League of Legends‘ın resmi forumu üzerinden oynanış hakkında bilgiler gelmeye devam ediyor. Emaic’in paylaştığı bilgilerde Viktor ve Lissandra’nın oynanışın yanı sıra Clash hakkında da detaylar vardı. İşte o açıklamalar:
Üst koridor Viktor
Özellikle de Dünya Şampiyonası’nda kullanılmasının ardından üst koridor Viktor seçenlerin ve konu hakkındaki tartışmaların arttığını gördük. Biz de bununla ilgili fikirlerimizi paylaşmak istiyoruz. Düşüncelerimiz şimdilik şöyle:
- Doğru takıma ve koridor rakibine (hareketliliği düşük yakın dövüşçüler) karşı seçildiğinde oldukça güçlü. Tabii diğer takım kompozisyonlarına karşı pek iyi bir seçim gibi görünmüyor ve kapalı seçimde yönelmek isteyeceğiniz bir şampiyon değil.
- Deneyimli Viktor oyuncuları için bile farklı bir oynanış ve pozisyon olduğundan, tekli sırada sık sık tercih edilen güçlü bir seçim haline gelmesinin zaman alacağını düşünüyoruz. Benzer bir şekilde, Viktor’da çok deneyimi olmayan oyuncuların şampiyonu etkili bir şekilde oynayabilmesi için bir süre tecrübe kazanmaları gerekecek. Sonuçları bekleyip göreceğiz.
- Viktor’un verimliliğini etkilemesi muhtemel Sezon Öncesi Dönem değişiklikleri. Zaman Büken Karışım’ın ve Arakçı’nın Viktor için standart seçimler olduğunu göz önünde bulundurursak, bunlara gelecek değişikliklerin şampiyonun başarısını etkileyeceğini söyleyebiliriz. Ayrıca kule barikatları gibi daha genel Sezon Öncesi Dönem değişiklikleri de tüm şampiyonları bir nebze etkileyecek.
- Son olarak, diğer şampiyonların sıkça seçilmesine veya güçlü olmasına karşılık olarak bir şampiyonun farklı pozisyonlarda oynandığını görmek çok güzel.
Bütün bunları hesaba kattığımızda, şu an için Viktor’a bir değişiklik getirmeyi planlamıyoruz. 8.23 öncesi durumu yine gözden geçireceğiz; fakat şimdilik bizi pek endişelendiren bir şey yok.
Lissandra’nın Pasifi
Geçtiğimiz günlerde Lissandra’nın pasifi üzerinde gerçekleştirmeyi düşündüğümüz yenilikleri (katledilen şampiyonların, rakipleri yavaşlatan ve bir süre sonra patlayan donmuş heykellere dönüşmesi) test ederken bazı sorunlarla karşılaştık. Bu sorunların üstesinden gelebilmek için birçok farklı yol düşündük ve testlerde oldukça iyi sonuç veren bir çözüm üzerinde karar kıldık. Dolayısıyla son durumu sizlerle de paylaşmak istiyoruz:
“Buzdoğan İtaati
Lissandra’nın yanında katledilen şampiyonlar Donmuş Köle’ye dönüşür.
Donmuş Köleler yaşayan rakipleri takip eder ve onlara yaklaştığında hareket hızlarını %25 oranında azaltır. 4 saniye geçtikten sonra Donmuş Köleler şiddetli soğuğun etkisiyle parçalanır ve (seviyeye bağlı olarak) 100-520 + 0,3 YG Büyü Hasarı verir.”
Bilmeniz gereken birkaç diğer ayrıntıysa şöyle:
- Donmuş Köleler başlangıçta çok yavaş hareket eder ve zaman geçtikçe hızlanır.
- Köleler hedef belirlerken rakip minyonlar yerine rakip şampiyonlara öncelik verir.
- Bu yazıda gördüğünüz sayılar henüz dengeleme testinden (bu en son gerçekleşir) geçmedi; bu yüzden değişmeleri mümkün.
Clash’in mevcut durumu
Birkaç ay önce Clash’i nasıl yeniden çıkaracağımızdan bahsetmiştik. Biraz özetlemek gerekirse, LoL’ün altyapısını oluşturan platformda yatan bazı sorunları çözecek; özelliği Açık Beta’da test edecek; farklı bölgelerde testler gerçekleştirecek ve nihayet onu oyuna getireceğiz.
https://nexus.leagueoflegends.com/tr-tr/2018/07/dev-the-future-of-clash/
Şu an, bazı bölgelerde ufak çaplı Clash etkinlikleri düzenlemekteyiz. Okyanusya, Japonya, Filipinler, Singapur, Tayland, Vietnam, Endonezya ve Tayvan bölgelerinde gerçekleştirdiğimiz testler oldukça iyi gidiyor. Tespit ettiğimiz birkaç sorun üstünde çalışmaya başladık ve şimdilik ciddi bir durumla karşılaşmadık. Bir sonraki aşamada testleri diğer bölgelere getirecek ve kapsamlarını da biraz arttıracağız. Önümüzdeki Riot’a Sor yazılarımızdan birinde, bu sefer neleri farklı yaptığımız hakkında daha fazla ayrıntıyı paylaşabileceğimizi düşünüyorum. Modun oyuna gelmesine daha var; ancak önemli ilerlemeler kaydettik ve şimdilik her şey yolunda görünüyor.