Connect with us

LoL

Riot Games yeni dereceli sistemli ilgili soruları cevapladı

Riot Games yeni dereceli sistemli ilgili soruları cevapladı.

Riot’a Sor’un yeni bölümü paylaşıldı. League of Legends’ın dereceli sistemindeki değişikleri konu edinen bu bölümde sorular ve bu sorulara verilen yanıtlar burada sizlerle:

Yeni aşamanın ismi neden Tahta yerine Demir oldu?

Kaç tane aşama ekleyeceğimizi kesinleştirdikten sonra bunlara vereceğimiz isimler üzerinde kapsamlı şekilde düşünmeye koyulduk.

En üst aşamanın ismini belirlerken pek zorlanmadık; çünkü Usta’nın bir üstünü düşününce akla doğal olarak Üstat geliyor. Öte yandan, başlangıçta kendimiz için belirlediğimiz amaçlardan ötürü en düşük aşamayı belirlemek epey zordu. İlk olarak, yeni oyuncuların başlangıç noktası olması adına bunu Bronz’un altına koymamız gerektiğini biliyorduk. Ayrıca, diğer aşamalarla uyumlu olması adına ona da bir metalin ismini vermek istiyorduk. Son olarak bu, her dilde güzel sonuç verecek bir ad olmalıydı.

Tahta, özellikle de batı sunucuları için bilindik bir isim olsa da pek iyi çağrışımlara sahip değil. Bazı oyuncuların Tahta IV’te olmayı eğlenceli bulması mümkündü. Fakat çok daha fazlası ve özellikle de yeni oyuncular, kendilerini dışlanmış hissedebilirdi. Böyle bir durumun ortaya çıkmasını kesinlikle istemiyorduk. Zaten bu bir metal adı da değildi ve birkaç diğer bölgemizden de bazı çekinceler duyduk. Dolayısıyla daha ”nötr” bir şey seçmeye karar verdik.

Tahta’yı elememizin ardından seçeneklerimizi Bakır ve Demir’e kadar indirdik. Ekibimiz, bu iki ismin de rekabetçi yolculuğu doğru şekilde temsil edeceğini. düşünüyordu; ancak bakırın da bazı dillerdeki çevirisi pek uygun değildi… Örneğin Japoncada bakır, “kappa” kelimesiyle aynı şekilde duyuluyor ve bu kelimenin anlamı da şeytani, ürkütücü görünen iblis. Korece çevirisiyse aşağı yukarı “bu çok kötü” anlamına gelen bir kelimeye epey yakın. Bunun aksine Demir, bütün dillerde epey güzel sonuç veren bir kelime olduğu için yolumuza bununla devam etme kararı aldık. (RİOT SAPMAGİC / Tasarımcı)

Yeni hesaplar hep Gümüş’ün ortalarına yerleşiyormuş gibi hissediyorum. Sanırım bu durum Gümüş içerisinde büyük bir beceri farkı olmasına da katkı yapıyor. Riot dereceliye yeni başlayan hesapların nasıl yerleştirileceğini değiştirecek mi?

Evet, yeni hesapların başlangıçtaki derecelerinin nasıl belirlendiğini değiştirmeye dair çalışmalarımız sürüyor. Şimdiye kadar oyuncuları hep “ortalama oyuncu” beceri düzeyini göz önünde bulundurarak yerleştirdik; çünkü aksi halde yeni hesaplar sisteme girdikçe aşamalar da giderek anlamlarını yitirebilirdi (ayrıca bu yeni hesapların birçoğunun aslında ikincil hesap olduğunu da unutmamak gerek). Şu anda böyle sorunlara sebep olmadan oyuncuların gerçek beceri düzeylerini hızlıca tespit edip onları ait oldukları aşamalara yerleştirmek üstünde çalışıyoruz. Bu da bize oyuncuları daha kolay oyunlarda başlatma şansı vererek yeni oyunculara daha iyi bir deneyim sunmamızı sağlıyor. Böylece önümüzdeki sezonda yeni oyuncuları Demir 4’te başlatabileceğiz. Bu iyileştirmeler aynı zamanda, henüz gerçek aşamasına yerleşmemiş ikincil bir hesabın yol açacağı zararı en aza indirgeyecek. Bu sayede maç kalitesinin herkes için artacağını düşünüyoruz. (GORTOK / Tasarımcı, Oyuna Giriş Ekibi)

Dereceliyle ilgili son yayınlanan geliştirici günlüğünde konum derecelerinden hiç bahsedilmedi. Bu fikir iptal mi edildi yoksa?

Tabii ki hayır! Son dönemdeki video ve geliştirici günlüklerimizde derecelinin belli yönlerine odaklanmamızın sebebi bunları detaylıca işleyebilmek. Önümüzdeki günlerde mevsimlere ve ödüllere de değineceğiz. Yeni sezon iyice yaklaştığındaysa konum dereceleriyle ilgili detaylı bilgileri paylaşacağız.

Konum dereceleri hakkında kısaca konuşmak gerekirse: Bu fikri nisan ayında ortaya atmıştık ve oyuna gelmeden önce cilalanması gerektiğini biliyorduk. Çözmemiz gereken sorunlar hakkında yığınla geribildirim almıştık. Ayrıca konum derecelerini yeni sezonun ilk mevsimi boyunca birkaç bölgede denemeye açacağımızı kısa süre önce duyurduk. Buralardan edindiğimiz bilgiler ışığında, özelliği daha geniş bir kitlenin beğenisine sunacağız.

Konum dereceleriyle amaçladıklarımız, size geçmiştekine kıyasla daha iyi bir eşleştirme deneyimi sunmak ve oynamayı seçtiğiniz konumdaki beceri düzeyiniz konusunda çok daha şeffaf olabilmek. Şu anda oyuncuları belli bir konumda uzmanlaşmaya teşvik etsek de gelecekte oyunda genel anlamda iyi olan oyuncuları da ödüllendirmeye çalışabiliriz.

Bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi yakında paylaşacağız. Tabii o zamana dek geribildirimlerinizi ve sorularınızı eksik etmeyin ki önümüzdeki sezonu olabildiğince güzel hale getirebilelim. (RİOT SAPMAGİC / Tasarımcı)

Yeni yerleştirmelerin ve aşamaların gelişi dereceli sıfırlamasını nasıl etkileyecek? Sıfırlamalar tam mı yoksa kısmi mi olacak?

Bu yılın başındaki dereceli sıfırlaması biraz daha farklı olacak. LoL’ün Sezon Öncesi Dönemlerinde oyunda meydana gelen bazı değişikliklerden ötürü, sezon başlangıcının kısmi bir sıfırlama için iyi bir zaman olduğunu düşünüyoruz. Yine de ne şekilde sıfırlanacağınız hakkında daha şeffaf olmamız gerekiyor. Geçen sezon dereceli oynadıysanız, ilk geçici derece oyununuzun ardından başlangıçtaki yerleştirmeniz sizi bu derecenin en fazla 5 küme altına getirebilecek. Platin 1 en yüksek başlangıç derecesi olmayı sürdürecek ve artık ilk geçici derece oyununuzun ardından bu aşamaya yerleşebileceksiniz. Yani daha yerleştirme oyunlarını tamamlamadan kendinizi Elmas’ta bulabilirsiniz. (GORTOK / Tasarımcı, Oyuna Giriş Ekibi)

Derecelide AFK kalan oyunculara karşı yaklaşımınıza yönelik değişiklikler düşünüyor musunuz? Böyle durumlar oyundaki diğer 4 oyuncu için hoş olmuyor. AFK oyuncular için daha fazla ceza gelecek mi? Kalan oyuncuların LP kayıplarına düzenlemeler getirecek misiniz? Yeniden kurmayı elden geçirmeye nasıl bakarsınız?

Bu konuya çok dikkatli yaklaşmamız gerekiyor; çünkü oyuncuları oyundan çıkmaya teşvik edecek durumlar oluşturmak istemiyoruz. Aksi halde oyuncuların kötüye kullanabilecekleri boşluklar oluşturarak çözdüğümüzden daha fazla soruna yol açabiliriz. Örneğin bir takım arkadaşın oyunun çevrilemeyeceğine inanıyorsa, sırf LP kaybı yaşamamak için seni tahrik ederek oyunu terk etmeni sağlayabilir.

Oyunlarda çaba göstermemenin anlamlı sonuçları olmasını istiyoruz. Özellikle konum dereceleri için, belli bir konumdaki performansını birden fazla oyun boyunca takip eden bir sistemimiz bulunuyor. Bilerek kötü oynuyorsan, afk kalıyorsan veya trollük yapıyorsan diğer konumlarda karşılaştığın LP kayıpları da daha ağır olacak. Tabii LeaverBuster da oyundaki varlığını sürdürecek. Dolayısıyla hem bu hem de LP işin içine girdiğinde, cezalar şu ana kıyasla daha etkili hale gelecek. (GORTOK / Tasarımcı, Oyuna Giriş Ekibi)

emre@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL