Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Erdinç İyikul ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.
Playerbros: Fortune’un çalışılacak en iyi 100 şirketi içinde 13. sıraya yükselen Riot Games halihazırda neler yapıyor?
Erdinç İyikul: Riot Games, hali hazırda oyuncuların beğenisine sunduğu 5 farklı oyunu, belgesel, anime dizisi gibi medya projeleri, sanal müzik grubu, binleri bir araya getirip, milyonları ekran başına toplayan dev espor organizasyonları ile dünyanın en büyük eğlence şirketlerinden biri olmuş durumda. Ayrıca hayat geçirdiğimiz Toplumsal Etki Fonu’yla oyuncularımızla birlikte belirlediğimiz, dünyanın dört bir yanındaki kar amacı gütmeyen yardım kuruluşlarına bağışta bulunan bir şirketiz. Bu sebeple Riot için yalnızca bir “dijital oyun şirketi” demek pek doğru olmaz. Oyundan müziğe, medya projelerinden dev etkinliklere kadar hayata geçirdiğimiz projelerle Riot Games olarak hayatın her alanına dokunan, yeni nesle uygun içerikler üreten, dünyanın dört bir yanında yer alan 23 ofisinde, 3 bine yakın çalışanı olan bir şirketiz. Özellikle 2019 Ekim ayı itibariyle artık her alana dokunan, sadece oyun ile değil “eğlence” sektörünün de dev bir parçası olmaya başlamış bir şirkete dönüştük.
Playerbros: Nisan ayında Riot Games Türkiye Ofisi’nin ülke müdürlüğü görevine getirildiniz. Süreç nasıl gelişti?
Erdinç İyikul: Sekiz yıldır parçası olmaktan büyük keyif aldığım Riot Games bünyesinde, ilk günden beri farklı projelerin şirket içinde ortaya çıkmasına ve planlamasına tanıklık ettim. Önceki sorunuzda da bahsettiğim gibi son iki yılda şirket olarak büyük bir değişimin içine girerek oyuncularımıza farklı alanlarda sunduğumuz deneyimlerle güçlü bir eğlence şirketine evrilme süreci yaşadık. Bu noktada global anlamda şirket içinde yeni dinamikler oluştu doğal olarak. Ülke Müdürü olmayı, Türkiye’deki oyuncularımıza verilecek hizmetler açısından sorumluluklarımın daha da genişlemesi olarak görüyorum. Türkiye’deki oyuncularımıza en kaliteli ve yerel deneyimi sunmak için aynı heyecan ve motivasyon ile çalışmaya devam ediyoruz. 8 yıldır Riot Games içerisinde çok değerli bir ekibin parçası olarak çalışmanın getirdiği avantajlar ile beraber yeni yılda da oyuncularımıza en iyi deneyimleri sunmak için güçlü bir takım olarak hareket etmeye devam edeceğiz.
Playerbros: Birçok ülkede temsilciliği bulunan Riot Games’in oyuncu kriterleri nelerdir? Oyunculara ne gibi imkanlar sunuyorsunuz?
Erdinç İyikul: Riot Games olarak değerlerimizin başında oyuncu odaklı olmak geliyor. Yaptığımız her işte attığımız her adımda bu değerle hareket ediyoruz. Bu noktada şunu özellikle belirtmek isterim, şirket içindeki görevi ne olursa olsun Riot çalışanlarının tümü birer “oyuncu”. Böylece yapılan her işte kendimizi oyuncu yerine koyarak en doğru kararları almaya çalışıyoruz. Oyunlara ve genel anlamda oyun dünyasına böylesine odaklı bir ekibimiz olduğu için de Türkiye’de oyuncu memnuniyeti konusundaki kalıpları kırmak için sorumluluğumuz artıyor. Oyuncularımıza farklı platformlarda, tamamen Türkçe içerikle, “çeviri” yerinde yerelleştirilmiş bir dille, para karşılığında değil; tamamen yetenekleri doğrultusunda yükselebilecekleri, rekabet dolu bir oyun deneyimi sunuyoruz. Sunucularımızı Türkiye’ye taşımamız, ülkemizin en büyük espor tesisini açmamız, üniversite iş birlikleriyle hayata geçirdiğimiz burslarımız, dönemsel olarak sunduğumuz özel oyun içi sürprizlerimiz ve 7/24 destek sistemimiz, oyunculara sunduğumuz imkanlardan yalnızca birkaçı.
Playerbros: Eminim tüm oyun severler bu soruyu merak ediyordur. Ofiste bir gününüz nasıl geçiyor?
Erdinç İyikul: Ofisimiz şirketimizin karekterine uygun olarak herkesin rahat ve verimli çalışabilmesi için özel olarak planladı. Beraber çalıştığımız iş arkadaşlarımızın kendi sorumluluklarını yerine getireceklerine güvenimiz tam olduğu için belirlenmiş bir çalışma zamanı koymuyoruz. Genelde farklı projeler için uzun zamanları ofiste geçiriyoruz. Daha doğrusu pandemi öncesinde geçiriyorduk. Beraber oyun oynadığımız, toplantılar sonrası yeni oyunlarımızı denediğimiz, özgürce herkesin fikrini dile getirebildiği bir çalışma sistemimiz var. Bizim için önemli olan herkesin kendini ifade etmekten çekinmeyeceği bir ofis ortamı yaratmaktı. Bunda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum. İş, eğlence ve sosyal yaşamın iç içe geçtiği, zaman geçirmekten keyif aldığımız bir ofis hayatımız var.
Playerbros: Riot Games olarak 2021 hedefleriniz nelerdir? Üzerinde çalıştığınız yeni projeler var mı?
Erdinç İyikul: 2020 yılına baktığımızda Riot Games tarihinde önemli bir yere sahip olduğunu görüyoruz. TFT mobil, LoR, VALORANT ve Wild Rift, 2020’de oyunculara sunduğumuz yeni oyunlarımız. Gelecek sene için öncelikli hedefimiz, oyuncularımızın da beklentilerinin yüksek olduğu bu yeni ürünlerimizi geliştirerek en üst seviyeye çıkarmak. Riot Games olarak oyuncuların taleplerine ve pazarın ihtiyaçlarına göre yeni projeler geliştirme noktasında her zaman açık bir şirket olduk. Bu kapsamda yeni projelerimiz tabii ki var, ancak zamanlaması konusunda net bir tarih vermek doğru olmaz. Gelecekte yine kendi trendini yaratacak işlere imza atacağımıza emin olduğumu söyleyebilirim.
Playerbros: Yabancı oyuncu profillerine baktığımızda Türk oyuncusu nasıl bir grafik oluşturuyor, bu anlamda değiştirmek ve geliştirmek istediğiniz noktalar var mı?
Erdinç İyikul: Türk oyuncusu çok tutkulu ve rekabeti seviyor. Türkiye’deki oyuncu profiline baktığımızda hızlı sonuç almak isteyen, tek hamleyle rakibin en kritik noktasını ortadan kaldırabilen karakterlerin tercih edildiğini görüyoruz. Oyuncularımız, seçtiği rolün etkili olmasını, maçlarda ön plana çıkmasını tercih ediyor. Bu nedenle, örneğin şampiyon seçiminde özellikle ani hasar potansiyeli yüksek (suikastçi) şampiyonlar Türkiye’de çok tercih ediliyor. Geleneksel spor olan futbolda nasıl forvet olup gol atmayı seviyorsak; Sihirdar Vadisi’nde de hızla skor almaya, takımın yıldızı olmaya bayılıyoruz.
Oyun içindeki adrenalin, kazanma hırsı, yoğun rekabet gibi pek çok nedenle bazen diğer oyunculara karşı yeterli toleransın gösterilemediğini görüyoruz. Hepimizin amacı aslında oynarken keyif almak. Bu vesileyle özellikle herkesin eve kapanma stresiyle baş etmeye çalıştığı bu dönemde oyuncuların daha anlayışlı ve hoşgörülü olmasını temenni ederim.
Playerbros: League of Legends mobil versiyonu Wild Rift, oyunculara neler sunuyor? Bu konuda size geri dönüşler nasıl?
Erdinç İyikul: League of Legends: Wild Rift, League of Legends deneyiminin yeni platformlarda da oyunculara sunulabilmesi için pek çok yenilikle, özel olarak geliştirildi. 150 kişilik Wild Rift geliştirici ekibi, oyun kontrolleri üzerinde uzun soluklu bir çalışma gerçekleştirdi ve oyunumuzu 10 Aralık’ta Türkçe olarak Açık Beta dönemiyle ülkemizle buluşturduk. Wild Rift, oyunculara anlık tepkiler verebilecekleri, yüksek hassasiyetli ve aynı zamanda rekabetçi bir deneyim sunuyor. Wild Rift’i tasarlarken, oyuncuların gerçek ustalıklarını ve becerilerin yansıtabilecekleri bir oyun olmasını hedefledik. Bu kapsamda para karşılığında avantaj elde etme, oynamak için belli bir süre bekleme, açılır pencere gibi dış etkenler oyuna dahil etmeyerek, oyuncularımıza yenilikçi ve tabuları yıkan bir mobil deneyim sunuyoruz. Aldığımız geri dönüşler oldukça olumlu, elbette oyunun geliştirilmeye muhtaç yönleri var, zaten Açık Beta dönemindeki amacımız bu feedbackleri alarak full lansmanda en üst düzeyde bir oyun deneyimi sunabilmek.
Playerbros: Genel anlamda espor hakkında da konuşmak istiyorum. Türkiye’deki esporun gelişimi ne durumda?
Erdinç İyikul: Espor şu anda tüm dünyada, geleneksel spor organizasyonlarından daha fazla izlenen içeriklerden biri olarak yerini aldı. Bu Türkiye için de geçerli. Türkiye’de e-spor, ciddi potansiyel barındıran bir spor dalı. Bazı çok özel organizasyonlar haricinde, futboldan sonra en çok izlenen spor branşlarından biri espor özelindeki League of Legends karşılaşmaları. Riot Games olarak Türkiye’ye ilk geldiğimizde, espor henüz profesyonelleşmemiş, ekosisteminde büyük kulüp ve markaların çok da fazla yer almadığı bir konumdaydı. Ülkemizde esporun gelişimi, özellikle 2015 yılı itibariyle kurduğumuz profesyonel lig yapısı, yani şu anki adıyla Vodafone FreeZone Şampiyonluk Ligi ile dikkat çekici seviyelere ulaştı Profesyonel oyunculuk noktasında da özellikle Türkiye Espor Federasyonu’nun (TESFED) kurulmasıyla birlikte büyük gelişmeler yaşanıyor. Bugün TESFED’in yaklaşık 2 bin 200 sporcuyu lisansladığını biliyoruz.
Riot Games olarak son 7 yılda gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerle, ülkedeki ilk profesyonel yapı olmanın yanı sıra espor segmentine en fazla yatırım yapan şirket konumundayız. Sadece bugünün değil, geleceğin espor dünyasının yıldızlarını da ülkemizde yetiştirmek için gerçekleştirdiğimiz üniversite işbirlikleri, 2017 yılında 10 Milyon TL yatırımla sunucumuzu Türkiye’ye getirmemiz ve son olarak 2019 Ocak ayında açılışını yaptığımız Türkiye’nin ilk Avrupa’nın ise en büyük espor sahnesi olan Riot Games Espor Sahnesi’ni bu faaliyetlerimizin başında sayabiliriz.
Playerbros: The Game Awards 2020’de League of Legends yılın en iyi espor oyunu seçildi. 2020’yi değerlendirdiğinizde hangi noktalar ön plana çıkıyor?
Erdinç İyikul: Öncelikle League of Legends, uzun yıllardır milyonlarca oyuncunun dünyanın her yerinden keyifle oynadığı, aktif oyuncu sayısıyla rekorlara imza atmış online bir PC oyunu olma özelliğine sahip. Kişisel yetenekler ve reflekslerin öne çıktığı, para ve çeşitli hilelerin ise oyuncuları başka bir noktaya taşıyamayacağı bir oyuna sahibiz. Tüm bu saydıklarıma ek olarak League of Legends kendini sürekli yenileyen ve oyuncularına farklı deneyimler sunan, rekabetçi bir oyun. Örneğin en son getirdiğimiz Taktik Savaşları oyun moduyla adeta “oyun içinde yeni bir oyun” deneyimi sunuyoruz. Dolayısıyla bir bütün olarak baktığımızda League of Legends esporu, barındırdığı tüm özellikleriyle kendi alanında bayrak taşıyıcılığı üstleniyor.
Playerbros: Bir demecinizde esporun gençlere kariyer fırsatları sunduğunu söylediniz. Bu kariyer fırsatları nelerdir?
Erdinç İyikul: Espor, formalı, sponsorlu, ciddi hayran kitlelerine sahip profesyonel sporcuların sanal ortamda federasyon ve rekabet kuralları kapsamında mücadele ettiği bir branş. Oyuncular, spor profesyoneli olarak espor alanında kariyer planlarını çizmeye başladılar, kimi üniversiteler espor bursları veriyor ve öğrencilerini bu kariyere hazırlıyor. Elbette buradaki iş imkanlarına yalnızca profesyonel oyunculuk olarak bakmamak gerekiyor. Sadece sporcuların değil, antrenörlerin, federasyonun, hakemlerin, sunucuların, yorumcuların, yayıncıların, organizatörlerin ve diğer hizmet verenlerin de bu dev mücadele ve eğlence ekosisteminin bir parçası olduğunu unutmamak lazım. Bu dünyada hem takımlar hem profesyonel oyuncular hem de yayıncılar ve medya açısından büyük bir kazanç ekosistemi mevcut.
Playerbros: Yeni mevsimde, pandemiden dolayı ligin online olarak düzenleneceği söyleniyor. Yeni mevsimde ligi nasıl oynatmayı planlıyorsunuz?
Erdinç İyikul: Koronavirüs sürecini yakından takip ederek koşullar doğrultusunda aksiyon planlarımızı güncelliyoruz. Bu anlamda bizim önceliğimiz başta oyuncular ve seyircilerimizin sağlığı. Bu sebeple pandemi sürecinin tümünde olduğu gibi yeni mevsim de ligi online olarak devam ettireceğiz.
Merak ettiğimiz soruların cevabını aldığımız bu keyifli sohbet için, Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Erdinç İyikul’a teşekkür ederiz.
1 Comment