Riot Games VALORANT’ta hayranlar tarafından çokça dile getirilen bir problem olan ayak sesleri konusunda nihayet bir açıklama yaptı.
Oyuncular tarafından gelen soruların geliştiriciler tarafından yanıtlandığı VALORANT’a Sor serisinin son kısmında en dikkat çekici konulardan biri de ayak sesleriydi. Rakibi olan diğer oyunlara kıyasla çok daha anlaşılmaz bir ses mekaniğine sahip olduğu iddia edilen oyun hakkındaki eleştirileri oyunun Ses Yönetmeni olan Peter Zinda yanıtladı. Oyunda bazen ayak seslerinin olduğundan çok daha yakından geldiğini, bunun da oyuncuları yanılttığı yönündeki eleştirilerin yanı sıra rakip koştuğunda bile seslerin çok ayırt edici olamadığı yönünde geri bildirimler de oyuncular tarafından dile getiriliyor.
”İnsanların bir ayak sesinin ne kadar uzak olduğunu anlamada zorlandıklarına dair bir duyum almıştım ki bunda bir gerçeklik vardır. Çünkü biz uzaklığa odaklanmak yerine ayak seslerini çok net duymaya odaklanıyoruz. Şu anda stereo olarak karıştırıyoruz, bu da önünüzdeki 45 derecelik bir ses ile arkanızdaki 45 derecelik ses arasında hiç bir fark olmadığı anlamına geliyor. Bazılarınız bu farkları duymayı istiyor ancak bu şimdilik mümkün değil” şeklinde konuşan Zinda beklenen düzeltmenin yakın zamanda karşımıza çıkmayacağının mesajını da vermiş oldu.