2024 yılının ikinci VALORANT güncellemesi oyuncular ile 23 Ocak Salı günü buluştu. VALORANT 8.01 Yama Notları detaylarına göz attığımızda ISO, Skye ve Raze ajanlarının güncellenirken, haritalardan Breeze’deki A Salon’un yeniden açıldığını görüyoruz.
VALORANT 8.01 Yama Notları
Harita Güncellemeleri
BREEZE
- A Salon yeniden açıldı.
- Son Breeze değişiklikleri hakkında hâlâ geribildirim topluyor ve gözlem yapıyoruz. A Ana, Orta ve B Bölgesi’nin basitleştirilmesinden genel olarak memnunuz. Ancak diğer değişikliklerin yanında A Salon’un da kapatılmasının saldıran tarafın hareket kabiliyetini olması gerekenden daha fazla kısıtladığı gözümüzden kaçmadı. Bunun neticesinde haritada önceden yaptığımız diğer değişiklikleri korurken A Salon’u tekrar açarak saldıran tarafın seçeneklerini arttırıyoruz.
Ajan Güncellemeleri
Skye
- Kılavuz Işık (E) yeteneğinin yeniden dolma özelliğini kaldırmak tur boyunca bu yeteneğin ne zaman ve nerede kullanılacağının kararını vermeyi zorlaştırırken aynı zamanda hem çatışmada hem bilgi toplamada avantaj sağlayan bu yeteneğin gücünü dengeleyecek. Böylece Kılavuz Işık’ı tur başlarında bilgi toplama maksatlı kullanmak isteyen oyuncular turun kalanında bu yetenekten farklı senaryolarda alabilecekleri verimden feragat etmek durumunda kalacak. Yani bir yandan kendine has seçenek çeşitliliğini elinde bulundurmayı sürdüren Skye’ın bir yandan da daha bilinçli kararlar alması gerekecek.
- Skye’ın kör edici yeteneğinin süresinin sonunda otomatik olarak etkinleşmesi sahte kör edici bombalar atarken daha bilinçli olmasını gerektirirken diğer taraftan Kılavuz Işık’ı (E) menzilinin sonuna kadar uçurmayı ve bu durumda dahi yetenekten verim almayı kolaylaştıracak.
- Kılavuz Işık (E)
- Kılavuz Işık artık tur boyunca yeniden dolmuyor.
- Kılavuz Işık artık kullanım süresinin sonunda otomatik olarak etkinleşiyor.
- İzsürenler (X)
- Biz İzsüren hedefine yaklaştığında hedef oyuncu İzsüren’in olduğu yönde sarı bir uyarı göstergesi görecek.
ISO
- Enerji kürelerinin süresini uzatarak Iso’ya kalkan almak üzere küreyi vurmadan önce etraftaki tehditleri halledebileceği bir pencere tanıyoruz.
- Güçlendirme ve kalkan süresini de uzatarak doğru çatışmalara girmek için daha çok vakit bulabilmesini sağlıyoruz.
- Bir köşeden çıkarken rakiplerin erkenden Çelik İrade (E) kalkanını fark etmesinin önüne geçmek için kalkanın görsel genişliğini azaltıyoruz. Bu sayede Iso çatışmada kalkan avantajını daha rahat kullanabilecek.
- Çelik İrade (E)
- Kürelerin haritada kalma süresi arttı: 2 saniye >>> 3 saniye
- İlk güçlendirme ve kalkan süresi arttı: 15 saniye >>> 20 saniye
- Kalkanın genişliği azaldı: 120 >>> 100
- B Planı (C)
- Bedeli azaldı: 250 >>> 200
Raze
- Patlayıcı Çanta (Q)
- Raze, Patlayıcı Çanta yeteneğiyle size doğru uçtuğu esnada artık daha çok ses çıkarıyor.
Oynanış Sistemleri Güncellemeleri
Yetenekleri Zıplayarak Fırlatma
Fırlatılabilen bir yeteneği zıplayarak kullandığınız dizilimlerin daha tutarlı şekilde tekrarlanabilmesini sağlayan bir özellik ekledik. Zıpladıktan sonra 100 ms içerisinde yeteneği fırlatma komutu verirseniz attığınız yetenek tutarlı davranarak aynı ivmeye sahip olacak ve böylece istikrarlı bir şekilde aynı konuma düşecek.
Yetenekleri zıplayarak fırlattığınız çoğu dizilim eskiden olduğu gibi çalışmaya devam edecek ama daha tutarlı hale gelecek. Bazı dizilimlerde ufak ayarlamalar yapılması gerekebilir.
Performans Güncellemeleri
- Dosyaların okuma/yazma performansını optimize ederek hem oyunun açılma hem de karşılaşmaların yüklenme süresini iyileştirdik.
Oyuncu Davranışları Değişiklikleri
- “Davranışsal mesaj sistemimize yeni ayrıntılar ekleyerek Hizmet Şartları ve Cezalar ve Uzaklaştırmalar SSS yazılarımızda öngörülen beklentileri daha anlaşılır ve görünür kılıyoruz.”
Giderilen Hatalar
Ajanlar
- Gekko
- Zorba’nın (X) patlamasının bazı köşelerin şekillerinden ötürü düşmanları etkileyememesine neden olan hata giderildi.
- Iso
- Artık Poligon’da antrenman botlarını vururken Iso’nun enerji küreleri belirecek. Bu küreler Atış Testlerinde ortaya çıkmayacak.
- Reyna
- Artık Poligon’da antrenman botlarını vururken Reyna’nın Ruh Küreleri belirecek. Bu küreler Atış Testlerinde ortaya çıkmayacak.
Oynanış Sistemleri
- Outlaw’la inceleme animasyonundan dürbüne geçerken oluşan sorun giderildi.
- Chamber’ın Keskin Tarz (X) yeteneğinin ve Operator’ın köşelerden delip geçen atışlarının mermi izleri düzeltildi.
- Bir karşılaşmaya girildiğinde mini haritanın Omen’ın Gölgelerin İçinden (X) yeteneğindeki gibi bir görsel efekt göstermesine neden olan görsel hata giderildi.
- Spike bir oyuncunun mini haritasının kenarında bırakıldığında Spike’ın mini haritadaki daire şeklindeki beyaz göstergesinin görülmemesine neden olan hata giderildi.
Haritalar
- Breeze
- A Salon kapısının tur başında açık olmasına neden olan sorun giderildi.
- Lotus
- C Bölgesi’ndeki yıkılmış sütunun üzerine çıkılabilmesine neden olan hata giderildi.
- Icebox
- B Yeşil’deki konteynırın üzerine çıkılabilmesine neden olan sorun giderildi.
- Split
- B Garaj’daki havalandırma borularının üzerine çıkılabilmesine neden olan hata giderildi.
Oyun Modları
- Takımlı Ölüm Kalım Savaşı
- Bir silah noktasından Outlaw alındığında yanında yedek cephane gelmemesine neden olan sorun giderildi.
Premier
- Premier’de Sıralamalar sekmesine ilk defa girildiğinde kesiminizin ve kümenizin görülmemesine neden olan hata giderildi.
- Takımların ilk karşılaşmalarını tamamlamalarına rağmen Sıralamalar sekmesinde görünmemesine neden olan hata giderildi.
Sizler VALORANT 8.01 Yama Notları hakkında neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünden bizler ve diğer okuyucular ile paylaşmayı unutmayın.
İlginizi Çekebilir:
CS2 konsol açma nasıl yapılır? CS2 konsol açılmıyor hatası detayları
Steam Türk Lirası yapma! Steam TRY Converter nasıl kullanılır?
Steam hesap değeri nasıl öğrenilir? İşte Steam Calculator