League of Legends’ın sevilen oyun modlarından ARAM’da köklü değişiklikler yapılmaya hazırlanıyor. Rekabet arenasının dışında kalan ama sihirdarların beğenisini toplayan mod, yeni görünümüyle geliyor. Peki neler değişecek? League of Legends’ın geleceğini konuşan nexus.leagueoflegends.com’da bu konuyla ilgili verilen bilgiler hemen aşağıda sizlerle.
Haritalar ve Modlar ekibi genellikle Yıldız Muhafızı: İşgal gibi modlarla oynanışa yeni boyutlar katmakla ve Birimiz Hepimiz İçin gibi eski gözdeleri geri getirmekle uğraştığından dolayı, ARAM’a görmesi gerektiği kadar ilgi gösterememişti. Bu durumu 8.11’de değiştireceğimizi açıklamaktan sevinç duyuyoruz. Bu sırada Sonsuz Uçurum’u biraz yenileyip pürüzlerini gidermeyi de umuyoruz. ARAM’ın zaten yerleşmiş, iyi bilinen ve sıkı takipçileri olan bir mod olduğunun bilincindeyiz. Yapacağımız değişikliklerin ARAM’cılar tarafından hoş karşılanacağından emin olmak istiyoruz.
Bu nedenle Şampiyon Seçimi’nde ve oyunun başlangıcında karşılaşılan kimi durumları kolaylaştırmak için moda bazı yaşam kalitesi özellikleri ekleyeceğiz. Bu özellikler ARAM’da sık dile getirildiğini gördüğümüz şikâyetleri gidermeye yönelik. Yani kalıcı olacak şekilde tasarlandılar.
Ayrıca Bilgewater etkinliği sırasında devreye girecek bazı büyük oynanış değişiklikleride olacak. Bu değişiklikler ARAM’ı geliştirecek yöntemleri test etmemize ve ARAM topluluğunun bu modda yapılacak değişikliklere ne kadar açık olduğunu görmemize yardımcı olacak. Geçici olarak geliyorlar ama hoşunuza giderlerse ilerideki bir yamada kalıcı olarak geri dönebilirler.
Hadi açıklamalara geçelim!
YAŞAM KALİTESİ: ŞAMPİYON SEÇİMİ VE OYUN BAŞLANGICI
KENCH’İ YEDEK KULÜBESİNE YOLLA
Attığınız takas teklifini bekleten bir oyuncunun yeniden denediğinde en sevdiğiniz şampiyonu almasını göz yaşları içinde seyrettiniz mi hiç? Peki şampiyonu beğenmediğiniz için yeniden deneyip daha da kötü bir şampiyonla oynamak zorunda kaldığınız oldu mu? Belki biri Bard falan oynamak ister diye sohbete “takas isteyen?” yazıp beklemekten sıkıldınız mı?
8.11’den itibaren, bir şampiyonu beğenmeyip yeniden denediğinizde o şampiyon Kullanılabilir Şampiyonlar Havuzu‘na (ya da bizim aramızdaki lakabıyla yedek kulübesine) gönderilecek. Bu sayede o şampiyonu takım arkadaşlarınızla takas edebileceksiniz (takım arkadaşlarınız da sizinle takas edebilecek tabii).
Bu değişikliğin şampiyon seçimini kolaylaştıracağını ve yeniden denemeyi takım düzenini kötüleştirmeyecek bir hale getireceğini umuyoruz. Yeniden denemeler demişken, yeniden deneme hakkı kazanma hızınızı da arttırıyoruz. Hiç şampiyon açmadıysanız iki oyunda bir yeniden deneme hakkı kazanacaksınız. Şampiyonlarınız arttıkça yeniden deneme haklarınız da artacak. Tüm şampiyonları açtıysanız, her oyun bir yeniden deneme hakkı kazanacaksınız. Aynı anda en fazla iki yeniden deneme hakkınız olacak.
HEPSİ RASGELE
Buna ek olarak, ücretsiz oynanabilecek şampiyonlar havuzunu ARAM için genişletiyoruz. Bunu, modun “rasgelelik” özelliğini korumak ve sırf ARAM için açılan hesapların olumsuz etkisini sınırlamak için yapıyoruz. Yeni ARAM ücretsiz şampiyon havuzu, Sihirdar Vadisi’nin son üç ücretsiz oynanabilecek şampiyonlar havuzundan oluşacak. Dolayısıyla havuzda genellikle 42 şampiyon olacak.
Ayrıca yaklaşan Bilgewater etkinliğinin ve yeni LoL şampiyonu Pyke‘ın çıkışının kutlaması olarak, bu yeni şampiyon etkinlik boyunca ARAM ücretsiz şampiyonlar havuzunda olacak.
RİTO BENİM S NE OLDU RİTOO!
Şampiyon Ustalığı sisteminin ARAM’da çalışma şeklini biraz geliştiriyoruz. Ustalık skoru sistemi öncelikle Sihirdar Vadisi göz önünde bulundurularak tasarlanmıştı. ARAM’da skor hesaplamak için kullandığı algoritma, ustalığı epey bir hafife alıyor. Bu da ARAM’da S almayı bayağı zorlaştırıyor. 8.11’de hesaplama formülünde bazı ayarlar yapacağız, böylece ARAM’da S almak için sergilenmesi gereken performans Sihirdar Vadisi’yle daha tutarlı hale gelecek.
OYUN BAŞLANGICINI DERLEYİP TOPARLAMAK
Yaşam kalitesi sepetinde de bir sürü yumurtamız var.
- Artık Sihirdar Vadisi oyunlarında olduğu gibi ARAM oyunlarında da oyuncuların oyunun yüklenme hızından ya da eşyalarını almayı ne kadar hızlı bitirdiklerinden bağımsız olarak oyuna adil bir şekilde başlama şansı veren üs kapıları Sihirdar Vadisi’ndekiler gibi bu kapılar da oyun başladıktan 15 saniye sonra açılacak.
- Artık ARAM oyunlarına 0 deneyim puanı yerine 662 deneyim puanı ile başlayacaksınız. Bu da 3. seviyeye denk geliyor. Yani gelecekte ARAM’da seviyeden 4. seviyeye çıkmak eskisi kadar vakit almayacak.
- Ayrıca teslim olma süresini herkesin onayladığı erken teslim olma durumlarında 8 dakikaya, normal teslim olma oylamaları içinse 12 dakikaya düşürdük. Bunu kısmen, oyunculardan birinin düştüğü oyunlardan çıkmayı hızlandırmak için yaptık. Yeniden kurmayı ARAM’da da açmayı düşündük ama bunun oyun başlar başlamaz bağlantısını kesen ya da AFK kalan oyuncu sayısını arttırma ihtimali var. Bu da herkes için daha kötü bir deneyim demek.
DENİZDE BİR OYUN ALANI: ETKİNLİĞE ÖZGÜ OYNANIŞ DEĞİŞİKLİKLERİ
Etkinliğe özgü oynanış değişikliklerine geçelim. Hem Boğulmuşların Laneti sırasında moda kendine özgü bir hava vermek hem de hangi oynanış değişikliklerinin uzun vadede sağlıklı olacağını anlamak için denemek istediğimiz birçok şey var. Aşağıda anlatacağımız değişikliklerin hepsi etkinliğe özgü. Ama iyi karşılananlar Sonsuz Uçurum’a kalıcı olarak eklenebilir.
KARA HASAT
ARAM’ı dengelerken pek dramatik değişiklikler yapmıyoruz. Fakat Kara Hasat (önceden zayıflatılmış olmasına rağmen) o kadar sürekli ve şiddetli şekilde yüksek performans gösterdi ki alınması zorunlu bir rün haline geldi neredeyse. Bu da rün seçmenin ilginçliğini azaltıyor. Bilgewater sırasında şampiyon alt etmelerinden gelen Ruh Özü miktarını 5’ten 4’e, topçu minyon biçmekten gelen Ruh Özü miktarını ise 4’ten 2’ye düşüreceğiz.
WARMOG’UN ZIRHI
“Alınması şart haline gelmiş şeyler”den söz açılmışken, biraz da Warmog’un Zırhı’ndan bahsedelim. Warmog aslında bir açıdan, savaştan kaçınarak kısa bir sürede canınızı tamamen doldurmanızı sağladığı için ARAM’ın temel kurallarından birini bozuyor. Bu da bu eşyayı çok güçlü yapıyor. O kadar güçlü yapıyor ki azami can gerekliliği arttırıldıktan sonra bile tüm şampiyonlarda tercih edildiğini görüyoruz. Sonuç olarak, Warmog’un Zırhı’nı etkinlik süresince ARAM’dan kaldırıyoruz.
Bu değişikliklerin ikisini de ARAM’ı daha zevkli ve sağlıklı bir hale getirip getirmeyeceklerini denemek için yapıyoruz. Düşüncelerinizi bizimle mutlaka paylaşın!
SINIRLI SÜRELİ EŞYALAR
Bilgewater etkinliği sırasında ARAM’a üç yeni eşya ekleyeceğiz. Üçü de yakın dövüşçülere ve kısa menzilli büyücülere (özellikle de suikastçılara) daha çok oynanış seçeneği vermek için tasarlandı. Bu şampiyonlar ARAM’da biraz zorlanıyorlar. Onlara fazladan araçlar vererek savaş alanındaki durumlarını eşitleyebileceğimizi umuyoruz.
Hayalet Adımları
Sadece yakın dövüşçülerin alabileceği, giyeni duvarların içinden geçiren (ve havada yürüten!) çizmeler. Kayn’den arakladık.
Hortlak Palası
Etkinleştirildiğinde kullananın altındaki zemini işaretleyen bir SG/zırh deşme eşyası. Kılıcı kullanan kısa bir süre sonra bu işarete geri dönüyor.
Kandöken’in Duvağı
Banshee’nin Duvağı’nın yakın akrabası olan bu YG/büyü nüfuzu eşyası, sahibi bir yetenekle hasar verdiğinde ona kalkan sağlıyor.
Bu eşyalar etkinlik boyunca tüm şampiyonların Önerilen Eşyalar sayfalarında çıkacak. Etkinliğe katılıp, sağ çıkıp yaşadıklarını anlatmak isteyenler mutlaka denemeli bizce.
TAKIM CAN YADİGÂRLARI
Son anlatacağımız ama en az diğerleri kadar önemli olan bir değişiklik de sağlık çantaları için geliştirdiğimiz yeni yaklaşım. Etkinlik sırasında bir can yadigârı aldığınızda aşağıdakilere tanık olacaksınız:
Can yadigârları biraz can biraz da mana doldurmanın yanında, Kefaret’inkine benzer kocaman bir alan etkili iyileştirme yapacak. Ama dikkat edin, bu iyileştirme her iki takımı da eşit miktarda etkileyecek. Yani rakiplerinizin o nefis canları sizden çalmaması için yadigârın çevresini savunmanız gerekecek.
Bu değişikliklerle iki şeyi amaçlıyoruz: Canı takım arkadaşlarınızla paylaşabilmeniz ve can yadigârları etrafında dönen ilginç oynanış seçenekleri ortaya çıkarmak. İki takım da aynı iyileştirme alanına girmek isteyince çıkacak olan devasa takım savaşlarını şimdiden görür gibiyiz!
Ayrıca, yadigârların verdiği can ve mana miktarını değiştirdik. Bunlar seviye başına hep aynı miktarı veriyordu (20 puan kadar). Ama artık eksik canınızın ve mananızın belirli bir yüzdesini tamamlayacaklar. Yani canınız ya da mananız azsa daha etkili olacaklar. Yadigârlar bu şekilde epey güçlü olacakları için, yeniden ortaya çıkma süresini yadigâr başına 60 saniyeden 90 saniyeye çıkardık.
Sağlık çantalarını daha iyi takip edebilmeniz için de yeniden ortaya çıkış sürelerini skor tahtasının üstündeki orman sayacında göstereceğiz.
KASAP KÖPRÜSÜ’NE DÖNÜŞ
Son haberimiz müjdeli: Kasap Köprüsü geri dönüyor! Bilgewater etkinliği boyunca, tüm ARAM oyunları burada oynanacak:
Kasap Köprüsü artık biraz eskidi. Yapıldığı zaman şu anki harita üretim süreci ve araçları henüz geliştirilmemişti. Hem Kasap Köprüsü’nü hem de Sonsuz Uçurum’u yeniden ele alarak, ilk geçen yıl KOD ADI: Aşırı Yük’te kullandığımız çevre teknolojileriyle güncellemeye karar verdik. Geliştirilmiş harita yeni ışıklandırma sistemimizi kullanıyor, uygun takım renklerini destekliyor ve bakımını yapması çok daha kolay.
Biz değişiklikleri yaparken çok eğlendik, umarız siz de denerken eğlenirsiniz. Geribildirimlerinizi bekliyoruz, düşüncelerinizi bizimle paylaşmadan geçmeyin. En çok merak ettiğimiz, bu geçici değişikliklerden herhangi birini kalıcı olarak ARAM’da görmek isteyip istemediğiniz.
Okumaya vakit ayırdığınız için teşekkürler. Köprü’de görüşürüz!