Sizlerin de fark ettiği üzere Playerbros olarak özel içeriklerimize tam gaz devam ediyoruz. Özel röportajlarımızın bu bölümünde oyuncular tarafından merak edilen soruları Riot Games Ülke Müdürü Erdinç İyikul’a yöneltip, keyifli bir röportaj yaptık.
Yaklaşık iki yıl önce Erdinç İyikul ile Riot Games bünyesinde Kıdemli İletişim ve Pazarlama Yöneticisi görevinde iken bir video röportaj gerçekleştirmiştik. Bu iki yıllık sürenin geçmesi ile birlikte İyikul, kariyerinde Ülke Müdürü pozisyonuna yükseldi.
Biz de Playerbros olarak bu röportajımızda geçen iki yıllık süreci, Korona virüsün Riot Games’e ve espora etkilerini, şirketin yeni oyunu VALORANT’ı ve daha birçok konuyu Erdinç İyikul ile konuştuk.
Sizler ile son röportajımızdan bugüne uzun bir zaman geçti. Bu süreçte kariyerinizde büyük bir ilerleme kaydederek Riot Games Türkiye Ülke Müdürü pozisyonuna yükseldiniz. Bu 2 yıllık süreçte neler değişti? Biraz bahsedebilir misiniz?
Bu iki seneyle alakalı herhalde söyleyebileceğim en büyük değişiklik, tek oyuna sahip bir şirketten, senelerdir planlarını yaptığımız çok oyunlu bir şirkete geçişimiz oldu. Sekiz yıldır parçası olmaktan büyük keyif aldığım Riot Games bünyesinde, ilk günden beri farklı projelerin şirket içinde ortaya çıkmasına ve planlamasına tanıklık ettim. Fakat son iki senede hem 10. yılımızı devirmenin verdiği mutluluk, hem de yeni ürünlerin istenen seviyeye ulaşması sayesinde artık her alana dokunan, sadece oyun ile değil “eğlence” sektörünün de dev bir parçası olmaya başlamış bir şirkete dönüştük.
Ülke Müdürü olmayı ise Türkiye’deki oyuncularımıza verilecek hizmetler açısından sorumluluklarımın daha da genişlemesi olarak görüyorum. Türkiye’deki oyuncularımıza en kaliteli ve yerel deneyimi sunmak için aynı heyecan ve motivasyon ile çalışmaya devam ediyoruz. 8 yıldır Riot Games içerisinde kocaman bir ekibin parçası olarak çalışmamın getirdiği avantajlar ile beraber yeni dönemde de oyuncularımıza en iyi deneyimleri sunmak için güçlü bir takım olarak hareket etmeye devam edeceğiz.
Korona virüs nedeniyle ülkemizde ilk defa Kış Mevsimi Finali çevrimiçi olarak oynandı. Bu durum Riot Games’i nasıl etkiledi?
Bu zor dönemde insanlar normal hayattaki birçok aktivitesinden uzaklaşmak zorunda kaldı. En azından LoL espor keyfini onlara sunabilmek adına Riot olarak yoğun bir çaba harcadık. Var olan lig formatını hem rekabet etiğine gölge düşürmeden hem de eğlencesinden hiçbir şey eksiltmeden shoutcasterlarla, analiz masasıyla dijital formata çevirdik. KMF’de kupa seyircilerin önünde kalkmasa da esporun gücünü göstermesi adına tarihimizde önemli bir final olarak yer alacak. Başından sonuna kadar keyif aldığımız bir final müsabakasını teknik anlamda da herhangi bir sorun yaşamadan tamamlamış olduk. Sonuç olarak Riot Games olarak dijitale hızlıca adapte olduğumuz için bu durumdan olumsuz etkilenmeyip, süreci başarılı bir şekilde yönettiğimizi düşünüyorum.
Korona virüs nedeniyle düzenlenemeyen klasik spor etkinliklerinin yerini espor almaya başladı gibi görünüyor. Siz bu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Tüm dünyada insanların evde çok daha fazla zaman geçirdiği şu dönemde dijital oyunlara ve espora olan ilgi arttı. Tüm spor müsabakaları kilitlenmişken esporun hızla yeni koşullara adapte olabilmesi, bu ekosistemin dünyadaki ve ülkemizdeki gelişimine hız verdi. Bu süreçte espor, daha önce esporun ne olduğunu bilmeyen, bu alanı keşfetmemiş kişilerde de yeni bir heyecan dalgası yarattı. “UEFA eEURO 2020” turnuvasından NBA yıldızlarının yer aldığı “NBA 2K20” turnuvasına kadar dünyanın en popüler konvansiyonel spor takımları oyuncularıyla birlikte espor turnuvalarına katılıyor. Dijital yayın platformları ve televizyonlar da espor organizasyonlarına daha fazla yer vermeye başlıyor. Esporu yeni neslin kendi yarattığı ve bu sebeple yükselişi önlenemeyecek bir spor dalı olarak görüyorum. Yakın dönemde esporun iyiden iyiye futbol ve basketbol gibi geleneksel sporların tahtını salladığına şahit olacağız.
Korona virüs Riot Games’e ne öğretti?
Tehdidin ciddi boyuta geldiği Mart ayı ortasından beri neredeyse tüm ofis olarak evden çalışıyoruz. Bu dönemde oyuncularımızın en büyük eğlencesi haliyle ürünlerimiz oldu. Hizmeti aksatmamak adına bir takım değişiklikler yapmak zorunda kaldık. Bu kısa dönemde TFT mobil ve LoR oyunlarının lansmanlarını yaptık, VALORANT için kapalı beta sürecine başladık. Oyuncuların her hafta Sahne’de bir araya geldiği espor ligimizi, mücadeleye evlerden devam edilecek şekilde, buna uygun teknik altyapıyı da sağlayarak devam ettirdik. Her ne kadar fiziksel olarak bir araya gelmeyi gerektiren aktivitelerden vazgeçmek zorunda kalsak da oyuncuları online olarak bir araya getirebileceğimiz kanallara ağırlık verdik. Özetle bu zorluklar altında yaptıklarımız bize ne kadar esnek ve hızlı adapte olabilen bir ekip olduğumuzu gösterdi.
3 Nisan itibari ile VALORANT ülkemizin de dâhil olduğu belirli bölgelerdeki oyunculara kapalı beta olarak kapılarını açtı. Türkiye’deki oyuncuların VALORANT’a karşı olan ilgisinden memnun musunuz?
VALORANT’a müthiş bir ilgi var ve bundan dolayı çok mutluyuz. Mutsuz olduğumuz konu ise denemek isteyen her oyuncuya kapılarımızı şu an için açamamış olmamız. Kapalı beta dönemi birçok konuyu test ettiğimiz ve oyunu hazır hale getirmek için yoğun çalıştığımız bir dönem. Yaz ayları için hedeflediğimiz çıkış için daha sıkı çalışmaya ve sonuç almaya odaklanmış durumdayız. Bu sayede isteyen her oyuncuyu VALORANT dünyasına dahil etmiş olacağız.
Rakamlara bakacak olursak VALORANT gerçekten kuvvetli bir başlangıç yaptı diyebiliriz. Kapalı beta döneminde olmasına rağmen oyunumuz Twitch’te izlenme rekorlarını şimdiden kırmış durumda. İlk FPS türündeki ürünümüz olan VALORANT, Twitch üzerinde tek günde 1.7 milyon eşzamanlı seyirciye ulaştı ve 34 milyon saat izlendi. Tabii ki bu büyük ilginin getirdiği büyük sorumluluklar da var. Bir yandan teknik alt yapıyı güçlendirip daha fazla oyuncuya kapalı beta dönemini deneyimleme şansı yaratmaya çalışıyoruz, diğer yandan da oyunun tam çıkışına kadar oyunculardan aldığımız geri bildirimlerle VALORANT’ı en iyi haline getirmek için uğraşıyoruz.
Tüm bu salgının sona ermesinin ardından Riot Games’in Espor Sahnesi’nde VALORANT için etkinlik düzenleme planları var mı?
Burada Riot Games olarak önceliğimizin her zaman oyun deneyimini en üst seviyede yaşatmak olduğunun altını çizmek isterim. Bu anlamda VALORANT’ı oyunculardan aldığımız feedbackleri de göz önünde tutarak geliştirmeye devam ediyoruz.
VALORANT özelinde elbette oyun istediğimiz seviyeye geldikten sonra çeşitli planlarımız var; oyunumuz yapısı gereği rekabetçi müsabakalara çok müsait. Riot Games Espor Sahnesi gibi dev bir yatırımı hayata geçirirken zaten amaçlarımızdan bir tanesi de buranın yeni nesle uygun aktiviteler düzenlenen ve 7/24 yaşayan bir kompleks olmasıydı. Biz de salgının sona ermesini ve oyuncularla fiziksel olarak bir araya gelip hem VALORANT’ı hem de yeni lansmanını yaptığımız diğer oyunları birlikte oynayacağımız günleri iple çekiyoruz.
Nisan ayında Riot Games bünyesine Hypixel Studios’u katmıştı. 2020 yılında Riot Games’ten yeni bir oyun görebilme ihtimalimiz var mı?
Satın almalar her sektörde belirli yatırım fırsatları olarak görülüp belirli konjonktürlerde gerçekleşiyor. Oyun sektörü de bu anlamda dünyanın en büyük endüstrilerinden biri olarak ilerliyor. Hypixel Studios zaten kuruluşundan beri Riot Games’in destek verdiği bir şirketti.
2020 yılına baktığımızda Riot Games tarihinde önemli bir yere sahip olacağını görüyoruz. TFT mobil, LoR, VALORANT yanında Wild Rift de 2020’de lansmanını planladığımız ve büyük beklentimiz olan bir diğer oyunumuz. Bu yoğun takvime yeni bir oyun daha eklenir mi hep birlikte göreceğiz. Riot Games olarak oyuncuların taleplerine ve pazarın ihtiyaçlarına göre yeni projeler geliştirme noktasında her zaman açık bir şirket olduk. Gelecekte yine kendi trendini yaratacak işlere imza atacağımıza inanıyorum. Projeler var mı? Tabii ki var, ama ne zaman sizlerle paylaşacak hale gelecekler bunu bize zaman gösterecek.
İlginizi Çekebilir:
IAB Turkey’de bu hafta “Espor Pazarlaması” eğitimi yapılacak