Riot Games’in FPS oyunu VALORANT’ta yüksek grafikler kullanmak, görünmeyen dokuları ortaya çıkararak oynanışa etki ediyor.
VALORANT’ta düşük rütbelerde fazla sorun çıkarması beklenmeyen, fakat yüksek rütbelerde oyunları taktiksel açıdan etkileyecek bir durum keşfedildi. Sadece yüksek grafiklerde gözüken bazı oyun dokuları, oyunların üzerinde stratejik bir etki bırakmakta. Sorun, Reddit’te bir kullanıcı tarafından keşfedildi.
VALORANT yüksek grafik ayarlarının gösterdiği dokular
Higher graphics settings show invisible textures that allow for more ability lineups. from r/VALORANT
Örneğini kanıtlamak için Ascent’teki CT-Mid alanının üzerinde bulunan çamaşırları kullanan oyuncu, oyununu düşük ayara çekince bu dokular görünmez oluyor. Buna rağmen sıktığı mermiler ve attığı yetenekler hâlâ oraya isabet ediyor. Ayarlar yükseğe çekilince aynı dokular gayet düzgün bir şekilde görünüyor.
Oyuncunun gösterdiği ikinci örnek ise Split’in A alanından. Balkondan saldıranların geldiği yere doğru atılabilecek bir Sova E’si için adeta gösterge olarak görev alan dokuyu görmek, düşük ayarlarda oynayan oyuncular için mümkün değil. VALORANT yüksek grafik ayarları ise bu dokuyu görmeyi mümkün kuluyor.
İlginizi Çekebilir: Oyunculara göre Reyna gizli bir nerf yedi!
VALORANT yüksek grafik ayarlarının bazı dokuları göstermesi bakıldığında küçük gözükse de taktiksel açıdan sorunlar yaratabiliyor. Yüksek ayarlarda oynayan bir oyuncu yetenek atmak için o dokuyu kullanabilirken düşük ayarlarda oynayan birinin attığı yetenek oraya takılabiliyor, veya orayı kullanmayı bir seçenek olarak bile göremeyebiliyor. Düşük rütbelerde sorun çıkarması beklenmeyen bu sorunun oyuna olan etkisi daha yüksek dereceli oyunlarda belli olabilir.