Connect with us

PUBG

PUBG’de Güncelleme #28 ile neler değişti?

PUBG’de yeni bir döneme merhaba diyoruz.

PUBG, Güncelleme #28’in notlarını paylaştı. Silah Ustalığı ile oyuna yeni bir soluk gelirken, yama notları da oyunun resmi internet sitesi üzerinden paylaşıldı. Detaylar oyunun resmi internet sitesinde veya hemen aşağıda!

PUBG’nin en yeni güncellemesi ile tanışın; Silah Ustalığı. Silah Ustalığı, silah becerinize seviye atlattıkça, kişisel gelişiminizi görmenizi ve ücretsiz ödüller kazanmanızı sağlayacak bir ilerleme sistemidir. Silah Ustalığı aynı zamanda Madalya dağıtır ve maç sırasında mükemmel oynayan oyuncuları ödüllendirir.

Bu güncellemeye ek olarak, Erangel’deki ganimet dengesi ile ilgili geri dönüşlerinizi duyduk ve değişiklik yaptık. Değişiklikten bahsetmişken, Survivor Pass 3: Wild Card özelinde bildirdiğiniz geri dönüşler sonucunda bazı görevlerin zorluklarını azalttık ve bazılarını görev listesinden çıkarttık.

Aşağıda tüm güncellemeleri, Mağaza’ya yapılan değişiklikleri, iyileştirmeleri ve hata düzeltmelerini inceleyebilirsiniz.

Yeni Özellik: Silah Ustalığı

Silah Ustalığı eklendi. Silah Ustalığı: Oyuncuların silah istatistiklerini görüntüleyebileceği, istatistiklerine ve becerilerine göre ödül kazanabileceği sistem!

 

  • Yeni İlerleme Sistemi
    • Silah Ustalığı yeni bir ilerleme sistemidir, oyuncular kullandıkları silah özelinde deneyim puanları kazanarak seviye atlar.
    • Sezonlardan bağımsız sürekli aktif bir sistemdir.
    • Silah Ustalığı, silah başına 100 seviye içerir.
    • Oyuncular lobide, silahlarının bilgilerine, son maç istatistiklerine ve Ustalık sekmesinden kazandıkları ödüllere bakabilirler.
  • Silah Ustalığı Ödülleri: Üç adet Silah Ustalığı Ödülü vardır. Bu ödüller, Ustalık başarılarıyla kazanılır.
  • Tılsım
      • Tılsımlar, silahlara takılabilen bir aksesuardır.
      • Yeni tılsımların kilidi her silah başına 5 seviye atlandığında açılır.
      • Tılsımlar, tüm silah kostümleriyle beraber kullanılabilir.
        • Kazanılan Tılsımların kilidini Ödüller sayfasından açabilirsiniz. Takılan tılsımlar oyun içinde görülür.
      • Tılsımlar takas edilemez, satılamaz, BP yerine geçemez.
  • Madalya
      • Madalyalar, silahlarla ne kadar iyi performans gösterdiğinizi öne çıkarır.
      • Her madalya, birden fazla defa kazanılabilinir. Ne kadar çok madalya kazandığınızı sayan bir sayaç bulunur.
  • SeviyeSimgesi
      • Oyuncular her bir silah için elde edilen seviyesine eşdeğer simgeler kazanabilirler.
      • En fazla 10 Seviye vardır.

Silah XP’si nasıl kazanılır?

    • Silah XP’si yani deneyim puanı, aşağıdaki maddeleri maç sırasında tatmin ettiğiniz zaman kazanılır.
      • Hasar
      • Kafa Atışı
      • Yenme
        • Yenme yeni bir söylemdir ve oyuncuların ne kadar fazla düşürmesi, bir takımdaki son adımı öldürmesi, tek başına öldürmesi olduğunu hesaplar.
        • Uzaktan yaptığınız bir öldürme de Silah XP’sini tatmin eder.
      • Hayatta kaldığınız süre, Silah XP’sine eklenir.
    • Yenme ve Silah Ustalığı sisteminde, aşağıdaki DBNO/Öldürme kuralları geçerlidir:
      • Silah Ustalığı, arkadaş öldürmesini, arkadaşa yapılan hasarı saymaz.
      • Silah Ustalığı, doğa ölümlerini saymaz. (Mavi alan, kırmızı alan, yükseklik hasarı, boğulma)
      • Silah Ustalığı, el bombası, fırlatılabilir silah ve yakın dövüşü saymaz.
    • Silah XP’lerinde maksimum deneyim puanı kazanabileceğiniz bir limit vardır.

Daha fazla bilgi için tanıtım makalemizi okuyun: Tanıtım: Silah Ustalığı

Oynanış

Erangel’deki ganimetlerin dengelenmesine yapılan değişiklerin ikinci turunu artık uygulamış bulunuyoruz, aynı zamanda oynanışla ilgili bazı ses ve efektlerde de iyileştirmeler yaptık.

Erangel, 2. Değişiklik

Daha önceden belirttiğimiz gibi, oyunculardan gelen geri bildirimleri, oynama değerlerini ve diğer verileri aralıksız olarak inceliyoruz. Bu güncelleme ile birlikte oyuncuların Erangel’de deneyimlediği ganimet dengesini iyileştirmek adına yaptığımız değişikliklerin ikinci turunu sunuyoruz:

  • Erangel’de beliren eşyaların toplam sayısı, yaklaşık %28 oranında artırıldı.
  • Beliren eşyaların genel miktarı ve özellikle öncelik verilen eşyaların belirme oranı artırıldı.
    • TT’lerin belirme oranı, yaklaşık olarak %64 artırıldı.
    • SNT’lerin belirme oranı, yaklaşık olarak %114 artırıldı.
    • KNT’lerin belirme oranı, yaklaşık olarak %177 artırıldı.
    • Özellikle 2. seviye ekipman ve zırhların belirme oranında ufak bir artış gerçekleştirildi.
    • İyileştirme eşyalarının belirme oranında ufak bir artış gerçekleştirildi.

Erangel Mavi Alan Dengesi Testi (SADECE TEST SUNUCUSUNDA) 

  • Henüz Test Sunucusu’nda kalacak ve test aşamasında olacak yenilik; Erangel’deki mavi alan özelinde bir değişikliğe gidiyoruz. Oyuncularımızın bu değişiklik ile ilgili neler hissettiğini merak ediyor ve geri dönüşlerinizi bekliyoruz.
  • Ana sunucuya ne zaman ineceği ile ilgili bir tarih yok fakat mavi alanda yapılan değişikliği test sunucusunda deneyimledikçe, sizlerinde bildirimleriyle ilerliyor olacağız.

KNT Hasar Değişikliği

  • KNT atışlarının gövdeye verdiği hasar azaltıldı; %150’den %130’a.
  • AWM’nin ana hasarı 120’den 105’e azaltıldı.
    • AWM, seviye 2 yelek takan oyuncuları tek bir atışla artık öldüremeyecek.

Ses İyileştirmeleri

  • Eşya sesi iyileştirmesi: Ganimet olarak alınan, bırakılan, takılan veya çıkarılan eşyalardan bazıları, söz konusu eşyanın özelliğinden bağımsız olarak aynı sesi çıkarıyordu. Artık daha fazla eşyaya kendine özel sesler eklemiş bulunuyoruz.
  • Araç süspansiyon sesleri eklendi:
  • Artık hareket halindeki araçlarda işleyen süspansiyon sisteminin sesi de duyulabilecek
  • Farklı durumlarda, farklı sesler çıkacak – engebeli arazide ilerleyen araçlardan ve oyuncular atlayış sonrası yere indiğinde çıkan ses birbirinden tamamen farklı olacak.
  • Sesler, TPP ve FPP modları arasında değişiklik gösterecek.

Sis Bombası İyileştirmesi

  • Sis bombaları artık, tüm oyuncular ve izleyiciler için daha hassas bir şekilde senkronize edildi. Daha önce, izleyici için sis bombasının etkinlik süresi, bomba (1 km’lik) menzile girdikten sonra başlıyordu. Sis bombasından çıkan duman, artık tüm oyuncular/gözlemciler için aynı anda kaybolacak.

Araç Efektleri İyileştirmesi

  • Araçlara ışık efektleri eklendi:
  • Aracın motoru çalıştırıldığında, farları, stop lambaları ve gösterge panelinin ışıkları yanacak.
  • Işıklar, yalnızca belirli bir alanı aydınlatan görsel efektler olduğundan çevreyi aydınlatmayacak.

Kapı Açma / Kapama İyileştirmeleri

  • Araçların kapılara yakın durarak kapıların açılıp kapanmalarını engellediği zamanları belirleyen algoritma iyileştirildi.

Survivor Pass 3: Wild Card

Survivor Pass 3: Wild Card’ın çıkışından itibaren görev sonuçlarına ilişkin verileri aralıksız olarak toplayarak inceliyoruz. Ayrıca, belirli görevlerin zorluk seviyelerine ilişkin olarak oyunculardan gelen geri bildirimleri de etkin bir şekilde değerlendiriyoruz. Oyuncuların tamamlamayı oldukça zor bulduğu bazı görevleri düzenleme ve tamamen kaldırma yoluna gitmeyi seçtik.

  • Günlük Görev: 16 görevin zorluk seviyesi düşürüldü ve oldukça zor olan 4 görev silindi.
  • Haftalık Görev: 16 görevin zorluk seviyesi düşürüldü ve oldukça zor olan 6 görev silindi.
  • Zorlu Görev: 5 görevin zorluk seviyesi düşürüldü.

Arayüz/Kullanıcı Deneyimi

Dükkan Arayüzü İyileştirmesi

  • Eşya önizlemelerine Yakınlaştır/Uzaklaştır özelliği eklendi.
    • Fare imlecinin işaret ettiği bölümü yakınlaştırmak/uzaklaştırmak için fare imlecini kullan.
    • Karakteri yakınlaştırdığında, ekranın sağ alt köşesinde karakter haritası kullanıcı arayüzü görüntülenir.
    • 4 farklı bölgeyi yakınlaştırabilirsin (Kafa, Gövde, Alt vücut, Ayaklar)
    • Yakınlaştırdığın bölgeler, karakter haritası kullanıcı arayüzünde aydınlatılarak ön plana çıkar.
    • Karakter modelinin farklı bölgelerine tıklayarak o bölgenin görünümünü seç (Kafa, Gövde, Alt vücut, Ayaklar)
    • Silah ve ekipman önizlemesinde yatay dönme hareketi artık etkinleştirilmiş bulunuyor.
    • Sıfırlamak için silah/ekipman önizlemesi sırasında fare tuşunu bırak.

Takım Arayüzü İyileştirmesi

  • Takım arkadaşlarının enerji çubuklarını oynama esnasında arayüzde görüntülenebilecek, takım oyununa zenginlik katacak.

Görüntü Modunda Yapılan Değişiklikler

  • Tam ekran modu etkinken, yazı yazma nedeniyle meydana gelen belirli çökmeleri engellemek için lobideki ekran modu tam ekran (pencereli) olarak değiştirilerek. Oyun içi, tam ekran olarak kalacak.
    • Tam Ekran: Oyun içi: Tam Ekran / Lobi: Tam Ekran (pencereli)
    • Tam Ekran (Pencereli): Oyun içi: tam ekran (pencereli) / Lobi: Tam Ekran (pencereli)
    • Pencereli: Oyun içi: Pencereli / Lobi: Pencereli

Unvan Sistemi, Unvan Arayüzünde İyileştirme

  • Sezon ödül tablosu artık, 3 yerine 4 aşamadan oluşan ödülleri görüntüleyecek
  • Bir sonraki seviyeye ulaşmak için gereken puanı gösteren ilave bir kullanıcı arayüzü eklendi.

Performans

  • Performans, harita yükleme sürelerini azaltmak için optimize edildi.

Özel Maç

İzleyici özelliğine ilişkin yapılan iyileştirmeler

  • Öldürme mesajına yapılan iyileştirmeler
    • Mevcut bireysel çoklu öldürme mesajları, (SALDIRGAN / SERİ KATİL / USTACA / YOK EDİCİ), karışıklığı önlemek, takım mesajlarını kişisel mesajlardan ayırmak ve öldürme sayısına odaklanmak için kaldırıldı.
    • Takım Çoklu Öldürme mesajlarına ilişkin değişiklik yapılmayacak.

İzleyici modunda; Sis Bombası için arayüze sayaç eklendi 

  • Sis bombaları için kalan süreyi göstermek üzere artık her bombanın, kalan sis bombası dumanı süresini gösteren bir sayaç kullanıcı arayüzü olacak.
  • Duman sayacı, sis bombasından duman çıkmaya başladığı andan itibaren yaklaşık 40 saniye sürecek.
  • Sayaçta kalan süre yaklaşık %20 olduğunda, kullanıcı arayüzü kırmızı renge dönüşerek simge titreyecek.
  • Sayaçta kalan süre yaklaşık %10 olduğundaysa simge, 2 kat hızlı titreyecek.
  • Sayaç arayüzü, izleyici 100 metreden daha uzak bir mesafede olduğunda kaybolacak.

“Oyuncu At” Özelliği Yenilendi

  • İzleyiciler, oyuncu listesinde yer alan bir oyuncunun adına sağ tıklayarak AT düğmesini görebilir. Oyuncuyu, oyundan çıkarmak için sağ tıklayarak “At” seçeneğini kullan.
  • Oyuncular, oyunun ortasında oyundan atılabilir.

Tekrar İzleme Sistemi

  • Tekrar izleme düzenleyicisinde “RAPORLA” düğmesini açıp kapamak için farenin sağ tuşuna tıkla. Bir oyuncuyu şikayet etmek için yine farenin sağ tuşuna tıkla.
  • Tekrar izleme özelliğinin sürümü güncellendi. Bu güncellemeden önce kaydedilen tekrar izleme görüntüleri artık oynatılamayacak.

Kostümler / Eşyalar

  • PUBG 2. Yıl Dönümü Şapkası, 24 Nisan’dan sonra artık mevcut olmayacak.
    • Bu şapka, 2. Yıl Dönümünü kutlamak amacıyla verilen ücretsiz bir eşyadır; o yüzden vaktin varken almayı unutma!
  • FACEIT Global Summit Kapüşonluları ve Maskeleri için geçerli olan indirimler, bir hafta içinde sona erecek.
  • Eşyalardan elde edilen gelirin %25’i FACEIT Global Summit’e katılan takımlara gönderilecek; bu eşyaları satın alarak takımlara destek ver!

Hata Düzeltmeleri

Dünya

  • Bazı dikenli tel örgülerin kurşunları engellemesine neden olan hata düzeltildi.
  • Oyuncuların, kopmuş dikenli tel örgülerin altında bulunan eşyaları alamamasına neden olan hata düzeltildi.

Genel

  • Ekranın orta kısmında görüntülenen Yere Düşürme ve öldürme mesajlarının gecikmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Oyuncu etkileşim kullanıcı arayüzü etkinleştirilirken öldürüldüğünde, etkileşim kullanıcı arayüzünün izleme ekranında kalmasına neden olan hata düzeltildi.
  • Belirli manevraların motosikletlerin takla atmasını engelleyebilmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Sistem menüsü açıldığında bir aracın sürekli hareket etmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Farklı UAZ model değişkenlerinin, maksimum hızlarının farklılık göstermesine neden olan hata düzeltildi.
  • FPP modu etkinken, bir emote kullanılarak fare döndürüldüğünde garip karakter hareketine neden hata düzeltildi.
  • El bombasının yerde bıraktığı yanık izlerinin oyuncu karakterinin modeli ile üst üste binmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Belirli durumlarda, ayak izlerinin sadece bir tarafının belirmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Şapka takarken oyuncunun saçının kaybolmasına neden olan hata düzeltildi.
  • Punk muşta eldiveni takıldığında meydana gelen görsel bir hata düzeltildi.
  • Kürk manto giyerken kemerlerin görünmez olmasına neden olan hata düzeltildi.
  • Bir kadın karakter, belirli saç stillerini seçip belirli şapkalar taktığında karakterin saçının ve yüzünün üst üste binmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Arapça dil seçeneklerinde parantezlerin yanlış yerde bulunmasına neden olan hata düzeltildi.
  • FPP modunda yüzerken gölgelerin doğru şekilde görüntülenmemesine neden olan görsel hata düzeltildi.
  • Zaman çizelgesinde ilerlerken patlama efektlerinin devam etmesine neden olan hata düzeltildi.
  • İzleyici Aktüel Kamera görünümünden Serbest Kamera görümüne geçildiğinde, kameranın oldukça uzağa gitmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Oyuncuların, belirlenen kullanıcı arayüzü yeniden canlanma sırasında 0’da donduğunda takım arkadaşlarını yeniden canlandıramamasına neden olan hata düzeltildi.
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


PUBG