Aktif oyuncuların yüzde kaçı dereceli oynuyor? Örneğin oyuncuların %80’i derecelide şansını deniyor mu yoksa çoğu oyuncu normal oyunlarda eğlenmeye mi odaklanıyor?
Açık konuşmak gerekirse şaşırtıcı sayıda oyuncu dereceli oynuyor. Örneğin 2018’de 30. seviyeden yüksek oyuncuların aşağı yukarı %70’i, en az bir sırada yerleştirme oyunlarını tamamlamıştı. Ayrıca aylık incelemelerde aktif oyuncuların yaklaşık olarak %65’inin en az bir dereceli oyun oynadığını görüyoruz. Katılım oldukça yüksek ve bunun sebebinin de oyuncuların LoL’ü hararetli, rekabetçi yanı için denemesine bağlıyoruz. Dolayısıyla oyuncuların sıralama sistemlerinde yükselmek istemesi çok normal.
Oyuncuların büyük çoğunluğu dereceli oynadığından ne tür bir oyuncu olduğunuzu gözetmeksizin, sistemin düzgün çalıştığından emin olmalıyız. Örneğin Ustalık ve Şampiyonluk Aşamalarındaki üst düzey oyuncuların ihtiyaçları, daha düşük aşamalardaki oyuncuların ihtiyaçlarına kıyasla önemli ölçüde farklı; çünkü sıralamanın zirvesindeki oyuncuların birçoğu birbirlerini tanıyor ve bu oyuncular daha sık belli şeylerde uzmanlaşmayı seçiyor. Derecelide değişikliklere giderken bu tür farkları göz önünde bulundurmalıyız.
Yeni Takdir Sistemi’nde değişikliklere gitmeyi veya buna yeni bir şeyler eklemeyi planlıyor musunuz?
Şu anda Takdir Sistemi’ni daha da iyileştirmekten ziyade dereceli ve Clash gibi diğer özelliklere öncelik veriyoruz. Yine de takdir seviyesini daha iyi bir noktaya getirmenin birkaç yolu olduğunu düşünüyoruz. Örneğin rakipleri de takdir edebilmek çok sık karşılaştığımız bir istek ve şu anki sistemde bunu yapmak maalesef mümkün değil. Ayrıca takdir seviyeleri 0 veya 1 olan oyuncuların yeniden saygın konumuna gelebilmesi için onlara daha açıklayıcı olmak ve sistemi oyunu taşıyan oyuncuları değil de sportmen oyuncuları ödüllendirecek şekilde değiştirmek istiyoruz.
Planladığımız bir diğer şeyse yeni dereceli sisteminde mevsim puanları kazanırken takdir seviyesini bir çarpan olarak kullanmak; fakat önemli değişiklikler üstünde çalışmak için hâlâ çok erken.