Riot Games geliştiricilerinden Rekabetçi Oynanış Ekibi’nin Ürün Yöneticisi Cody “Riot Codebear” Germain, hem yakın hem de uzak gelecekte oyun içerisindeki dereceli ve eşleştirme sistemleri üzerine uzun ve detaylı bir yazı paylaştı. Şimdiye kadar atılan adımlar konusunda bilgilendirme yapan Codebar, gelecek ile ilgili planlarından da detaylıca bahsetti. Bu yazımızda sizlere bu gelişmeleri olabildiğince net bir şekilde özetlemeye çalışacağız!
Riot Games’in öncelikli hedefi dereceli sıralarda olumsuz davranışlarda bulunan oyuncuları cezalandırmak. Bunun için de önlerine koydukları hedefler şu şekilde:
- Sırada bekleme sürelerini uzatmak ve sıraları devre dışı bırakmak zorunda kalmadan eşleştirme kalitesini iyileştirmek.
- Dereceli ve eşleştirme sistemlerinin daha şeffaf bir şekilde çalışmasını sağlamak.
- İlerleyişi daha tatmin edici hale getirmek ve sistemlerimizde becerilerinizi daha iyi yollardan sergileyebilmenizi sağlamak.
- Daha özgün ödüller getirmek ve bu ödüllerin LoL‘de geçirdiğiniz zamana değmesini sağlamak.
- Oyuncuların oyun oynayacak diğer kişileri bulabildiğinden emin olmak.
Üzerinde durulan bir diğer konu ise eşleştirme sistemini iyileştirmek. Yani her oyuncunun kendi yetenek sınıfında oyuncularla oynamasını sağlamak. Bunun için atılan adımlar ve verdiklerini sonuçlar şu şekilde:
- Otomatik Doldurma Dengesi: İki takımda da eşit sayıda otomatik doldurma kapsamında oyuncu olması sağlandı. Bunun da geri dönüşü olarak oyunların %11,5’i yerine %5’i kötü etkilendi ve bekleme sırasında herhangi bir artış ya da azalma yaşanmadı.
- Hazır Grup Dengesi: Otomatik doldurma dengesi gibi, hazır grupla oyuna giren oyuncuların karşısına da eşit sayıda hazır grup getirilmesi sağlandı. Bu da takımlardaki hazır grup dengesizliğini %54’ten %6’ya düşürdü. Bekleme süreleri de yine etkilenmedi.
- Derecelide Hesap Eşleştirmesi: Normal sıralarda diğer oyunculara göre daha fazla vakit geçirmiş olan hesapların performanslarına göre dereceli oyunlara başladıklarında yeni oyunculara göre daha iyi sıralardan başlamasını sağlayacak bir sistem önümüzdeki yamalarda test edilerek, yavaş yavaş oyuna getirilecek.
Oyunu zehir eden oyuncular ile ilgili de bir çok gelişme yaşandı. 10.10 yamasından itibaren rapor geri dönüşleri bilgilendirici olmaya başladı. Bir oyuncu sizin raporunuz ardından, başka raporlardan da bir uzaklaştırma alırsa, bunun bildirimini de alıyor olacaksınız.
- İlginizi Çekebilir: Excel Esports’tan ayrılan Mickey’nin yeni takımı APK Prince oldu
Henüz detayları açıklanmayan rapor sisteminin iyileştirilmesine ilişkin güncellemeler de 2021’de oyunda olacak.
Bir diğer önemli yenilik de esnek sıralar ile ilgili. Önceden paylaşıldığı gibi, esnek sıraları da Clash gibi derece farkı olmadan oynayabilmenizi sağlayacak bir yama yolda. Fakat henüz hangi yamada geleceği kesinleştirilmedi.
Son değineceğimiz konu ise dereceli iyileştirmeleri. Artık dereceli sıralarda kümeler arası terfi serileri olmayacak. Eşleştiğiniz oyuncuların da sizinle arasında çok fazla derece farkı olmaması üzerinde çalışılıyor. Son olarak da takım olarak oynayan oyuncular için uzun vadede daha ödüllendirici bir sistem üzerinde çalışmalar devam ediyor. Bu değişiklikler ise yine Sezon Öncesi Dönem’de oyuna dahil edilecek.
Yazının orijinal haline buradan ulaşabilirsiniz.
VALORANT’ın ilk sezonunun ismi Kıvılcım, yeni haritası Ascent olacak