8. sezonun bitişine az kaldı ve Riot Games 9. sezona girmeden önce sezon arasına ilişkin birtakım bilgiler paylaştı. Planlar hakkında düşüncelerini belirten yapımcı bununla kalmayıp kalıcı mod olan Merkez Baskını hakkında “ikinci bir test” olacağını açıkladı. Çok uzatmadan, işte detaylar:
Uzay Serüveni değerlendirmesi
Son zamanlarda Uzay Serüveni’nden aldığımız sonuçları göz önünde bulundurarak oyun moduna nasıl tepkiler verildiğini inceliyoruz ve geri bildirimlerinizden neler öğrenebileceğimiz üzerine düşünüyoruz. Bununla ilgili bazı fikirlerimiz:
- LoL’ün PvE modlarına ilgi duyulduğu aşikâr. Oyuncular, bu modların sadece PvP’nin bir çeşitlemesi (Yapay Zekâ’ya Karşı) değil, yepyeni bir deneyim olmasını istiyor. Şampiyonların becerilerini ciddi ölçüde değiştirebilmek ve çok sayıda düşmanın akın etmesi oyuncuların en çok hoşuna giden özellikler arasındaydı.
- Çoğu oyuncu Uzay Serüveni’ni denedi ve deneyenlerin büyük bir kısmı modu birçok kez oynadı. Daha derine indiğimizde ise Uzay Serüveni’ne has oynanışın ve görevlerin, modu fazla oynayan oyuncular için çok önemli olduğunu görüyoruz.
- Oyuncuların büyük bir kısmının şikâyeti, aynı görevi tamamlamaya çalışan bir takım bulabilmenin zorluğuydu. Görevlerin içeriğini değiştirerek veya amaçları aynı olan oyuncuların birlikte takım oluşturabilmesine olanak tanıyarak ileride bu tarz sorunların yaşanmasını engelleyeceğiz.
- Gelecekte oyuna bu tarz bir PvE modu getirme fırsatı bulursak bunu değerlendireceğiz. PvP modları kadar yeniden oynanabilirliği olmasa da ileride oyuna daha farklı PvE modları getirmek istiyoruz.
Önümüzdeki aylarda şampiyonların popülerliği, farklı zorlukların tamamlanma oranları ve eklenti kullanımı gibi verileri de içeren Uzay Serüveni istatistiklerini yayınlayacağımız bir geliştirici blogu çıkaracağız.
İlginizi çekebilir: Sezon öncesi dönem için Öz Mağazası yeniden açılıyor
Merkez Baskını
Birkaç hafta önce de açıkladığımız gibi, 8.24’ten itibaren Merkez Baskını modunu ikinci bir test için oyuna geri getireceğiz:
https://nexus.leagueoflegends.com/tr-tr/2018/10/dev-up-next-for-nexus-blitz/
Test üzerinde çalışmaya başladık ve sizinle birkaç detayı paylaşmak istiyoruz:
- Moda gelecek yeni curcunaların birkaçından oldukça eminiz ve bunlardan biri diğer curcunaların aksine takım savaşlarına değil, küçük çatışmalara odaklanacak.
- Kartopu Çatışması’nı kaldıracağız. Bazı zamanlar eğlenceli olsa da diğer curcunalara nazaran, hakkında daha çok olumsuz geribildirim aldık.
- Ödüllerle ilgili olarak da Caitlyn’in Bereketi ve Lanetli Minyonlar gibi yetersiz veya can sıkıcı ödüllerin bazılarını kaldırıp yerine daha eğlenceli ve akılda kalıcı olanları ekleyeceğiz.
- Harita duvarlarını ve orman kampı yerlerini yeniden tasarladık. Artık koridor aşamaları daha belirgin ve orman temizlerken izlenen yollar daha çeşitli olacak.
- Ayrıca haritanın kendisi de daha güzel görünecek ve erken bir prototip gibi durmayacak. Bu testte henüz Sihirdar Vadisi kalitesine ulaşamayacağız; ancak ilk haline göre göze daha çok hitap edecek.
Sezon Öncesi Dönem
Hâlâ 8.23 Yaması’nda oyuna getirmeyi planlıyoruz. Şu anda, koridor aşamalarının fazla güvenli ve savunma odaklı olmaması için şampiyonların hayatta kalma becerilerini azaltmak gibi son düzenlemeleri gerçekleştiriyoruz. Buna ek olarak, minyonların ve orman canavarlarının daha erken canlanması yerine oyunun güncel halindeki canlanma sürelerini test ediyoruz. Minyonlar ve orman canavarları ortaya çıkmadan oyunun gidişatını değiştirebilecek baskın ve çatışmaları engellemek istemiyoruz; ancak koridor aşaması başlamadan önce AFK kalan veya oyunu aşağı alan oyuncuların sayısını da göz önünde bulundurmamız gerekiyor.