Fortnite 6. sezon başlıyor. Bu sezonda da bizleri birbirinden ilginç içerikler ve etkinlikler beklerken oyuna birçok yeni şey eklendi. Gelin hep beraber Fortnite’in yayınlamış olduğu yama notlarına bakalım:
“Fortnite 6. Sezon, Battle Royale’e gelirken beraberinde bir sürü güzel şey de getirdi! Savaş Bileti’ndeki yenilikleri görün, Sadık Dostlarınızı yanınıza alıp adadaki değişimleri keşfedin ve yeni tek kullanımlık eşyayla gölgelere karışın. Dünyayı Kurtar’a Sıkışık Seans isimli yeni bir mini etkinlik getirdik. Etkinliğe katılarak Fırtına’dan gelen yeni düşman hakkında daha fazla şey öğrenebilirsiniz.”
Savaş Bileti (Battle Royale)
Yeni Sezon, yeni Savaş Bileti. 100 seviye, 100’den fazla yeni ödül. Oyun içinden şu anda 950 V-Papel’e alınabilir. Bu sezonun Savaş Bileti hakkında ufak bir video yayınlandı.
Sadık Dostlar (Battle Royale)
Adadayken arkanızda daima sizi kollayan bir dostunuz olsun. Sadık Dostlar şimdi oyunda! Artık sizin arkanızı kollayacak, oyun esnasında size eşlik edecek yeni arkadaşlarımız var. Sadık Dostlar 6. sezon ile birlikte oyuna eklendi ve sizlerle tanışmayı bekliyor.
Gölge Taşları (Battle Royale)
Haritanın çeşitli yerlerinde bulunabilen yeni tek kullanımlık eşyayla gölgelere karışın. Artık bu gölge taşlarını oyun içerisinde kullanarak belli bir süre görünmez olabileceksiniz. Hareket etmezken tam görünmez olacaksınız, fakat hareket ederseniz arkanızda bir iz bırakacaksınız ve böylelikle fark edilmeniz daha kolay olacak. Unutmadan, bu formdayken silah kullanamıyorsunuz.
Güncellenmiş Harita (Battle Royale)
Fortnite 6. sezonda adalar uçuyor, ekinler büyüyor ve fırtına yaklaşıyor. Haritada bir sürü değişiklik oldu. Artık sizi biraz daha karamsar bir hava bekliyor.
DETAYLI BİLGİLER
Oyuna eklenen bu kadar değişikliğin haricinde çok daha detaylı bilgi isteyen arkadaşlarımızı unutmadık. Fortnite 6. sezon itibariyle hangi silahlar nerf aldı, hangi silahlar artık daha güçlü buna aşağıdan bakabilirsiniz.
- Gölge Taşları
- Bu tek kullanımlık taşlar çoğunlukla haritanın bozulmuş bölgelerinde bulunur.
- Gölge Taşı kullanıldığında kısa bir süre için “Gölge Formu”na bürünürsünüz.
- Gölge Formu’ndayken:
- Silah kullanamazsınız.
- Hareketsiz kaldığınızda rakiplerinize görünmez olursunuz.
- Hareket ettiğinizde normalden daha fazla dikkat çeker ve arkanızda Gölge İzi bırakırsınız.
- Hareket hızınız artar, daha yükseğe zıplarsınız ve düşme hasarı almazsınız.
- Boyut Değiştirme isimli yeni bir beceri kazanırsınız. Birincil Ateş tuşuna basarak bu beceriyi kullanabilirsiniz.
- Boyut Değiştirme: Sizi baktığınız yöne doğru iter ve nesnelerin içinden geçmenizi sağlar.
- Etkisi 45 saniye sürer ama Alternatif Ateş tuşuna (yakınlaştırarak nişan alma tuşu) basılı tutarak etkisinden istediğiniz zaman çıkabilirsiniz.
- Savuran Bomba, Susturuculu Hafif Makineli Tüfek, Seri Makineli Tüfek, Zıplatan Kare ve Uzaktan Kumandalı Patlayıcılar mahzene kaldırıldı.
- v6.0 yaması ile mahzene kaldırdığımız silah ve eşyaların hiçbirini şimdilik Oyun Alanı’ndan kaldırmıyoruz.
- Vantuzatarlarla sallanırken hızlanma özelliği eklendi. Hareket halindeki bir nesneyle (araç, oyuncu) çarpıştığınızda onun ivmesi sizin fırlama hızınıza eklenecek.
- Bu yalnızca hareketli nesnenin ivmesini net bir şekilde kazandığınız durumlarda geçerli olacak. İvme kazanabilecek ancak kaybetmeyeceksiniz.
- Vantuzatar halatlarının sayısı 15’ten 10’a düşürüldü.
- Çift Namlulu Pompalı Tüfek hasarı 143/150’ten 114/120’ye düşürüldü.
- Çifte Tabanca’nın yer ganimetlerinden çıkma ihtimali %1,49’dan %0,88’e düşürüldü.
Hata Düzeltmeleri
- Oyuncular artık bir aracın içindeyken Vantuzatar kullandıklarında istenilenden daha hızlı bir şekilde fırlamayacaklar.
- Fırlatma Rampası’ndan zıplarken Vantuzatar kullanıldığında çantada sorunlara sebep olan bir hata giderildi.
- Eğilirken Vantuzatar kullanıldığında oyuncu modelinin üst yarısının duvarların içine girmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Vantuzatar fırlatıldıktan sonra pompasının hâlâ silahın ucunda görünür olmasına sebep olan görüntü hatası giderildi.
- Oyuncular artık Vantuzatar fırlatıp aynı anda silah değiştirmeye çalışırken ekipman değiştirme engeliyle karşılaşmayacak.
- Ağır Keskin Nişancı Tüfeği’nin yeniden doldurma animasyonunun zamanlamasını düzenledik. Animasyon ile merminin silaha gerçekten sürülme anı artık daha uyumlu.
- Pompalı Tüfek’in bir araca isabet ettirildiğinde o araca uyguladığı güç azaltıldı.
OYNANIŞ
- Yeni Mekânlar
- Uçan Ada
- Bozulmuş Bölgeler
- Mısır Tarlaları
- Perili Şato
- Çok mu meraklandınız? Hemen oyuna dalıp daha fazlasını görebilirsiniz.
- Eşleştirmeyi, tercih ettiğiniz giriş aygıtını kullanarak başlatın. “Oyna” veya “Hazır” butonuna basarken kullandığınız giriş aygıtına göre eşleştirmeye girersiniz.
- Eşleştirmeye klavye ve fareyle girerseniz bilgisayar oyuncularının bulunduğu eşleştirme havuzuna koyulursunuz. Ama isterseniz oyun esnasında oyun kumandası kullanmaya başlayabilirsiniz.
- Eşleştirmeye oyun kumandası ile girerseniz eşleştirme kuyruğuna normal şekilde girersiniz. Fakat oyun esnasında hiçbir şekilde klavye ve fare kullanamazsınız.
- Özel Oyun Kumandası Atamaları
- Kendinize özel ayar yapılandırmalarını seçmek için artık menünün sol tarafını kullanacaksınız.
- “Özel” seçeneğine bastıktan sonra menünün sağ tarafında basılabilir butonlar çıkacak. Bir düğme ismine bastıktan sonra o düğmeye atayabileceğiniz eylemlerin bir listesi açılacak.
- Mod seçimi (Çatışma, İnşa) artık LT ve RT düğmeleriyle değiştirilebilir. Çatışma veya İnşa modundayken sadece o modlarda yapabileceğiniz eylemlerin ve her iki modda da yapabileceğiniz ortak eylemlerin seçilebileceği bir “eylem listesi” çıkacak.
- Kendinize özel ayar yapılandırmalarını seçmek için artık menünün sol tarafını kullanacaksınız.
- Fırtına Çemberi Değişiklikleri
- 4. Güvenli Bölge
- Bekleme süresi 90 saniyeden 80 saniyeye düşürüldü.
- Küçülme süresi 60 saniyeden 70 saniyeye çıkarıldı.
- 5. Güvenli Bölge
- Bekleme süresi 90 saniyeden 70 saniyeye düşürüldü.
- Küçülme süresi 40 saniyeden 60 saniyeye çıkarıldı.
- 6. Güvenli Bölge
- Bekleme süresi 60 saniyeden 30 saniyeye düşürüldü.
- Küçülme süresi 30 saniyeden 60 saniyeye çıkarıldı.
- 7. Güvenli Bölge
- Bekleme süresi 45 saniyeden 20 saniyeye düşürüldü.
- Küçülme süresi 25 saniyeden 50 saniyeye çıkarıldı.
- Etki yarıçapı 1250’ten 1650’a yükseltildi.
- 8. Güvenli Bölge
- Bekleme süresi 30 saniyeden 15 saniyeye düşürüldü.
- Küçülme süresi 25 saniyeden 40 saniyeye çıkarıldı.
- Etki yarıçapı 625’ten 1090’a yükseltildi.
- 9. Güvenli Bölge
- Bekleme süresi 30 saniyeden 15 saniyeye düşürüldü.
- Küçülme süresi 25 saniyeden 40 saniyeye çıkarıldı.
- Oyunun sonlarına doğru hareket eden Güvenli Bölge çemberleri, bir önceki konumlarından %50 daha uzak bir konuma doğru ilerleyecek.
- Otomatik koşma özelliğine yer açmak için AGA kornası düğmesini oyun kumandasının aşağı yön tuşuna atadık.
- 4. Güvenli Bölge
- Artık tel çitlerin üzerine tuzak yerleştirilemeyecek.
Hata Düzeltmeleri
- Ağa gönderilen yön değerlerinin hassasiyetini ve sıklığını arttırdık. Artık diğer oyuncuların yön değiştirmeleri ve hedef aldıkları yön çok daha akıcı bir şekilde görünecek.
- Oyuncuların titrek hareketler yapıyormuş gibi görünmesinin önüne geçmek için bazı düzeltmeler yapıldı. Bu titreme durumuyla özellikle hava dalışı sırasında karşılaşılıyordu.
- Bu durum, ağa doğru olmayan hızlanma değerlerinin gönderilmesinden kaynaklanıyordu.
- Ayrıca, bazen de diğer oyuncuların hava dalışı animasyonlarının farklı görünmesine sebep olabiliyordu.
PERFORMANS
- Switch için kullanılan kaplama görüntüsü atama kodu iyileştirildi. CPU ve ekran kartı performansları iyileştirilerek daha akıcı bir oynanış ve yüksek çözünürlüklü görüntü oluşturma sağlandı.
- Ekranda çok fazla oyuncunun bulunduğu durumlar için performans iyileştirmesi yapıldı.
- Oyun içi teknik iyileştirmeler
- Mühimmat Desteklerinin hareketleri iyileştirildi.
- Vulkan ile çalışan Android cihazlar için performans ve bellek kullanımı iyileştirmesi yapıldı.
- Bu iyileştirme S9+ Adreno, Note 9 Adreno ve çeşitlerini etkileyecek.
- Mobilde arka planda çok fazla uygulama çalışıyorken oyundan düşük performans alınması ihtimali vardı. Bu ihtimali azaltmak için bellek kullanımında iyileştirmeler yapıldı.
SES
- Oyun müziği artık Dolabım sekmesine eklediğimiz ayar ile değiştirilebilecek. 6. Sezon Savaş Bileti ile yeni müzikler açılabilir.
- Yukarıdan ve aşağıdan gelen ayak sesleri arasındaki farkı daha belirgin kılmak için ayak seslerinin oyuna işlenme şeklini değiştirdik. Aşağıdan gelen ayak sesleri artık sanki boş bir bodrumdan geliyormuş gibi daha “yankılı” duyulacak.
- Ayak sesleri artık ne kadar aşağınızdaysa o kadar kalın, ne kadar yukarınızdaysa o kadar tiz duyulacak.
- Arazinin çeşidine, binalara veya oyuncuların inşa ettiği yapılara göre ayak sesleri daha boğuk çıkıyor. Boğulan ayak seslerinin düzeyini biraz yükselttik.
- Ayak sesleriyle ilgili ses güncellemesi hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı ziyaret edebilirsiniz.
- Planörleri açma/kapama sesleri artık daha uzak mesafeden duyulabilecek.
- Hava dalışı yapan oyuncuların sesleri duyabilecekleri menzili arttırdık. Böylece ses menzilleri planörle uçan oyuncularınki ile eşitlendi.
- Planör sesine yaklaştıkça artan, uzaklaştıkça azalan bir ses efekti ekledik.
- Bu efekt, başka oyuncular tepenizden uçarken “yanınızdan geçip giden araba” etkisi yaratacak.
Hata Düzeltmeleri
- Pompah ve Sevgi Kazması’nın mobil ve Switch platformlarındaki sesleri düzeltildi.
KULLANICI ARAYÜZÜ
- Dolabım’ın düzenini değiştirerek daha fazla içeriğin sığabileceği şekilde güncelledik.
Hata Düzeltmeleri
- Gizlilik ekranındaki art arda nokta işaretleri kaldırıldı.
- Savaş Bileti’ni satın alma butonunun bulunduğu pencere artık ilk açıldığında kısa bir an için yanlış bilgi göstermeyecek.
- Görev başlıkları ekran kaydırıldıktan sonra yanlış kategori ismi ve tarzıyla görünmeyecek.
ÇİZİM VE ANİMASYON
- Sadık Dostlar geldi!
- 6. Sezon Savaş Bileti’nin aşamalarını açarak bu sevimli sadık dostlara kavuşabilirsiniz!
- Fırtınanın görünümünde iyileştirmeler yaptık. Yeni eklediğimiz yağmur ve şimşek efektleri fırtına şiddetlendikçe artacak.
Hata Düzeltmeleri
- Punk Kraliçesi kıyafetindeki uzun kollu file tişörtün görünüşünde küçük bir değişiklik yapıldı.
- Bu değişikliğin sebebi file tişörtün bazı animasyon ve ifadeler sırasında görüntü hataları oluşturmasıydı.
TEKRAR SİSTEMİ
- Tekrarların gösterge paneli gizlendiğinde geriye sarma hızı oyun kumandası ile ayarlanabilecek.
- “Yüksek Kalite Efektler”, Lens Ayarları bölümüne taşındı. Ayrıca alan derinliği etkisi ayarı etkin değilse belirli açıklık ve odak özellikleri otomatik gizlenecek.
- Tekrarlar artık Giriş ayarlarında belirlenen tuşlarla sorunsuz çalışacak.
- Üçüncü şahıs kamerasının varsayılan yönü tersine çevrilerek kontrollerin diğer kameralarla daha tutarlı olması sağlandı.
Hata Düzeltmeleri
- Üçüncü şahıs kamerası artık ters çevrilmiş Y ekseni ayarıyla da çalışıyor.
- Tekrarlardayken Alt tuşuna basmak artık çantanızı açmayacak.
- Tekrar duraklatıldığı sırada “İleri Sar” butonunun çalışmasını engelleyen sorun çözüldü.
- Tekrarlar sırasında etkinleştirilen can göstergesi artık yanlış bir şekilde artıp azalmayacak.
- Yere devrilmiş bir oyuncu vurulduğunda can göstergesi artık yeşile dönmeyecek.
- Artık zaman çizgisinde durulan nokta değiştiğinde veya sıfırlandığında takip kamerasının odaklandığı hedef değişmeyecek.
- Bağlı Drone Kamerası artık zaman çizgisi sıfırlandığında ya da yenilendiğinde doğru bir şekilde konumlanacak.
MOBİL
- Oyundaki eşya ipuçları artık daha tutarlı şekilde görünecek.
Hata Düzeltmeleri
- Kumandalı Füze’nin dönüş hızı diğer platformlarla tutarlı olacak şekilde değiştirildi.
- Haritadaki dokunma kontrolleri artık düzgün çalışacak.
- Note 9’daki görüntü ayarları artık düzgün görünecek.