League of Legends’ın yeni yamada getireceği Ebediler hakkında ne biliyoruz? /geliştir serisinin yeni yazısında Ebediler anlatıldı.
Ebedileri neden tasarladık?
Her birkaç ayda bir dünyanın dört bir yanındaki oyunculara LoL’de görmek istedikleri kişiselleştirme özelliklerini konu alan anketler gönderiyoruz. En çok istenilen şeylerden biri de şampiyonlara yönelik başarımlardı. Biz de bu alanda neler yapabileceğimizi keşfetmeye koyulduk. Tabii bu tarz bir özelliğin bazı zorluklarla birlikte geleceğini biliyorduk. 140’tan fazla şampiyona anlamlı başarımlar eklemek zor bir işti. Ayrıca böyle bir oyun sisteminin LoL’e yapacağı katkıların sınırlarını zorlamak istiyorduk.
Uzun bir keşif sürecinden sonra, ulaşmak istediğimiz birkaç ana hedef belirledik:
- Oyunculara hem oyun içinde hem de oyun dışında başarımları sergilemenin bir yolunu sunmak
- Ustalık ve dereceliden ayrı olarak oyunculara yeni bir ilerleme sistemi sağlamak
- Oyuncuları gösterdikleri başarı için özgün avantajlarla ödüllendirmek
Bunları göz önünde bulundurarak, oyuncuları bazı ayrıntıları kesinleştirmek için ofisimize davet ettik. Mesela skorlar ve alt etmeler gibi geniş bir kitleye hitap eden ve Sylas’ın “Kendin Ettin Kendin Buldun” Ebedi’si (Sylas’ın bir rakibi kendi ultisiyle kaç kere katlettiğini takip ediyor) gibi özgün, şampiyonlara özel başarımlar arasındaki dengeyi sağlamak adına oyuncularla birlikte çalıştık.
Ebediler oyuncuları olumsuz davranışlara teşvik edecek mi?
Bütün Ebedileri oyuncuları uygun olmayan oynayış tarzlarına özendirmediğinden emin olmak için tasarım denetlemelerinden geçiriyoruz. Daha sonraysa oyun içindeki hissiyatı anlamak için oynayış testleri düzenliyoruz. Bu süreç, belirlediğimiz hedefleri gerçekleştirirken tasarımlarımızı geliştirmede epey yardımcı oldu. Yani Ebediler olumlu oynayış tarzlarını ödüllendiriyor ve bunları başarmak heyecan verici ve anlamlı. Olumlu davranışları ve tatmin edici Ebedi tasarımlarını dengelemek bir hayli zordu. Bu yüzden sistemi denedikten sonra bu konudaki görüşlerinizi bizimle paylaşırsanız mutlu oluruz.
Ayrıca Ebedilerin oyun içindeki hedef belirleme unsurlarını en aza indirmek için adımlar attık. Bir sonraki dönüm noktasına ne kadar yakın olduğunuzu ipuçları aracılığıyla görebiliyorsunuz. Ancak bu gösterge her zaman ön planda değil. Hatta bir ara oyun içinde dönüm noktası takip etme yollarının hepsini kaldırmayı da denedik ama bu epey kötü oldu. Bu sebeple ipuçlarından faydalandık.
Tıpkı geçmişteki görev ve ustalık sistemleri gibi, Ebedileri de zamanla iyileştirmeyi ve geribildirimlerinize bağlı olarak ayarlamayı planlıyoruz. Özelliğin çıkışından sonraki durumu takip edeceğiz ve oyuncuların Ebedilerini yükseltmek için olumsuz davranışlarda bulunup bulunmadığını denetleyeceğiz. Böyle bir durumla karşılaşırsanız, söz konusu oyuncuları rapor etmekten çekinmeyin.
Ebediler neden sadece RP karşılığında alınabiliyor?
Nelerin iyi sonuç verdiğini ve nelerin geliştirilmesi gerektiğini saptamak için diğer oyunların benzer sistemleri nasıl oluşturduğuna göz attık. Counter-Strike: Global Offensive’in StatTrak silahları içeren kasaları ve Dota 2’nin Hero Relics sisteminin abonelik modeli, nadir olmalarının bu sistemler için çok önemli bir unsur olduğunu gösterdi. Gözlemlerimiz doğrultusunda Ebedileri ilk başta ganimetlere yönelik bir sistem olarak tasarladık; fakat bunun, LoL için fazlasıyla karmaşık ve cezalandırıcı bir yaklaşım olduğunu fark ettik. Sonuç olarak en başa döndük ve oyuncuların RP karşılığında alabileceği üç Ebedi’den oluşan paketler getirmeye karar verdik.
Ayrıca açık konuşmak gerekirse Ebedileri tasarlamak bizim için çok kapsamlı bir çalışma oldu. Sistemin tutarlı ve güvenilir bir şekilde çalışması için pek çok yeni teknolojiden faydalandık. Bununla birlikte bu özelliği ilerleyen yıllarda da desteklemek ve genişletmek istiyoruz. Ebedileri çok sayıda şampiyon için geliştirmemiz ve sürdürmemiz gerekiyor. Bu özelliği destekleyebilmemizin tek yolu da sisteme bir RP bedeli eklemek.