Connect with us

LoL

Taktik Savaşları: 9.15 Yama Notları: İşte son değişiklikler

Taktik Savaşları’nda birçok şey değişti!

Taktik Savaşları 9.15 Yama Notları paylaşıldı. Oyunun resmi internet sitesinden verilen bilgilere göre, oyun içindeki rollerden şampiyonların değerlerine kadar birçok konuda değişikliğe gidildi.

Galibiyet/Mağlubiyet Serileri

Galibiyet ve mağlubiyet serilerini sizin için daha faydalı bir hale getiriyoruz.

  • Galibiyet/mağlubiyet serisi eşikleri: 2/5/8 ⇒ 2/4/7

Sınıf Eşikleri

Birkaç sınıf için yeni eşikler ekliyoruz. Bu değişikliğin ne anlama geldiğini muhtemelen anlamışsınızdır ama yine de aramızda kalsın.

  • Silahşor 6 ⇒ Silahşorların fazladan 3 saldırı gerçekleştirme ihtimali bulunur.
  • Dövüşçü 6 ⇒ Tüm dövüşçüler fazladan 1200 Can kazanır.
  • Şekil Değiştirici 6 ⇒ Şekil değiştiriciler dönüştüğünde %120 İlave Can kazanır.
  • Kılıç Ustası 9 ⇒ Kılıç ustalarının fazladan 4 saldırı gerçekleştirme ihtimali bulunur (bunu yapmak şu anda mümkün, bol şans).

Oyuncu Hasarı

Oyuncuların minyonlardan ve belli şampiyon aşama ve yıldız seviyelerinden aldığı hasarı azaltıyoruz.

  • Örümcek yavrularından ve elemental golemden alınan hasar: 2 ⇒ 1
  • 4. Aşama (1 Yıldız): 3 ⇒ 2
  • 5. Aşama (1 Yıldız): 4 ⇒ 3
  • 3. Aşama (2 Yıldız): 4 ⇒ 3
  • 4. Aşama (2 Yıldız): 5 ⇒ 4
  • 5. Aşama (2 Yıldız): 6 ⇒ 5
  • 4. Aşama (3 Yıldız): 7 ⇒ 6

Paylaşımlı Seçim Aşaması

  • Mevcut birim sayısı: 10 ⇒ 9

Suikastçı

Suikastçıları 9.14B Yaması’nda zayıflatmıştık. Yine de bu şampiyonların diğer takım kompozisyonlarında varlık göstermeyi sürdürebilmesini istiyoruz (mesela Rengar vahşi kompozisyonları için geçerli bir tercih olmalı). Dolayısıyla yeteneklerini biraz güçlendiriyoruz. Böylece yeni güçleri ve suikastçı özellik ilavesi arasında daha fazla sinerji oluşmayacak. Ayrıca suikastçıların çatışmada nasıl hareket ettiği ve hedeflerini nasıl belirlediğiyle ilgili bazı sistemsel değişikliklere gittik. Bunun suikastçı konumlandırmasına daha derin bir karşı oyun seçeneği katacağına inanıyoruz.

  • Suikastçılar daha erken sıçrıyor ve sıçrayışları daha hızlı.
  • Suikastçılar dışındaki şampiyonların çatışmanın başında harekete geçişi yavaşladı.
  • Suikastçılar artık daha erken hedef alınabiliyor.
  • Evelynn’in saldırı gücü: 60 ⇒ 70
  • Evelynn’in yetenek hasarı: 200/250/350 ⇒ 200/300/400
  • Katarina’nın yeteneğinin hedef aldığı rakip sayısı: 3/5/7 ⇒ 4/6/8
  • Rengar’ın saldırı gücü: 65 ⇒ 70
  • Rengar’ın saldırı hızı: 0,55 ⇒ 0,60
  • Rengar’ın yeteneğinin saldırı hızı güçlendirmesi: 0,3/0,5/0,7 ⇒ 0,4/0,7/1,0

İblis

İblisler biraz fazla güçlendi; bu yüzden onları kontrol altında tutabilmek adına bazı ayarlamalara gidiyoruz.

  • İblis mana yakma özelliği: %25/50/85 ihtimal ⇒ %20/35/60 ihtimal
  • Varus’un yetenek hasarı: 400/600/800 ⇒ 300/550/800
  • Aatrox’un yetenek hasarı: 400/700/1000 ⇒ 250/600/950
  • Aatrox’un canı: 750 ⇒ 700
  • Morgana’nın yetenek hasarı: 300/375/450 ⇒ 200/325/450

Ejderha

Ejderhaların yeteneklere karşı %100 bağışıklık kazanması, onlara karşı kullanabileceğiniz seçenekleri kısıtlıyor. Bu özelliği kaldırıyor ve değişikliği dengelemek için onlara savunmaya yönelik birkaç güçlendirme getiriyoruz.

  • Ejderha: Yeteneklere karşı %100 bağışıklık ⇒ Yeteneklere karşı %83 bağışıklık
  • Shyvana’nın zırhı: 20 ⇒ 30
  • Aurelion Sol’ün canı: 600 ⇒ 650
  • Aurelion Sol’ün yetenek hasarı: 250/450/650 ⇒ 250/500/750

Elementalist

Golemi biraz zayıflatmıştık; fakat elementalistlerin diğer takım kompozisyonlarında yer bulabilen ve güçlü şampiyonlar olmaya devam etmesini istiyoruz. Dolayısıyla bu şampiyonların yeteneklerini biraz güçlendiriyoruz.

  • Lissandra’nın yetenek hasarı: 150/200/250 ⇒ 150/275/400
  • Brand’in yetenek hasarı: 175/325/475 ⇒ 200/375/550

Muhafız

Muhafızlar küçük de olsa oyunda bir yer edindi; ancak oyunun erken safhalarında tek başlarına başarılı olmaları biraz zor. Bu yüzden özellik ilavelerini güçlendiriyor ve muhafızların tek başlarınayken de biraz daha dayanıklı olmasını sağlıyoruz.

  • Muhafızlar: (2) Yük başına 40 Zırh ⇒ (2) Yük başına 50 Zırh Muhafızlar kendilerini güçlendirmez.
  • Braum’un zırhı: 25 ⇒ 75
  • Leona’nın zırhı: 55 ⇒ 100

Şövalye

Şövalyeler mevcut durumda başlangıç için güzel ikililer oluşturabiliyor. Fakat dörtlü ve altılı gruplar halinde savaşmaya başladıklarında bu güç çabucak ortadan kayboluyor. Bu sebeple şövalyeliğin şanına yaraşır bir şekilde takımlarının tamamını korumalarını sağlıyoruz. Ufak fiskeler artık savunmanızı delemeyecek!

  • Şövalyeler normal saldırılardan gelen hasarın 20/40/80 kadarını engeller ⇒ Takımın tüm kaynaklardan gelen hasarın 15/30/55 kadarını engeller
  • Darius’un zırhı: 25 ⇒ 40
  • Garen’in zırhı: 35 ⇒ 40
  • Mordekaiser’in zırhı: 35 ⇒ 40
  • Sejuani’nin zırhı: 35 ⇒ 40
  • Sejuani’nin sersemletme süresi: 2/3,5/5 ⇒ 2/4/6
  • Kayle’ın canı: 800 ⇒ 750
  • Kayle’ın zırhı: 35 ⇒ 40

Ninja

Eski ninja ilavesi epey büyük güçlenme sorunlarına sahipti. Özellikle de suikastçı ilavesiyle birleştiğinde çizgiyi biraz aşıyordu. Takımınızda tek bir ninja bulundurmanın da çekici bir seçenek olmasını istiyoruz. Ninjaların dördünü birden aldığınızdaysa her biri güçlü saldırı ve yetenek kullanıcıları haline gelmeli.

  • Ninja özellik ilavesi: (1) %40 SG/(4) %80 SG ⇒ (1) +40 SG ve YG / (4) +60 SG ve YG
  • Shen’in saldırı hızı: 0,6 ⇒ 0,7
  • Zed’in saldırı hızı: 0,6 ⇒ 0,65
  • Zed’in saldırı gücü: 60 ⇒ 65
  • Kennen’in yetenek hasarı: 400/650/900 ⇒ 225/450/675
  • Akali’nin yetenek hasarı: 200/375/550 ⇒ 150/275/400

Soylu

Soylu, güçlendirmesinin gerçekten güçlü olması gerekli; fakat büyü direnci eksikliği bunun önüne geçiyor. Bu sebeple özelliğe büyü direnci de ekliyoruz. Ayrıca güçlendirmelerini daha etkili kullanabilmeleri için, birçok soylunun saldırı hızı ve hasarını değiştiriyor ama ortalama hasarını koruyoruz.

  • Soylu: 100 Zırh / isabet halinde +35 Can ⇒ 60 Zırh ve Büyü Direnci / isabet halinde +35 Can
  • Vayne’in saldırı gücü: 45 ⇒ 40
  • Vayne’in saldırı hızı: 0,65 ⇒ 0,75
  • Garen’in saldırı gücü: 55 ⇒ 50
  • Garen’in saldırı hızı: 0,55 ⇒ 0,6
  • Garen’in yetenek hasarı: 450/585/720 ⇒ 360/585/810
  • Garen: Dönerken hareketsiz kalmasına sebep olan bir hata giderildi. Beyblade’imiz geri döndü!

Korsan

Ekonomi üstüne kurulu stratejiler üstündeki etkilerinden korktuğumuz için korsanları muhtemelen biraz fazla zayıflattık. Sandıklardan çizme veya balık kılçığı çıkması ihtimalini azaltıyor ve bazı şampiyonlarda ayarlamalara gidiyoruz.

  • Korsan: Sandık başına ortalama altın: 1,6 ⇒ 1,75
  • Graves’in saldırı hızı: 0,5 ⇒ 0,55
  • Twisted Fate: Yetenek kullanım hızı iyileştirildi.
  • Twisted Fate yetenek hasarı: 100/150/200 ⇒ 150/250/350

Hiçlik Yaratığı

Bu yamada Hiçlik yaratıklarını yeniden tasarlıyoruz. Bu canavarlar, oluşturmak için büyük çaba gösterdiğiniz savunmaları bile yerle bir edecek kadar güçlü. Hiçlik’ten korkun!

  • Hiçlik yaratığı ilavesi: Tüm birimler rakibin zırhının %50’sini yok sayar ⇒ Hiçlik yaratıkları gerçek hasar verir
  • Kassadin’in saldırı gücü: 45 ⇒ 55
  • Kassadin’in saldırı hızı: 0,65 ⇒ 0,6
  • Kha’Zix’in yalnız olmayan birimlere verdiği yetenek hasarı: 150/250/350 ⇒ 150/300/450
  • Kha’Zix’in saldırı gücü: 50 ⇒ 55
  • Rek’Sai’nin saldırı gücü: 40 ⇒ 50
  • Rek’Sai’nin yetenek hasarı: 150/250/350 ⇒ 200/350/500
  • Rek’Sai’nin yeteneğinin sağladığı iyileştirme: 300/400/500 ⇒ 150/300/450
  • Cho’Gath’ın saldırı hızı: 0,55 ⇒ 0,6
  • Cho’Gath’ın yetenek hasarı: 200/400/600 ⇒ 250/500/750
  • Cho’Gath’ın yeteneğinin havaya savurma süresi: 1,5/2/2,5 saniye ⇒ 1,5/1,75/2 saniye

Yordle

Yordle’lar şu anda epey iyi bir noktada ama sakınma kabiliyetinin engellemesi gereken bazı şeyleri engellememesi can sıkıyor. Ufak bir ayarlamaya gidiyor ve yordle’ları diğer takım kompozisyonlarında da kullanabilmeniz için üç birimin sağladığı avantajı iyileştiriyoruz.

  • Yordle: (3) %25/(6) %60 Sakınma ⇒ (3) %30/(6) %55 Sakınma. İsabet etkilerinden de sakınır.
  • Lulu’nun zırhı: 25 ⇒ 20
  • Veigar’ın canı: 450 ⇒ 500
  • Gnar’ın saldırı gücü: 45 ⇒ 50

Diğer Şampiyonlar

Özellikleri dışında ayarlamalar getirdiğimiz birkaç şampiyon daha var: Blitzcrank’in yeteneğini ikinci kez kullanmasını daha olası hale getiriyoruz. Karthus’u biraz daha korkutucu olacak şekilde değiştiriyoruz. Yasuo beş altınlık bir şampiyon olmasına rağmen, rakipleri havalı bir şekilde tek başına katledemiyor, bu yüzden onu biraz güçlendiriyoruz. Son olarak, Ashe ve Kindred’ın yeterince etkili olmadığını düşünüyoruz; dolayısıyla bu şampiyonların hasarını arttırıyoruz.

  • Blitzcrank’in manası: 150 ⇒ 125
  • Ashe’in saldırı gücü: 60 ⇒ 65
  • Kindred’ın saldırı gücü: 55 ⇒ 60
  • Morgana: 0,35 saniye yetenek kullanım süresi ⇒ Diğer şampiyonlarla uyumlu olması için 0,5 saniye yetenek kullanım süresi
  • Yasuo’nun saldırı gücü: 65 ⇒ 75
  • Karthus’un yetenek hasarı: 350/600/850 ⇒ 400/700/1000
  • Karthus’un yeteneğinin hedef aldığı rakip sayısı: 4/7/10 ⇒ 5/9/13

Eşyalar

Demir Solari’nin Broşu yeniden tasarlandı. Çatışmanın başında değerli kalkanlar vermeye devam ediyor ama bunlar artık kalıcı değil.

  • Demir Solari’nin Broşu kalıcı 200 Kalkan verir ⇒ Demir Solari’nin Broşu 4 saniyeliğine 250 Kalkan verir
  • İyon Kıvılcımı hasarı: 200 ⇒ 150
  • Sustur etkisinin süresi: 5 saniye ⇒ 3 saniye
  • Statikk Hançer hasarı: 100 ⇒ 90

Netlik ve Görsel Efekt Değişiklikleri

  • Akali: Yeteneğinin görsel efekti, gerçek isabet alanını daha doğru temsil edecek şekilde ayarlandı.
  • Gangplank: Fıçıların yerleştirilme mantığı iyileştirildi ve fitilleri ateşlendikten sonra Gangplank katledilse bile patlıyorlar.
  • Kayle: Kullanım görsel efekti eklendi ve normal saldırısının atış görsel efekti ayarlandı.
  • Kennen: Yeteneğini kullanırken oynatılan animasyon değiştirildi.
  • Morgana: Yetenek kullanma süresi, diğer şampiyonlarla uyumlu olacak şekilde değiştirildi.
  • Sejuani: Yeteneğini kullanırken oynatılan animasyonu değiştirildi.
  • Volibear: Kritik vuruş gerçekleştirdiğinde oynatılan animasyon değiştirildi.

Giderilen Hatalar

  • Rek’Sai artık gömülü haldeyken de Kefaret tarafından iyileştiriliyor.
  • Darkin eşyası artık çatışma sırasında bir iblise verildiğinde mana sağlamıyor.
  • Vayne artık Shen’in Ruh Sığınağı’nın içindeki birimlere Gümüş Ok uygulamıyor.
  • Donmuş Yürek artık kullanıcısı satıldığında bir tur boyunca bozulmuyor.
  • Ejder Pençesi artık gerçek hasar veren şampiyon yeteneklerinin hasarını azaltmıyor.
  • Oyna düğmesi sizi yeniden bir önceki oyunda oynadığınız sıraya geri getiriyor (bu yamanın en önemli değişikliği olabilir).
  • Sesli sohbet ve grup birden fazla karşılaşma boyunca sürdürülebiliyor.
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL