Önceki konumuzda belirttiğimiz üzere Clash, bir gün için Türkiye sunucusunda test yapılmak üzere açılacak ve ardından yeniden kaldırılacak. Türkiye sunucusunda kayıtların 1 Kasım‘da tamamlanacağı ve maçların 3 Kasım‘da oynanacağı test aşaması gerçekleştirilecek. Sıra Türkiye’ye gelmeden diğer sunucularda ilk haftası tamamlanan test aşamasında ise şu ana kadar neler öğrendik bilmek isterseniz haberin devamına göz atabilirsiniz. İşte Riot Games tarafından paylaşılan o bilgiler:
“Clash üzerinde yaptığımız teknik değişikliklerin nasıl sonuçlar vereceğini öğrenmek için Okyanusya, Japonya, Vietnam, Filipinler, Tayvan, Tayland, Singapur ve Endonezya’da tek günlük testler gerçekleştirdik.”
İlginizi çekebilir: Dereceli sistem ve demir ligine ilişkin detaylar paylaşıldı
Nasıl sonuçlar aldık?
Kısaca, her şey yolunda gitti ve testlere binlerce takım katıldı. Artık diğer sunuculardaki testlerimize gönül rahatlığıyla başlayabiliriz. Katılmak için istemcini takip etmeyi unutma!
Öğrendiklerimiz
Hatırlatmak gerekirse, şu anda Clash’e gelecek üç büyük değişikliği test ediyoruz: aynı anda başlayan maçları zamana yayabilmek için kademeli keşif aşaması, Clash maçlarının başlatılabilmesi için birbirine bağlı olan sistemleri ayırma amacıyla arka plan işlemlerinin daha sade ve akıcı bir hale getirilmesi ve her oyun aşamasını kolayca uzatabilmemiz veya eski sürümüne çevirebilmemize yönelik bir felaket kurtarma aracı. Açık Beta’daki çalışmalarımız bitti ve şimdi her sunucuda gitgide yoğunlaşan testler gerçekleştiriyoruz.
Bölge testlerinde karşılaştığımız ana sorunlar:
Şampiyon ustalığının oyun üstünde oluşturduğu yük: Şampiyon ustalığının keşif aşaması sırasında beklenmedik ölçüde kaynak kullandığını gördük. Bunun optimizasyonu yapıldı ve artık şampiyon ustalığı hizmeti çok daha verimli çalışacak.
Gruplar hizmeti hataları: Takımdaki kişilerin birbiriyle iletişimini sağlamak amacıyla gruplar hizmetini (lobiler veya sesli sohbet vs.) kullanıyoruz. Geçen hafta bazı oyuncuların Clash maçlarına girmelerinin beklenmedik bir şekilde engellendiğini gördük. Clash’in takım oluşturma sistemi bu uygunluk kontrollerinin birçoğunu zaten yaptığı için, grup mantığını Clash’e özel olacak şekilde ayarlayabildik.
SMS’le doğrulama: Felaket kurtarma aracımızın ilk büyük sınavı! Aracımızı, bazı sunucularda kesinleştirme aşaması sırasında ortaya çıkan SMS’le doğrulama sorununu düzeltmek için kullandık.
Sırada ne var?
Diğer sunucularda da tek günlük testler gerçekleştirmeye devam edeceğiz. Hatta yeterince hazır olabilmek için bazı sunucularda gerçekleştireceğimiz testler bir günden daha uzun sürebilir.
Kaynak: League of Legends