp da yetersiz bulduysanız, ona bir şans daha vermenizi şiddetle tavsiye ederiz!
  • Merkez Baskını bu test sürecinde çoğunluğun beğenisini kazanırsa, onu her zaman oynayabileceğiniz kalıcı bir mod haline getirmeyi düşüneceğiz. Merkez Baskını makul ölçüde oynanmasına rağmen kalıcı olmasına yetecek sınırı geçemezse, onu düzenli olarak oyuna gelecek bir Dönüşümlü Oyun Modu haline getirebiliriz.

Kule nitelikleri ve Sezon Öncesi Dönem sonrası gelen ödüller

Şimdilik kule nitelikleri ve ödüller beklediğimiz gibi sonuç veriyor. Ana hedeflerimizden biri, kulelerin hızlı bir şekilde yıkılarak koridor aşamalarının erkenden sonlandığı durumları ortadan kaldırmaktı. Tabii bunu yaparken en uzun koridor aşamalarının sürelerini daha da arttırmak istemiyorduk. Bize göre onlar zaten yeterince uzundu. Gelin istatistiklere bir göz atalım:

%10’luk kısım (kuleler, oyunların yalnızca %10’unda aşağıda belirtilen süreden önce yıkılıyor)

  • 8.22 = 9 dakika, 11 saniye
  • 8.23 = 11 dakika, 8 saniye

%50’lik kısım (kuleler, oyunların %50’sinde aşağıda belirtilen süreden önce yıkılıyor)

  • 8.22 = 12 dakika, 17 saniye
  • 8.23 = 14 dakika, 1 saniye

%90’lık kısım (kuleler, oyunların %90’ında aşağıda belirtilen süreden önce yıkılıyor)

  • 8.22 = 15 dakika, 35 saniye
  • 8.23 = 15 dakika, 56 saniye

Bu istatistikler bütün MMR düzeylerini kapsamaktadır; ancak yalnızca yüksek MMR düzeylerine baktığımızda, yukarıdaki değerlerin hem 8.22’de hem de 8.23’te yaklaşık olarak 1 dakika daha kısa olduğunu görüyoruz.

Bir diğer hedefimizse kule hasarını arttırarak kule altına dalmayı daha riskli bir hale getirmekti. Kule altlarına hâlâ sık sık dalındığını görüyoruz; ancak bu stratejiyi karşı takımın etkisiz hale getirme ihtimali artık biraz daha yüksek. Şimdilik bu durumdan da memnunuz. Ödüllere gelirsek, konuyla ilgili verileri hâlâ inceliyoruz ve bunları yakında sizinle paylaşacağız. Yine de şu an için ödüllerin makul göründüğünü söyleyebiliriz. Altın kazanımının biraz yükselmesi, şampiyonların koridor aşamasından ilk büyük eşyalarıyla birlikte ayrılma sıklığını da istenen şekilde arttırdı.


Koridor değiştirme

Kulelere ve oyun akışına getirdiğimiz değişikliklerin ardından koridor değiştirme üstüne de düşünmeye başladık. Eskiden olduğu gibi koridorların oyunun erken safhalarında boş kalmasını ve organize oyunlarda şampiyonların birbiriyle etkileşime girmeyi kesmesini istemiyoruz. Erken safhalarda ara sıra rotasyonlar ve 1’e 2 karşılaşmalar görmeye açığız; fakat koridor değiştirme konusuna temkinli yaklaşmak istiyoruz. Çünkü bu strateji son zamanlarda ya çok sık görülüyor ya da hiç kullanılmıyor. Koridor değiştirmenin aşırı güçlü olmasını engelleyen birçok etken olması ve gerekli durumlarda duruma müdahale edebilmemiz nedeniyle şimdilik pek endişeli değiliz. Kule barikatları, oyunculara yıkılmak üzere olan kuleleri korumak için daha fazla süre tanıyor. Ayrıca kule barikatından kazanılan ödüller, kuleleri savunmamayı çok daha tehlikeli hale getiriyor. İlk kule altını eskiye nazaran daha az olsa da Tahkimat (ilk 5 dakikalığına üst ve orta koridorlardaki dış kulelerin aldıkları hasar %50 azaltılır) ile birlikte oyunda yer almayı sürdürüyor.


Açık Beta’ya gelecek Katarina değişiklikleri

Katarina’nın E’sine yönelik bazı değişiklikler yakında Açık Beta’ya gelecek. Bunları fark etmek epey zor olacağından, size önden biraz bilgi vermek istedik:

  • Yetenek bekletme – Hextech Silahkılıç’ın aktifi artık Katarina’nın tüm yetenekleriyle birlikte bekletilebilecek. Özellikle ping değeri yüksek oyuncuların bu değişikliği fark edeceğini düşünüyoruz.
  • E – Kullanım süresi baştan 0,15 saniye yerine, artık atılma öncesinde ve atılma sonrasında 0,075 saniyelik bölümlere ayrıldı. Bu değişiklik, E kullanarak rakiplerin yeteneklerinden kaçma veya hançerleri yerden alma hissiyatını daha iyi bir hale getirecek.

emre@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Espor