League of Legends 8.19 Yaması‘na dair detaylar sonunda League of Legends resmi sitesinde yayınlandı. Daha önce de adı belirttiğimiz yazıdaki şampiyonların geçtiği bu notlarda, Darius, Fiora, Kha’Zix, Elise, Jarvan IV, Nunu & Willump, Janna, Thresh, Pyke, Tahm Kench, Kog’Maw ve Liandry’nin Eziyeti olmak üzere geniş çaplı bir güncelleme bekliyoruz. Geçen yıl da Dünya Şampiyonası için 23 değişiklik yapıldığını göz önüne aldığımızda, bu yıl daha az düzenleme yapıldığını görüyoruz.
İlginizi çekebilir: Riot Games, Dünya Şampiyonası yaması için 10 karakteri işaret etti
8.19 yamasının son yama olarak kalmayabileceğini de belirten Riot Games, herhangi bir konuda aşırıya kaçılmış olması durumunda düzenlemenin tekrardan yapılacağını söylüyor. Yazısında ayrıca 8.19 yaması ile güncellenen şampiyonların “rekabetçi arenalarda boy göstermeye epey yaklaşmış şampiyonlar” olduğunu belirten Riot Games, bu yamada ayrıca birkaç hatanın giderildiğini ve görsel düzenlemelerin yapıldığını da söylemeden geçmiyor. Ayrıca bir de yeni bir kostüm olan Şampiyonlar Şampiyonu Kha’Zix’in görüntüsünü paylaşıyor. 8.19 yama notlarına ilişkin tüm bilgileri yazımızın devamında okuyabilirsiniz.
8.19 Yaması: Yama Notları
Şampiyonlar
Darius
W’nun taban hasarı arttı. E’nin zırh delme miktarı arttı.
Darius üst koridordaki tanklara karşı değerli bir seçim konumunda. Şampiyonun zırh delme becerilerini biraz daha arttırarak, takımları üst koridor şampiyonları seçerken biraz daha düşünmeye teşvik etmek istiyoruz. Bu biraz alelade bir güç artışı olsa da yüzdelik zırh delme Camille veya Aatrox gibi dövüşçülere kıyasla Cho’Gath ve Ornn gibi şampiyonlara karşı daha etkili.
W – Kemik Kıran
E – Tut Çek
Fiora
Pasif tetiklenmelerinden kazanılan iyileşme arttı.
Fiora epey keskin sınırlara sahip bir şampiyon ve bazı karşılaşmalarda tamamen hâkimiyet kurarken bazılarında avantaj yakalamakta zorlanıyor. Büyük Düellocu konusunda dikkatli olmaya çalışsak da 8.17’de gelen değişiklikler koridorda agresif oynamayı ödüllendirmeye yetmedi. Rakiplerinin zayıf noktalarına vurduğunda kazandığı iyileşmeyi arttırmak bu konuda yardımcı olabilir.
Pasif – Düellocunun Dansı
Q – Hamle
Kha’Zix
Pasifinin hasarı arttı. W’nun yavaşlatması arttı.
Kha’Zix, gelişmiş R’sini değiştirdiğimiz 8.11 Yaması’ndan beri zorlanıyor. Ultisinden en iyi şekilde faydalanabilmesi için, bunu akıllıca kullandığında sahip olduğu gücü biraz yukarı çekiyoruz. Ayrıca Hiçlik Dikenleri yeteneğinin işlevselliğini arttırarak, Kha’Zix’in hedeflerini daha hızlı katletmek dışında da oyunlar kurabilmesini sağlayacağız.
Pasif – Görünmez Tehdit
W – Hiçlik Dikenleri
Elise
W ve E’nin bekleme süreleri Örümcek Hali için azaldı.
Elise eskiden oyunun erken safhalarında hâkimiyet kurarak haritanın her yerinde agresif hamleler gerçekleştirebiliyordu. Şampiyonun bu yönünü geri getirmek istediğimizden, oyun kurma araçlarından bazılarının bekleme sürelerini azaltıyoruz. Böylece riskli fırsatları daha sık kovalayarak rakiplerini darmadağın edebilecek.
W – Eklembacaklı İstilası
E – Örümcek İnişi
Jarvan IV
Pasifinin bekleme süresi azaldı.
Jarvan IV geçtiğimiz yıl boyunca metanın dışında kaldı. Demacia’nın Simgesi, üst koridor ve ormanda boy gösterebilmek için biraz daha güce ihtiyaç duyuyor. Pasifinin daha sık tetiklenmesi hem orman temizleme hızını arttıracak hem de üst koridorda oynandığında daha agresif takaslar yapabilmesini sağlayacaktır.
Pasif – Ordu Marşı
Nunu ve Willump
Q’nun iyileştirme etkisinin YG oranı arttı. E’nin YG oranı arttı.
Nunu ve Willump’ın çıkışından beri birçok oyuncunun YG tabanlı kartopu dizilimlerine yönelerek rakiplerinin üstüne çığ gibi düşmeye çalıştığını görüyoruz. Tank dizilimi şu anda çok daha başarılı olsa da ikilinin eğlenceli temasıyla uyumlu bu oyun tarzını da desteklemek istiyoruz.
Q – Tüket
E – Kartopu Yağmuru
W – Büsbüyük Kartopu
Janna
Pasifinin hareket hızını hasara dönüştürme etkisi arttı.
Janna, dayanıklı akranlarının üstünlüğü ele geçirdiği alt koridorda kendine yer bulmakta zorlanıyor. Tabii şampiyonun savunmaya yönelik araçlarını daha da güçlendirmemiz şu an için mümkün değil. Dolayısıyla oyunun erken safhalarındaki dürtme hasarını arttırarak şampiyonu agresif şekilde oynamayı ve her fırsatta rakiplerine hasar vermeyi başaran oyuncuları destekleyeceğiz.
Pasif – Pupa Yeli
Thresh
Q’nun mana bedeli ve ilk seviyelerdeki bekleme süresi azaldı.
Şu anda Thresh’in agresif hamleler yapmasına başarılı şekilde engel olabilen birçok şampiyon bulunuyor. Dolayısıyla Zincirli Gardiyan’ın oyunun erken safhalarında daha fazla kanca atma fırsatına ihtiyacı var. Kancalarının daha fazla hasar vermesini veya daha uzun sürelik kitle kontrolü uygulamasını istemediğimizden, yeteneğin kullanım sıklığını arttırmayı seçiyoruz.
Q – Ölüm Cezası
Pyke
Ultisinin hasarı ilk seviyelerde arttı.
Pyke, ne taraftan geleceğini kestirmenin epey kolay olduğu yeteneklere sahip. Dolayısıyla bunlardan sık sık kaçınabilen, üst düzey oyunculara karşı oynandığında şampiyonun performansı da önemli ölçüde düşüyor. Sahip olduğu güvenilirliğin gayet sağlam bir noktada olduğunu düşünüyoruz; ancak savaşları bitirmeye yardımcı olan, iyi zamanlanmış ultilerin hasarı biraz artsa fena olmaz. Bu güç yalnızca oyunun erken ve orta safhalarını etkileyecek ve 11-18. seviyelerdeki hasarında herhangi bir değişiklik olmayacak.
R – Derinlerin İntikamı
Tahm Kench
Taban can azaldı, seviye başına can arttı.
Son yamadaki Braum değişikliklerine benzer şekilde, Tahm Kench’in taban dayanıklılığını biraz azaltmak istiyoruz. Taban canının aşağı çekilmesiyle birlikte Tahm koridorda savunma araçlarına biraz daha bağımlı hale gelecektir. Tabii seviye başına kazandığı canın artması, oyunun ileri safhalarında rakip takımın tam ortasına dalmasını kolaylaştıracaktır.
Taban nitelikler
W – Ham Yap
Kog’Maw
Taban hareket hızı arttı. R’nin menzili arttı.
Takımlarda iki veya daha fazla tankın bulunduğu ve alt koridorda kısa menzilli nişancıların cirit attığı bir metada Kog’Maw’ın kendine yer bulamaması epey şaşırtıcı. Rakiplerine agresif vurkaçlar yapabilmesi için şampiyonun taban hareket hızını biraz arttırıyoruz. Bu, ayrıca Kai’Sa ve Xayah gibi kısa menzilli şampiyonlarla takas yapabilmesine de olanak sağlayacak. Ultisinin oyunun erken safhalarındaki menzilini arttırmak da baskın ve takasların ardından rakiplerini kovalamasını kolaylaştıracaktır.
Taban nitelikler
R – Canlı Havan
Eşyalar
Liandry’nin Eziyeti
Pasifinin azami can yakma hasarı arttı. YG’si azaldı.
Liandry’nin Eziyeti çok belirgin bir kullanım amacına sahip: Yetenek setinizde zaman içinde hasar ve kitle kontrolü varsa veya rakip takım gerçekten dayanıklı şampiyonlardan oluşuyorsa bu eşyaya yöneliyorsunuz. İlk şartı sağlayan epey kullanıcısı olsa da eşyanın birden fazla tanka karşı biraz daha etkili olması mümkün. Bunu gerçekleştirmek için azami can yakma hasarını arttırıyor; anlık hasar gücünü sınırlamak içinse YG’sini düşürüyoruz.
Eziyet:
Şampiyon Görsel ve Ses Güncellemeleri
Bazı şampiyonların ses ve görsellerini güncelledik!
Jarvan IV
Lee Sin
Veigar
Vi
SSG Ezreal
Hareket Hızı Yavaşlatma Görsel Efektleri
Hedef Çalma Bildirimleri
Profil Sayfası
Normal Sıralı Eşleştirmesi
Giderilen Hatalar
- Kara Hasat’ın düşürdüğü ruh özlerinin parçacık efektleri artık renk körlüğüne sahip oyuncular için daha parlak ve belirgin.
Yakında Gelecek Kostüm, Renk ve Simgeler
Bu yamanın çıkışını takip eden günlerde yayınlanacak kostümleri aşağıda bulabilirsiniz. Tam çözünürlükte açılış görselleri için LoL Görüntüleri uygulamasını edinin!
Bu yamanın çıkışını takip eden günlerde yayınlanacak renkleri aşağıda bulabilirsiniz:
Şampiyonlar Şampiyonu Kha’Zix, ayrıca her bir Dünya Şampiyonası takımı için toplamda 24 renge daha sahip.