Connect with us

LoL

Riot Games 8.18 Yaması için planlarını paylaştı

League of Legends’ta 8.18 Yaması’yla neler gelecek? İşte resmi açıklamalar:

League of Legends‘ta değişiklik bitmiyor. 8.17 Yaması’nın ardından yeni güncelleme detaylarıyla da karşımıza çıkan Riot Games, şimdi de 8.18 Yaması için neler planladığını açıkladı. Oyunun erken safhasında kulelerin daha dayanıklı olmasından seride dur deme ödüllerinin değişikliğine kadar birçok şey Riot Games’in gündeminde gibi görünüyor.

Oyunun resmi forumu üzerinden yapılan açıklamayla tanıtılan yeni gelişmeler hemen aşağıda sizlerle.

İlginizi çekebilir: Hangi rolde oynamalısın, testi çöz, tahmin edelim!

8.18 ile neler değişecek, Riot Games anlatıyor:

Önümüzdeki günlerde yayınlanacak ikinci yazımızda Sezon Öncesi Dönem için üstünde çalıştığımız şeyler hakkında daha fazla ayrıntı paylaşacağız. Oyunun erken safhalarında kule dayanıklılığının artması, seriye dur deme ödüllerinin bu yıl öğrendiklerimiz ışığında değişmesi ve kartopu etkileri/oyunu çevirme gibi şeylere odaklanan çalışmalar olası yenilikler arasında.


Dünya Şampiyonası dengesi hakkında mevcut düşüncelerimiz

Son dönemde Dünya Şampiyonası dengesi için ilk hedeflerimizi belirleme amacıyla bazı planlamalar yaptık. Bunların özetini aşağıda bulabilirsiniz. Tabii her zamanki gibi buradaki her şey değişebilir. Dünya Şampiyonası 8.19 Yaması’nda oynanacak; ancak ek çalışma gerekmesi ihtimali nedeniyle, 8.18’le oyuna birçok değişiklik getireceğiz. Profesyonel metanın makul bir durumda olduğunu düşünüyoruz. Dünya Şampiyonası için genel denge hedeflerimizse şöyle:

  • İzleyici bakış açısından yaklaştığımızda ilgi çekici ve eğlenceli bir seyir deneyimi çok önemli.
  • Çeşitlilik barındıran bir meta güzel olsa da bu, ilgi çekici maçlar kadar önemli değil (çeşitliliği yüksek ama yavaş ve sıkıcı oyunlardansa, çeşitliliği düşük ve ilgi çekici oyunlar olması daha iyi).
  • Hiçbir şampiyon %100 seç/yasakla veya buna yakın bir durumda olmamalı.
  • Oyunun işleyişini büyük ölçüde değiştirmemek (özellikle de sistemsel değişiklikleri asgari seviyede tutmak önemli; şampiyonlara ayrı ayrı değişiklikler getirmek daha uygun).
  • Önümüzdeki birkaç yama boyunca profesyonel oyunların dengesine daha fazla dikkat edeceğiz. Tabii yapılan değişikliklerin normal oyunlar için de olumlu sonuç vermesini umuyoruz. Bunun gerçekleşmemesi halindeyse, değişikliklerin normal oyunlar için en azından büyük ölçüde zararlı olmaması sağlanmalı. Şampiyonları güçlendirdiğimizde böyle durumlarla sık sık karşılaşabiliyoruz. Birçok şampiyon, profesyonel oyunlarda kendine yer bulacağı şekilde güçlendirildiğinde normal oyunlar için aşırı derecede güçlü hale gelebiliyor.

Bu ilkeler ışığında şu anda yapmayı planladığımız değişikliklerse şöyle:

Zayıflatmalar:
Trundle – Orman hâkimiyeti Gragas – Orman hâkimiyeti (gerçi Yırtıcı dizilimlerinin yaygınlaşmasıyla birlikte oyunun erken safhalarında ilgi çekici bir oynanış ortaya koyuyor)
Gnar – Şampiyonları üst koridorun dışına itiyor Ryze – Orta koridor seçimlerini sınırlıyor
* Braum – Baskın destek seçimi durumunda

Güçlendirmeler:
Renekton (üst koridorda yeterli değil ve normal oyunlar için de bazı güçlendirmelere ihtiyacı var) Vayne (profesyonel oyunlarda yer bulamıyor, normal oyunlardaysa biraz zayıf)

Bazı diğer noktalar:

  • Üst koridor – Bu konumdaki bazı şampiyonların performansını takip ediyoruz. Tabii henüz bunların hiçbiri için kesinleşmiş bir şey yok (Aatrox, Sion, Ornn, Cho, Mundo). Ayrıca üst koridorda her zaman tank seçmenin beklenen ve düşük riskli bir davranış haline gelmemesini sağlamak istiyoruz.
  • Orta koridor – Zed’i burada görmek hoş olurdu; ancak onu normal oyunlar için güçlendirmemiz pek mümkün değil. Oyun tarzı çeşitliliği açısından Ekko da güzel sonuç verebilir. Tabii benzer şekilde onu normal oyunlar için güçlendirmemiz mümkün değil. Ayrıca bazen düşük riskli oynanış eğilimi gösterdiği oluyor (Q ile minyon dalgası temizleme veya R ile katledilmekten kurtulma gibi). Tank seçimlerinin diğer konumlarda ne kadar güvenli olduğuna göre, Galio’nun popülerliğinde de farklılıklar oluşabilir.
  • Elektrik Ver/Kara Hasat – Bazı oyuncuların Elektrik Ver’den Kara Hasat’a geçmesini bekliyoruz. Bu durum, özellikle azalan Elektrik Ver bekleme süresinden pek bir fayda sağlamayan ama hasarın azalmasından fark edilir derecede etkilenen ormancılarda gözlenecek. Bunun hangi şampiyonlar için iyi/kötü sonuç verdiğini takip edeceğiz.
  • Akali – Onu biraz zayıflatmamız gerekeceğini düşünüyoruz. Tabii öncelikle onu gözlemlemeye biraz daha zaman ayırmak istiyoruz. Böylece daha tecrübeli bir oyuncu kitlesi için ne kadar güçlü olduğunu anlayabileceğiz. Ayrıca profesyonel ve normal oyunlar arasındaki ayrımı da daha iyi göreceğiz.
  • Sejuani – Gragas ve Trundle için planlanan zayıflatmaları göz önünde bulundurduğumuzda profesyonel oyunlarda bazı sorunlar çıkarması olası. Bununla birlikte, şampiyon normal oyunlar için epey kötü durumda. Profesyonel oyunlardaki değerini düşürürken normal oyunlarda onu daha da aşağı çekmeyecek değişiklikler bulmamız mümkün; ancak bu tür değişiklikleri doğru şekilde oyuna getirmenin çok daha riskli olması, yılın bu döneminde bizi kaygılandıran konulardan.
  • Kai’Sa – Oyunlarda yaygın olarak görülmesi ve kullanışlılığı nedeniyle onu biraz zayıflatmamız olası. Bu konudaki tartışmalarımız devam ediyor. Kendisi koridorda onu ciddi şekilde zorlayan rakiplere sahip değil. Gerçi nişancılar genel anlamda epey güvenli seçimler konumunda.
  • Tahm Kench – 8.16 değişikliklerinin onu nasıl bir hale getirdiğini anlamaya çalışıyoruz. Yama öncesinde onun için kaygılı olduğumuz bir gerçek; tabii şu anda ne kadar büyük bir sorun olduğundan emin değiliz. Tahm Kench oyunun hızını kısıtlama konusunda diğer pek çok şampiyona kıyasla daha başarılı olduğundan, şampiyonun fazla yaygın hale gelmesi önemli bir endişe sebebi.
  • Annie – Geçmişte onu metanın dışına iten şeyin normal saldırı menzilinin azaltılması olduğunu göz önüne aldığımızda, onu yeniden destek rolünde görmemiz olası. Ayrıca artık her şey çok daha farklı olduğundan, bu durum o kadar da büyük önem arz etmeyebilir.

emre@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL