Connect with us

LoL

8.19 Yaması’yla League of Legends için neler planlanıyor?

8.19 Yaması’yla League of Legends için neler planlanıyor?

League of Legends 8.19 Yaması ile biraz daha değişiyor. Oyunun resmi forumu üzerinden yapılan açıklamada 8.19 Yaması ve gelecek hakkında birtakım planlardan bahsedildi. Melanj tarafından paylaşılan bu yazı hemen aşağıda sizlerle.

Dünya Şampiyonası 8.19 Yaması’nda oynanacak

8.19 Yaması’yla birlikte profesyonel oynanışa her zamankinden daha fazla ağırlık veren denge değişikliklerimizin ikinci ve son ayağı oyuna gelecek. Bu ayrıca Dünya Şampiyonası yaması olacağından, genel olarak hafif değişiklikler yapmak istiyoruz. Dünya Şampiyonası dengesine karşı yaklaşımımızı özetlemek gerekirse:

  • İzleyici bakış açısından yaklaştığımızda ilgi çekici ve eğlenceli bir seyir deneyimi çok önemli.
  • Çeşitlilik barındıran bir meta güzel olsa da bu, ilgi çekici maçlar kadar önemli değil (çeşitliliği yüksek ama yavaş ve sıkıcı oyunlardansa, çeşitliliği düşük ve ilgi çekici oyunlar olması daha iyi).
  • Hiçbir şampiyon %100 seç/yasakla veya buna yakın bir durumda olmamalı.
  • Oyunun işleyişini büyük ölçüde değiştirmemek (özellikle de sistemsel değişiklikleri asgari seviyede tutmak önemli; şampiyonlara ayrı ayrı değişiklikler getirmek daha uygun).
  • Önümüzdeki birkaç yama boyunca profesyonel oyunların dengesine daha fazla dikkat edeceğiz. Tabii yapılan değişikliklerin normal oyunlar için de olumlu sonuç vermesini umuyoruz. Bunun gerçekleşmemesi halindeyse, değişikliklerin normal oyunlar için en azından büyük ölçüde zararlı olmaması sağlanmalı. Şampiyonları güçlendirdiğimizde böyle durumlarla sık sık karşılaşabiliyoruz. Birçok şampiyon, profesyonel oyunlarda kendine yer bulacağı şekilde güçlendirildiğinde normal oyunlarda aşırı derecede baskın hale gelebiliyor.

Bu ilkeler ışığında yapmayı planladığımız değişikliklerse şöyle:

Şampiyonlar

  • Ornn, Cho, Sion – Bu şampiyonlar playoff döneminde profesyonel oyunlarda kendilerine çok sık yer buldu. Tabii takımların tanklara ihtiyacı olduğu için, bu şampiyonlara özel değişiklikler getirmek yerine birkaç eşyada ayarlamalara gitmeyi düşünüyoruz (ayrıntılar aşağıda).
  • Janna – Şu anda normal oyunlarda zayıf (özellikle de eski haline kıyasla). Ayrıca efsuncular profesyonel oyunlarda da kendilerine pek yer bulamıyor. Son dönemde pasifinin nitelik dönüşümünü hafif şekilde güçlendirmeyi test etmeye başladık. Onu fazla güçlü hale getirmeyi hedeflemesek de destek pozisyonuna en azından biraz çeşitlilik getirip getiremeyeceğimizi görmek istiyoruz. Normal saldırılarının ve W’sunun hareket hızından kazandığı hasarı arttırmayı düşünmemizin sebebiyse, şampiyonun yetenek setinin bu yönlerinin yüksek beceri düzeylerinde daha etkili olması. Ek olarak Janna, düşük/ortalama MMR seviyelerinde (yüksek seviyelere kıyasla) her zaman çok başarılı olmuş bir şampiyon.
  • Elise ve Kha’Zix – Bu şampiyonların küçük güçlendirmeler alması olası. Her ikisinin de normal oyunlarda biraz daha güçlü hale gelmesi mümkün. Ayrıca ara sıra profesyonel oyunlarda boy göstermeye de epey yakın olduklarını düşünüyoruz. Ormandaki çeşitlilik playoff döneminde epey iyi bir seviyedeydi. Dolayısıyla burada çok kapsamlı değişikliklere gitmek istemiyoruz. Tabii tanklar dışında birkaç şampiyonu daha ormanda görmek güzel olurdu.
  • Urgot – Şu anda onu gözden geçirsek de herhangi bir değişiklik yapmama eğilimindeyiz. Şampiyonun seç/yasakla noktasına gelmesi veya dayanıklı seçimlerin orta koridor üstünde hâkimiyet kurması riskler arasında. Öte yandan kendisi son zamanlarda öne çıkan ilgi çekici seçimler arasında ve henüz keşfedilmemiş bazı güçlü rakipleri olduğunu düşünüyoruz.
  • Olaf – O da gözden geçirdiğimiz şampiyonlar arasında olsa da muhtemelen herhangi bir değişikliğe uğramayacak. Sık sık seçilmesine rağmen ormana epey farklı bir hava getirdiği de gerçek.
  • Gnar – Bu aslında epey geç gelmiş bir 8.18 değişikliği; ancak kaçıranlar için yeniden değinme gereği hissettik. Gnar’ın profesyonel oyunlardaki popülerliğinin büyük ölçüde azalmasının ardından, zırh değerlerine getirdiğimiz zayıflatmayı geri çektik.
  • Kai’Sa – Çok sık seçilen bir şampiyon. Tabii henüz 8.18’de gelen zayıflatmaların sonucunu görme şansı bulamadık. Bunların bazı etkileri olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla planlanan başka herhangi bir değişiklik yok.

İlginizi çekebilir: Şampiyonluk Ligi’ni ne kadar tanıyorsun? Bu test ile seviyeni gör!

Eşyalar:

  • Liandry’nin Eziyeti – Hem genel anlamdaki zayıflığını gidermek hem de cana odaklanan şampiyonlara karşı daha etkili olmasını sağlamak için Liandry’nin Eziyeti’ni güçlendirmeyi planlıyoruz. Şu anda test ettiğimiz mevcut doğrultu ona ayrıca %2’lik bir hasar eklemek üstüne kurulu. Böylece doğru yetenek setine veya Rylai’nin Kristal Asası’na ihtiyaç duymaksızın yüksek cana karşı sahip olduğu etki artacak.
  • Warmog’un Zırhı – Bu eşyanın bazı şampiyonlara eklediğimiz hasarı etkisiz hale getirdiği söylenebilir. Bu yönüyle takım savaşlarından çıkan veya dürtme hasarı alan takımların çabucak toparlanmasını sağlıyor. Muhtemelen gücünü biraz azaltacağız ama büyük değişiklikler getirmek gibi bir planımız yok.

Rek’Sai

Bir süre önce Rek’Sai için bazı güçlendirmeleri gözden geçirdiğimizi paylaşmıştık; ancak bunlar henüz oyuna gelmedi. Hâlâ bu konuda birçok soru geldiğinden, bunun sebeplerinden biraz bahsetmek istiyoruz. O dönemde Rek’Sai’nin her açıdan zayıf olduğunu düşünüyorduk. Dolayısıyla gücünü biraz arttırmamız mümkün görünüyordu. Ancak işin derinine indiğimizde şampiyonun yüksek MMR seviyelerinde epey iyi sonuçlar aldığını ve doğrudan güçlendirmelerin pek uygun olmayacağını gördük. Tabii kendisi epey dik bir öğrenme eğrisine sahip ve düşük/ortalama MMR seviyelerinde zorlanıyor. Bu yüzden birçok oyuncunun onu zayıf bulması normal. Başlangıçtaki erişilebilirliğini biraz daha arttırmayı istesek de bu, sadece güç eklemeye kıyasla çok daha kapsamlı bir çalışma olacaktı. Dolayısıyla ayrılan sürede bunu tamamlamamız mümkün değildi. Gelecekte ona geri dönmemiz muhtemel ama bunun ne zaman olacağından emin değiliz.

emre@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL