Piyasaya çıktığı günden bu yana başta FPS oyuncuları olmak üzere tüm oyun dünyasında gözleri üzerine çeken VALORANT, günden güne getirdiği güncellemeler ile de alkışları topluyor. Her hatanın gecikmeden düzeltilmesi ve geri bildirimlerin Riot Games tarafından oldukça önemseniyor olması, oyuncuları büyük ölçüde memnun ediyor.
Silahlar, ajanlar, haritalar, ajanların yetenekleri gibi bir çok şeyde hata yer alması kaçınılmaz bir durum. Özellikle de oyunun kısa zaman önce piyasaya çıktığı da düşünülürse bu durum oldukça normal bir hal alıyor. Çıkalı henüz bir yıl dahi olmayan VALORANT’ta birden fazla hata oluyor olması normal bir durumken, bu hataların inanılması güç bir hızda çözüme ulaşıyor olması da Riot Games adına önemli bir artı olarak akıllardaki yerini alıyor.
Solak görüş açısı!
FPS oyuncuları için en önemli şeylerden biri de oyunu oynarken silahın ekranda bulunduğu konum. Başta CS:GO oyuncuları olmak üzere FPS oyuncularının “viewmodel” olarak bildiği bu görünüm, VALORANT’ın çıkışından beri küçük bir sorun aslında.
Solak görüş açısını kullanan yani silahın ekrandaki yeri sol tarafta olan bir çok oyuncu bulunuyor. CS:GO’da bu küçük bir ayarla değiştirilebilirken, VALORANT’ta ise aylardır oyuncuların isteğine rağmen bir türlü oyuna eklenemiyor. Bunun nedeni ise VALORANT’a Sor’un 8. bölümünde ortaya çıktı.
İşte Riot Games’in “Solak Görüş açısını beklemeli miyiz?” sorusuna yanıtı!
Bunun çoğu oyuncunun merak ettiği ve sorduğu bir şey olduğunun farkındayız. Biz de bir süredir bu konuyu inceliyoruz. Şu anda bu güncellemeyi yalnızca teknik açıdan değil, rekabet ve sanatsal görünüm açısından da nasıl kotarılabileceğimizi düşünme aşamasındayız. Teknik açıdan küçük bir zorluk gibi görünse de bunu oyuncuların karşısına doğru şekilde çıkarttığımızdan emin olma derdindeyiz. Bunu mümkün kılabilmek için emin olmamız gereken birkaç nokta var:
Kafa yorduğumuz ilk konu; güzelim silah kaplamalarının, karakter modellerinin ve yeteneklerin görselliğini nasıl koruyabileceğimiz. Birinci şahıstayken veya silahları inceleme ekranındayken silahları çok farklı kamera açılarından incelememiz genellikle mümkün olmuyor. Bu nedenle, oyuncular silah elini değiştirdiğinde görselliğin büyüsünü aynı şekilde koruduğumuzdan emin olmalıyız. Yeteneklerin aynı yerlerden çıkmasını ve efektlerin de olması gerektiği gibi görünmesini sağlamalıyız.
Düşünmemiz gereken ikinci noktaysa, bu durumun oyunun rekabetçi bütünlüğünü etkileme şekli. Solak görüş açısından oynayan oyuncuların başkalarına karşı avantajlı veya dezavantajlı konumda olmadığını ve rekabetin bütünlüğünün sağlandığını temin etmeliyiz. Solak görüş açısının yeni bir meta oluşturmadığından veya bu görüş açısında oynamayı tercih eden oyuncuların düşmanları karşısında zayıf kalmadığından emin olmamız gerek.
Bu konu radarımızda olsa da hâlâ yukarıda bahsettiğim konuları halledebileceğimizi kesinleştirmemiz gerekiyor. Bunun için de bu değişiklikleri ince eleyip sık dokuduğumuz, rekabete ve görselliğe dayalı testlere tabi tutmamız gerekiyor. Tüm bunları hesaba kattığımızda sizinle bu özellik için paylaşabileceğimiz kesin bir tarihimiz olmadığını söyleyebilirim.
– Kıdemli Yapımcı Steven Eldredge